Ik ga ze maar eens opzoeken!
Thnx!!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flowerpull schreef:Ik heb eigenlijk niks uit mn boeken geleerd.. Dat is meestal 90% gezwets en bladzijdevulling, en 10% echte info die we moeten kennen. Ik leer veel liever mbv samengevat inderdaad, of bepaalde sites/eigen samenvattingen/oude examens.
Ik doe dat bewijzenshizzle zo:
- groot plaatje maken
- symbolen gebruiken in plaats van letters
- goed inde gaten houden welke gegevens je nog niet hebt gebruikt
- goed in de gaten houden welke (relevante) stellingen je nog niet hebt gebruikt
- schrijf alles op wat je weet of hebt ontdekt/bewezen
- schrijf op wat je moet bewijzen, zodat je weet waar je heen werkt
- zorg dat je alle stellingen/bewijzen die er zijn goed in je hoofd hebt geordend, zodat je weet welke bewijzen je kunt gebruiken als er bijvoorbeeld een cirkel is gegeven met middelpunt, of met raaklijn, of dat je weet welke bewijzen handig zijn bij bijvoorbeeld het aantonen van een koordenvierhoek of evenwijdigheid.
Carlijnnn schreef:Flowerpull schreef:Ik heb eigenlijk niks uit mn boeken geleerd.. Dat is meestal 90% gezwets en bladzijdevulling, en 10% echte info die we moeten kennen. Ik leer veel liever mbv samengevat inderdaad, of bepaalde sites/eigen samenvattingen/oude examens.
- groot plaatje maken
- goed in de gaten houden welke (relevante) stellingen je nog niet hebt gebruikt
- zorg dat je alle stellingen/bewijzen die er zijn goed in je hoofd hebt geordend, zodat je weet welke bewijzen je kunt gebruiken als er bijvoorbeeld een cirkel is gegeven met middelpunt, of met raaklijn, of dat je weet welke bewijzen handig zijn bij bijvoorbeeld het aantonen van een koordenvierhoek of evenwijdigheid.
zo doe ik het idd, maar kan iemand mij de stelling van raaklijk koorde, goed uitleggen, die kom ik steeds tegen maar snap ik dus echt niet.
Carlijnnn schreef:Flowerpull schreef:Ik heb eigenlijk niks uit mn boeken geleerd.. Dat is meestal 90% gezwets en bladzijdevulling, en 10% echte info die we moeten kennen. Ik leer veel liever mbv samengevat inderdaad, of bepaalde sites/eigen samenvattingen/oude examens.
- groot plaatje maken
zo doe ik het idd, maar kan iemand mij de stelling van raaklijk koorde, goed uitleggen, die kom ik steeds tegen maar snap ik dus echt niet.
Nueve schreef:Huh echt Roos? Die onderste ben ik nooit op die manier tegengekomen? Dan zijn maar twee hoeken gelijk! (Dubbele boogjes)
Carlijnnn schreef:owkee, super bedankt, zo is het idd, duidelijk. het word toch heel anders uitgelegd door mijn wi leraar.
Flowerpull schreef:Nueve schreef:Huh echt Roos? Die onderste ben ik nooit op die manier tegengekomen? Dan zijn maar twee hoeken gelijk! (Dubbele boogjes)
Hoeze zijn maar 2 hoeken gelijk? Ik snap niet wat je bedoeld
De 2 hoeken met de enkele boogjes zijn ook gelijk aan elkaar he.
En op zich komt het niet vaak voor, maar als er een raaklijn gegeven is/ als het over een raaklijn gaat, dan is deze wel heel handig.
Aster_ schreef:Phylos schreef:Kan iemand mij vertellen of je bij wiskunde A 1-2 2009 II die laatste vraag moet kunnen? Ik kan het nergens terug vinden in samengevat. Het lijkt me dat het dan hoort bij functies en grafieken en dat onderdeel hoeven wij niet...
Functies en grafieken moeten wel