[HK] VWO Eindexamen 2010 VII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stitatio

Re: [HK] VWO Eindexamen 2010 VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 14:53

Dat is een best wel goed idee :D!
Ik ga ze maar eens opzoeken!
Thnx!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:01

Mijn ouders zijn juist boos dat ik teveel beneden rond zwerf. O:)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:06

Ik ben de syllabus van SK aan het doornemen, maar is het raar als ik nog nooit van de Bronstedtheorie heb gehoord...? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:07

Wat mij betreft niet. :')

Zegggg wiskundeBers hoe doen jullie dat bewijzenshizzle?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:08

Ik werk voor wiskunde eigenlijk helemaal niet uit de boeken, alleen uit de examenbundel. := Alleen als ik iets niet snap zoek ik dat op in mn boek.

Maar op je examen krijg je vaak toch meer algemene wiskunde vaardigheden dan dat ze echt diep ingaan op bepaalde berekeningen enzo. Tenminste dat merk ik wel bij de oefenexamens.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:14

Kreeg ook de tip van oud klasgenoot die al geslaagd is om alle oefenexamens te oefenen, omdat zij heel erg veel vrage herkende op het examen, alleen de cijfers waren anders :j

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:16

Ik heb eigenlijk niks uit mn boeken geleerd.. Dat is meestal 90% gezwets en bladzijdevulling, en 10% echte info die we moeten kennen. Ik leer veel liever mbv samengevat inderdaad, of bepaalde sites/eigen samenvattingen/oude examens.

Ik doe dat bewijzenshizzle zo:
- groot plaatje maken
- symbolen gebruiken in plaats van letters
- goed inde gaten houden welke gegevens je nog niet hebt gebruikt
- goed in de gaten houden welke (relevante) stellingen je nog niet hebt gebruikt
- schrijf alles op wat je weet of hebt ontdekt/bewezen
- schrijf op wat je moet bewijzen, zodat je weet waar je heen werkt

- zorg dat je alle stellingen/bewijzen die er zijn goed in je hoofd hebt geordend, zodat je weet welke bewijzen je kunt gebruiken als er bijvoorbeeld een cirkel is gegeven met middelpunt, of met raaklijn, of dat je weet welke bewijzen handig zijn bij bijvoorbeeld het aantonen van een koordenvierhoek of evenwijdigheid.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:18

Flowerpull schreef:
Ik heb eigenlijk niks uit mn boeken geleerd.. Dat is meestal 90% gezwets en bladzijdevulling, en 10% echte info die we moeten kennen. Ik leer veel liever mbv samengevat inderdaad, of bepaalde sites/eigen samenvattingen/oude examens.

- groot plaatje maken
- goed in de gaten houden welke (relevante) stellingen je nog niet hebt gebruikt

- zorg dat je alle stellingen/bewijzen die er zijn goed in je hoofd hebt geordend, zodat je weet welke bewijzen je kunt gebruiken als er bijvoorbeeld een cirkel is gegeven met middelpunt, of met raaklijn, of dat je weet welke bewijzen handig zijn bij bijvoorbeeld het aantonen van een koordenvierhoek of evenwijdigheid.

zo doe ik het idd, maar kan iemand mij de stelling van raaklijk koorde, goed uitleggen, die kom ik steeds tegen maar snap ik dus echt niet.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:19

Flowerpull schreef:
Ik ben de syllabus van SK aan het doornemen, maar is het raar als ik nog nooit van de Bronstedtheorie heb gehoord...? :?

De wattes theorie? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:26

Ik vind vooral veeeeel natuurkunde voorkomen! Heel vaak van die berekeningen die ik met natuurkundige formules kan gebruiken.. Bijvoorbeeld wegschieten van bal, auto's in de file, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:27

Carlijnnn schreef:
Flowerpull schreef:

- groot plaatje maken

zo doe ik het idd, maar kan iemand mij de stelling van raaklijk koorde, goed uitleggen, die kom ik steeds tegen maar snap ik dus echt niet.

TENKJOE ROOSSIEEEE <3

Daar snap ik ook de ballen niet van, maar die kom ik nooit tegen? Wel heeeeul vaak koordenvierhoek en constante hoek!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:27

Carlijnnn schreef:
Flowerpull schreef:

- groot plaatje maken

Let niet op mijn lelijke scan-kunsten, alles staat er wel op :))
Maar als je dus een raaklijn aan een cirkel hebt, zijn die hoeken dus het zelfde (met enkel boogje hetzelfde en met dubbel boogje hetzelfde) --> onderste tekening
Bovenste tekening is ander bewijs!

Afbeelding

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:28

Dus als je dan die cirkel en raaklijn hebt:
Hoek C (met enkel boogje) is gelijk aan de hoek die op die koorde staat. De koorde daar is AC, dus de hoek die daarop staat, is hoek B. Dus hoek B en hoek C (met 1 boogje) zijn evengroot. Dat is de stelling van de hoek tussen koorde en raaklijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:29

Huh echt Roos? Die onderste ben ik nooit op die manier tegengekomen? Dan zijn maar twee hoeken gelijk! (Dubbele boogjes)

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:30

owkee, super bedankt, zo is het idd, duidelijk. het word toch heel anders uitgelegd door mijn wi leraar.

Flowerpull

Nueve schreef:
Huh echt Roos? Die onderste ben ik nooit op die manier tegengekomen? Dan zijn maar twee hoeken gelijk! (Dubbele boogjes)

Hoeze zijn maar 2 hoeken gelijk? Ik snap niet wat je bedoeld :))
De 2 hoeken met de enkele boogjes zijn ook gelijk aan elkaar he.

En op zich komt het niet vaak voor, maar als er een raaklijn gegeven is/ als het over een raaklijn gaat, dan is deze wel heel handig.

FantasyB

Komt me moeder vragen of ik weg kan uit het kantoor. Ja, en waar moet ik dan ziiten??

Flowerpull

Carlijnnn schreef:
owkee, super bedankt, zo is het idd, duidelijk. het word toch heel anders uitgelegd door mijn wi leraar.

Ja ik snapte het ook nooit echt, maar dit is echt alleen maar wat die stelling inhoudt.. Is een ingescande aantekening van leiden examencursus, dus je mag er vanuit gaan dat het klopt :))

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:32

Kan iemand mij vertellen of je bij wiskunde A 1-2 2009 II die laatste vraag moet kunnen? Ik kan het nergens terug vinden in samengevat. Het lijkt me dat het dan hoort bij functies en grafieken en dat onderdeel hoeven wij niet...

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:33

FantasyB schreef:
Komt me moeder vragen of ik weg kan uit het kantoor. Ja, en waar moet ik dan ziiten??

Bij mij op schoot <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:36

Flowerpull schreef:
Nueve schreef:

Hoeze zijn maar 2 hoeken gelijk? Ik snap niet wat je bedoeld :))
De 2 hoeken met de enkele boogjes zijn ook gelijk aan elkaar he.

En op zich komt het niet vaak voor, maar als er een raaklijn gegeven is/ als het over een raaklijn gaat, dan is deze wel heel handig.

Ja bedoel, bij mij in het boek zijn er maar 2 hoeken gelijk en bij jou 4..

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:37

Phylos schreef:
Kan iemand mij vertellen of je bij wiskunde A 1-2 2009 II die laatste vraag moet kunnen? Ik kan het nergens terug vinden in samengevat. Het lijkt me dat het dan hoort bij functies en grafieken en dat onderdeel hoeven wij niet...

Functies en grafieken moeten wel :oo

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:37

Aster_ schreef:
Phylos schreef:

Functies en grafieken moeten wel :oo

nee, kijk maar in samengevat

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:38

Ze zijn niet ALLEMAAL het zelfde hè! :oo
Enkel boogje is gelijk aan enkel boogje, de hoek met dubbel boogje is gelijk aan hoek met dubbel boogje!

Dubbelboogjehoeken zijn niet gelijk aan enkelboogjehoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:39

Flowerpull schreef:
Ze zijn niet ALLEMAAL het zelfde hè! :oo
Enkel boogje is gelijk aan enkel boogje, de hoek met dubbel boogje is gelijk aan hoek met dubbel boogje!

Dubbelboogjehoeken zijn niet gelijk aan enkelboogjehoeken!

Weet ik? :')

Ik bedoeeeeeeeel. Jij hebt 2 paar hoeken, in het boek 1 paar.