een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:46

ladylay schreef:
miccamaaike schreef:
Volgens mij heb ik al gereageerd waar ik mee weg geweest ben (met Rotary dus) en dat was echt super! je moet alleen wel een club in NL vinden die je uit wil zenden.

Topsy, als je echt zo twijfelt en liever niet wilt, doe het dan niet. Niks is frustrerender dan een ongemotiveerd gastkind in je huis te hebben.. Zo'n jaar gaat niet vanzelf en alhoewel het een super ervaring is, moet je er wel voor werken! Als jij niet voor de volle 100% voor die uitwisseling wilt gaan, dan zou ik overwegen om af te haken. Toen je je aanmeldde, had je toen ook al twijfels?

Rotary...dat is net zoiets als the Lions Club, zitten je ouders daarbij ?

Ja geloof dat dat wel vergelijkbaar is. Rotary in de VS is overigens heel anders dan de rotary hier.
Mijn vader is idd lid van een rotaryclub, maar dat is geen voorwaarde voor uitzending. Mijn beste vriendin is een jaar naar Zuid-Afrika geweest en haar ouders zijn ook niet lid. Heb het eigenlijk aan rotary te danken dat we zo goed bevriend zijn geworden, wij hadden namelijk een Canadese in huis en daar was zij goed mee bevriend, zo hebben we elkaar leren kennen :)

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:48

Ik ga met YFU :) Is ook allemaal heel goed geregeld... we hebben vorig weekend een voorbereidingsweekend gehad in Arnhem waarin we werden voorbereid op onze uitwisseling door middel van o.a. spelletjes enzo :D Het was superleuk om alle uitgaande studenten te leren kennen en we hebben ons vooral 's avonds prima vermaakt in de bar hahaha :P Maar het is ook vooral heel erg nuttig geweest... YFU is een bekende uitwisselingsorganisatie wereldwijd, maar vrij klein hier in Nederland :j Er gaat dit jaar een groep van 44 mensen vanuit Nederland op uitwisseling, weet even niet meer precies hoeveel daarvan naar Amerika gaan maar denk iets minder dan de helft :) Ik vind het persoonlijk wel fijn dat ze vrij klein zijn, omdat ze nu alle studenten meer individuele aandacht kunnen geven... :j De directeur van de organisatie zet vrijwel iedereen persoonlijk op het vliegtuig, regelt eventueel begeleiding op het vliegveld waar je moet overstappen, gaat met je mee naar de Ambassade om je visum te regelen en kent eigenlijk iedereen sowieso wel persoonlijk :j Verder hebben we hier met ons district ook een gezellige Nieuwjaarsborrel en wat uitjes gehad, hebben we Sinterklaas gevierd en kom toevallig net terug van een Hello Goodbye borrel. :D Ik kan iedereen YFU zeker aanraden! :j Al zullen de meeste andere uitwisselingsorganisaties vast ook niet verkeerd zijn hoor :D Je moet eigenlijk gewoon wat informatiebijeenkomsten bijwonen en dan kijken welke het beste bij je past! :)

_karin_

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:53

Dat klinkt errug leuk Unfaithful! Is zeker iets waar ik me bij aan zou willen sluiten. :j

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:12

Okee nou bedankt allemaal :j Wel fijn om te horen met welke organisaties goede ervaringen zijn.
Maar wat was er niet goed aan EF dan?

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:18

Ik ga ook met YFU (België dan) en vind het ook een fijne organisatie! :D Unfaithfull ga jij volgend jaar of ben je al geweest?

Edit: Ik zie in je profiel dat je in augustus vertrekt, weet je al waar je komt?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:01

miccamaaike schreef:
Topsy, als je echt zo twijfelt en liever niet wilt, doe het dan niet. Niks is frustrerender dan een ongemotiveerd gastkind in je huis te hebben.. Zo'n jaar gaat niet vanzelf en alhoewel het een super ervaring is, moet je er wel voor werken! Als jij niet voor de volle 100% voor die uitwisseling wilt gaan, dan zou ik overwegen om af te haken. Toen je je aanmeldde, had je toen ook al twijfels?

Nee, toen ik me bijna een jaar geleden aanmeldde had ik er echt superveel zin in, was er helemaal enthousiast over en vertelde het aan iedereen die het maar horen wilde.
Later, toen we weer naar school moesten en het vertelde aan mijn vriendinnen zeiden ze dingen als:
Nee, dat moet je niet doen.
Lijkt me echt niks om zo lang van huis te zijn!
Wat als er iets gebeurd dan, dan zit je daar?
Dat is toch helemaal niks voor jou?!
Dat gaat je toch nooit lukken!

Nja zulke dingen dus, en die hebben ook niet bepaald motiverend gewerkt. :\
Ook heb ik de laatste 4 maanden heel veel boyproblems gehad.. De laatste jongen heeft het 3 weken geleden uitgemaakt en ik ben er helemaal kapot van..
Hang al een tijdje weer tegen de depressiviteit aan. (terugval van vroeger)

Ook ben ik heel erg bang om daar een terugval te krijgen, en dan is daar niemand die me er weer uit kan trekken zegmaar. :\

Morgenavond ga ik heb met mama bespreken.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:25

Wat vervelend Topsylover.
Alhoewel, wie zegt dat je daar een terug val krijgt?
Jij bent daar voor iedereen intressant dus aandacht genoeg niet waar?
En het is een enorme kans!
Ik heb er zin in!
Heb inmiddels mijn 2 andere reisgenoten ontmoet :D
En gelukkig 2 leuke jongens waarmee ik me wel vermaak in die lange zit in het vliegtuig :)
Oei 14 juli komt voor mij al echt dichtbij. :')
Maar heb er zelf onwijs veel zin in :D

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:29

Eowyn3003 schreef:
Ik ga ook met YFU (België dan) en vind het ook een fijne organisatie! :D Unfaithfull ga jij volgend jaar of ben je al geweest?

Edit: Ik zie in je profiel dat je in augustus vertrekt, weet je al waar je komt?

Ik ga inderdaad komend jaar, vertrek 14 augustus. :D
En kom in Olney, dat is een plaatsje een stukje ten zuiden van Chicago :j En jij??

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:30

Oeeeh spannend Lienek! Nog een ruime 3 weekjes en dan is het al zover :D

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:30

Ik weet het nog niet jammergenoeg. :/ Zijn er nog veel Nederlandse YFU-ers die nog geen gastgezin hebben?

Oh Lienek dat komt heel dichtbij! :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:52

Topsylover, Annen ligt toch niet zo ver van Groningen? Je mag best langs komen om foto's etc te bekijken van mijn jaar als je dat leuk vindt! Maar als je al zo snel moet beslissen dan is dat msischien wel wat te kort dag.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:56

Topsylover : Ik zou er heel goed over nadenken.
Dit is iets wat jij wou ! Maar je vriendinnen vond het maar niks, ik vind dat nou niet echt vrienden als ze zo praten. Dat zij het niet willen kan ik me voorstellen, maar om jouw zo te demotiveren, dat doen echte vriendinnen niet.
Dus kijk in jouwn hart, wat jij echt wil ! Dit gaat om jouw, en niemand anders. Want straks krijg jij spijt dat jij het niet gedaan hebt, omdat andere dit en dat ervan vonden.
Kijk in je hart, je komt bij een familie die je als eigen gaan behandelen, gastgezinnen doen het niet zomaar, ze doen het omdat zij het fantastisch vinden. En jouw een jaar willen geven waar je de rest van je leven op terug kan kijken. Zij willen jouw laten zien hoe het is : het amerikaanse leven.
Denk er dus heel goed over na meid !

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:18

Goed gezegd ladylay!

Laat je keuze niet afhangen van je vrienden...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:13

Precies...

@ Eowyn: Hmm ja nog best een aantal! Al begint er de laatste dagen wel steeds meer schot in te komen! :j

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:56

Anderen moeten de beslissing inderdaad niet voor jou gaan maken topsylover, zoals Hannah (ladylay) idd heel goed verwoord. :)

Ik ben een compilatiefilmpje van mijn jaar aan het uploaden. Natuurlijk helemaal niet de tijd voor genomen zoals ik had moeten doen, nee hoor, het moest en zou vanavond gebeuren :7 maargoed ik vind hem leuk geworden :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:17

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 23:29

Leuk filmpje! Ondanks dat het geluid het niet doet.. ;)

Jee. Hele avond weer gehuild. Ruzietje gehad om komende week.

Vriend gaat van:
2 juli - 18 juli naar Amerika (Seattle, Lopez Island, San Fransisco)
27 juli - 4 aug naar Turkije.
en ik kan erop gaan rekenen dat hij rond 14 augustus vertrekt naar Spanje.

En nu heeft hij zaterdag een voetbalfeestje, maar ik wil liever bij hem zijn maar hij gaaf liever naar dat voetbalfeestje, en ik ben niet uitgenodigd.. -O-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:33

Kan me voorstellen dat je daar niet echt gelukkig van wordt Jennx... wat gaat hij nog veel weg zeg zo vlak voor zijn vertrek naar Spanje!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:34

Ahh dat zou ik inderdaad ook niet leuk vinden Jennx :n Hopen dat jullie het opgelost krijgen :(:)

Maaike: ik ga vantevoren ook nog 2 keer op vakantie :Y) :P

Leuk filmpje Karin!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:57

Dankjullie :D

Ah Jenn... :(:) Misschien moeten wij maar een keer een filmavondje doen als hij weg is op de een of andere manier. :') Zoek wat vriendinnen die je kunnen troosten iig :(:)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:55

The journey has ended here..

Ik heb overlegd, gebeld en het beeindigd. :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:23

Karin, wat een super leuk filmpje! :D
Had dat nederlands praten wel ff willen horen _O-

@Topsylover, goede keus.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:24

Volgens mij is het wel een opluchting voor je dat je nu iig weet waar je aan toe bent! Jammer dat het zo gelopen is, maar fijn dat je nu voor jezelf een keuze hebt gemaakt!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:30

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:45

topsylover schreef:
The journey has ended here..

Ik heb overlegd, gebeld en het beeindigd. :)

Fijn dat je je keuze hebt kunnen maken! :) en als ik het zo las, was dit de goede.