Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rien10 schreef:Hoi hoi, welkom hier. Google eens op Pinnen via mobiel. Dan zie je een aantal voorbeelden zoals SumUp, RaboSmartPin etc. Succes
Amethyst_ schreef:Omdat ik ook af en toe op markten sta, ben ik aan het onderzoeken wat verstandig is om te doen. Nu neem ik betalingen gewoon contant aan, maar ik ben benieuwd of er ook pin-mogelijkheden zijn die (zeker in het begin) niet al te kostbaar zijn.
Rex_Rolfo schreef:Amethyst_ schreef:Omdat ik ook af en toe op markten sta, ben ik aan het onderzoeken wat verstandig is om te doen. Nu neem ik betalingen gewoon contant aan, maar ik ben benieuwd of er ook pin-mogelijkheden zijn die (zeker in het begin) niet al te kostbaar zijn.
In principe zijn er twee mogelijkheden:
- duur abonnement en lage kosten per transactie
- laag/geen abonnement en relatief hoge kosten per transactie.
Een winkel met tientallen transacties per dag gaat uiteraard voor die eerste oplossing, in jouw situatie is de 2e beter. Als je iets van 200 euro verkoopt kost het zo'n 5,50 aan kosten, maar het kan wel het verschil maken tussen een verkoop en geen verkoop. Op zo'n markt zullen het redelijk vaak impulsaankopen zijn waarbij je meemakt dat een potentiële klant zegt "oh wat leuk maar ik heb geen geld bij me". Dan ben je heel blij als je kunt zeggen "geen probleem, u kunt hier gewoon pinnen".
Nirvana_ schreef:Ook hier Sum-Up gebruiker en super tevreden. Heb 'm een paar keer per jaar nodig op evenementen en daarvoor werkt het prima.
Ook een keer een iZettle geleend, ook prima! Moet zeggen dat die stabieler was (verbinding met de SumUp valt nog wel eens weg als er veel bluetooth apparaten in de buurt zijn) maar de interface (voor ons) een stuk minder overzichtelijk. Vind ik.
Ik zou wel een zakelijke rekening openen. Kost niet veel en het is zo fijn om prive en zakelijke transacties gescheiden te kunnen houden.
Amethyst_ schreef:Nirvana_ schreef:Ook hier Sum-Up gebruiker en super tevreden. Heb 'm een paar keer per jaar nodig op evenementen en daarvoor werkt het prima.
Ook een keer een iZettle geleend, ook prima! Moet zeggen dat die stabieler was (verbinding met de SumUp valt nog wel eens weg als er veel bluetooth apparaten in de buurt zijn) maar de interface (voor ons) een stuk minder overzichtelijk. Vind ik.
Ik zou wel een zakelijke rekening openen. Kost niet veel en het is zo fijn om prive en zakelijke transacties gescheiden te kunnen houden.
Ah wat fijn. Ik denk inderdaad dat ik ook daar op uit kom, een aantal keer per jaar. Ik ga informeren!
Zakelijke rekening, ik ga dat eens uitzoeken. Moet ik dan gewoon vanaf mijn privérekening een soort 'startbedrag' naar die rekening overmaken? Jullie noemen Knab, maar hoe zit dat bv bij Rabo als ik daar particulier ook zit?
Veel vragen, administratief ben ik nog niet zo sterk merk ik
Nirvana_ schreef:Mijn ervaring bij Knab is echt prima, dusdanig dat ik overweeg om van Rabo ook prive naar hun over te stappen.
Qua gemak maakt het trouwens niet heel veel uit volgens mij. Betalingen over en weer staan ook direct op je andere rekening tegenwoordig. De Knab app en omgeving werkt ook net zo fijn als Rabo (wil wel een keer een foto maken als je dat prettig vind)
Nirvana_ schreef:Mijn ervaring bij Knab is echt prima, dusdanig dat ik overweeg om van Rabo ook prive naar hun over te stappen.
Qua gemak maakt het trouwens niet heel veel uit volgens mij. Betalingen over en weer staan ook direct op je andere rekening tegenwoordig. De Knab app en omgeving werkt ook net zo fijn als Rabo (wil wel een keer een foto maken als je dat prettig vind)
eilleen333 schreef:Ik heb alles bij de Rabo, privé, zakelijk en privé creditcard. Ik vond dat net zo makkelijk, en zoals gezegd is het eerste jaar inderdaad gratis. Service van de Rabo ben ik ook altijd blij mee.