Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:55

O netto, dan valt het nog mee gelukkig :)

Monchou

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:56

:j :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 06:59

Nou dat vind ik netjes. Ik heb als groom gewerkt boor 40 uur in de week voor 800 euro. Daar moest ik ook nog eens dikke 35 kilometer voor rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:31

Ligt ook aan je leeftijd natuurlijk. Ik had in Martine der profiel gezien dat zij boven de 23 is en ik dacht in eerste instantie dat ze bruto bedoelde.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 08:46

Ik was 21/22 in die tijd, en dat is nu dus 2/3 jaar geleden.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:45

Mijn drie gesprekken zitten er op.. Nu maar afwachten! Ik heb een sterke voorkeur voor een functie, zal je net zien dat ik die niet krijg :=.

Ga alvast maar weer door met solliciteren.. Je weet maar nooit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:48

Spannend Wieldop!

Ik ga vanavond weer aan de brieven zitten. Heb echt geen zin en zo heel veel functies zijn er niet die mij echt aanspreken. Lastig.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:56

Spannend Wieldop. Ik zal voor je duimen!

Ik had vanochtend alweer een afwijzing. Beetje jammer dat ze het vacaturenummer er niet bij genoemd hebben aangezien ze daar 3 vacatures hebben lopen... Maar goed.
We gaan weer door met brieven versturen.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:44

Ik vind het zeker spannend. Dat was voor mij echt een uitdagende functie, waar ik goed in kan groeien en voor mijn gevoel in het team pas. Ik weet alleen niet of ik dat beide gesprekspartners voldoende heb kunnen overtuigen in het gesprek, want het was een vrij 'layback'/gemoedelijk gesprek. Wel met kritische vragen die ik niet allen even overtuigend (maar wel eerlijk) kon beantwoorden.

De twee andere gesprekken waren echt het tegenovergestelde van elkaar: De één ging me echt makkelijk af, totaal geen moeilijke vragen. Bij het andere gesprek waren ze gewoon naar negatieve eigenschappen e.d. aan het zoeken en liep ik ook met een rotgevoel naar buiten.

Winged, het gesprek/functie waar ik van te voren het minste van verwachtte, vind ik nu het leukste. Voor mezelf ook weer een leermoment dat de vacature niet alles zegt.

Afwijzingen wennen nooit. :))

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:09

Inderdaad afwijzingen wennen nooit, wel wordt je er wel erg gedemotiveerd door..

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:17

zo word je nooit terug gebeld en hoor je niks meer. Werd ik eindelijk terug gebeld en gesprek gehad heb nu werk voor 12 uurtjes in de week en word ik door ander bedrijf gebeld voor nog een gesprek. nou ja daar ook maar weer eens heen kijken of ik daar meer uren kan krijgen.
kan ze helaas niet combineren want die van 12 uur is geen vaste dagen mogelijk.

ben benieuwd wat het voor de rest gaat worden.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:47

Netam89, Daarom probeer ik elke week een aantal sollicitaties uit te sturen. Mocht je dan een afwijzing ontvangen, heb je nog kans bij een andere sollicitatie.

Ladyflame, als je beter kan krijgen, dan moet je zeker gaan!

Ik zou ook afgelopen week gebeld worden voor een terugkoppeling, maar nog niets ontvangen. Soms duurt het proces iets langer. Niets laten horen, vind ik niet netjes :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:48

Wieldop schreef:
Ik zou ook afgelopen week gebeld worden voor een terugkoppeling, maar nog niets ontvangen. Soms duurt het proces iets langer. Niets laten horen, vind ik niet netjes :=

Er zijn genoeg bedrijven die niks laten horen hoor. Helaas. Iets met 'heel veel sollicitaties'.

;(

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:54

Ik heb morgen weer een gesprek :) Hoop dat het deze keer iets interessanter wordt, met vragen als "waarom dit vakgebied" kan ik zo weinig :+ Wil graag inhoudelijk kunnen laten zien wat ik kan/wat mijn visie is. We gaan het zien :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:01

Winged schreef:
Wieldop schreef:

Er zijn genoeg bedrijven die niks laten horen hoor. Helaas. Iets met 'heel veel sollicitaties'.

;(

Dat er een inschiet kan ik begrijpen, maar niets meer laten horen vind ik niet kunnen.

Of je het over de duivel hebt.. Afwijzing via de mail van het bedrijf waar ik een 'rotgevoel' bij had. Ik zal mn negatieve reactie maar voor me houden. :+ :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:02

Succes Roodzonnetje!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:03

Dankje!

En balen Wieldop, hoewel, ik zie een sollicitatiegesprek ook als mogelijkheid om te bekijken of jij hén wel ziet zitten..

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:04

Is er iemand die mijn motivatiebrief door zou willen lezen?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:11

Ik baal niet! :+ Wilde sowieso niet op een tweede gesprek, maar ik vind dat je wel de moeite kunt nemen (na een eerste gesprek) om even te bellen en feedback te geven ipv mailtje keuze is gevallen op een andere kandidaat.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:30

Wieldop schreef:
Ladyflame, als je beter kan krijgen, dan moet je zeker gaan!

ga ik ook zeker doen 12 uur is gewoon niets, oke het is beter dan geen werk hebben maar ik ga hooguit 337 euro bruto verdienen per maand. Zeker omdat ik al eerder bij die ander heb gewerkt en ik daar meer per uur verdien en meer uren kan maken doe ik dat het liefste.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:48

Stuur maar op ais :) Graag met link naar vacature :)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:59

RoodZonnetje schreef:
Stuur maar op ais :) Graag met link naar vacature :)

Bedankt!

Wieldop, werd er in dat mailtje wel gemotiveerd waarom de keuze was gevallen op een andere kandidaat? :)
Ik had laatst ook een afwijzing per mail, waarin ook vermeld was dat ik voor verdere vragen altijd contact kon opnemen. Daar heb ik wel iets aan gehad.
Ik was afgewezen wegens te weinig relevante ervaring. Voorafgaand aan mijn sollicitatie had ik gebeld tot wanneer de vacature open zou staan, tot ze een geschikte kandidaat hadden. Dat is nu een maand geleden en nog altijd staat de vacature op hun site. Nu vind ik het wel jammer dat ik niet in ieder geval op een eerste kennismakingsgesprek mocht komen.
Maar om nu zelf nog een keer te bellen/mailen vind ik ook weer twijfelachtig. Ik zou over een paar jaar, of wanneer ze eerder een geschikte vacature hebben, graag daar gaan werken en wil niet als drammerig/zeurderig overkomen... -O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:24

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb.
Op 't nieuwe werk gaat 't echt goed!
Sommige dingen doe ik natuurlijk liever iets minder graag, maar al bij al haal ik er veel voldoening uit en dat is naar 't schijnt merkbaar voor mijn omgeving.

Ais: Ik heb begin dit jaar (februari oid) gesolliciteerd op een functie als webmaster bij een eersteklassevoetbalclub hier in de buurt, ik heb toen persoonlijk (!) telefoon gekregen dat ze die functie voorlopig zo gingen laten en nu staat die toch nog steeds op de site...
Ironisch detail: 't gaat om de functie van webmaster :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:30

Martine_R schreef:
Hmm.. ik heb net een leuke groom-baan gevonden. €1250 startsalaris met mogelijkheid tot doorgroeien, intern verblijven mogelijk. Klinkt leuk :)
Wel 6 dagen werken en ik zal moeten verhuizen naar 2 uur van mijn ouderlijk huis rijden vandaan, maar dat is beide denk ik te doen.

Klinkt niet slecht eigenlijk, had tijd geleden een gesprek, zelfde salaris maar een saaie kassafunctie :P

Optiwolk: fijn dat je nieuwe werk goed bevalt!

Over de sollicitatiegesprekken die soms tegenvallen: ik heb vorige week ook een job afgewezen, na 2 gesprekken en één meeloopdag had ik in principe de job, maar voelde toch niet goed. Ergens heb ik nog steeds spijtgevoelens dat ik de job afgewezen heb, maar het is beter zo. Als het niet gaat werken heeft het voor beide partijen geen zin om toch te starten.

Vandaag een productieve dag, vier sollicitaties de deur uit!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 18:34

Hmm solleke betekend dat dan nu dat je geen baan hebt?
Ik had de baan dan genomen en vandaar uit verder zoeken...

Optiwolk dat klinkt goed! Gefeliciteerd hoor. Dat ironische... Zo herkenbaar :D