rien10 schreef:Als je geen brief hebt ontvangen, kan je ook geen bijlage bij de brief ontvangen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Emmaa_ schreef:Als zzp'er is er geen onderscheid tussen jouw geld en het geld van je bedrijf, je bént namelijk je zaak. Je kan ook geen auto op de zaak zetten want jij bént de zaak. Ik zet altijd iets van 'salaris' in het opmerkingenveld als ik het geld van mijn zakelijke naar mijn lopende rekening overboek maar ik heb me laten vertellen dat dat helemaal niet hoeft.
Naath86 schreef:Ik snap niet zo goed waarom je als zzp'er een auto niet zakelijk zou kunnen hebben. Je bent gewoon een onderneming, maar zonder personeel. Je kan gewoon een auto zakelijk aanschaffen, je kan zelfs de btw terug vragen en je kan ook gewoon leasen als dat je voorkeur heeft. Je moet alleen privé en zakelijke kilometers bijhouden. Anders zou je bijtelling moeten betalen. Bijtelling is overigens nooit meer dan de kosten die je hebt gemaakt.
mysa schreef:Ik denk dat je bedoelt dat een auto juridisch gezien niet van de zaak kan zijn. Maar fiscaal kan dat natuurlijk prima. Je koopt hem zakelijk aan, zet hem op de balans en kunt alle kosten ten laste van de winst brengen.
Emmaa_ schreef:Voor zover ik weet mag je als zzp'er je zakelijke kilometers aftrekken bij je inkomstenbelasting. Dat is je 'voordeel'. Dat mag niet met je privekilometers en het kan zijn dat de belastingdienst vraagt of je dat wil aantonen in je administratie.
Een auto kopen 'op de zaak' kan dus ook niet als ZZP'er. Net als dat je niet zakelijk kan leasen. Of je de btw kan aftrekken durf ik niet te zeggen.
Rex_Rolfo schreef:eilleen333 schreef:Heb vanavond nog zitten lezen en rekenen, en omdat ik een jonge auto wil, is een privé auto voor mij gunstiger. Bijtelling zou best hoog worden.
Haha, en vooral omdat dit Bokt is. Daar willen we een flinke auto zodat we een trailer kunnen trekken