Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rien10 schreef:Alles mag. Er staat geen gevangenis straf op. Maar onduidelijk is het wel. Bovendien, als jij als veearts aan het werk bent, en je klant wil een factuur voor de verzekering, kan je dat dus niet bieden.
Ik zou er voor kiezen om te factureren met je BTW nummer, het geld laten binnenkomen op je zakelijke rekening. Dan is het mooi inzichtelijk. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen welk boekhoudpakket je gekozen hebt?
eilleen333 schreef:Hallo allemaal! Ik dacht, ik stel mezelf hier ook maar eens voor! Alijd handig en gezellig.
Ik ben Louise, en sinds kort officieel ZZP-er. Ik ben dierenarts, en naast een functie in loondienst heb ik besloten ook voor mezelf alles op te zetten. Ik kom pas net om de hoek kijken, dus ik ben nu vooral bezig om te kijken hoe ik het boekhouden goed bij moet houden. Ik ben daar niet zo'n held in.
Momenteel ben ik bezig met mijn eerste hindernis: het ontbreken van een BTW-ID (had ik inmiddels allang een brief over moeten hebben) waardoor ik nog niet kan factureren. Super handig. Helaas is de belastingdienst ook niet erg bereikbaar om mij hierbij te helpen.
rien10 schreef:Ik weet niet hoe het met E-boekhouden zit, maar vanuit veel plaketten kan je factureren. Het voordeel daarvan is, dat je verkoopfactuur meteen geboekt is. Maar wellicht kan dat niet met de gratis versie.
eilleen333 schreef:rien10 schreef:Ik weet niet hoe het met E-boekhouden zit, maar vanuit veel plaketten kan je factureren. Het voordeel daarvan is, dat je verkoopfactuur meteen geboekt is. Maar wellicht kan dat niet met de gratis versie.
Ja klopt, dat kan inderdaad.
Mijn patiënten programma kan dat ook, dus ik moet even kijken welke fijner werkt.
Ben benieuwd wanneer mijn btw id gaat komen, maar voor nu is het iig opgelost en kan ik aan de slag
pluisje88 schreef:Weten jullie toevallig hoe lang het duurt voor de belastingdienst heeft besloten dat je btw aangifte moet doen en die voor je klaarzet? Mijn moeder heeft zich eind dec ingeschreven bij de kvk. Normaal moet de aangifte voor het einde van Januari binnen zijn. Alleen heeft ze nog steeds geen bevestiging gehad dat ze aangifte moet doen en ook staat er online geen aangifte voor haar klaar. Ik weet niet meer zo goed hoe dat een paar jaar geleden bij mij ging, maar volgens mij duurde het in mijn geval helemaal niet zo heel lang. Ik weet het niet meer. Jullie een idee toevallig?
rien10 schreef:Kan lang duren. Heb je al ingelogd via digiD? Wat kantje daar vinden?
Als er niets klaar staat kan je geen aangifte doen. Dan doe je de volgende periode over een groter tijdvak aangifte.