Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:56

Nickyyyy schreef:
Ik kom even binnenvallen, ikzelf ben voorzien maar op het kantoor waar ik werk zijn we hard opzoek naar iemand.

Het is een notariskantoor, opzoek naar een kandidaat notaris. Voor meer info kan je een pb sturen.

Wellicht een domme vraag, ik weet dat er naast de reguliere opleiding rechtsgeleerdheid ook een opleiding notarieel recht is.
Is het ook mogelijk om met een privaatrechtelijk accent, met specificatie in het personen- en familierecht (o.a. huwelijksvermogensrecht, erfrecht) de richting van kandidaat-notaris op te gaan? Of zou ik daarvoor nog aparte, afzonderlijke vakken voor moeten volgen om ook die richting in te kunnen? Het lijkt me namelijk wel heel leuk, afwisselend werk en werk dat voldoening geeft!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:24

Wieldop schreef:
Leuke functie Niniane!
Wanneer heb je het gesprek?

Komende maandag. Heb als stagiaire verpleegkundige al veel werkervaring opgedaan bij deze instelling dus dat staat wel mooi op je cv. :j

Zoals in de functieomschrijving staat, gaat het echt alleen om de keuken en dan horen de dingen als praatje maken met ouderen enz. er natuurlijk bij. Er staat niks over toiletbezoeken en steunkousen aandoen maar dat heb ik al zo vaak gedaan dat dat geen probleem hoeft te zijn.

Gefeliciteerd Amandavd!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:11

Gefeliciteerd Amandavd!

Fijn dat je flexcontract verlengd wordt.

Ik zojuist een gesprek gehad. Ging zo waardeloos. Nog nooit zo'n slecht gesprek gehad :=

milatje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:22

Haha, wat was er slecht aan dan Wieldop? :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:32

We begrepen elkaar op bepaalde punten verkeerd, waardoor ze een heel ander beeld kregen dat ik bedoelde :=

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:42

Oh dat is wel heel vervelend..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:53

Vervelend wieldop!

Gefeliciteerd amandavd

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:24

Ja vond het ook vervelend. Ze hebben daardoor een heel ander beeld gekregen. Maar ook weer een leermoment :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:25

Wie weet valt het mee! Maar vervelend is het wel natuurlijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:49

Gefeliciteerd Amanda!

Ik ben net thuis van een gesprek. Was pittig en duurde wel een goed uur... Heb geen idee wat ze echt van mij vinden. Ik wist niet overal meteen het antwoord op. Het ging zeg maar niet slecht maar ook niet heel goed. Even afwachten maar.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:17

Daarnet voor de 100ste maal een vacature ingevuld en ik kreeg meteen telefoon dat ze mijn profiel zeer goed vonden. Eindelijk wat goed nieuws ! Ze gaan mijn gegevens doorsturen naar het fabriek en die gingen mij weer contacteren :)

Overigens wieldop, niets te veel van aantrekken misschien hadden zij wel een heel goed gevoel over jou :) Maar helaas kan je niet meer doen buiten afwachten.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:28

Even een tip voor de mensen die al een tijdje werkloos zijn.

Ik ben sinds kort begonnen op een boerderij met koeien. Ik melk daar de koeien, met machines uiteraard. Het is prima werk en leuk. Verder verdiend het goed. Ik doe dit als tussen pauze omdat ik totaal niks kan vinden. Ik doe dit via een uitzendbureau :) s ochtends vroeg melken en einde van de dag. Verder vrij. Ik werk gemiddeld 30 uur per week :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:50

winsel is dat via iets als agriwerk of ab oost oid?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:52

Www.abiant.nl, maar dat is volgens mij alleen het noorden. Maar idd via zulke uitzendbureaus :) bij abiant zochten ze meerdere melkers iig :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:06

zat er zelf namelijk ook al aan te denken... hier heb je aboost en anderen idd .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:15

Ik heb hier mijn eerste brief zojuist verstuurd. Moet zeggen dat ik hem best goed gelukt vind :') Kwam in mijn oude succesbrief nog een paar gruwelijke taalfouten tegen := Dat ik ben aangenomen... :+

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:19

Gefeliciteerd mensen die zijn aangenomen :)

Nouja, ik ben ook wat wijzer geworden vandaag. Ik heb gehoord dat ik niet ben aangenomen voot de functie bij Divoza waar ik al 6 (!!!) weken geleden voor op gesprek geweest ben..

Ben nog steeds op zoek, dus als iemand wat vindt in het Noorden van het land..
Mag ook op een stal. Of in een winkel. Wat dan ook :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 06:59

Dankjewel voor de felicitaties guys!

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:26

Amandavd gefeliciteerd! Wat voor werk ga je doen? :)

Haha Winged dat is inderdaad wel slecht :)) vonden ze je blijkbaar héél goed :Y)
Ineke2, Morrow_Less en Wieldop ik duim voor jullie!
Ooh Martine_R dat is écht niet netjes. Erg jammer.

Ik heb deze week nog niet echt spannende vacatures gevonden. Heb twee sollicitaties lopen, bij het Stedelijk Museum en bij een kunstinstelling in Amersfoort. Beide sluiten pas eind oktober dus het duurt nog wel even voordat ik daar wat van hoor.
Morgen mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:53

Winsel; kon jij al melken of kreeg je er een cursus bij

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:05

Ik ben nu idd bezig met een soort stage om alles te leren :) en daarna echt werken

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:18

Nou ik heb de ontvangstbevestiging binnen, hoor binnen 5 werkdagen meer. Dat is best snel := Vanavond nog het 1 en ander schrijven, hoop zo dat ik niet teveel brieven hoef te schrijven totdat ik mijn volgende baan heb bemachtigd... :=

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:46

Hier nog iemand die op zoek is naar werk. Ben ondertussen al 2 maanden bezig, maar het wilt niet echt vlotten. Gemiddeld stuur ik 3 a 6 sollicitatiebrieven per week. Vandaag gesolliciteerd als woonbegeleider, maar kreeg gelijk al een mail dat mijn profiel niet voldoende bij de functie aan sluit. Ik heb ook het idee dat mijn leeftijd (23) en het feit dat ik nog bezig ben met mijn studie af te ronden sowieso niet erg meewerken. Helaas is er in de richting van mijn studie (ecologie&wildlife) ook heel weinig werk te vinden.

Mocht iemand nog wat weten waar ze mensen zoeken in de kop van Noord-Holland dan hou ik mijn aanbevolen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:08

Ik wil me hier toch ook maar even melden :-)
Heb momenteel een part time baan waar ik ook gedeeltelijk voor ben opgeleid, maar zou graag meer willen. Reiskosten wegen helaas ook niet helemaal op tegen wat ik daadwerkelijk kwijt ben, dus uiteindelijk blijft er niet veel over van mn salaris. Gelukkig moet ik niet weg dus kan rustig om me heen kijken, maar wat meer financiële ruimte zou erg prettig zijn. Dus of part time iets ernaast of een full time andere baan.
Dus mochten jullie iets weten in noord-nederland (friesland) dan hou ik me aanbevolen!
Als ik wat tegen kom wat voor anderen hier interessant kan zijn, zal ik dat ook zeker melden :-)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:07

Marijkjuh schreef:
Hier nog iemand die op zoek is naar werk. Ben ondertussen al 2 maanden bezig, maar het wilt niet echt vlotten. Gemiddeld stuur ik 3 a 6 sollicitatiebrieven per week. Vandaag gesolliciteerd als woonbegeleider, maar kreeg gelijk al een mail dat mijn profiel niet voldoende bij de functie aan sluit. Ik heb ook het idee dat mijn leeftijd (23) en het feit dat ik nog bezig ben met mijn studie af te ronden sowieso niet erg meewerken. Helaas is er in de richting van mijn studie (ecologie&wildlife) ook heel weinig werk te vinden.

Mocht iemand nog wat weten waar ze mensen zoeken in de kop van Noord-Holland dan hou ik mijn aanbevolen.

Heb je al een opleiding in de zorg afgerond? (omdat je een brief schrijft naar een functie als woonbegeleider)
En in welke richting zoek je een baan?