Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 15:01

Voor lange termijn banen een uur reistijd, voor zwangerschapsverlof/tijdelijke dingen 1,5 uur :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:20

Gabbe reken maar niet dat deze betaald word dan val het altijd mee. ;)
emr schreef:
Is hier misschien iemand die mijn sollicitatiebrief zou willen checken op spelling?

Kan je helaas niet helpen. :o
Purny succes voor een donderdag.

Ik ga een woensdag weer even 136 km enkele reis om contract te tekenen en kleding ophalen. Maar werklocatie is uiteindelijk vlakbij en vermoedelijk iets van 10 km enkele reis. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:16

Het was erg apart. Heb de baas alleen gezien met spitsuur verder niet gesproken oid. Werd al vrij snel gevraagd of ik tot 20:00 wilde blijven uhh oké geen probleem. Dus zei om 20:15 en nu? Kan ik gaan moet in nog naar haar toe? Werd er gezegd ga maar ze zal je wel bellen van de week. Kortom allemaal erg apart en voel me eigenlijk gebruikt voor een gratis hele dag. Maar ik ga he meemaken van de week.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:34

Zo heb ik 1,5 dag voor nop gewerkt ooit en kreeg heel simpel van dat bedrijf te horen dat het gewoon investering is in jezelf.

Straks met inwerken zou ik heel normaal vinden dat dit in mijn eigen vrije tijd gebeurt. Maar duurt ook nog wel 4 tot 8 weken dat ik ook echt aan het werk mag (duur aanvraag beveiligingspas).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:36

Aan de ene kant is het wel een investering maar aan de andere kant vind ik gewoon dat je een klein deel moet betaald krijgen.. anders kunnen ze wel iedere dag iemand inroosteren met de gedachte dat het een eigen investering is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:47

Het was in een cafetaria dus niet echt een investering ofzo ;) maarja gewoon door hoe alles ging weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:28

ik ben gewend gewoon betaald te krijgen voor een dag meedraaien, de tijd dat ik het gratis deed is al heel lang vervlogen := ben geen liefdadigheidsinstelling. (heb trouwens nooit voor niks een proefdag gedaan , in de zin van onbetaald... alle horeca banen die ik heb gehad zijn ook met proefdraaien altijd netjes uitbetaald nu ik zo terug denk.)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:36

Ik wil wel een sollicitatiebrief checken op spelling hoor ;) Stuur maar via PB.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:42

Pff. Vanavond maar weer gaan schrijven. Weer hommelus op het werk. Ze proberen iets gedaan te krijgen van me wat gewoon niet haalbaar is door hun toedoen. En ik krijg er problemen mee.. pfft

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:44

Sonja_vR schreef:
ik ben gewend gewoon betaald te krijgen voor een dag meedraaien, de tijd dat ik het gratis deed is al heel lang vervlogen := ben geen liefdadigheidsinstelling.

Dit inderdaad. Zo kan ik ook een bedrijf hebben... Gewoon tig mensen laten proefdraaien en daarna niks meer mee doen :=

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:56

Ik heb voor mijn dag proefdraaien in een ruitersportzaak helaas niks betaald gekregen. Als ik de baan aangenomen had, werd het gewoon betaald maar ik heb hem afgewezen en dat betekende dat ik ook niks kreeg.
Ach, geeft niks, ik weet in ieder geval dat dat werk in die zaak het niet was voor mij :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:01

Ik heb besloten te wachten of ze zelf belt en anders bel ik vrijdag even van hoe nu verder. Volgens mij kwamen er nog meer mensen proefdraaien dat ik gisteren begreep. Ik ga zelf ook heel hard nadenken of ik het wil of niet ben er nog niet over uit.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:18

Dungen schreef:
Pff. Vanavond maar weer gaan schrijven. Weer hommelus op het werk. Ze proberen iets gedaan te krijgen van me wat gewoon niet haalbaar is door hun toedoen. En ik krijg er problemen mee.. pfft

Ik herken me erg in jouw situatie. Probeer het van je rug te laten glijden...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:29

Ik ga echt niet gratis inwerken, t is potverdikkie geen vrijwilligerswerk :=
Is mij ook niet voor gekomen :n zelfs niet in de UZB wereld! Werd als 16 jarige gevraagd of ik gelijk mee wou draaien; prima, maar wel betaald. Kreeg dat ook keurig :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:29

Wieldop schreef:
Dungen schreef:

Ik herken me erg in jouw situatie. Probeer het van je rug te laten glijden...

Dat probeer ik inderdaad.. word steeds moeilijker.

En proefdag mwa ligt er aan waar voor. Heb wel eens een voorstelmiddagje gehad om te kijken of ik in het team paste vond ik geen probleem. Maar echt gratis een dag werken.. nope

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:33

Voorsteldag in het kader van de sollicitatie noem ik ook niet werken (net als meekijken om te zien of je het zelf leuk vindt), maar ik ga niet voor nop echt werken :n

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:40

Dungen, je mag me altijd een PB sturen. Wellicht kunnen we elkaar geestelijk bijstaan :')

Mag je trouwens elkaar helpen zoeken? Dat wil zeggen, als je een vacature ziet waar iemand naar op zoek is deze delen in dit topic? Ik zie namelijk veel voorbij komen en soms hoor je ook wat.

Meedraaien is wat anders als meekijken. Denk dat daar het verschil voor mij zit.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:40

Ja hoor, dat is juist erg gewenst :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:47

In mijn geval is inwerken ook niet echt werken aangezien je zonder pas dus niet mag werken(en dus zonder goedkeuring van justitie).

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:29

Nog steeds opzoek naar een baan..
In het begin van mijn zoektocht had ik gereageerd op een vacature en die staat er nu weer op (3 maanden later), zal ik het nog een keer proberen of kan dat niet?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:30

Nee heb je, ja kun je krijgen. :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:09

Wieldop heb nu geen tijd om er een te sturen maar zal t zeker onthouden :)

Weer een afwijzing binnen.. weer op cv past minder goed binnen onze functie dan die van anderen.. leek me nog wel zo'n leuke baan.

Vanavond echt weer aan de bak.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:18

Dungen, Is meer bedoeld als je een luisterend oor nodig hebt.. Voel je aub niet verplicht!

Hier heb ik een afwijzing gekregen maar ze willen mn cv wel in portefeuille houden.. Aankomende week drie gesprekken. Spannend! :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:34

Vind het heel lief en voel me niet verplicht :) heb er alleen 1 in me nek hijgen vandaag helaas.

3 gesprekken in 1 week? Hoe heb je dat voor mekaar gekregen :D ?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:34

Wow, drie gesprekken? Spannend Wieldop, succes. ;)

Oh help! Sinds twee weken werk ik met behoud van uitkering bij een huiswerkinstituut, als studiebegeleider. Omdat het om een proefplaatsing gaat, krijg ik een gesprek met een jobcoach en komt er binnenkort waarschijnlijk zelfs iemand meekijken. Geen idee wat ik er van moet verwachten, maar mijn collega (die hier ook voor een proefplaatsing zit) vergeleek het al met een stage. Stiekem ben ik best een beetje nieuwsgierig naar wat het nou precies inhoud, maar tegelijkertijd heb ik er totaal geen zin in. Ik ben een hoog opgeleide, zelfstandige vrouw. Ik hoef echt niet meer aan het handje gehouden te worden, maar zo voelt het nu wel een beetje.

Verder weer een paar sollicitaties de deur uit gedaan waar ik niet al teveel van verwacht. Ik ben blij dat ik wegens deze proefplaatsing tijdelijk van mijn sollicitatieplicht ontheven ben, want ik ben echt even helemaal klaar met solliciteren. Zit even in een dip. Blugh!