Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:29

Oef dat lijkt me ook vervelend Marcella helemaal omdat je je paard daar dan moet 'achterlaten' zeg maar.. je kan ze moeilijk even in de tuin parkeren. (Alhoewel hier zou het kunnen := )

Dat is ook balen sabine!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:39

Ik meld mij hier ook maar eens... Had een vast contract, maar word ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen...

Sinds 27 Sep al ingeschreven bij 8 uitzend / detachering bureaus incl. Intake gesprekken. Heb ook al zelf een aantal sollicitatie brieven verstuurd direct naar bedrijven. Tot nu toe voorgesteld aan een paar bedrijven maar nog geen terugkoppeling of ik ook op gesprek mag.

Gepest op het werk bah daar heb ik ook ervaring mee ( niet bij het bedrijf waar ik net ontslagen ben trouwens) en dat is echt ziekmakend, letterlijk!
Sterkte ermee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:48

Gelukkig sta ik ook niet meer op die stal.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:00

Wat vervelend dat gepest op werk :( Jammer dat mensen zich zo gedragen..

Hier niet elke dag brieven schrijven. Mijn vakgebied is zodanig klein dat ik binnen 5 minuten op de hoogte ben van nieuwe vacatures, ze staan nog op speciale sites ook namelijk :P Ik wil wel open sollicitaties nog gaan versturen, dus dan worden het er meer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 11:10

Schrijf trouwens maar in periodes brieven, maar vaak solliciteer ik via online sollicitatie formulieren.

Kan ook merken dat solliciteren in beveiligings wereld is heel anders dan bv. administratief.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:28

Ah gepest op je werk is wel naar.. En dan denk je tussen volwassenen te zitten...

Ik moet zeggen dat hier het aantal vacatures ook niet storm loopt.. Ook een vakgebied wat niet erg lekker loopt.. Maar ik ben nu toch maar weer aan het schrijven geslagen. :+

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:12

He bah dat het nog gebeurt pesten op de werkvloer.

ik schreef ook niet elke dag brieven. Meestal 2x pw of er moest echt iets voorbij komen waarvan ik dacht wauw!

Zag gister bij een oud klasgenootje voorbij komen dat ze iemand zochten bij haar voor 24 uur gelijk numner gevraagd en net gebeld mag zondag proefdraaien :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:19

Ben vandaag gebeld en ik mag bij een bedrijf waar ik ben voorgesteld op gesprek komen. Weet alleen nog niet precies wanneer. Wel spannend :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 15:28

Oh spannend Ineke2. Succes alvast. :)

Jij ook succes Gabbe!

Ik heb vandaag alweer 5 brieven verstuurd. :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:07

Er is de afgelopen week geen passende vacature online gezet voor mijn vakgebied in mijn omgeving. Helaas! Wel weer twee afwijzingen en een uitnodiging voor een gesprek bij een organisatie ontvangen. Daarnaast een afspraak gemaakt bij een uitzend/detacheringsbureau, wellicht dat zij vacatures onder ogen krijgen die ik niet zie. Positief bezig blijven :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:24

Zojuist nog een uitnodiging gehad :).

Op basis van hoeveel reistijd solliciteren jullie?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:36

Oh wel fijn dat je uitnodigingen krijgt!
Ik solliciteer door het hele land (en soms ook wat dingen in het buitenland), met de vermelding erbij dat ik bereid ben te verhuizen voor een baan.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 17:43

Wat positief allemaal hier!
5 brieven is wel erg veel op 1 dag!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:22

Petje af dat je zelfs in het buitenland solliciteert! Vind je dat niet lastig?

Vijf brieven is inderdaad veel. Ik verzamel meestal de vacatures en stuur in een avond mijn sollicitaties eruit.

En nog een uitnodiging gehad, alleen voor een tijdelijke functie.. Eigenlijk niet war ik wil.. Maar de functie is zo leuk! :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:26

Ik wil max 45 min reizen voor mijn werk.
Heb inmiddels te horen gekregen dat ik op dinsdag om 16 uur dat gesprek bij een bedrijf heb. :)

Succes iedereen!

Ik stuur 1 á 2 sollicitaties per dag. En heb mij dus al bij heel wat bureaus ingeschreven die ook allemaal zoeken voor mij. Vanuit 1 van die bureaus heb ik nu dat gesprek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:27

Wieldop, ik zou toch gaan denk ik... Staat misschien ook wel leuk op je cv en tijdens de baan als je aangenomen word kun je verder zoeken

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 18:28

Wieldop schreef:
Petje af dat je zelfs in het buitenland solliciteert! Vind je dat niet lastig?

Vijf brieven is inderdaad veel. Ik verzamel meestal de vacatures en stuur in een avond mijn sollicitaties eruit.

En nog een uitnodiging gehad, alleen voor een tijdelijke functie.. Eigenlijk niet war ik wil.. Maar de functie is zo leuk! :=

Zolang ik maar een baan kan krijgen vind ik alles best..
Ik werk nu flink onder mn niveau. Hartstikke leuk, maar ik mis volledig de uitdaging. -O-

Dus ik probeer me zo flexibel mogelijk op te stellen om maar een baan te vinden.
Zal niet makkelijk zijn. Van de week had de NOS nog een artikel over hoe slecht de banenkans voor HBO'ers was. En mijn opleiding werd min of meer als de slechtere bestempeld... :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:11

Ineke2 schreef:
Wieldop, ik zou toch gaan denk ik... Staat misschien ook wel leuk op je cv en tijdens de baan als je aangenomen word kun je verder zoeken

Ja ik ga ook! Gesprekje kan niet kwaad. Vrouw klonk al erg leuk aan de telefoon, lijkt me leuk om voor haar te werken!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:14

Idd gewoon doen wieldop je kan altijd verder zoeken en wie weet zetten ze het wel om in vast!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 07:21

Dankjewel allemaal! Tweede gesprek is naar mijn weten ook positief verlopen! Nu afwachten, ma/di hoor ik meer!

Milatje: Ik stuur echt niet elke dag brieven hoor. Alleen als ik open sollicitaties verstuur, dan kan het zijn dat ik elke dag een aantal bedrijven doe. En anders gewoon wanneer ik passende vacatures vind.

Winged: Ik zou inderdaad ook die vrije dagen opnemen, is zonde als je het niet doet, bovendien geeft het je tijd om te solliciteren en ergens op gesprek te gaan!

Dungen: Ik heb de dag overleefd, en jij?

Sabine: Dat begrijp ik goed! Pas alleen wel op, ik heb hetzelfde gedaan maar na die drie maanden heb ik nog 4 maanden zonder werk gezeten..

Ineke, wat goed van je dat je al aangemeld bent bij 8 detacheringsbureaus! En al op gesprek, gefeliciteerd!

Gabbe, gefeliciteerd! Proefdraaien is altijd spannend!

Wieldop: Hooguit drie kwartier en 50 km. Dat is echt mijn max, zeker omdat je in veel gevallen geen reiskostenvergoeding krijgt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:38

Ik ben nu in twee regio's aan het kijken, arnhem-Nijmegen en Apeldoorn. Maar met max een uur reistijd.

Helaas is pesten op het werk bij ons op de afdeling ook standaard. En heel veel personeel lijdt er zichtbaar onder.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:53

Hier is de max een uur reistijd. Al moet ik wel zeggen dat ik op dit moment gericht onder de 30 km solliciteer omdat ik het autorijden op het moment goed zat ben :=

Wat tof Amanda! Ik hoop voor je dat het was is. En ik heb de dag overleefd ik was vrij :P (en zo lekker gereden en gefrummeld dat ik geen een brief heb verstuurd := )

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:59

Beter amandavd! Hopelijk word het wat.

Vind het spannend proefdraaien zeker omdat ik nog helemaal geen gesprek oid heb gehad haha! Vind het wel moeilijk om morgen naar eventueel salaris te vragen volgens Google is het salaris wel goed maarja hoe begin je daar over. En of ik me proefdag betaald krijg weet ik ook niet.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:02

Is hier misschien iemand die mijn sollicitatiebrief zou willen checken op spelling?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:18

Donderdag mag ik weer naar het UWV, dit maal voor een eerste gesprek omtrent wajong en participatieplan. Hopelijk kan ik snel opzoek naar een geschikte werkplek waar ik langer kan blijven.