Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:15

Hoi Winged, balen dat je contract afloopt, succes met weer zoeken!
Marcella, gefeliciteerd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:17

purny schreef:
Werk.nl is weer eens buiten bedrijf....

Was aangekondigd :) komende dagen voor onderhoud eruit, je taken worden verlengd.

RoodZonnetje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:19

Hm net sollicitatiegesprek gehad, ging op zich goed (hoewel ik zelf wat twijfels heb over de baan (zwangerschapsverlof)), maar het duurde maar een kwartier ofzo. Ik vind dat zo irritant, dan heb je toch vrij weinig tijd om jezelf te laten zien??

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:20

Ik heb een hekel aan werk.nl krijg nooit hetgeen wat ik wil naar voren. :')
Ik ben nu via indeed aan het zoeken op nationale vacaturebank kon ik niets meer gevonden krijgen wat ik wel zag zitten..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:35

Ik heb eigk wel positieve ervaringen met werk.nl :) Maar ik zoek altijd zelf op vacatures, misschien dat dat het verschil is?
Net afwijzing gekregen trouwens, er solliciteerde 1 iemand met exact de juiste vervolgpapieren.. Maarrrr ze hadden geen verbeterpunten en mijn brief/cv/persoon was ze positief opgevallen uit bijna 100 sollicitaties (en er waren er naast mij maar 2 op gesprek). Dus da's sowieso een opsteker :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:43

vuurneon schreef:
purny schreef:
Werk.nl is weer eens buiten bedrijf....

Was aangekondigd :) komende dagen voor onderhoud eruit, je taken worden verlengd.

I know... maar alweer

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:47

Zal wel handigheidje zijn dan met werk.nl. Moet zeggen dat op nationale vacaturebank vaak wel dingen staan waar ik iets mee kan. 2/3 brieven in de week is toch wel maximaal naast een ft baan en de rest wat ik ook nog moet doen.
En die vind ik altijd wel gelukkig

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:33

Is wel eerst 0-uren contract voor 6 maanden, maar kom al gelijk flink stuk hoger dan dat mijn ww is. En krijg de kans om ervaring op te doen en te laten zien wat ik waard ben. Zou wel gaan om 16 uur in de week met in de toekomst kans op uitbreiding van het aantal uren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:48

Yes! Morgen tweede gesprek!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:50

Super amandavd!

Hier net nog ff tweede brief weg gedaan. Morgen weer een of twee er uit doen en dan hopen dat het een beetje vlot.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:18

Fijn Amanda!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:04

Klinkt goed Marcella!

En Amanavd: Fijn! Succes vandaag!

Ik denk dat ik vanmiddag maar even wat uren op ga nemen hier. Kan de komende 2 maanden nog 10 dagen opnemen :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:10

Heb je in ieder geval nog genoeg vrije tijd om te zoeken naar iets nieuws Winged.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:14

Daarom :) Heb inmiddels al van heel veel verschillende kanten vacatures doorgestuurd gekregen. Zit wel echt serieus wat leuks tussen dus wie weet. En heb ook nog 2 maanden totdat de WW start...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:17

Dan moet het goed komen!

Ik word op het moment weer gek van mn huidige werk.. zou er best een topic over kunnen openen. Maar aangezien ik aan het einde van de maand nog salaris wil doen we dat maar niet.. :=

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:22

Dankjewel allemaal! Succes voor degene die druk aan het solliciteren zijn! En gefeliciteerd voor de mensen met een nieuwe baan!

Dungen dat ken ik! Moet nog drie weken lang een dag werken en de gedachte alleen al krijg ik een inzinking.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:23

Gefeliciteerd degene met een baan!

Wat ik me nou afvraag: sturen jullie echt elke dag brieven? Ik kan het zo niet op brengen om dat te doen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:26

Stom dat er nog meer mensen last van hebben..Als mensen eens normaal tegen elkaar zouden doen (ook op de werkvloer) zou het zo veel schelen he.. Heb op het moment het gevoel alsof ik in de brugklas zit, gepest word door de hele klas en de meester ze op zit te 'naaien' tegen mij. Echt verschrikkelijk kinderachtig..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:30

Pff super irritant zulke dingen! Ook nogal stressvol...

Milatje: Ik zocht/zoek wel dagelijks, maar elke dag brieven schrijven....

Hier maar de middag vrij genomen. Vanmiddag maar even een hardlooprondje doen, CV updaten etc. I will survive. Financieel kan ik het even trekken zonder werk dus het komt vast allemaal wel goed :) Geen werk hebben is poedersuiker, maar ik heb ondertussen wel weer een aardig stabiel sociaal leven geloof ik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:34

Dungen schreef:
Stom dat er nog meer mensen last van hebben..Als mensen eens normaal tegen elkaar zouden doen (ook op de werkvloer) zou het zo veel schelen he.. Heb op het moment het gevoel alsof ik in de brugklas zit, gepest word door de hele klas en de meester ze op zit te 'naaien' tegen mij. Echt verschrikkelijk kinderachtig..

Ja is bij mijn werk ook zo, wel stukken minder! Maar ik werk op een echte vrouwenplek, ma man, kunnen die roddelen en naar over elkaar zijn, en nep doen tegen elkaar. Verschrikkelijk.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:38

Milatje op dit moment wel en als het ff kan 2 of 3. Helaas niet altijd de tijd voor maar de drijfveer is er wel zeg maar :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:43

Amandavd schreef:
Dungen schreef:

Ja is bij mijn werk ook zo, wel stukken minder! Maar ik werk op een echte vrouwenplek, ma man, kunnen die roddelen en naar over elkaar zijn, en nep doen tegen elkaar. Verschrikkelijk.

Ik kan je beloven dat mannen écht niets onderdoen voor vrouwen op dat vlak! In veel bedrijven word het wel goed in toom gehouden door leidinggevende oid. Maar bij ons grrrrr. Nekharen staan overeind als ik denk aan mn leidinggevende..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:54

Mijn leidinggevende laat het ook allemaal maar toe, en doet soms ook echt gezellig mee zelfs. En niet eens echt gemeen maar gewoon vanalles vertellen over allerlei collega's dat ik denk, ben ik blij dat ik jou nooit in vertrouwen heb genomen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:34

Dungen schreef:

Heb vroeger zo'n situatie gehad op stal waar ik stond. :=

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:23

He bah, wat ontzettend naar om in zo'n omgeving te moeten werken. Je zou inderdaad toch denken dat mensen zich als normale volwassen zouden kunnen gedragen.

Ik zoek dagelijks. Heb nu nog werk tot 21 oktober dus tijd om dagelijks brieven te sturen heb ik niet. Ik heb de afgelopen 2 weken denk ik 4 brieven gestuurd, wel zoek ik momenteel alleen naar vacatures die me écht leuk lijken en die écht wat voor mij zijn. Ik krijg maar 3 maanden WW-uitkering omdat 3 jaar van mijn arbeidsverleden nèt niet meetellen (je moet 52 dagen per jaar werken en ik heb die jaren respectievelijk 48, 50 en 50 dagen gewerkt -O- ) dus tegen de tijd dat die drie maanden over zijn, zal ik ook wat minder kritisch moeten zijn. In eerste instantie ben ik dat dus wel.