. Maandag ga ik solliciteren voor een functie die helemaal geweldig is, maar ook denkelijk iets te hoog gegrepen voor me
. Maar dan kan ik nog een dagje assesments doen
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
. Maar dan kan ik nog een dagje assesments doen
Ik heb al een paar keer rondgekeken via google. Maar het is niet makkelijk te vinden, heb alleen één bruikbare site kunnen vinden. Maar kan niet meer vergelijkingsmateriaal vinden.
Er stond dat ze een kandidaat gevonden hebt die qua opleiding en/of kennis beter bij hun bedrijf paste en dat ze mijn CV en brief zouden vernietigen. Ik had gelijk na het lezen van een brief hun vacature en mijn brief verscheurd en weggegooid. Ik ben op dit moment niet blij.
Ik hoop dat andere 2 reacties die ik nog moet ontvangen een stuk positiever is. Soda schreef:Tja, je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je op iedere brief uitgenodigd wordt voor een gesprek. Als solliciteren zo gemakkelijk was... Ik denk dat iedereen hier wel de nodige afwijzingen gehad heeft. Heel vervelend, maar hoort erbij hoor.
Suusjwah schreef:Ik kom hier even binnenvallen, ik ben ook werkzoekende sinds weken. Heb al gigantisch veel gesolliciteerd maar helaas amper wat gehoord. Dat had ik op zich van te voren al verwacht omdat ik solliciteer op functies waarvan ik geen opleiding en ervaring heb. Maar toch vanmiddag mn eerste gesprek, functie is administratief medewerker bij een verkeerssschool.
Wendy schreef:Soda schreef:Tja, je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je op iedere brief uitgenodigd wordt voor een gesprek. Als solliciteren zo gemakkelijk was... Ik denk dat iedereen hier wel de nodige afwijzingen gehad heeft. Heel vervelend, maar hoort erbij hoor.
Precies.
En misschien staat er nog wel een veel betere, leukere baan op je te wachten ergens.
Na paardrijden kwam ik thuis en er lag een mail op me te wachten. Ik ben uitgenodigd om langs te komen voor een gesprek en da's volgende week. Maar ik keek wel raar op dat een gesprek circa 45 min zou duren.
Voorheen duurde het circa 15-30 min met een gesprek. Moet ik soms testen maken of zoiets gezien lengte van een toekomstige gesprek?
Het is namelijk salarisadministratie en dat vond ik wel leuk om te doen tijdens mijn opleiding.
Goldenflower schreef:Suusjwah schreef:Ik kom hier even binnenvallen, ik ben ook werkzoekende sinds weken. Heb al gigantisch veel gesolliciteerd maar helaas amper wat gehoord. Dat had ik op zich van te voren al verwacht omdat ik solliciteer op functies waarvan ik geen opleiding en ervaring heb. Maar toch vanmiddag mn eerste gesprek, functie is administratief medewerker bij een verkeerssschool.
Waarom solliciteer je in een andere sector waarvoor je niet geleerd hebt? De werkgevers kijken ook naar het juiste achtergrond (opleidingen) en natuurlijk (relevante) werkervaringen. Als je geen juiste diploma's hebt, dan maak jezelf wel moeilijk.
Heb je wel MBO opleiding richting sector of praktijk diploma boekhouden gevolgd en eventueel diploma behaald?
Beviel je oude baan niet? Zoek je daarom om die reden in een andere sector?
Gelukkig alles recht gebreid door uitzendbureau.
WenK schreef:Qua salaris, ik denk dat je met 1500 heel netjes zit als beginsalaris voor een MBOer.
Falona schreef:WenK schreef:Qua salaris, ik denk dat je met 1500 heel netjes zit als beginsalaris voor een MBOer.
Bij mij op het HBO werd tijdens een sollicitatietraining 1600 tot 1800 als indicatie van beginsalaris aangegeven voor een startende HBO-er Bedrijfseconomie. Hoe ik dat moet vergelijken met een startende MBO-er weet ik eerlijk gezegd niet.
Bij ons wordt voor een gesprek altijd een uur ingepland, maar afhankelijk van de kandidaat kan dit in- of uitlopen. Sommige staan binnen een half uur al weer buiten en andere zitten bijna anderhalf uur.
Bij mij gaven ze niet aan hoe lang gesprekken zou duren totdat ik mail van gisteren kreeg. En bij alle gesprekken duurde nooit langer dan halfuur. Ik wist niet of dat normaal was of niet.
?
Sowieso heb ik nog niet meegemaakt dat mij minder geboden werd...