Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:59

Wat een procedure. Ik heb gewoon gesolliciteerd en ben aangenomen, zonder al die 'rondes' ;)
Hoop dat je wat hoort maandag! Wel een goed gevoel bij?

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:56

Ik heb er wel een goed gevoel bij in ieder geval. Was erg zenuwachtig voor de tijd, maar het gesprek verliep heel soepel. Een goede voorbereiding is het halve werk. Ook ik hoor maandag of ik door ben.

iTequilai

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:14

Als je het voor je gevoel goed ging zal je wel aangenomen worden ;).

De procedures zijn bijna overal zo hoor shaar!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:16

Ben blij dat ik er makkelijker vanaf gekomen ben dan ;)
Ben benieuwd, hoop dat jullie door zijn!

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 16:47

Ik reageer ook even..
Ben 2 jaar geleden met de opleiding begonnen, ben toen ik aan het eind van de eerste jaar gestopt. Er is in die periode heel veel gebeurd, zeer schokkend nieuws gekregen op medisch gebied, zelf geopereerd, wat dingen in het gezin, relatie over en dat alles in ongeveer 1 maand.. Ik zat toen echt tegen een dikke burn-out aan terwijl het super goed ging!
Ik heb toen besloten dat ik echt even rust voor mezelf nodig had en kon eigenlijk niet echt goed uitleggen waarom ik nou precies stopte..
Jullie voelen hem al aankomen maar nu heb ik natuurlijk enorme spijt en wil ik supergraag beginnen! Ik ga dit jaar ook weer solliciteren maar hebben jullie tips voor mij? Want ik ben echt bang dat ze nu overal zoiets hebben van ja jij hebt dus geen doorzettingsvermogen. Gelijk hebben ze dat ze dat denken in eerste instantie maar voor mij ging het op dat moment echt niet meer.
Misschien iemand die tips voor in de brief heeft? Of een voorbeeld? Zou ik er goed aan doen om in de brief te zetten dat ik de opleiding al eens begonnen ben of kan ik dat beter niet doen? Ik wil echt ZO graag, echt frustrerend! Ben nu dan ook begonnen aan HBO-V maar ik wil echt terug naar de OK..

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 18:24

Hmm, lastig. Wat ik je in ieder geval wil zeggen is dat je echt niet moet denken dat je nu afgeschreven bent. Ons ziekenhuis heeft voor de komende maart-instroom ook een leerling aangenomen heeft die een jaar op de OK heeft gewerkt, maar het daar absoluut niet naar haar zin had (qua sfeer, team enz), maar nu weer ontzettende heimwee had gekregen naar de OK. Dus zet hem op hoor! :j
Ik denk dat ik het persoonlijk niet in de sollicitatiebrief zou vermelden, vanwege het feit dat geschreven teksten heel gemakkelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Ik denk persoonlijk dat het beter is om tijdens je gesprekken face to face te kunnen vertellen dat je al op de OK gewerkt hebt (verrassende info die dan misschien in je voordeel zou kunnen werken, je bent immers al eens eerder bij een sollicitatie geschikt bevonden voor dit werk), en vervolgens kun je zelf aangeven wat de reden was van het stoppen met de opleiding, dat je absoluut wel een doorzetter bent en ook ontzettend graag weer zou willen beginnen.

Ga ervoor he! +:)+

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 19:19

Hoi iedereen!

Ik ben sinds 1 september bezig in Amsterdam met het 1e jaar.
Het bevalt heel goed en heb tot nu toe 1 dag meegelopen op de OK.
Nu alle lesstof voor de aankomende toetsweek in november gehad, heb nu heerlijk een weekje vakantie
en daarna 4 weken stage.
Nu was ik heel benieuwt over de anatomie&ziekteleer toets, hebben jullie misschien nog tips?

groetjes Marleen

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:54

Vandaag het verlossende telefoontje gehad....ik ben door.
Nu nog een dag meelopen op de OK en een verslag schrijven en dan een laatste gesprek.
Yeeha......weer een ronde verder.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:07

Super, gefeliciteerd!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:29

Kiovili schreef:
Ik reageer ook even..
Ben 2 jaar geleden met de opleiding begonnen, ben toen ik aan het eind van de eerste jaar gestopt. Er is in die periode heel veel gebeurd, zeer schokkend nieuws gekregen op medisch gebied, zelf geopereerd, wat dingen in het gezin, relatie over en dat alles in ongeveer 1 maand.. Ik zat toen echt tegen een dikke burn-out aan terwijl het super goed ging!
Ik heb toen besloten dat ik echt even rust voor mezelf nodig had en kon eigenlijk niet echt goed uitleggen waarom ik nou precies stopte..
Jullie voelen hem al aankomen maar nu heb ik natuurlijk enorme spijt en wil ik supergraag beginnen! Ik ga dit jaar ook weer solliciteren maar hebben jullie tips voor mij? Want ik ben echt bang dat ze nu overal zoiets hebben van ja jij hebt dus geen doorzettingsvermogen. Gelijk hebben ze dat ze dat denken in eerste instantie maar voor mij ging het op dat moment echt niet meer.
Misschien iemand die tips voor in de brief heeft? Of een voorbeeld? Zou ik er goed aan doen om in de brief te zetten dat ik de opleiding al eens begonnen ben of kan ik dat beter niet doen? Ik wil echt ZO graag, echt frustrerend! Ben nu dan ook begonnen aan HBO-V maar ik wil echt terug naar de OK..

Welkom.

Als ik jou was zou ik juist vermelden dat je het al eerder gedaan hebt. Het kan alleen maar positief zijn! Het ziekenhuis weet dat je de BVP al een keer doorgekomen bent en hebben dus meer zekerheid naar mijn idee. Ik zou wel in je brief zetten waarom je ermee stopte over je eigen operatie enzo... zo kunnen hun jou beter begrijpen.
In het LUMC is er een meisje aangenomen die de BVP niet gehaald had vorig jaar in Arnhem dus kun je nagaan. Komt wel goed hoor!

Had vandaag mijn 1e toets anatomie. Het ging niet echt goed voor mijn gevoel. Ze hadden de indruk gewekt dat de toets heel oppervlakkig zou zijn vooral over de cel terwijl daar minstens 10 vragen over gesteld werden. Ik ging bij veel vragen heel erg twijfelen dusja het cijver maar afwachten. Donderdag toet ziekteleer.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:09

Ik heb helaas niks gehoord van het UMCG. Wordt helaas geen OK assistent voor mij.
Ben nu met HBO-V begonnen wat ik gelukkig ook heel leuk vind.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 15:10

WIEHOE! een 7 voor antomie :D had het niet verwacht. morgen ziekteleer wat een stress...

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 17:47

Wow goed zeg! :)
Ik heb volgende week examen van Anatomie en ook van pathologie en medisch rekenen. Ik ben daar hard voor aan het leren in m'n herfstvakantie.

Hoe is ziekteleer gegaan?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:52

ja ziekteleer ging super. alleen nog steeds een cijver :( gehad. Wij hebben geen vakantie hoor. Ben nu 2 weken stage aan t lopen.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:19

Ik weet mijn cijver hoor. Ik had een 8 :D ben er erg blij mee. Na deze 2 weken stage kost het toch wel weer wat moeite op te starten op school. Ik ga ook liever werken haha...

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:03

Toppie iTequilai!
Ik heb volgende week eerste (praktijk)toetsen positioneren (toevallig met Carina, die kende je toch iTequilai?) en bloedleegte! Spannend, spannend... 11 dec voor t eerst theorietoets moet nog veeeeeeel leren maar heb ook nog even.
Ik ben ook weer voor t eerst naar school geweest, op zich wel leuk maar stage is toch leuker!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:59

hebben jullie praktijktoetsen ja? leuk dat hebben wij dan weer nier! leuk hoor!

ik had nog een vraagje voor mijn scriptie, werken ze bij jullie of kunnen jullie een ziekenhuis waar ze met omloopmedewerkers werken op de ok? Ik ben beetje veranderd van onderwerp en nu moet ik een ziekenhuis zoeken waar ik kan komen kijken waar ze met omloopmedewerkers werken, dus vandaar :) Bedankt alvast, zou me erg veel helpen ;)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:27

hoi, ik heb me aangemeld voor de opleiding en in heb 24 november mijn eerste gesrpek. Spannend!!
Het lijkt me echt zo leuk om de opleiding te gaan doen.
Na al die jaren psychiatrie wil ik wel weer eens wat anders.

Hoe zijn jullie ervaringen met de opleiding?

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 20:10

@ Roos: bedoel je met omloopmedewerkers, medewerkers die alleen omlopen? Bij ons doen OK assistenten dat ook, maar die staan ook aan tafel.

@ Esch: ik vind de opleiding tot nu toe super leuk. De leerstof vind ik niet echt heel moeilijk, maar wel veel. Succes met je gesprek! Wel iets heel anders dan psychiatrie... Heb je al eens meegelopen?

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:49

wij hebben in de BVP ook geen praktijk toetsen. Ja ik ken carina, ik heet trauwens iris ;)

ik snap ook niet helemaal wat je bedoeld Roos_s.

esch: waar heb je gesolliciteerd?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:36

nee ik bedoel echt omloopmedewerkers. Dit zijn geen operatieassistenten, maar medewerkers die alleen maar omlopen.... dit wordt steeds meer toegepast in meerdere ziekenhuizen (scheelt in personeelstekort etc)

Pur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:48

ik ga de 24ste naar het maasstadziekenhuis voor mijn sollicitatie.
Ik heb in nog 3 andere ziekenhuizen gesolliciteerd.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:11

Ik zit er toch ook overna te denken om alsnog te gaan solliciteren! Zouden jullie naar alle ziekenhuizen (Omg. Rotterdam) een sollicitatie sturen, of niet? Franciscus ga ik sowieso op de bus doen!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:46

Ik zou zeker meerdere ziekenhuizen aanschrijven :j
Rotterdam was voor mij ook het dichtst bij, dus heb sowieso de ziekenhuizen in Rotterdam aangeschreven. Verder ook de rest van de ziekenhuizen die nog redelijk in de buurt waren, en ben uiteindelijk aangenomen in Zoetermeer.
Succes!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:59

sologirl schreef:
Ik zit er toch ook overna te denken om alsnog te gaan solliciteren! Zouden jullie naar alle ziekenhuizen (Omg. Rotterdam) een sollicitatie sturen, of niet? Franciscus ga ik sowieso op de bus doen!

waarom niet? zeker doen, zo heb je meer kans