Bovendien zie ik mezelf eigenlijk niet voor de klas staan. Rechten vind ik opzich wel interessant, ik hoop dat het wat wordt. En anders kan ik altijd nog switchen..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bovendien zie ik mezelf eigenlijk niet voor de klas staan. PSvanLot schreef:Kim_RC schreef:Maar hoe leren jullie nou voor een vak als Biologie waar je best veel voor moet kennen?
Syllabus erbij pakken om te zien wat je moet leren. Samengevat en hopelijk heeft je docent je aantekeningen gegeven.
Ik geef zelf biologie en heb voor mijn leerlingen uitgezocht waar in Samengevat ze alle eindtermen uit de syllabus kunnen vinden. Veel werk maar kan het ieder jaar opnieuw aan ze uitdelen.
Zij krijgen dat als extra samenvatting.
En maak zoveel mogelijk oude examens via examenblad.nl
Echt veel onderwerpen komen jaarlijks terug! Als je de vraagstelling begrijpt heb je al de helft van je antwoord.
Kim_RC schreef:PSvanLot schreef:
Syllabus erbij pakken om te zien wat je moet leren. Samengevat en hopelijk heeft je docent je aantekeningen gegeven.
Ik geef zelf biologie en heb voor mijn leerlingen uitgezocht waar in Samengevat ze alle eindtermen uit de syllabus kunnen vinden. Veel werk maar kan het ieder jaar opnieuw aan ze uitdelen.
Zij krijgen dat als extra samenvatting.
En maak zoveel mogelijk oude examens via examenblad.nl
Echt veel onderwerpen komen jaarlijks terug! Als je de vraagstelling begrijpt heb je al de helft van je antwoord.
Wow, sorry voor mijn late antwoord, maar wat is Syllabus? Docent heeft niet echt aantekeningen gegeven als in ‘hier heb je een pakketje met aantekeningen van 2 boeken’, maar gaf ze wel tijdens de les (op het bord) en dan was aan ons de keus of je meeschreef (wat ik wel zoveel mogelijk gedaan heb!).
Ik vind leren niet perse lastig, maar voor biologie dan op de een of andere manier dan weer wel. En nu ben ik heel fout bezig, want 2 weken vakantie, precies voor de examens, en ik ben nog niet begonnen met leren/voorbereiden. Terwijl ik dat voor biologie toch echt wel nodig heb.
98xsophiex98 schreef:Sorry dat ik zo binnen kom vallen
Mocht iemand van jullie hulp willen hebben bij biologie of scheikunde moet je maar even een pb sturen!
eventueel ook natuurkunde, maar dat is van deze 3 vakken niet mijn sterkste 
PSvanLot schreef:Noa28 schreef:Ik heb 2 verzorgpony’s waar ik elke dag een aantal uurtjes mee bezig ben![]()
Ik heb vandaag oude examens van biologie gemaakt. Ik haal wel telkens voldoendes als ik streng na kijk, maar als ze dit jaar nou net vragen wat ik niet weet ga ik natuurlijk alsnog onderuit
Als je goed leest dan ben je al op de helft. Ik kijk ieder jaar tientallen leesfouten na. Zo zonde.
En als je deze goed kunt maken dan moet je jezelf niet te druk maken over het examen.
Mijn leerlingen maken het examen gemiddeld een paar 10de slechter dan wat ze gemiddeld door het jaar heen halen. Soms een goede leerling met een slecht cijfer omdat diegene dacht: 'ik kan het toch wel' en dus weinig geleerd heeft.
En soms valt het examen enorm mee en halen zelfs mijn minder sterke leerlingen een mooie voldoende!
Maar ik ben er van overtuigd dat als je door het jaar redelijk scoort en er nu wat tijd aan besteedt je echt een voldoende kunt halen.
Uitleg kregen we niet dus het was vooral zelfstudie. Nu sta ik gelukkig wel een 6.4 gemiddeld maar als ik die oefenexamens maak kom steeds op 5.2/3/4 uit. Pollywollie schreef:Biologie maak ik me echt zorgen over. In de derde en vierde klas heb ik echt een onwijs slechte docent gehad (deze is hiervoor ook ontslagen maar net te laat voor mij)Uitleg kregen we niet dus het was vooral zelfstudie. Nu sta ik gelukkig wel een 6.4 gemiddeld maar als ik die oefenexamens maak kom steeds op 5.2/3/4 uit.
Pollywollie schreef:Biologie maak ik me echt zorgen over. In de derde en vierde klas heb ik echt een onwijs slechte docent gehad (deze is hiervoor ook ontslagen maar net te laat voor mij)Uitleg kregen we niet dus het was vooral zelfstudie. Nu sta ik gelukkig wel een 6.4 gemiddeld maar als ik die oefenexamens maak kom steeds op 5.2/3/4 uit.
PSvanLot schreef:Pollywollie schreef:Biologie maak ik me echt zorgen over. In de derde en vierde klas heb ik echt een onwijs slechte docent gehad (deze is hiervoor ook ontslagen maar net te laat voor mij)Uitleg kregen we niet dus het was vooral zelfstudie. Nu sta ik gelukkig wel een 6.4 gemiddeld maar als ik die oefenexamens maak kom steeds op 5.2/3/4 uit.
Wat enorm balen! Vooral nog veel oefenexamens maken. Kom je steeds bij dezelfde onderwerpen uit waar het mis gaat?
Noa28, ga je nu ook niet leren voor het examen?
Noa28 schreef:Pollywollie schreef:Biologie maak ik me echt zorgen over. In de derde en vierde klas heb ik echt een onwijs slechte docent gehad (deze is hiervoor ook ontslagen maar net te laat voor mij)Uitleg kregen we niet dus het was vooral zelfstudie. Nu sta ik gelukkig wel een 6.4 gemiddeld maar als ik die oefenexamens maak kom steeds op 5.2/3/4 uit.
Misschien helpt het als je kijkt waar je precies de punten op mist? Organen of alles over bloed bijvoorbeeld. Dan kan je je daar even op focussen en dan kijken of je al beter scoort op volgende toetsen? Zo heb ik mezelf met scheikunde “verbeterd” gisteren. Maar dat ligt er natuurlijk aan of je telkens dezelfde soort fouten maakt of niet..
Pollywollie schreef:Ja, het is vooral de stofwisseling van de cel en veel over planten etc. Dat zijn echt onderwerpen wat me ook gewoonweg niet interesseert en dus minder blijft hangen.
PSvanLot schreef:Organen en bloedsomloop zijn zo eenvoudig als het goed uitgelegd wordt...
Ik wil je mijn bloedsomloop riedeltje wel sturen als je wilt haha.
GOUDEN TIP bij meerkeuze vragen.
Vraag lezen en een blaadje op de antwoorden leggen. Dat ga je eerst het antwoord bedenken en dan pas kijken of dat antwoord er tussen staat.
Staat het antwoord er niet tussen dan ga je de antwoorden die het echt niet zijn wegstrepen. Kom je er niet uit dan moet je gokken.
Maar behandel de vraag eerst als een open vraag, vaak staat je antwoord er dan al bij.
PSvanLot schreef:Organen en bloedsomloop zijn zo eenvoudig als het goed uitgelegd wordt...
Vraag lezen en een blaadje op de antwoorden leggen. Dat ga je eerst het antwoord bedenken en dan pas kijken of dat antwoord er tussen staat.
Staat het antwoord er niet tussen dan ga je de antwoorden die het echt niet zijn wegstrepen. Kom je er niet uit dan moet je gokken.
Maar behandel de vraag eerst als een open vraag, vaak staat je antwoord er dan al bij.