VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:23

Quanneh schreef:
Succes met je herkansing natuurkunde en biologie Ilse!

Iedereen ook alvast succes voor de SE-week die eraan komt, you go girls!

Veel mensen doen hier trouwens CAE zeg :wow:

Gave PWS-onderwerpen komen hier voorbij, best wel interessant! Gerbrich, heb je al wel een idee welke richting je op wilt?
Ik ga mijn PWS doen met een vriendin over cystic fibrosis en dan over de stamceltherapie die momenteel wordt gedaan om persoonlijke medicijnen ervoor te realiseren. Mogen meedoen met iemand die nu daarop promoveert :) Erg interessant!
Moeten jullie trouwens er ook een praktisch onderzoek bij doen? Of hoeft dat niet persé?

Wat voor PWS ga jij doen Guusje?

Dat is echt een gaaf onderwerp zeg :wow:
Ik ga onderzoek doen naar de gelijkenissen tussen hoe joden behandeld werden voor de tweede wereldoorlog en moslims nu (in NL).
Praktisch onderzoek moet bij ons ook. Ik ga dat doen in de vorm van interviews.

Femke_Nikita

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:17

Wat een leuke, uiteenlopende onderwerpen allemaal! Hier is het echt nog een drama met groepsindeling. Blijkbaar moeten we per se in groepjes van 3 maar mogen er een paar mensen met meer of minder. Lekker oneerlijk

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:11

Oh wat een gave onderwerpen! Ik doe hem lekker in mijn eentje, wil klimaatopwarming goed uit gaan zoeken dus kloten met cijfers :'). Inderdaad veel mensen CAE hier, volgensmij duurt die uitslag echt super lang. Heb het gelukkig niet, ben geen held in engels.
Volgende week woensdag begint mijn toetsweek al, maandag laatste lesdagje... Gaat echt zo ontzettend snel!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:32

Ik ga mijn pws doen voor geschiedenis. Over de ontwikkeling van de jongerencultuur in de jaren 60. Ik moet zeggen dat ik het niet erg vindt om te doen!

Rot zeg Femke. Bij ons was aangeraden met twee, maar mocht ook met een. Dus ik doe het lekker alleen.
Wow wat gaat dat hard Franka! Ik heb nog twee weken les en dan pas toetsweek.

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:28

Bij ons moest je minimaal in tweetallen en de mensen die misschien niet over gaan, moesten verplicht in een groepje van minimaal drie. Er worden wel wat uitzonderingen gemaakt, dus dat mensen alleen mogen, maar liever niet.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:48

Komen nog weer leuke onderwerpen voorbij zeg!

Lekker Franka! Ben je dan dinsdag vrij?

Ah Femke :( Bij ons moet je eigenlijk in tweetallen en met uitzonderingen alleen. Drie is niet toegestaan. Maar heb je nu waarschijnlijk wel een oké groepje?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:49

Ik wil de maatschappijleer kant op denk ik, voor wie het ook alweer vroeg :p!
CAE uitslag krijgen wij over 5 weken ongeveer.

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:05

Ik moet mijn pws volgende week al inleveren. Ik doe het over de ziekte van crohn en de fysieke, emotionele en sociale gevolgen. Als praktijk onderdeel hebben we een enquete gedaan.

Heel leuk om te lezen al die verschillende onderwerpen!

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:07

Quanneh schreef:
Komen nog weer leuke onderwerpen voorbij zeg!

Lekker Franka! Ben je dan dinsdag vrij?

Ah Femke :( Bij ons moet je eigenlijk in tweetallen en met uitzonderingen alleen. Drie is niet toegestaan. Maar heb je nu waarschijnlijk wel een oké groepje?

Ja, waarschijnlijk komt het allemaal goed. Mijn onderwerp is trouwens reanimatie :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:18

Yep ben dinsdag vrij! Wat raar dat dat allemaal zo verplicht is bij jullie, het is je pws en dan zou je toch juist je eigen gang moeten kunnen gaan.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:58

Bij ons hebben ze ook liever groepjes van twee, maar ik doe het ook alleen :j Deels omdat iedereen al razensnel groepjes had gemaakt en er op havo letterlijk niemand is waar ik het mee kan vinden. Deels omdat er ook niemand is die net zo geïnteresseerd is in het onderwerp. Ik weet heel goed wat ik wil, dus me aanpassen aan iemand anders zijn onderwerp ging het ook niet worden :')

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:09

Leuke onderwerpen komen voorbij!

Wij moeten het pws met z'n 3en doen, maar ik wil het graag alleen doen vanwege allerlei redenen. Alleen wil school dat ik het niet alleen doe, dus daar gaan we nog een gesprek over hebben denk ik

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 17:21

Wow vet relaxed Franka! Dat je gewoon een dag vrij krijgt voor je toetsweek :oo

Reanimatie en de ziekte van Crohn klinken ook erg interessant :D Vind dat soort medisch-gerelateerde onderwerpen sowieso erg boeiend.

Maar vinden jullie het niet jammer dat je niet even kan overleggen omdat je alleen bent? Of meer dingen kan uitwisselen? (Guusje en Joëlle)

Pff, volgende vrijdag start mijn toetsweek (duurt 6 dagen) maar het is nu zo'n gestress op school.. Deze week (di t/m vrij) 7 toetsen gehad, volgende week nog een paar dus kan ook sowieso gewoon nog niet echt leren voor mijn toetsweek. Erg balen! (Sorry even klaagmomentje :o )

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:27

Niet kunnen overleggen vind ik wel enigszins jammer ja, maar het einde van de wereld. Wat ik wel echt vervelend vind is dat ik in mijn eentje de straat op zal moeten voor interviews enzo. Ben niet zo spontaan dat ik zomaar mensen aan kan spreken :n

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 19:08

Ah dat is wel vervelend inderdaad. Maar misschien kan je dan vriendinnen strikken voor een middagje? (Mocht je het fijn vinden vind ik het ook geen probleem om een keertje in de vakantie ofzo naar Utrecht (is maar een kwartiertje) te komen om je te helpen hoor! :D )

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:36

Proefwerkstukstruggles allemaal haha. Ik hoor interessante onderwerpen voor bij komen. Wij moeten met zn 2en en met uitzondering 3 of alleen. Ik doe het met een vriendin samen over vliegtuigvleugelprofielen. We zijn de enigste meisjes die Natuurkunde doen hahaha.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:12

Leuke onderwerpen! Ja die dag vrij komt ook omdat de docenten dan overleg dag of wat dan ook hebben, maar zeker mooi meegenomen. 7 toetsen de week voor je toetsweek? Wie verzint dan?
Dat probleem van alleen de straat op herken ik ook, ben veel te ongemakkelijk om dat te doen :=. Niet kunnen overleggen is best jammer ja, maar ik denk dat je hopelijk ook wel een beetje feedback van de docent krijgt. Hoop dat je het in je eentje mag doen Joëlle! Weer eens wat anders, vliegtuigvleugelprofielen :P.

sorry voor dit chaos bericht

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:58

Wij hebben een witte week voor de toetsweek, er mogen dan geen toetsen gepland worden. Erg fijn!
Gisteravons pws afgemaakt, morgen inleveren. Eindelijk! Morgen ook nog een bio toets en dan dit weekend nog wat werken aan verslagen.
Nog twee weekjes doorbijten.. (Met als mooi kado aan het einde Concert at sea)

Hoelang hebben jullie nog school? En ben je dan meteen helemaal klaar of heb je nog activiteiten enzo?
Na de pww heb ik namelijk nog 2 weken met activiteiten, zoals workshops, stagedag, sportdag en boeken inleveren/rapport ophalen.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:59

ah wij hebben geen toetsvrije week. echt balen. Deze week 6 toetsen gehad en volgende week begint pww.

ik doe mijn pws over paarden fokkerij in mijn eentje. Het moet maandag al af zijn! stressen.

jullie hebben ook ineteresante onderwerpem zeg!

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:20

Gaaf onderwerp! Ik zat eerst ook aan zoiets te denken, maar mijn partner is geen paardentypje haha. Ga je ook in op Dna enzo?

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:03

Wat een warmte vandaag!
Ik viel bijna om van verbazing, maar woensdag en donderdag hebben we door de hitte een 40-minutenrooster! Morgen niet want dan was iedere toch om 3 uur 'al' uit. Lekkere redenering :roll:
Maargoed, in ieder geval blij dat mijn school er eens rekening mee houdt.

Ik heb trouwens een nieuw instagramaccount aangemaakt, maar ik weet niet of ik iedereen alweer volg. Dus als jullie willen, laat dan nog een keertje je gebruikersnaam even achter :) De mijne is @ilse.bos

Ik moet morgen een boekverslag inleveren, dus dat wordt lekker de hele middag achter de computer met dit mooie weer. Mijn boek is in ieder geval uit, daar was ik gister in begonnen en geeindigd :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 16:31

Wij hebben ook de rest van de week tropenrooster (30-minuten) echt superfijn!
Ik heb je idd al weer gevolgd, ik was wel even vergeten dat jij het was :')
Trouwens, voor anderen die mij willen volgen, ik heet Kimmie25501 op instagram.
Ah, veel sterkte! Ik ga zo nog lekker even buiten zitten, maar wel uit de zon haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:14

Pff, wij doen niet aan tropenroosters helaas!

Voor diegene die naar CAS gaat, ik ben héél jaloers! Wilde dit jaar ook graag gaan, maar valt in het weekend midden in mijn toetsweek.

Wij doen PWS ook in tweetallen. Enkele uitzonderingen, maar eigenlijk alleen als er een oneven aantal is. Mijn PWS onderwerp gaat te maken hebben met economie en M&O, dus als mensen nog suggesties hebben :))

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:13

Reusje_xx schreef:
Gaaf onderwerp! Ik zat eerst ook aan zoiets te denken, maar mijn partner is geen paardentypje haha. Ga je ook in op Dna enzo?

Ik probeer wel in te gaan op DNA, maar het grootste gedeelte is toch de "techniek" achter de goede hengst voor je merrie kiezen. Het is best interessant om het fokken is van heel dichtbij te bekijken. HHeb weer veel nieuwe dingen geleerd over de paardenwereld.

Waarover doe jij het Reusje? Jammer dat je partner geen paardentype is.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 19:14

Wanneer moeten jullie je pws af hebben? Wij dit jaar al.