afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:54

Met zo'n mooi zilver karretje? :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:58

Haha nee, een plastic houdertje :p

Inmiddels ben ik ingelogt en wacht ik nu al 10 minuten op een document uit een mailtje...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:05

Werkt het inmiddels allemaal weer wat beter? ;)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:33

Er zit verbetering in, maar het is absoluut niet optimaal..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:11

Pff vervelend Suus! hopelijk werkt het vanmiddag allemaal wat beter daar.
Dideh, ik kan je helaas ook niet helpen sorry.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:19

Ga vanavond maar eens kijken of vaders nog goede ideeën heeft qua vragen denk ik. Ben er vandaag ook niet echt verder mee gekomen.

Vanochtend een update gestuurd van de stukken naar een van de partijen waarmee ik te maken heb, daarvan kreeg ik terug dat het er al goed uitzag :)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:37

Jeejjj alles terug en alles voldoende. Dus als ze mij woensdag geslaagd verklaren ben ik officieel klaar en kan ik me uitschrijven;)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:39

Ahhh gefeliciteerd! :D
Lijkt me zo lekker he *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:11

Oeh ik ben ook jaloers! Gefeliciteerd! :D

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:01

Gefeliciteerd! Lijkt me een heerlijk gevoel :D Ik moet nog max een week wachten op de uitslag van mijn scriptie.. Stress al bij elk mailtje wat ik binnen krijg

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:32

Jeeej laatste tentamen is ook binnengetikt :) nu alleen nog de laatste 6 weekjes van scriptie nog even knallen *\o/*

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:56

Hee allemaal!

Eind februari en de hele maand maart bezig geweest met het interne onderzoek op locatie. Nu weer terug en druk bezig met het schrijven van de scriptie en het uitpluizen van de resultaten! De laatste loodjes nu dus, over zes weken moeten we echt klaar zijn! - spannend- :+

Gefeliciteerd DideH! Jij ook de laatste loodjes, spannend hoor!
callychanel: oeeh, gefeliciteerd! Ook jaloers hier, al vind ik het werken aan de scriptie niet erg vervelend haha.
Suus, hoe gaat het nu?

Pff, nog even, en dan heb ik mijn bachelor Diermanagement. Eindelijk!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:33

Ik ben ik bezig met het schrijven inmiddels. Donderdag en vrijdag de laatste externe onderzoeken gehad. Volgende week moet ik het concept inleveren. Dus nu druk bezig met het schrijven. Hoop tot mn aanbevelingen te kunnen komen. Moet daarna nog wel wat interne interviews afnemen om de huidige situatie wat specifieker te maken. Maar eerst even de focus hierop. Begint nu toch allemaal wel op te schieten hoor!

Wanneer is bij jullie de definitieve inleverdatum?

Ben wel jaloers op de mensen die al zover zijn dat ze klaar zijn/ingeleverd hebben.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:39

Flux: succes nog even!
Laura: jij ook succes!

Mijn uiterste inleverdatum is in principe 17 juni, maar ik heb mijn eigen deadline wat naar voren gehaald. Ik hoop mijn scriptie over een maandje in te leveren.
Ik ben nu bezig met de resultaten van de interviews te verwerken. Dan nog wat deskresearch en het advies schrijven :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:31

Hoi allemaal!
Mag ik me hier ook melden? Ik zit in het vierde jaar van de opleiding psychomotorische therapie en dus aan het afstuderen. Ik doe praktijkonderzoek bij een psychotraumacentrum voor een groep Afrikaanse mannelijke vluchtelingen. Ik doe onderzoek hoe er tijdens de behandeling nog beter aangesloten kan worden bij hun cultuur en met welke cultuurverschillen er rekening gehouden moet worden. Ik doe dit door middel van literatuuronderzoek, observaties in de therapie en interviews. Ik heb inmiddels een GO voor mijn onderzoeksopzet. 27 mei moet alles ingeleverd zijn.

Hoewel ik het een super interessant onderzoek vind en de plek en de mensen ook super fijn zijn, heb ik toch wel veel moeite met het mezelf zetten tot schrijven. Als ik bv net observaties heb gedaan schrijf ik die wel gelijk uit enzo, maar echt achter mijn laptop gaan zitten om de deelvragen uit te schrijven, tja.. De ene dag gaat het goed en hou ik me aan mijn planning en vind ik het nog best oke om te doen, maar de andere dag doe ik weer helemaal niks en zit ik me daar schuldig over te voelen :P Herkennen jullie dit? En hebben jullie nog tips? Ik heb het idee dat ik meer kan/moet doen per week, maar hoe motiveer ik mezelf hiervoor?!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 14:00

Hoi meiden! Ik ben even stiil geweest hier, behoorlijk druk met scriptie, tentamens, en gelukkig ook veel leuke dingen! Tentamens zijn zowaar allemaal gehaald, moet nu alleen m'n laatste nog. En dus nog 'even' de scriptie binnen halen. Maar ik heb er best vertrouwen in, maandag wil ik de enquetes online gooien en dan even verder met de theoretische onderbouwing. Begeleiders zijn nog steeds erg positief, da's iig fijn!

Zijn jullie al bezig met solliciteren enzo? De meeste traineeships moet je rond deze tijd wel bij zijn, maar ik vind het nog lastig om er concreet op te gaan solliciteren zegmaar. Zit nog zo in die studie-mindset! :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:18

Ik ga mijn eerste zelfgemaakte video nu publiceren onder de naam van stagebedrijf, ben benieuwd hoe het ontvangen wordt!

Net gebroken tijdens gesprek met begeleider, het gaat persoonlijk niet zo goed en hij prikte er precies doorheen. Uur lang psychologisch gesprek, maar nu weer met goede moed verder :)

@Imd, goed bezig dus! Nog 'even' zo door gaan en dan kunnen we allemaal een diploma in handen nemen :D

Ik heb gelukkig al werk voor na mijn stageperiode. Mijn baas wacht met smart tot ik 40uur kan komen werken. Dat is wel heel fijn!

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 16:12

Hier gaat het ook nog voorspoedig :-)
Ik ben al vanaf maart 'druk' met sollicitaties. Ik heb nog gewoon mijn vaste baan nog als ik eind juni klaar ben. Maar ben wel aan t kijken wat ik straks met mn studie wil gaan doen.
Ik raad je zeker aan om te gaan solliciteren! Straks is 'iedereen' klaar met de studie en heb je veel meer 'concurrentie'.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 23:03

Ik heb een voldoende gekregen voor mijn scriptie! :D Na 3 jaar eindelijk.. Waarschijnlijk 17 mei verdediging en dan toch echt klaar :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:45

Ahh gefeliciteerd Missy! Dat moet een last zijn die van je schouders valt! Wat heb je gekregen? Of krijg je je cijfers pas bij je verdediging?

@Imd Ik heb toevallig vorige week geïnformeerd, moet evaluatiegesprek doen na mn eindpresentatie en als dat positief is zou ik kunnen blijven :)

@RM Welkom! Praat gezellig mee ;) Is herkenbaar, ene dag heb ik heel veel inspiratie en kan ik zo doortikken en de dag erna moet ik het echt uit mezelf trekken. Maar denk dat dat wel goedkomt als de tijdsdruk er echt achter komt. Ik presteer wat dat betreft beter onder druk ;)

@Laurah Laat je weten hoe de video gevallen is? :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:00

Gefeliciteerd Missy!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:19

Gefeliciteerd Missy!

@Dide, de video doet het best goed. Alhoewel social media in de kinderschoenen staat in dit bedrijf. Hier een linkje naar mijn video, voor de nieuwsgierigen: https://www.youtube.com/watch?v=KH6PedEAm8Y

Wat je schrijft over tijdsdruk is wel herkenbaar. Ik kan ook een stuk beter werken als er tijdsdruk achter staat, anders ben ik veel sneller afgeleid.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:38

Een 5.7, geen onwijze voldoende maar dat maakt me niks uit haha. Krijg een apart cijfer voor de verdediging en die worden geloof ik samen gevoegd.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:54

Gefeliciteerd Missy!

Ik heb gisteren een hoofdstuk voor in de literatuur afgerond. Ben er zeer trots op want het ziet er best wel gelikt uit :P Hopelijk vinden onze begeleiders dat ook, en wordt mijn trots volgende week niet gekrenkt :')

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:35

Gefeliciteerd Missy!

@flux, dat ken ik. Ben echt retetrots op mn stuk hoe het er nu uit ziet.. ben alleen bang dat ik straks gekrenkt wordt met de feedback