Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karlli

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:53

Kiezen is altijd moeilijk haha. Zelfs bij de kleinste dingen (bv in restaurant) soms al last van keuze stress.
Maar weet wel wat ik volgend jaar als minor wil doen iig :)
Presentatie als t goed is een 7,4 voor en Engels ergens wss tussen 7 en 8.

Nou nog mijn tentamen business management afwachten.

Deetjeeuh, gewoon volgend jaar rustig gaan rond kijken en wat eventueel interessante studies opschrijven voor open dagen ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:25

Haha dat probleem heb ik ook Karlli! Vooral in restaurants waar het allemaal erg lekker is. :P Super dat jij al weet wat je wilt gaan doen, en goede cijfers!

Ja zal ik ook zeker doen!

Voor nu eerst nog maar even leren voor mijn 3 proefwerken maandag. Dit is echt een ramp. Voor economie heb ik nog niet super veel gedaan, maar wil het wel graag goed doen omdat het een vak is dat ik volgend jaar kies.... Maar ik vind het nog best lastig, maar we zullen zien wat ik ervan bak. :=

Ben nu bezig met een begrippenlijst en ga zo een samenvatting doen. Wat raden jullie aan, eerst die hele samenvatting in je hoofd stampen? Of een paar keer doorlezen en dan gewoon heel veel oefensommen gaan maken? :)

Tot nu toe voor Grieks en natuurkunde een 7,4. Frans een 6 maar dat ging ook niet goed (en veel lage cijfers gegeven) dus wel tevreden. :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:39

Ja ook wel prima want had maar een 6 voor engels portfolio (zo kinderachtig werk namelijk en altijd tig deadlines bij elkaar natuurlijk) dus gemiddelde is dan nog een beetje ok.

Met econeconohad ik zelf meer aan het oefenen van sommen, zeker aangezien je dan al alle formules ed. Gelijk toepast :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:45

Urgh dat is wel vervelend! Maar ach, soms lukt het niet. Als je zelf maar tevreden bent. :)

Ja precies! Dat dacht ik ook. Voor het vorige hoofdstuk (so) had ik niet zo'n goed cijfer. En die wordt gecombineerd met dit hoofdstuk. :P Dus dan ga ik inderdaad maar even veel oefenen! Worden vaak best lastige vragen gesteld, en dan denk ik later: oh ja, logisch. Maar vorige so zat vol met 6V eindexamen vragen. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:01

Mijn motivatie is weg... Gewoon écht weg. Heb er zoooo geen zin meer in. -O-

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:39

Ik moet nu de motivatie gaan vinden om m'n Nederlands literatuur te gaan lezen. Ik heb volgend jaar het mondeling en het is zo lastig om tijdens het schooljaar zelf te lezen.

snollygoster, hoe gaat het met je hertentamens? En als je ze nog niet gehad hebt, succes alvast!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:06

Zou ik me hier ook alvast mogen melden voor komend academiejaar? :o
Ik heb ook last van motivatie-issues haha. En studeertips kunnen nooit kwaad!

Ik begin in september aan het 1e jaar biologie in Nijmegen :) Dit jaar een tussenjaar gehad, dus ik moet er straks weer even inkomen! :D

Voor iedereen die nog geen vakantie heeft; succes met de laatste loodjes!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:22

Ennnn heeft iedereen zijn punten gehaald? :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:32

Ja! Ik ben over naar VWO6! :D Dus nog een jaar dit topic goed gebruiken en dan haal ik hopelijk mijn examen. :)

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 22:43

Ik heb nog een herkansing 19? Augustus, datum staat nog niet vast. Rest wel allemaal :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 15:37

Iedereen alweer druk bezig met de voorbereiding voor het nieuwe jaar?

Ik ben net terug van vakantie en in die week waren mijn schoolboeken geleverd, dus het feest kan beginnen. Eerst nog even alles netjes kaften, maar daar mis ik nu al de motivatie voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:48

Dat begint niet zo heel goed Carpediem. :+

Ik begin gelukkig pas over twee weken... Dus ik heb nog eventjes. Laatste week wordt wel druk, inderdaad met boeken kaften etc. :+

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 00:04

Ik ben druk bezig met mijn herexamens lol. Heb woensdag mijn tweede, donderdag eventjes een dagje Pukkelpop en vrijdag om 9u weer examen, als dat maar goed komt :')

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:40

Ik heb gisteren de infodag over mijn nieuwe opleiding gehad :D. Lijkt me een zeer interessante opleiding en ben van plan er over 2 weken meteen goed aan te beginnen :)
Zo maar eens zoeken naar de boeken of ze tweedehands te vinden zijn :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:04

Mijn rooster tot nu toe is echt om te janken :') Maar ik heb wel 'zin' om weer te beginnen, ben heel benieuwd hoe het tweede jaar is.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:10

Ik zit inmiddels ook alweer aan de studie, nog wat opdrachten maken en alvast voorbereiden voor komend jaar, heb er wel zin in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:29

Jeuj ik ga me hier ook melden, msischien heb ik er nog wat aan :')
Ik begin 31 aug pas weer.

Ik heb in week 6 twee herkansingen, zit te twijfelen of ik daar nu alvast mee begin met leren :P

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:15

Wat is er met wrts gebeurd? Waarom moet ik nu zoveel gegevens invullen? Van achternaam tot postcode....

Welkom Joolien!

Vandaag mijn eerste lesdag weer gehad. Ik hoop dat dit jaar een goed jaar mag worden, wel wordt het hard werken, maar daar wordt men niet minder van ;).

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 16:20

Jullie beginnen wel allemaal erg vroeg terug met school in Nederland zo te zien! In België begint de lagere en middelbare school meestal op 1 september, hoge school rond 15 september en unief 30 september/1oktober.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:25

Noorden van Nederland ;) De rest heeft geloof ik nog eventjes. Wij hebben 6 weken vakantie gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:44

Lastig Joolien! Ik weet niet op welke manier je moet leren (bijv. woordjes stampen of iets begrijpen) maar ik zou zeker alles alvast een beetje doornemen. Evt. deze week beginnen met doorlezen, volgende week misschien iets intensiever. Lastig lastig maar anders wordt het erg veel. :P

Ik begin 1 sept weer. :) Rooster nog niet bekend, boeken wel al geleverd. :P Klas wel bekend, rooster eigenlijk ook wel maar dat veranderd vast wel weer. :+

Succes snollygoster!

Britt, balen van je rooster! Aan de ene kant heb ik ook wel zin om te beginnen, maar als ik aan de stress etc. denk die ik vorig jaar had denk ik echt zo van: neeeeee, laat maar.

Hoop ook echt dat het leuk wordt volgend jaar, met veel vakken andere mensen etc. Ik hoop het echt. Daar kijk ik wel tegenop := Verder heb ik maar 1 dezelfde leraar (voor gym, die ik niet zo geweldig vind :') ) dus dat wordt ook weer wennen. Gelukkig wel de vakken die ik leuk vind. :D (Overgang naar de bovenbouw, dus profiel gekozen etc.)

Heel anders dan jullie. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:30

Ja Deet, en die motivatie he. Het is ook 1 vak wat ik echtheel stom vind :')

Hebben ze bij jullie ook de klassen door elkaar gegooid? Bij ons doen ze dat omdat 1/3e uitvalt het eerste jaar en ze willen geen groepsvorming. Ik ga van t eerste naar het 2e jaar.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:32

Noorden moet inderdaad alweer. Ik ga zelf over twee weken beginnen aan het eerste jaar van HBO Bedrijfskunde MER. Wil direct een goede start hebben dus misschien is dit wel een handig topic.

Ik ben echt al ontzettend zenuwachtig man, verschrikkelijk :')

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:18

Ik begon gisteren aan mijn derdejaars stage, wat een werk. Als ik thuis ben moet ik logboeken schrijven en natuurlijk gebarentaal leren. Ben kapot, dus ik moet de motivatie uit m'n tenen halen om alles te gaan doen.

Mijn rooster is al bekend (ik begin 28 augustus met college) maar ik weet nog niet in welke klas ik zit, ideaal :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:59

Joolien, ja die motivatie. Dat is wel echt een probleem. :+ Zeker als je het een stom vak vind. Misschien maar een lijstje maken met de daarop: 'waarom het beter is dat ik nu begin' en daar elke kleine reden op zetten? :P

Had je dat tweede nog tegen mij?