DNIEZE schreef:Ps. hebben jullie ook een eigen paard? en is dat nog goed te combineren met je opleiding/werk van de politie?? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik heb een eigen paard. Tijdens de opleiding had ik zeeën van tijd voor mijn paard, maar tegenwoordig is het vrij lastig om tijd vrij te maken om echt nog lekker te gaan rijden. Een half uurtje tot een uurtje in de rijbak hobbelen lukt wel, maar ik ben een lange afstand ruiter, ik trek er liever op uit en daar heb je vaak wel een dagdeel voor nodig. Ik ben werkzaam op een centrum team (dwz in het centrum van een stad) en dat is over het algemeen wel wat drukker dan bijvoorbeeld een team met veel buitengebied. Wij zitten veel met evenementen, horeca, etc. Ik heb de afgelopen vier weken alle weekenden moeten werken, dus ik zal blij zijn als ik straks weer een keer een dagje vrij heb om eens uit te rusten en weer echt wat met mijn paard te doen. Maar daar kies je ook voor. Het is gewoon geen 09.00 tot 17.00 of maandag tot vrijdag baan. Als je die mentaliteit wel hebt, dan is het échte politiewerk geen goede keuze.
xxrosiexx, wij kennen een aantal verschillende diensten, waaronder INCA (incidentenafhandeling, of noodhulp) en handhaving. Bij INCA ben je die dag beschikbaar voor onder andere 112 meldingen. Daarnaast kan je ook opdrachten meekrijgen. Tijdens een handhavingsdienst is er meer ruimte voor andere zaken. Bijvoorbeeld een verkeerscontrole, een verdachteverhoor, dossier afmaken, gewoon surveilleren, etc. Ondanks dat we een "Nationale Politie" zijn, zijn er regionaal nog wel wat verschillen in hoe het werk nou exact is ingedeeld en welk etiketje er aan hangt.