Werken bij de politie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 17:26

Ja ik heb al een mailtje terug gestuurd ook, vooral ivm de overall en koppel. Als ik het uniform maar voor de beëdiging heb whaha!

Kirsten hoe bevalt jou de opleiding?!

Druif_01

Re: Werken bij de politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:35

Tip voor de overall: neem hem vooral aan de ruime kant. Dat ding krimpt echt enorm en je wil echt geen gespleten persoonlijkheid hebben...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:02

Gespleten persoonlijkheid :') ? Ik weet niet precies hoe je het bedoelt maar het klinkt fout haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:31

Een overall die te klein is geworden terwijl je wel je armen nog omhoog moet doen...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:40

Hahaha juist, ik begrijp het. Bedankt voor de tip!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:46

Was t topic kwijt ! Maar helaas met 1 punt te weinig op een competitie niet door.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 08:21

Nogmaals ontzettend vervelend, vooral omdat het maar 1 punt is.
Dan is her gewoon extra balen :(

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:56

Goedemorgen,

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen.
Ik heb een aantal pagina's door gelezen van dit topic.

Mijn droom is al heel lang om bij de politie te komen, helaas hier in omgeving Rotterdam geen openstaande vacatures daar voor beschikbaar.

Weet iemand misschien hier of er ook een andere mogelijkheid is om binnen te kunnen stromen voor de opleiding?

Ps. hebben jullie ook een eigen paard? en is dat nog goed te combineren met je opleiding/werk van de politie?? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 13:56

Je kunt denk ik niet echt via een andere ingang instromen. Misschien via een vooropleiding maar dan moet je net zo goed solliciteren. Ik zou gewoon even afwachten want er zullen vast weer eens vacatures komen. Hoewel ik zelf ook 3 jaar gewacht heb maar het lijkt wat oo gang te komen.

Ik ga maandag pas beginnen dus kan niet zo oordelen hoeveel ik tijd ga hebben voor mijn paard. Ik ben blij als ik er 3 a 4 keer heen kan :D het is geen ramp als ik wat minder rij.

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 15:56

iemand die mij kan vertellen naar het verschil in diensten? of is dit per regio verschillend?
wat houdt bijvoorbeeld noodhulp dienst in? en wat is dan het verschil met noodhulp/beschikbaarheidsdienst? of de handhavingsdienst?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:31

De noodhulp is simpel gezegd de 112 meldingen, maar niet elke regio werkt meer met deze term 'noodhulp'. Uiteindelijk gaat die term er volledig af.

Beschikbaarheidsdienst zegt mij zo niets en ook de handhavingsdienst niet. Ik denk bij dat laatste aan een gpz dienst (gebiedsgebonden politiezorg). Daarbij neem je alles mee wat je tegenkomt onderweg. Verkeerszaken bijvoorbeeld, maar ook IGP's en andere meldingen die de noodhulp niet krijgt of niet aan toe komt. IGP en verkeer doet de noodhulp overigens ook.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 18:31

DNIEZE schreef:
Ps. hebben jullie ook een eigen paard? en is dat nog goed te combineren met je opleiding/werk van de politie?? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Ik heb een eigen paard. Tijdens de opleiding had ik zeeën van tijd voor mijn paard, maar tegenwoordig is het vrij lastig om tijd vrij te maken om echt nog lekker te gaan rijden. Een half uurtje tot een uurtje in de rijbak hobbelen lukt wel, maar ik ben een lange afstand ruiter, ik trek er liever op uit en daar heb je vaak wel een dagdeel voor nodig. Ik ben werkzaam op een centrum team (dwz in het centrum van een stad) en dat is over het algemeen wel wat drukker dan bijvoorbeeld een team met veel buitengebied. Wij zitten veel met evenementen, horeca, etc. Ik heb de afgelopen vier weken alle weekenden moeten werken, dus ik zal blij zijn als ik straks weer een keer een dagje vrij heb om eens uit te rusten en weer echt wat met mijn paard te doen. Maar daar kies je ook voor. Het is gewoon geen 09.00 tot 17.00 of maandag tot vrijdag baan. Als je die mentaliteit wel hebt, dan is het échte politiewerk geen goede keuze.

xxrosiexx, wij kennen een aantal verschillende diensten, waaronder INCA (incidentenafhandeling, of noodhulp) en handhaving. Bij INCA ben je die dag beschikbaar voor onder andere 112 meldingen. Daarnaast kan je ook opdrachten meekrijgen. Tijdens een handhavingsdienst is er meer ruimte voor andere zaken. Bijvoorbeeld een verkeerscontrole, een verdachteverhoor, dossier afmaken, gewoon surveilleren, etc. Ondanks dat we een "Nationale Politie" zijn, zijn er regionaal nog wel wat verschillen in hoe het werk nou exact is ingedeeld en welk etiketje er aan hangt.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:12

Overigens hebben wij ook nog wel enkele administratie dagen ertussen zitten, waarin je tijd hebt om bijvoorbeeld dossiers op te maken of andere administratieve zaken kunt afwerken. Ook een baliedienst hoort bij je werkzaamheden (althans bij ons). Als vuurwapendragende ben je hier voor de veiligheid van de baliemedewerkers en je neemt aangiftes etc. op.

Ik werk zelf in een buitengebied en heb dus minder te maken met grote evenementen, maar wel horeca in de weekenden dat ook niet altijd voorspelbaar verloopt. Je wordt dan dus een nachtdienst gepland t.b.v. de horeca, maar mocht er weinig te doen zijn en de noodhulp heeft het erg druk (of een grote melding) dan schuiven wij in overleg gewoon aan.

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:51

He meiden! Al een tijd niet gereageerd.
Maar de opleiding bevalt goed. Afgelopen maandag gestart met het 1e echte werktertiel.

Super tof, spannend en waar je het echt voor doet. Wij hebben een leuk team en ook een team waar wij heel veel zelf mogen indelen. Uiteraard wel met het oog op je kerntaken.

Hoe is t bij jou Marlou? Alle spullen al binnen?
En Plovesb, hoe is t bij jou?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 17:14

Nee ik kan 2 juni pas terecht, wel een beetje balen want je merkt gewoon dat je overal al spullen voor nodig hebt, die ik dus niet heb. Maar ben al blij dat dat voor de beëdiging in orde is haha.
Vandaag groepsdynamische dag gehad en dat was echt leuk en uitdagend, mooi om te zien hoe snel je elkaar leert kennen. Heb een hele leuke klas!

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:58

Dan zijn jullie nu allemaal nog niet in uniform zeker?
Leuk he? Wij hadden ook al meteen een hele open klas. Waardoor je sneller elkaar leert kennen. Wat staat er komende week op het programma? Wanneer ga je de 4 weken inkijk stage doen? En weet je al allemaal waar je geplaatst bent?

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:33

He Kirsten! Wat een leuke berichten en spannend je eerste echte werk tertiel! Fijn dat je zo'n leuk team hebt :)

Ik sinds gisteren aan tertiel 2 begonnen. Gaat ook erg goed, heb een ontzettend leuk district met fijne collega's. Maar vind het ook wel weer leuk na die 4 weken stage om terug op school te zijn en nieuwe dingen te leren :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:11

Zo leuk om te lezen hoe het jullie vergaat, ik krijg gelijk allemaal herinneringen terug aan mijn opleiding. Het lijkt alweer zo lang geleden, maar toch is het ook pas 3,5 jaar geleden dat ik gestart ben.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 17:20

Druif was leuk om je te zien, sorry dat ik niet echt gezwaaid heb maar was eerste dag dus nog ff beetje op de achtergrond ;-)

Ik mag donderdag mijn uniform gaan halen en ik ben een van die 4 die dat nog moeten. Iedereen mocht al in uniform dus ik vind het niet prettig. Ik weet dat ik er nog veel in rond ga lopen maar daar gaat het me niet om. Vandaag hadden we wat casussen en ik greep mis in spullen en moest alles lenen, maar in groepsverband voelt het ook niet prettig maar komt wel goed.

Morgen kennis maken in het korps, ben benieuwd!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:37

Bijzonder Marlou, normaal gaat iedereen pas in uniform als iedereen het uniform heeft. Kan mij voorstellen dat het niet prettig coelt. Gelukkig kun je het al redelijk snel halen! Hopelijk is alles op voorraad dan!

Leuk te lezen hoe het de nieuwe collega's vergaat! Voor mij is het alweer 8 jaar geleden, maar herinner het mij als de dag van gister :-)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:48

Haha Marlou, dat geeft niets. Ik snap het helemaal :) jullie waren een grote club, dus het duurde ook even voor ik jouw naamkaartje ontdekt had :)

Wel vreemd inderdaad dat jullie nu toch al in uniform gaan ondanks dat nog niet iedereen zijn of haar uniform heeft.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:21

En Marlou hoe waren je introductie weken? :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 18:08

Ja leuk!! Wel heel veel info wat niets allemaal blijft hangen haha. Vooral op systemen wat ik nog niet allemaal snap, het lijkt heel veel maar komt vast goed.
Klas leren kennen, super leuke mensen!
Begeleiders in de praktijk leren kennen, komen heel veilig en rustig over.
Docenten en regielijndocent is echt te gek dus hele leuke eerste indruk!
Gister kleding gehaald was erg leuk, shoppen zonder zelf te hoeven afrekenen haha. Vandaag beediging in den bosch en voor het eerst in uniform voor mij, echt heel bijzonder en ik dacht echt "eindelijk is het zo ver".
Komende week beginnen de lessen echt maar ben echt heel enthousiast.
Wel een beetje minder energie om naar stal te gaan, hoop dat dat wel een beetje terug gaat komen whahahah! Pino snapt het vast wel ;-)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:07

Leuk dat je zo enthousiast bent Marlou! De systemen wennen inderdaad vanzelf haha. Zeker als je er meer mee gaat werken.
Ik moest elke keer erg wennen aan de school- en korpstertielen. Bij beiden was ik de eerste weken echt enorm moe als ik thuis kwam, maar na een paar weken zat ik in het ritme en ging het beter.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:08

Hallo allemaal! Leuk om zon topic te vinden! Toevallig via Google gevonden omdat ik naar informatie zocht voor het eindgesprek die ik 28 juni heb bij korps Amsterdam!

Tips en trics zijn dus welkom :)