Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:40

Proficiat allen met een baan! Wat goed!

Hier weer een afwijzing, geen duidelijke reden waarom. Er stond in de mail dat ze eigenlijk iedereen die solliciteerde wilde oproepen voor een gesprek, maar vanwege de grote belangstelling dit niet konden doen. Helaas pindakaas

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:54

Op aanraden van dimple kom ik mij ook melden hier :)

Ws binnekort boventallig, maar nu dus aan het solliciteren :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:58

Welkom MRI, hopelijk is het niet voor lang ;)

MWM gefeliciteerd!
En Kyno natuurlijk ook!

Klinkt goed Winsel :j Spannend!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:00

Balen Anneert, vraag me af hoeveel brieven ze dan hebben gekregen.. Sommige afwijzingen zijn ook zo vaag :n

En vreselijk dat telefoongesprek met het UWV, heb je ook helemaal niks aan.

Ik probeer de motivatie te vinden om een aantal brieven te schrijven.. Met al die afwijzingen na een dag raakt die motivatie nogal op..

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:04

Jeej voor iedereen met een baan!! *\o/* wat zal het ineens rustig worden hier..? :D
Geniet nog even van jullie ''vakantie'' tot jullie eerste werkdag!

AustriaTrick: irritant he, voicemails nabellen en dan niet die persoon kunnen vinden :(

Ik heb al mail terug trouwens; misschien ook interessant voor anderen hier:

onderwerp
RE: vrijwilligerswerk
bericht
Geachte mevrouw ...
Met ingang van 1 januari 2015 zijn de voorwaarden om vrijwilligerswerk met behoud van uitkering te mogen doen gewijzigd, en is ook de aanvraagprocedure voor toestemming gewijzigd. Werkzoekenden moeten nu gebruik maken van het formulier “Toestemming vragen voor vrijwilligerswerk naast uw WW-uitkering”. Dit formulier zal ik u per mail toesturen. U dienst het formulier volledig en ondertekend te retourneren. U kunt dit doen door het upteloeden als document in uw werkmap.
Met vriendelijke groet

Adviseur werk

(letterlijk gekopieerd, dus inclusief de spelfouten.... :') )

Het mag dus misschien wel, alleen moet je dan het formulier invullen samen met de vrijwilligersorganisatie, en vervolgens nog een maand wachten op de beslissing van het UWV.... := (volgens dat document)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:07

Wel loeder je document dan maar zo snel mogelijk op :D .

Gefeliciteerd aan iedereen met goed nieuws!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:08

Hele nieuwe werkwoorden vinden ze daar uit :+ Upteloeden :=

Wie mopperde hier laatst over ontbreken van ontvangstbevestigingen?
Ik heb een brief gestuurd voor een functie als waarnemer. Kreeg toen de volgende ochtend via mail een ontvangstbevestiging, vlak daarna via brief een tweede bevestiging en nu net (ruime week later) alweer een ontvangstbevestiging in mijn mailbox :+ En ik iedere keer trillende handjes bij het openen natuurlijk :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 15:09

_O- _O-

Upteloeden............. :')

Oké, te grappig, maar wel duidelijk. Bedankt dat je het gedeeld hebt. Ze gaan het je nog makkelijker maken dan dat ze al doen.......... NOT
Alles volgens de bureaucratische regeltjes......... Het wordt je zo echt makkelijk gemaakt om vrijwilligerswerk te gaan. Echt zonde!! Zoveel werk voor zoveel mensen en het wordt iedereen ontmoedigd. Doodzonde.

Mri, welkom! :wave: :P

Ik heb wat leuke vacatures open staan, maar nu moet nu wel gaan reageren........ zo jammer dat mijn hoofd nog op een wattenbol lijkt. Dus nu.....frisse neus halen bij de merrie en kids van school halen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 15:09

F uck Gomir, dat is ook echt geen grap.... :))

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:22

Je kunt ook te VEEL ontvangstbevestigingen krijgen dus Gomir, geweldig! Maar het schiet nog niet echt op dus.
Ik zie weer veel functies langskomen maar net niet passend en ook best ver weg.. Nog een aantal mailtjes te gaan, dus ik hoop dat er nog wat bij zit.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:42

Ik heb een keer een ontvangst bevestiging gekregen na mn afwijzing :j ook erg professioneel, om vervolgens een paar dagen na de ontvangst bevestiging uitgenodigd te worden voor gesprek.

Tijdens het gesprek bleek dat ze een (grove) fout hadden gemaakt in de procedure :')
Op de een of andere manier waren de selectie en de afwijsstapel verwissend...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:50

Schandalig! Maar helemaal banketstaaf als je eerst wordt uitgenodigd, om vervolgens afgewezen te blijken zijn..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 15:52

Oh nee echt?? Dat is best een behoorlijke fout. Er ontstond meteen nog een vacature zeker? }>

Ik heb echt zo'n leuke vacature gezien!!!!! DIE WIL IK!!!
Hoe ga ik laten zien dat ze mij moeten hebben voor die baan???

Waar is die Cowboy wanneer je hem nodig hebt??
Van welke zinnen in brieven ben jij allergisch? Waar zou jij als manager door getriggerd worden in een brief? Wat is de grens van niet uitnodigen of wel uitnodigen?
Shoot -please!! *D

Voor de baanzoekenden onder ons..........kan handig zijn als je je onderschrift aanpast ;)

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:58

Nouja, ergens snap ik het UWV ook wel, heb laatst even gezocht op vrijwilligersvacatures. Stond serieus eentje tussen voor 12 tot 32 uur, administratief werk bij een stichting. EISEN: minimaal MBO 4, kennis van Word, Exell, en Acess. VRIJWILLIG dus.
Ja, lekker makkelijk! Zo verdring je natuurlijk wel betaalde banen..... :n

Haha gebeurd dus vaker Mri... zoiets had een oud collega van me ook. Stond ook raar te kijken....

Succes met de briefjes iedereen, ik laat het solliciteren maar even los voor vandaag...

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:04

Mri, wat een slordige fout. :=

En wat betreft vrijwilligerswerk ligt het denk ik ook aan de functie. Bezoekvrijwilliger/ boodschappen doen is extra voor de cliënt en dus heel fijn en goed werk voor een paar uurtjes per week. Ga je bijna een beroepskracht vervangen? Ja dan wordt het een ander verhaal en lijkt het meer op een stage of werkervaringsplek. Neemt niet weg dat het zonde is dat het zo moeilijk is om een paar uur per week te mogen helpen bij iemand die het hard nodig heeft..

Heb mijn onderschrift ook aangepast.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:28

blingpiggy schreef:
Nouja, ergens snap ik het UWV ook wel, heb laatst even gezocht op vrijwilligersvacatures. Stond serieus eentje tussen voor 12 tot 32 uur, administratief werk bij een stichting. EISEN: minimaal MBO 4, kennis van Word, Exell, en Acess. VRIJWILLIG dus.
Ja, lekker makkelijk! Zo verdring je natuurlijk wel betaalde banen..... :n

..

Ja inderdaad, dàt is echt schandalig! Willen gewoon lekker een gratis werknemer 8)7 .
Eigenlijk zouden ze een soort van grens moeten trekken tussen makkelijk en moeilijk kunnen beginnen met vrijwilligerswerk. Bv: maximum gemiddeld 8 uur(of 1 dag) per week = snelle procedure tot het toestaan. Als je dan drie uurtjes per week ergens wilt helpen en je moet dan een maand wachten op groen licht...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 16:29

Precies, ik snap UWV ook best wel. Zag net een vacature vrijwilligerswerk bij eo stichting. Best een behoorlijke job met eisen en alles erop en eraan.

Maar zoals Doubtless, boodschappen doen, dierenambulance, rondrijden van kinderen van en naar school of wat dan ook..........dat moet in mijn ogen prima kunnen en die nuance kunnen ze slecht aanbrengen bij UWV. Alsof een kalender maken op school, luizen kammen en knutselen een volledige baan is....

Goed en nu in de concentratie voor dé brief!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:32

Kyno schreef:
Ik ben schuldhulpverlener!

Mooie vacature, maar helaas voor mij qua afstand niet te doen. (Woon in Gildehaus, net over de grens bij Enschede)

Hebben ze bij Carint niks voor jou? Mijn moeder zie laatst dat ze best veel mensen zoeken wat dat betreft.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 16:47

Kyno heeft al aan baan gevonden.

En ik ben een blondje. Die gave vacature is niet bij mij in de buurt. -:(-
Ik heb 2 dorpen door elkaar gehaald die onwijs op elkaar lijken qua naam. 8)7

60 km dwars door/langs Amsterdam..........niet echt haalbaar. DAMN!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:47

Dimple schreef:
Precies, ik snap UWV ook best wel. Zag net een vacature vrijwilligerswerk bij eo stichting. Best een behoorlijke job met eisen en alles erop en eraan.

Maar zoals Doubtless, boodschappen doen, dierenambulance, rondrijden van kinderen van en naar school of wat dan ook..........dat moet in mijn ogen prima kunnen en die nuance kunnen ze slecht aanbrengen bij UWV. Alsof een kalender maken op school, luizen kammen en knutselen een volledige baan is....

Goed en nu in de concentratie voor dé brief!

Heb je hbo en is Haarlem te doen? Heb een hele leuke vacature! Wellicht wel dezelfde :))

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:55

Aah wat rot dimple!
Had laatst hetzelfde, haaren en haren liggen dus niet bij elkaar in de buurt..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:16

Goh, net een berichtje gehad van iemand die mn onderschrift had gezien :) Heb jij dat berichtje ook gehad Yonne toevallig?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 17:21

Wat goed zeg Anneert. Het helpt dus wel!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:22

Jup! Supertip Dimple!

Zijn er trouwens hier ook mensen die naast hun opleiding / werkervaring nog vaardigheden hebben die niets met het werk wat ze zoeken te maken hebben? Bv ik weet wel het een en ander van computers, maar dat heeft weer niets te maken met mijn vakgebied (of ja, niet echt) zetten jullie zoiets wel op je cv?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:25