Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:25

@chimello, kan je niet chimel.lo? :')

Welkom Eileen :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:02

Een nicknaam vind ik leuk maar denk dat ik helaas rond m'n eigen naam moet gaan werken bij een reclame bureau :( En ik moet langzaam gaan networken... Ik zoek een Copywriter/AD om mee samen te werken want reclame bureau's nemen bijna nooit iemand alleen aan, alleen een duo. Zuuuuucht.
18e moet scriptie ook nog af zijn, moet stageplek zoeken in Japan maar m'n portfolio moet verbeterd worden, ik moet m'n atelier af hebben volgende maand en dan de jury's ahhh stress. Dus naam kan wel ff wachten :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 23:11

Dang, wat een drukte idd haha! Maar ik zou inderdaad ook iets met je eigen naam doen dan.

Nooit van gehoord trouwens dat reclamebureau's nooit iemand alleen aannemen? Dat is hier in de regio niet echt zo volgens mij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 23:24

Een is de AD en de ander de copywriter, en die vullen elkaar aan. Soms heb je twee copywriters of ADs samen. Copywriters zijn wel zeldzamer. Ik ben geen copy fan maar lever wel altijd goede resultaten met m'n schoolopdrachten in copy. Maar om dat dagelijks te doen... Liever niet :P
En waar begin ik met zoeken.. Ik wil internationaal werken, zit nu zelf in Belgisch Limburg, dus bij een bureau zal ik iemand uit de buurt moeten vinden van dat bureau en ik kan niet verhuizen met m'n paarden. Werken in het buitenland is anders dan dat ik echt ver permanent zit zeg maar. Wie weet vind ik in Japan wat... Zou fijn zijn. Jaartje daar werken zou m'n portfolio mooi aanvullen. Vaak werk je als AD toch maar beperkte tijd in hetzelfde bureau voor je naar het volgende gaat. Bureau's veranderen veel, head hunten veel, en er is altijd een beter bureau voor een AD. Iets dat ik heel raar vond toen ik het hoorde dat reclame ontwerpers vaak van bureau wisselen... Ik ben echt een gewoonte mens, loyaal enzo :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 23:32

Ik zit me nu al 10 minuten af te vragen wat je met AD bedoelt :')

Maar, ik ben ook geen type wat van het ene naar het andere bureau gaat. Ik werk nu al aantal jaar bij hetzelfde bureau, 5 minuten fietsen en gewoon leuk, gezellig en veel vrijheid. Geen topsalaris, maar wel mooi de mogelijkheid om door te groeien, mooi portfolio op te bouwen etc! Zo'n plek ga ik echt niet zomaar verlaten om een 'beter' bureau elders waar ik eventueel meer kan verdienen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:04

Zo zou ik ook denken. AD = Art Director maarja ik vind de term niet 100% passend eigenlijk!
Ik hoef geen top salaris maar heb wel ambities en hoop te groeien maar als ik bij een leuk bureau zit hoef ik niet 123 te vertrekken voor een hoger loon ofzo.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 00:05

Ohja, Art Director natuurlijk hahahaha :') Jeetje.

Nouja inderdaad. Wie weet dat ik over paar jaar wel vertrek om wat voor reden dan ook. Maar denk dat je best zuinig mag zijn op baan als je die eenmaal hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:07

Ik heb pas 1 bureau met zo'n duo meegemaakt en die kregen samen het salaris wat ik als ontwetper in mn eentje kreeg :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:00

Dat is echt niet het geval op de bureau's waar ik zou moeten solliciteren... Dat zou toch fraai worden zeg!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 11:09

Dat is best bijzonder inderdaad :')

Pff.. ik kreeg net mail van Hostnet dat je voor een domein met .sa aan allerlei voorwaarden moet voldoen. Moet je een bedrijf in Saoedi Arabie hebben enzo. Dus... maar geannuleerd :')

Nu thessa.design vastgelegd :Y)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:40

Wat jammer!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:19

chimello schreef:
Een nicknaam vind ik leuk maar denk dat ik helaas rond m'n eigen naam moet gaan werken bij een reclame bureau :( En ik moet langzaam gaan networken... Ik zoek een Copywriter/AD om mee samen te werken want reclame bureau's nemen bijna nooit iemand alleen aan, alleen een duo. Zuuuuucht.
18e moet scriptie ook nog af zijn, moet stageplek zoeken in Japan maar m'n portfolio moet verbeterd worden, ik moet m'n atelier af hebben volgende maand en dan de jury's ahhh stress. Dus naam kan wel ff wachten :')

Pfoeh, stageplek in Japan is best wel een uitdaging. Heb je al wat connectie’s om dat op te pakken? :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 13:26

Ik ken mensen in Japan waar ik zou kunnen verblijven enzo, of voor tips en advies of in nood, maar ik ga gewoon bedrijven mailen. We zullen zien of het me lukt :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:35

Ik denk dat ik mijn campagne (afstudeer project voor m'n master) inhoudelijk nu helemaal goed heb, nu moet ik beginnen met het uitwerken. Het probleem is alleen ik werk met storyboards omdat het niet haalbaar is mijn idee te filmen. Ik vraag me alleen af of iemand hier misschien een paar voorbeelden heeft of kent waarin mensen een case movie adhv storyboards weten uit te leggen op een boeiende manier?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:29

Zijn er toevallig mensen die bedrijven (het liefst in Rotterdam gezien ik geen OV meer heb en Rotterdam zou al genoeg kosten dan :)) ) weten die afstudeerders zoeken?

Ik ben een cmd'er en mijn intresse gaat uit naar storytelling, persuasive design, onderwerpen zoals reizen, experiences, iets met film.. Opzich best breed en alle aanraders zijn welkom op het moment eigenlijk :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:12

I dunno Nadine, sorry! Als ik iets tegen kom houd ik je nog steeds posted :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:07

Ik zit inmiddels in lotingsklasse C, hoop echt dat ik word ingeloot!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:18

Van CMD was het toch?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:50

Courses schreef:
Van CMD was het toch?

Jep! Op de HU.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:41

Mm, ik zat in A volgens mij maar er is best wel veel ingeloot :) Ik dacht alleen dat het nu een andere soort loting was?

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:30

Oh, ik wist helemaal niet dat er een loting voor die opleiding was. Even in de gaten houden, want is een back up plan van me als de rest niet lukt.

Ik moet aankomende vrijdag voor de tweede keer langs komen voor een sollicitatie voor stage. Zie er best wel tegen op, want ze zijn vrij kritisch en ik heb echt geen idee wat ik allemaal nog moet laten zien.. Heb foto's in het bos gemaakt van iemand met een trouwjurk aan, dus ga dat denk ik maar uitwerken tot een boekje. En dan moet ik nog 2 a 3 dingen laten zien.. :=

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:12

Bij ons was ook een loting maar volgens mij is iedereen ingeloot :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:31

Bij mij zit het 2e jaar er bijna op.
Volgende week oplevering.
Ik heb nu mascottes gemaakt in AI en ben ze aan het animeren in Flash maar jeetje, ik ben gewoon 4 dagen bezig geweest met een animatie van 4 seconden _O-

In de zomervakantie logo voor mezelf maken en portfolio website maken :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:18

Bij ons word er helaas best wel een deel ook uitgeloot, zonde want soms zitten daar juist de meest gemotiveerde tussen .. Dacht alleen dat de lotingsprocedure dit jaar veranderd was (hoorde ik ook vanuit vele hoeken van de studie) dus dat verbaast me nogal :P

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 11:28

Zucht, ik wil super graag stage zoeken in Japan, dat is een droom geweest. Ik heb bureau's gezocht die me aanspraken etc, weer aan oefenen met de taal etc maar ik heb nu even geen geld voor Japan en in oktober is de hengsten keuring en we zouden met een paard gaan waar ik mee moet werken. Ook zou die dan stil komen te staan tot ik terug ben en mis ik net de aankomst van mijn nieuwe paard (veulen) en kan ik daar helemaal niets mee doen tot ik terug ben wat ik heel jammer vind. Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn toch nog een stage te krijgen in Japan zonder dat ik via school de stage loop? Want ik heb gehoord dat het veel makkelijker is als je via iets verzekerd bent enzo. Weet iemand daar iets van, of een oplossing? Eventueel zou ik misschien wel in Engeland willen zoeken, dat is nog in de buurt, maar moeilijk plek te vinden lijkt me... Maar dan kan ik wel terug komen voor de HK en als m'n veulen geleverd wordt uit Engeland...