Studenten in Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:00

Ik ben inmiddels een aantal jaar afgestudeerd, maar heb bij Plato gezeten tijdens mn studententijd. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:05

sureido schreef:
Mag ik deze omhoog schoppen? Denk dat er een hele nieuwe lichting is en ben wel eens benieuwd hoe en wat hier nu woont! Ik woon er nu precies een jaar op kamers en heb het helemaal gevonden.

Zitten hier leden van de studenten rijvereniging bij := want met de top week stonden ze met twee pony’s ergens reclame te maken. Niet echt de juiste manier denk ik zo := ben gestopt en wil weer paardrijden maar om met pony’s over de topweek te banjeren, sla je een beetje de plank mis... ik zou daar namelijk echt niet gaan staan. Twijfel nu tussen toch Olof of een sportvereniging. Leden hier trouwens?

Dat was van T.S.R. Cave ne Cadas. Heb daar zelf 1,5 jaar bij gezeten. :) Vond dat wel een erg fijne studentenrijvereniging! Geen verplichtingen ofzo en regelmatig gezellige activiteiten en lekker paardrijden (bijna) iedere week met een leuke groep (kleinschalig, max. 8 in een les).
Toen hadden ze ook pony's mee bij de topweek, maar slechts een paar uur en daarna weer terug naar stal gebracht. Trok wel de aandacht en was wel effectief :+ Die pony's zijn heel wat gewend op de manege enzo.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:20

Ja, maar ik vond het sullig overkomen en denk dat het daarom niet zo bij mij past. (Is geen belediging maar ik zoek wel echt een actieve vereniging) Zou best weer willen gaan rijden maar het imago past niet zo bij mij :=. Ik zoek ook wel het borrelen etc op vandaar misschien een vidar of Olof beter voor mij.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:04

Dat kan, ieder zijn ding :)
Daar was er ook bijna iedere maand een borrel. Al waren er toendertijd niet erg veel leden die vaak konden /wilden deelnemen daaraan. Weet niet hoe dat nu is, maar volgens mij is het nu wel actiever. K zie nog regelmatig foto's voorbij komen.
Maar denk dat jij dan beter een ander soort studentenvereniging kunt zoeken inderdaad. Dat zou juist bij mij weer totaal niet passen haha. Te massaal.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:43

Dobby91 schreef:
Ik ben inmiddels een aantal jaar afgestudeerd, maar heb bij Plato gezeten tijdens mn studententijd. :)

Ik ook :) aanrader!

sureido

Re: Studenten in Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 03:10

Over plato hoor ik ook wisselende dingen, maar das natuurlijk over Olof en vidar ook. Zie alleen op tegen een ontgroening maar ik moet de keuze heel snel maken :’)
Ik weet dat die bij plato niet is maar je zult toch bij een dispuut moeten uiteindelijk.
In Utrecht heb je gewoon jaarclubs en hoef je niet perse bij een dispuut, hier helaas toch wel.

Woon wel al een jaar in Tilburg en kan echt elke dag uit als ik wil want heb een hele leuke sociale kring gekregen via school en studie vereniging alleen iets anders erbij is ook leuk, al raak je wel redelijk dichtgetikt bij een vereniging. een sportvereniging als shot/Merijn/lacoste lijkt me ook wel leuk. Zit er ook mee dat vanaf februari mijn minor/stage begint en dan heb je als je bij Olof gaat wel echt alleen ontgroening gehad tot dan en verder niks. Want zonder dispuut is het ook niet leuk. Keuzes keuzes keuzes :=

Hebben jullie in het eerste jaar meteen bij een vereniging aangemeld of ook later?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 03:53

Ik heb me in mijn eerste jaar gelijk aangemeld bij de wielervereniging. Ik kende daar iemand dus rolde er makkelijk in :j

Inmiddels ook alweer 6 jaar afgestudeerd maar weer (bijna) terug in Tilburg :))

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:35

Ik ben in mijn eerste jaar bij Plato gegaan en ook meteen bij een dispuut, wel redelijk dichtgetikt dus inderdaad haha.
Daarnaast ook wel bij Merlijn gezeten en nog wat dingen gedaan voor de studievereniging.
Ik zou gaan voor de vereniging waar jij het beste gevoel bij hebt!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:38

Ik heb altijd bij Lacoste gezeten en een jaartje bij de studenten rijvereniging. Lacoste had ik echt heel veel borrels enzo en paardrijden deed ik echt alleen voor het paardrijden. Als je al een sociaal leven hebt in Tilburg zou ik nooit voor een studentenvereniging als Olof, plato of Vidar gaan. Dat kost zoveel tijd, zeker het eerste jaar. Een studentensportvereniging is dan denk ik een betere optie.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:52

Ik ben eerstejaars student aan de uni en zit ook op kamers in Tilburg. Ik twijfel ook heel erg of ik me wel of niet zal inschrijven bij een studentenvereniging. Qua verenigingen twijfel ik tussen Olof en Plato, maar over beide verenigingen hoor ik wisselende verhalen. Daarnaast houdt de ontgroening mij ook een beetje tegen :') Weet iemand tot wanneer je je nog kan inschrijven bij de verenigingen (of kan dat inmiddels niet meer)?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 02:27

Je kan je nog inschrijven. KMT valt mee, je moet wat vies eten en een beetje voor gek staan en niet douchen. Helaas is er een disputen cultuur als je een beetje actief wilt zijn en die zijn wel 3/4/5 maanden bezig met de ontgroening en rot klusjes. Maar wat ik hoor is het wel alles waard. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan, maar ik zou wel Olof kiezen. Dit jaar heeft vidar de meeste inschrijvingen en daarna Olof en als laatste Plato.

Ik ken iemand die bij Alea acta zit als meisjes dispuut dus pb me maar.

Ik heb inmiddels voor lacoste gekozen. Nog nooit een racket aan geraakt maar vandaag ff getennist en was best leuk. Verder wat gedronken en kende al wat mensen daar en was heel gezellig en actief!

Nog een tip, zorg dat je bij kmt 1 zit en niet bij 2, 2 is veel minder druk dus dan val je veel sneller op.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 02:32

Oh en als ik over plato hoor zeggen ze altijd knorren vereniging maar das geheel van wat ik hoor tijdens uitgaan en ik weet dus niet hoe dit is. Olof doet net of ze een corps zijn maar dat zijn ze officieel niet.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:40

Ik voel me niet per se een knor haha. :D Als het goed is zijn de aantallen inschrijvingen nog niet bekend, gezien die nog open zijn. Ik vind per vereniging ook nog een groot verschil zitten tussen de disputen, er zit over het algemeen wel een dispuut bij waar je bij past. Ik vind Plato en Vidar vergelijkbaar qua type mensen, behalve dan de topsporters. Olof is imo wat corporaler.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:51

Haha nee, ik zeg ook alleen maar wat ik zo hoor :D

Vidar heeft tot nu toe +/- 350 inschrijvingen heb ik van iemand uit het bestuur. En zij wist dan ook se volgorde tot nu toe te vertellen.