Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:05

Goof schreef:
Ik maan een leerling tot stilte nadat hij echt constant zat te ouwehoeren.
Leerling:"Zo mevrouw, u hoort echt altijd alleen mij he!"
Ik:"Klopt, je spreekt ook het hardst, dus het kost me weinig moeite je er bovenuit te horen."
Leerling:"Dat komt omdat ik zo'n mooie stem heb, die laat ik graag horen."

Wat een wijsneus joh!
Mijn kids zijn ook in staat hoor zo bijdehand te doen. :=

sharonalover

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:21

Ik kom mijn leerlingen buiten school eigenlijk nooit tegen. Ik moet een uur reizen dus woon nogal ver van school :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:54

Wat leuk allemaal nieuwe mensen in het topic. Welkom!!

Ik werk en woon in dezelfde plaats dus kom nog wel eens wat ouders met kinderen bijvoorbeeld in de supermarkt tegen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:57

marleen_88 schreef:
Goof schreef:
Ik maan een leerling tot stilte nadat hij echt constant zat te ouwehoeren.
Leerling:"Zo mevrouw, u hoort echt altijd alleen mij he!"
Ik:"Klopt, je spreekt ook het hardst, dus het kost me weinig moeite je er bovenuit te horen."
Leerling:"Dat komt omdat ik zo'n mooie stem heb, die laat ik graag horen."

Wat een wijsneus joh!
Mijn kids zijn ook in staat hoor zo bijdehand te doen. :=

Hij vindt zichzelf vooral erg grappig, dat is soms wel eens jammer >;)

Ik heb vanmiddag voor het eerst dit schooljaar echt even ontzettend hard moeten bulderen in een klas omdat ik ze spuug- en spuugzat was.
Met als resultaat dat ik nu met keelpijn op de bank zit. Ondervind ik verdorie thuis nog steeds de hinder van mijn drukke bende van ellende.... :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:59

binky schreef:
Ook ik werk op een school maar ben geen juf , en ook geen meester :')

Maar dagelijks heb ik te maken met leerlingen tussen de 12 en 20 jaar en ik vind het heerlijk,ik ga elke dag met zo veel plezier naar school en herken dan ook veel in jullie verhalen en anecdotes.

Ik sta dus niet voor de klas en weet dus niet of ik welkom ben in jullie topic, ik werk in een aula/kantine op een school voor voortgezet onderwijs {vmbo,mavo,havo,athenuem en gymnasium}

Ook erg leuk denk ik. Jij ziet precies alles wat wij (vaak) niet zien.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:21

Goof schreef:
binky schreef:
Ook ik werk op een school maar ben geen juf , en ook geen meester :')

Maar dagelijks heb ik te maken met leerlingen tussen de 12 en 20 jaar en ik vind het heerlijk,ik ga elke dag met zo veel plezier naar school en herken dan ook veel in jullie verhalen en anecdotes.

Ik sta dus niet voor de klas en weet dus niet of ik welkom ben in jullie topic, ik werk in een aula/kantine op een school voor voortgezet onderwijs {vmbo,mavo,havo,athenuem en gymnasium}

Ook erg leuk denk ik. Jij ziet precies alles wat wij (vaak) niet zien.

Ja :j en daarbij ook nog eens alles te horen over de docenten (jullie dus)wat er wel maar vooral niet aan ze deugd :')
sommige delen veel met me, huiselijke problemen, schoolproblemen, liefdesleven, vriendinnenleed. Ik ben er voor een praatje, voor een koppie soep maar ook voor een pleister of verwijderen van een vlek in kledingstuk. Heerlijk afwisselend die baan van mij.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:27

Klinkt gezellig, ik vind de dames die bij ons in de kantine staat ook zo lief, altijd tijd voor een praatje!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:18

Lekker druk hier inderdaad! Gezellig! :D
Ik ga nog even een lesje voorbereiden en nog wat reflecties schrijven.
Vanmiddag was ik op tijd vrij, maar heb ik een middagdutje gedaan. De eerste werkweek valt mij zwaar! haha. O:)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 00:26

Ik ben iedere donderdag vrij! :) Wat ga je voorbereiden?

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:14

Wij hebben helaas niet zo'n leuke kantinevrouw. De kantine is van een cateringbedrijf. De vrouw heet Gerrie en wordt in de volksmond GedverGerrie genoemt. Zegt genoeg denk ik ;-)

Laatste dagje vandaag, morgen vrij. Vandaag en gisteren allemaal gesprekken gehad voor een project dat we doen met Staatsbosbeheer. Mensen van allerlei studies gaan in groepen stage lopen bij SBB. Leuke gemengde groepen, erg leuk om te begeleiden en het verschil tussen de studenten van verschillende studies te zien.
Laatst bijgewerkt door Prinnie op 09-01-14 12:22, in het totaal 2 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:16

Hahaha , Maaike..die naam... Bij ons is het ook een cateringbedrijf maar de dames die het runnen zijn er sinds jaar en dag!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:51

Prinnie schreef:
Wij hebben helaas niet zo'n leuke kantinevrouw. De kantine is van een cateringbedrijf. De vrouw heet Gerrie en wordt in de volksmond GedverGerrie genoemt. Zegt genoeg denk ik ;-)

Laatste dagje vandaag, morgen vrij. Vandaag en gisteren allemaal gesprekken gehad voor een project dat we doen met Staatsbosbeheer. Mensen van allerlei studies gaan in groepen stage lopen bij SBB. Leuke gemengde groepen, erg leuk om te begeleiden en het verschil tussen de studenten van verschillende studies te zien.

Hahahaha wie weet heb ik ook wel een bijnaam maar ik heb hem nog nooit gehoord in ieder geval.
ik ben niet in dienst van een cateringbedrijf maar echt van de school {oop}, wat betekend dat ik ook gewoon alle vakanties vrij heb. Laten we hopen dat dat zo blijft al weet je het nooit met zo'n 2200 leerlingen......er zijn cateringbedrijven zat die hun toko er in willen beginnen denk ik. Maar zolang we alleen nog soep,thee ,koffie,zuivel en snoep verkopen zal het wel niet rendabel zijn denk ik.

Er zat vandaag een vuurwerkslachtoffer in de aula.......verschrikkelijk ik ben niet gauw sprakeloos maar ik durfde dit gesprek nog niet aan veel te bang dat ik er uit zou klappen eigen schuld dikke bult. Maar hij bleek over aandacht niet te klagen te hebben hij was omringd door vele meiden die hem vast allemaal heel zielig vonden..... dus ik stel mijn vraag hoe het nu met hem gaat nog maar even uit ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:57

Cateringsbedrijven :n Die van ons verkoopt alleen maar rommel. Wij willen gezond spul, maar kunnen niks vanwege het contract.

Sodeju zeg, wat een week :z Twee van mijn eigen kids waren geschorst vandaag, twee uit een andere groep ook. Wij dachten dat het de week na de vakantie wel rustig zou zijn :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:24

Miekelien schreef:
Goof schreef:
Die opmerkingen blijven je toch altijd bij he :D
Zo leuk.

Leuke opdracht in een klas Miekelien. Zat er ook een doel achter of kwam het toevallig ter sprake en ben je er op ingespeeld?

Ik was me net aan t bedenken wat ik nog in het laatste stuk van de les kon doen omdat de klas super oplette en alles snel begreep (dus veel sneller door m'n planning heen..) en op dat moment hoorde ik de alom bekende 'doe zelf eens normaal' discussie. In deze klas is respect voor elkaar en omgangsvormen nog een lastig punt, dus bewust op ingespeeld in dit geval.

Naar zijn die SdaphneS.. Die zou ik toch goed laten voelen dat t zo niet werkt! Heb er vorig jaar ook een gehad, die mocht van mij niet naar de wc tijdens de les en heeft net zo lang zitten klieren tot ik m eruit zou sturen..

Supergrappig;
ik had vandaag mijn mentorles niet voorbereid dus wilde eens wat kletsen over hoe het nu gaat etc.
Totdat mijn leerling ineens zegt:"Ik ben tenminste normaal"! Ik moest meteen hieraan denken en heb er dus een hele les met diverse werkvormen aan besteed :D :D

Conclusie: 'Niemand is normaal'.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:42

En de docent is de gekste van allemaal *\%/*

Wat is een leuk uitje om met tweedeklassers te doen? Wil iets gezelligs doen met mijn mentorgroep, maar ik ben Toos Inspiratieloos.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:47

Ja haha, docenten zijn niet normaal, die zijn gek. :D

Ik ben laatst wezen schaatsen met mijn brugwuppies en een groepje 2e klassers. Vonden ze erg geslaagd.
Lekker actief bezig, lekker wat warms drinken, lekker gezellig.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:52

Anders gaan we niet voor de klas :))

Oh da's ook leuk ja! Weet niet of dat nog kan nu alleen..

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:48

Precies, de grootste idioot staat ervoor ;)

Wij (Co-mentor en ik) gaan met onze 1e klas naar een indoor-kermis hier in de buurt. Leerlingen kunnen hun eigen gang gaan en kunnen voor een vast bedrag eten en drinken wat ze willen en overal in/op.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:34

Ik wil mij hier ook graag melden :D

Ik zit nu in het laatste jaar van de Pabo, en mag over drie weken als het goed is mijn lio in. Heb echt heel veel zin om weer te gaan genieten van die kindertjes :+:

Grappig om te lezen hoe elke doelgroep een ander aanspreekt. Ik heb twee jaar lerarenopleiding Engels gedaan, maar gestopt omdat ik de leerlingen niet echt leuk vond :')

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:09

Haha, inderdaad grappig lisanne87! Ik moet er niet aan denken om op de basisschool les te geven... :')

Ik begin zo met een uitstroomtest voor Engels.. Niveaumeting in jaar 3, zodat de leerlingen weten met wel niveau ze straks hun examenfase in gaan. Kost 2 lessen en is op de computer en voor iedere leerling is de test anders. Kan ik mooi mijn laatste nakijkwerk wegwerken!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:07

Vandaag was een geniale dag.. Ik ben er achter gekomen dat er olie gewonnen wordt in Antwerpen :') :+ (aldus vwo 3 op een toets..)
Wel een dag om trots op te zijn, vandaag gingen al m'n lessen voor de verandering eens goed :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:52

Nou, hier ging het ook al zo lekker! Eigenlijk de hele week al, behalve de les dat ik even moest bulderen hehe.
Al mijn klassen hebben sinds de vakantie een knop om, ze zijn rustiger en er valt nog beter mee te werken. Ik ben alleen nog maar complimenten aan het uitdelen de laatste dagen :D

Grappig is dat Lisanne, ik zou echt niks met klein grut kunnen haha. Doe mij pubers!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:31

Mooie opmerking trouwens van een mavo 2 leerling vandaag:

Leerling:"Whaha Mongools is echt een taal."
Ik:"Tja, Mongolie is tenslotte gewoon een bestaand land."
Leerling:" Ja. Verweggistan toch ook? Waar ligt dat dan precies?"

:') :')

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:03

Haha goof prachtig