Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:56

Ier, je kunt gewoon betalen alleen kun je geen btw aftrekken. Staat vast ook wel wat over op site van de belastingdienst.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:38

Hilda79 schreef:
Ier, je kunt gewoon betalen alleen kun je geen btw aftrekken. Staat vast ook wel wat over op site van de belastingdienst.

Heb je even een pb gestuurd...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:59

* komt ook even uit meelees modus *

Super Joyce, als je op TV / Internet live komt melden hé, ga ik kijken! Ben erg benieuwd wat je actie precies inhoudt. Hoe is het met je christmas crackers / zakjes afgelopen? Is de avond al geweest?

Mallootje heeft het heerlijk druk in de winkel lees ik, super! Goede kerst voor jullie dan. En begrijpelijk dat je het soms spannend vindt of het allemaal wel gaat lukken. Maar risiconemen hoort bij het ondernemen en kijk wat je allemaal al hebt bereikt, je staat gewoon iedere dag in je eigen winkel! Hoe tof!

Paan had ergens nog een geslaagd winterfeest, top!

Verder gaan hier alle zaken ook goed, iedere maand is weer boven onze verwachtingen. Super druk zo naast mijn baan, maar heel erg leuk. Verder weer flink wat marketingactiviteiten uitgebreid, vermeldingen op websites, groot reclamebord aan ons bedrijfspand en we zijn nu bezig onze eigen big bags te ontwerpen en laten maken. Verder gaan we zo wel sluiten tussen kerst en oud en nieuw. En dan alles helemaal klaar maken voor het voorjaar, dat is echt 'onze tijd', dus ben erg benieuwd hoe dat gaat worden en hoe het allemaal te combineren valt (en of ik dat wel moet willen dat combineren). Spannende tijden dus.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:24

Ik ga zo mijn shop denk ik openen... bestellen & betalen werkt en verder 'zie' ik het nu ook niet meer. :+

*spannend* :):)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:25

Succes!!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:28

Annash schreef:
Ik ga zo mijn shop denk ik openen... bestellen & betalen werkt en verder 'zie' ik het nu ook niet meer. :+

:):)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:29

Als je nog iemand wilt die er snel nog even een blik over laat gaan: Tot ik gebeld word dat ik aan het werk moet heb ik nog wel even tijd de boel voor je te bekijken.

Succes in elk geval!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:29

Shanna, je 'moet' nog even je maattabel op de site zetten!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:40

Ier schreef:
Shanna, je 'moet' nog even je maattabel op de site zetten!

Klopt! Ik heb al gemaild maar daarvoor ben ik afhankelijk van het bedrijf dat de spullen levert. Het zijn echter wel de 'normale' Europese maten. :)

@Lalidan: Graag!

Ik ben nog even aan het prutsen, als ik bestel en geef 'rembours' aan bij de verzending, zet hij op de factuur alles in de - :x Maar dat gaat automatisch, dus ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat goed krijgt. *moppert en stuurt mail naar klantenservice*

Nog even geen bericht op Facebook dat 'ie open is, dus.
Laatst bijgewerkt door Annash op 18-12-12 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Heb je dan een linkje voor me?

Annash
Blogger

Lalidan schreef:
Heb je dan een linkje voor me?

http://www.boutiquehippique.nl :)

(Die ene blouse op 45 cent is omdat ik nog aan het testen ben _O- dat verander ik voor ik alles officieel open.)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:47

Annash, bij 'over ons' zeg je dat retourneren binnen 7 dagen kan, maar bij de vraag & antwoord pagina dat het binnen 14 dagen kan :) Verder ziet er goed uit! Spannend denk ik, de echte opening?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:48

Szan schreef:
Annash, bij 'over ons' zeg je dat retourneren binnen 7 dagen kan, maar bij de vraag & antwoord pagina dat het binnen 14 dagen kan :) Verder ziet er goed uit! Spannend denk ik, de echte opening?

Ik wist dat 'ie nog ergens stond! Maar ik kon 'm niet meer vinden. Thanks. :D

Dit wordt inderdaad de echte opening. Krijg alleen het bedrag bij rembours nog niet goed. :x

Ik zie dat ik nog een aantal vragen niet heb ingevuld bij vraag en antwoord. Ook maar snel even aanpassen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:11

Ik heb je gepbt, er staat wel meer in de veelgestelde vragen en andere uitlegpagina's wat niet helemaal logisch is. Heel veel succes in elk geval, want je verkoopt wel schitterende blouses zeg!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:16

Ik heb alles doorgevoerd en je pb beantwoord. Superbedankt!

Ondanks dat die remboursfactuur in de - gezet wordt ga ik 'm toch maar officieel openen. Als er iemand al onder rembours wil bestellen los ik het dan wel op. Desnoods met tipp-ex :') De vraag naar de klantenservice is in ieder geval weg, dus dat wordt vast wel opgelost.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:18

Joyce, super leuk voor je! Ik zal proberen te luisteren.
Annash, er blijven altijd verbeterpunten over. Maar eens moet je open. Succes.

Fijn dat iedereen zo lekker druk is. Wij hebben van 't weekend ons lijstje met verbeterpunten voor de shop afgemaakt. Nu onze webshopbouwer mailen voor een prijsopgave en dan hopen dat het mee valt. En anders puntgewijs zaken gaan afwerken.

Misschien kunnen jullie mij helpen met het volgende. Vrijdag hebben wij nog een kerstmarkt. Nu blijkt dat het er eentje is in Dickensstijl en dat er vriendelijk doch dringend verzocht word om zelf in die stijl gekleed te gaan. Maar wat doe je aan zonder gelijk dik in de kosten te komen? Mijn man en ik moeten dus "aangekleed" worden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:20

Zo, ik heb 't gedaan... :D Op Facebook gepost dat de shop open is! Supergaaf. Bedankt voor jullie steun

@Paan: misschien via vrienden/kennissen of evt. opa's en oma's? In de verkleedkisten duiken? Je weet nooit! Oproepje via Facebook doet wellicht wonderen :D En anders valt het misschien wel ergens te huren?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 14:46

Spannend Annash!! Ben je inmiddels al echt "open"?

@Paan: Pfoe, Dickensstijl... Dat is meestal ook niet iets wat je standaard in de kast hebt liggen, haha. Ken je geen jachtruiters ofzo? Die hebben vaak van die geruitte jasjes ;) En voor dames zou ik denken aan lange rokken en een hoedje.

Edit: @Mellis: Mijn actie kan je vinden in mijn onderschrift, als je erop klikt kom je op de info pagina!
Ik heb uiteindelijk geen Christmas Crackers gemaakt, maar ik heb goudkleurige doosjes besteld en daar een bon en een koekje in gestopt. Ze zijn nu helemaal klaar en ik ga ze vandaag of morgen bij de kroeg brengen!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:20

Wauw, super leuk dat je actie op 3 fm komt Joyce! En Shanna succes met de opening!

Ik moest vandaag op de foto voor bij een interview in Applaus magazine. Dit is een lifestyle magazine van Gelderland.
Werd ik maar zo voor gebeld, super leuk! Ze hebben altijd 2 jonge ondernemers (man en vrouw) in iedere editie.
Dus nu ik erin, heb de foto al gezien en dat ziet er leuk uit, moest wel iets chiques aan, haha. Dus maar een rok met hippe print en knalrode pumps aangetrokken, haha!

Verder druk bezig met nieuwe huisstijl en uitbreiden van portfolio. Vorige week een mooie offerte de deur uit gedaan, hopendat ik hem krijg! Volgend jaar naar alle waarschijnlijk ook weer vaste uren bij de gemeente, dus dat is fijn 2013 in!

Dickensstijl, kan je niet een grote lap stof of fleece deken in een sobere kleur ombinden ala roodkapje zeg maar.
Dus dat je een kap op je hoofd heb of een soort capuchon. Touw of sjaal om je nek en of middel.
Dan heb je in ieder geval niet iets moderne aan.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:26

Annash schreef:

Oeh, spannend!! *\o/*

Yucca, wat leuk zeg! :D

Paan, ik ga mee met Annash, misschien dat je opa's of oma's of andere oude mensen kent die misschien wat te leen hebben, of anders kennissen/vrienden? En idd op facebook een oproepje, misschien heb je wel stiekeme Dickens-reenactors in je FB-vrienden? :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:54

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:06

Haha Roskur, stiekeme Dickens reenactors in je FB....!

Wat doen jullie dit jaar m.b.t kerstkaart/relatiegeschenk voor jullie klanten?
Ik wil dit jaar geen kaarten meer versturen privé, heb er dit jaar niet zon zin in.
Zakelijk vind ik het wel leuk om langs klanten te gaan met 'iets', even bijkletsen en iets afgeven.
Denk dat ik dit jaar voor iets heel anders ga: ik geef een geit!

Via Oxfam Novib kan je symbolisch een geit, varken, kippen, eenden, ect. kopen voor je relaties.
Je krijgt dan een kadokaart waar je zelf een boodschap op kan schrijven. Daarbij doe ik denk ik wat oud brood, aardappelschillen of oude, kapotte koekjes, na gelang het beest in kwestie.

Ben benieuwd naar de reacties van mijn klanten... {:)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:09

Dat is in elk geval origineel Yucca!!

Ik doe dit jaar niet echt wat, beetje te laat beginnen over denken, het was ook allemaal nogal hectisch de afgelopen weken en maanden. Volgend jaar wil ik wel wat bedenken :)

Het is hier echt abnormaal druk vandaag, iedereen is aan de cadeautjes begonnen denk ik! Sta al de hele dag in te pakken, laat maar komen! :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:42

Bedacht me vandaag opeens dat ik wel iets met een kerstwens had kunnen doen. Dus ga ik privé weer kerstkaarten schrijven en zakelijk via persoonlijke mails een digitale kerstkaart versturen... Volgend jaar maar eens vroeg mee beginnen en echt iets leuks van gaan maken...
Maar ja, voor mij hoeven dit jaar die feestdagen niet, behalve dan dat het eindelijk eens 2 dagen vrij betekend. Verder kan voor mij dit jaar niet snel genoeg afgesloten worden, zodat ik alle puinhoop van dit jaar ook achter me kan laten!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:50

Je weet het nooit Yucca. :') Ik kom er regelmatig achter via FB dat mensen die ik ken allerlei geinige hobbies hebben waar ik niks vanaf wist. :D En toevallig - daarom dacht ik eraan - was iemand op FB bij een of ander Dickens festival vorig weekend :+

Ik ga kerstkaarten sturen die ik dit jaar ook voor 't eerst te koop had via superpoownie. :j

Annash, de site ziet er mooi uit! Prettige kleuren ook. Je wist het misschien al, maar ik zag dat bij maattabel er nog [tabel] staat, waar denk ik een plaatje o.i.d. met de maten moet komen. :)

Weten jullie hoe je je facebook pagina een kortere direct link kan geven? Dus zoals facebook.com/bedrijfsnaam? Ik weet bijna zeker dat het ergens moet kunnen maar weten even niet meer hoe. :\ Hier is 'ie trouwens, liken mag natuurlijk als je het leuk vindt mijn tekensels en ontwerpsels bij te houden en/of me een plezier wil doen :D https://www.facebook.com/pages/Iris-van ... 7688451055 Ik plaats vooral vrij werk wat ik verder nergens plaats, en een deel van mijn superpoownie stripjes en soms opdracht-werk als de opdrachtgever het goed vindt dat ik het voor promotie gebruik :)