Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:13

max66 schreef:
je moet zelf ook niet teveel eisen stellen denk ik, gewoon pakken wat je pakken kunt, ook al betaald het niet best of is de reisafstand te groot of zijn de uren te weinig of ...

Dus ik moet gaan reizen voor te weinig geld waardoor ik juist tekort ga komen...

Nee zo werkt het niet.

Ik werk ook zwaaaaar onder niveau nu!

Ik snap je bedoeling, maar het werkt helaas niet altijd..

SplashIsLief

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:24

Pascal gefeliciteerd en nogmaals sterkte!

Hier ook een afwijzing binnen. Bluh.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:25

Die 6,6% werkelozen zijn ook vast allemaal te kritisch :') ... Bedankt voor je motiverende bijdrage :+ !

Heb nog niks gehoord, niet grappig :+

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:26

Pascal, welk bedrijf was 't ookalweer? Gefeliciteerd!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:28

Gefeliciteerd Pascal, ondanks de nare omstandigheden :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:31

Jolliegirl schreef:
max66 schreef:
je moet zelf ook niet teveel eisen stellen denk ik, gewoon pakken wat je pakken kunt, ook al betaald het niet best of is de reisafstand te groot of zijn de uren te weinig of ...

Dus ik moet gaan reizen voor te weinig geld waardoor ik juist tekort ga komen...

Nee zo werkt het niet.

Als je geen inkomen hebt (zoals mijn dochter) dan is alles wat je verdient meer dan dat je hebt toch?

Nu woont zij nog thuis en heeft verder geen/weinig onkosten. Ik snap als je op jezelf woont en een gezin hebt dat het dan anders is..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:37

max66 schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee zo werkt het niet.

Als je geen inkomen hebt (zoals mijn dochter) dan is alles wat je verdient meer dan dat je hebt toch?

Nu woont zij nog thuis en heeft verder geen/weinig onkosten. Ik snap als je op jezelf woont en een gezin hebt dat het dan anders is..

Ik woon op mezelf, ik solliciteer me het ongans en ik heb geluk dat ik een baan heb gevonden op 75-80 km van mijn huis.
Dat is (zonder files) een uur rijden. EN ja, ik woon midden in de randstad.
EN nee, ik wordt n iet aangenomen bij de snackbar, burgerking, bakker, slager, supermarkt etc. Ik ben te oud, heb een te hoge opleiding (want tja, iemand als ik blijft dan verder zoeken naar een geschiktere baan, waardoor ik geen stabiele factor ben voor het bedrijf, en dus een risico)

Dus jij zegt dat je voor mij binnen no-time iets kan vinden? en dan nog enig sinds in de buurt (laten we zeggen, zo'n 30 km rondom Den Haag ;) )

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:42

wat ik echt het moeilijkste vind, is mezelf verkopen.

Zoals gister de albert heijn sollicitatie: Wie wil er nu niet bij AH werken!?

Sorry, ik vind dat ontzettend slijmerig over komen, en het is ook niet waar, want ik weet er genoeg die niet bij de AH willen werken...

Ik pak dit puur even als voorbeeld, want aan de ene kant geloof ik wel dat het kan werken, aan de andere kant denk ik... nee :n

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:43

@Mri: hoe oud ben je, wat is je opleidingsniveau en wat zoek je dan?

Ik ben idd van mening dat je altijd wel werk kunt vinden, al is het maar postsorteren (kerstpost!) of kerstpakketen maken bij de Makro (zit toevallig bij ons in de buurt) of een baan in het magazijn van bv de Ikea, ik noem maar wat.

Natuurlijk zal het geen werk zijn wat je zoekt, het is geen werk voor de langere termijn, maar ach, als je geen werk hebt kun je daar toch mee beginnen? Je blijft wel in een arbeidsritme en onder de mensen en wie weet waar het nog toe leid...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:52

@Max66: maar het is wel net wat je eerder al zegt.. ligt aan de situatie.. :j
Ik wil met alle liefde in een magazijn werken, maar daar kan ik mn rekeningen niet van betalen. Dus blijf ik in de uitkering (heb ik nog niet, hoop ik ook niet in te komen) totdat ik een baan heb waar ik dat wel mee kan betalen.
Heb ik de laatste keer overigens ook gedaan en me daar flink mee in de vingers gesneden, maar okee..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:53

Max66, wat kom je eigenlijk doen in dit topic? Wat is je bedoeling ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:56

Pascal: jeetje het is dus een dag geweest met een lach en een traan. Heftig hoor, maar super dat je het geworden bent!
En daarnaast heel veel sterkte!

Max66: was het allemaal maar zo makkelijk... En idd ik wil best post gaan soryeren ofzoiets maar daar ga ik het idd niet van redden allemaal.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:58

Ik was een stille meelezer vanuit het vorige topic.

Ik had vandag een sollicitatie voor productiewerk en heb zojuist te horen gekregen dat ik maandag een dagje mag proefdraaien :D Hoop dat dit het wordt, Anders weet ik niet hoe ik mijn opstapelende rekeningen moet betalen..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:02

wat ik kom doen?
Ik kan me wel eens verbazen, zoals ik ook uit dit topic begrijp, dat mensen geen werk kunnen vinden. Ik snap dit dus niet en probeer ik te begrijpen.
In het geval van mijn dochter bleek ook maar weer eens dat als je je gek solliciteert je best wel werk kunt vinden, als is het niet wat je eigenlijk zoekt of wilt voor de langere termijn, maar werk an sich is er imo altijd wel te vinden, maar ik val in herhaling...

@Mars: misschien heb je recht op een (aanvullende) uitkering op kun je er een baan(tje) naast zoeken voor een aantal uren zodat je wel rond kunt komen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:04

@Max66: dus wil je zeggen dat de mensen hier hun best niet doen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:04

Het is nogal een werkgeversmarkt natuurlijk. Je kunt nog zoveel te bieden hebben, je bent helaas niet de enige. Het is inderdaad makkelijk gezegd, dat je altijd iets kunt vinden. En tot op zekere hoogte geloof ik daar ook wel in, maar je moet eerst de kans krijgen om jezelf ergens te laten zien! En zeker zonder werkervaring wordt je vrijwel nergens aangenomen, wat voor ervaring dat ook is.

Ik heb vanaf mei/juni gesolliciteerd, ben in juli afgestudeerd. Heb twee baantjes gehad in de tussentijd en nu mag ik 1 november dus eindelijk écht beginnen. Niet ideaal, onder mn niveau en ik ben elke dag pas na half 7 thuis. Ik heb nog het meeste moeite met dat laatste eigenlijk :+ Maar goed, het is een investering in de toekomst, hoop ik. Dus gewoon hopen dat we kunnen groeien vanuit dit punt!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:06

Het AVIA tankstation in Elp (Drenthe) zijn nog opzoek naar mensen :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:07

Britt schreef:
Het is nogal een werkgeversmarkt natuurlijk. Je kunt nog zoveel te bieden hebben, je bent helaas niet de enige. Het is inderdaad makkelijk gezegd, dat je altijd iets kunt vinden. En tot op zekere hoogte geloof ik daar ook wel in, maar je moet eerst de kans krijgen om jezelf ergens te laten zien! En zeker zonder werkervaring wordt je vrijwel nergens aangenomen, wat voor ervaring dat ook is.

Ik heb vanaf mei/juni gesolliciteerd, ben in juli afgestudeerd. Heb twee baantjes gehad in de tussentijd en nu mag ik 1 november dus eindelijk écht beginnen. Niet ideaal, onder mn niveau en ik ben elke dag pas na half 7 thuis. Ik heb nog het meeste moeite met dat laatste eigenlijk :+ Maar goed, het is een investering in de toekomst, hoop ik. Dus gewoon hopen dat we kunnen groeien vanuit dit punt!

Dat is ook het punt waar ik het meeste moeite mee heb...
om half 7 kwart voor 7 van huis gaan en op zn vroegst om half 7 weer thuis... als ik dat al ga redden...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:14

Ik moet idd de trein van half 8 hebben en dan ben ik om 08.20 op het station (waar het werk om de hoek zit). Ik hoop dus dat het in de winter mee gaat vallen, anders moet ik nog een half uur eerder :=
En aangezien ze werken van half 9 tot half 6, met een uur pauze (baal ik echt van, wat moet ik in godsnaam doen met die tijd 8)7 ik ga liever een half uur eerder naar huis!), ben ik dus pas om half 7 weer op het station (voordeel is wel dat de trein dan om 17.40 gaat, dus hoef niet te lang te wachten, tenzij het werk dus uitloopt..) en dan dus naar huis, gelukkig woon ik op 5 minuten fietsen van het station.

Waar ik dan dus wel van baal is dat ik dan om half 7 thuis ben, (dan moet mn vent dus gaan koken _O- ) en dan dus pas laat naar stal kan. En stal is om 9 uur al dicht... Nou ga ik toch niet meer heel fanatiek met mijn pony rijden, maar niet hoeven te haasten om een half uurtje te rijden zou wel fijn zijn natuurlijk.
Naja, als ik straks een auto heb zal het wel makkelijker zijn, stal ligt op de route van werk naar huis. Maar goed, dan ben je dus nooit thuis :+
Dus daar zie ik wel een beetje tegenop..

Maar aan de andere kant heb ik wel superveel zin om aan het werk te gaan! Lekker weer aan de slag in een leuke werkomgeving en ergens naartoe groeien :D Dus het weegt wel op gelukkig (voorlopig iig)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:21

Cer schreef:
@Max66: dus wil je zeggen dat de mensen hier hun best niet doen?

Natuurlijk niet!
Ik denk wel dat veel mensen te kritisch zijn, dat is iets anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:22

Britt, met mijn huidige werk ga ik om 7.30 uur de deur uit en ben ik pas om 19.30 uur thuis... daarom heb ik ook iets anders gezocht, dat is ook echt zwaar hoor :j ik heb ook dat uur pauze en de werktijden hier zijn 9.00 - 18.00 uur. Wat voor werk ga je eigenlijk doen?

Max66, ik moet bekennen dat ik het deels met je eens ben. Let wel, ik zeg bewust: DEELS. Het hangt ook af van je uitgangssituatie. Als je pech hebt - en dat hebben sommigen in dit topic echt - val je continu tussen wal en schip. Te hoog opgeleid voor de ene functie (klinkt mooi maar ik weet uit ervaring dat je dan niet aangenomen wordt, omdat ze bang zijn dat je snel een andere baan zoekt), te laag opgeleid voor de andere functie. Of MBO of een studie (HBO/WO) gedaan in een richting waar een overschot aan mensen is (dierensector; grafische sector, etc.). En verder.... geen ervaring hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:23

Met kritisch zijn is toch ook niks mis? Ik probeer eerst een passende baan te vinden, mocht dat niet lukken kan ik altijd nog achter de lopende band gaan staan

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:25

Planner bij een uitzendbureau :) Maar helaas is de locatie dus in Den Bosch, hier hadden ze niks open staan. Maar wie weet, als er iets open komt wat dichterbij is, dat dat ook mogelijk is tegen die tijd. Ik hou mijn oren en ogen in ieder geval wel open. Maar aan het werk gaan en zijn is de eerste stap ten slotte.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:36

Gefeliciteerd Pascal. Dubbel gevoel na zon heftige gebeurtenis.

Mijn gesprek is fijn verlopen. Mocht wel gelijk vertellen wie ik ben. Slik, meestal vertelt men eerst iets over het bedrijf en dan mag jij praten.ddwas nu effe omgekeerd. Heb er best lang gezeten (50 minuten) maar dat kwam ook omdat we over andere dingen dan de functie in gesprek kwamen. Toevallig heeft zij ook paarden. Aan het eind gaf ze aan dat ze het een prettig gesprek vond wat ik beaamde omdat het ook echt zo is. Wel moet ik nog even geduld hebben want ik hoor volgende week vrijdag pas wat. Ze heeft nog meer gesprekken. Ik was de eerste van de kandidaten waarmee ze sprak. Hoop echt dat ik door ben naar de volgende ronde. Baan EN bedrijf passen precies bij mij.

Balen van je afwijzing splash! Gaven zei een goede reden of het standaard riedeltje? en commentaar op je cv? Wel/niet gewaardeerd?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:45

*\o/*