NHB Deurne 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:18

Haha, het paard van mijn tante was 1.81 meen ik.. Als je daar dan op zat en je keek naar beneden dacht ik echt: oh jeeejjj.

Amees

Re: NHB Deurne 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:21

Hahaha dat gevoel heb ik nooit gehad als ik naar beneden keek!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:29

Hihi, ik ging naar een schimmelmerrie opzoek van rond de 1.68. Kom thuis met een bruine reuze ruin. Heerlijk zo een groot paard. Vind die kleinere paarden nu echt niks meer. Tenminste, voel me er veel te groot op en de grond te dichtbij. Is puur wat je gewend bent.
Voor Tor heb ik echt veel dingen XL of XXL(springschoenen). Moet vaak goed zoeken. Beter dat het goed past dan dat ik iets moois vind wat eigenlijk te klein is. Heb peeskappen wel mt. full, maar die zitten meestal vrij krap op zijn benen.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:33

liedjuh2 schreef:
Hihi, ik ging naar een schimmelmerrie opzoek van rond de 1.68. Kom thuis met een bruine reuze ruin. Heerlijk zo een groot paard. Vind die kleinere paarden nu echt niks meer. Tenminste, voel me er veel te groot op en de grond te dichtbij. Is puur wat je gewend bent.
Voor Tor heb ik echt veel dingen XL of XXL(springschoenen). Moet vaak goed zoeken. Beter dat het goed past dan dat ik iets moois vind wat eigenlijk te klein is. Heb peeskappen wel mt. full, maar die zitten meestal vrij krap op zijn benen.

Miss dan een keerjte extra full proberen? :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 15:50

Ja, maar die zijn vrij moeilijk te vinden. Heb van die 3-1 beschermers, die passen goed. Maar vind die dingen zo irritant om vast te maken en als hij buiten staat, bijt hij die stuk. Heb ik nog niets aan. Als je gewoon van die standaard beschermers van BR ofzo wilt hebben, is het allemaal s,m of L.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:12

Oh, wij hebben hier in de ruiterzaak Hypo de Veluwe van het met global, wel een fijn merk, zag ik toevallig witte extra-full peesjes. zelfde kwaliteit als br en zien er ongeveer t zelfde uit :))

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:35

Hypodrama en hypoplaza kom ik regelmatig(hihi houd nu eenmaal van shoppen) Maar nog nooit XL zien liggen daar. Moet toch maar een beetje beter gaan shoppen/zoeken dan :P
Voor mij is deken shoppen ook echt een drama :? Kwa lengte past 215 netjes, maar dan de breedte....Nu een paar Bucas met een tussenstukje, zodat alles past. Maar is niet echt mooi. Andere dekens schuiven anders zo. Heb wel een vliegendeken van Amigo die goed past. Daar misschien dit jaar ook een winterdeken van bestellen. Maar eens kijken of dat wat word.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:41

Haha okee! :P
Tja ik zag ze 2 weken geleden liggen :j
Moet je anders even vragen of ze ze hebben, of anders uit een ander filiaal willen halen,
hebben zij bij hypo de veluwe ook een aantal keer voor mij gedaan omdat zij het tijdelijk niet meer hadden en andere filialen wel :o

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:31

Heerlijk een paard met moeilijke maten, daar had mijn pony ook altijd zoveel last van. Gecompliceerde dame was dat :P

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:03

jammer dat Deurne zo ver weg is! Anders had ik het zeker gedaan. Intern gaan is voor mij geen optie omdat ik een hond en een hele lieve vriend heb die ik niet achter kan en wil laten ;-)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:05

Joehoee! Zadel is ein-de-lijk weg! :D
Oke hij stond maar 1 weekje te koop,
maar hij is net opgehaald :)

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:10

oehh dat ruimt altijd lekker op!!

Weet iemand van jullie of je vaak ruilt van paard tijdens de lessen??

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:22

Ja, heerlijk om er vanaf te zijn! nu kan ik lekker spulletjes shoppen! :D haha. :P

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:25

Ah super fijn, krijg net een berichtje dat het zadel super ligt!
Ligt goed stevig, klappert niet, helemaal perfect! :)
Ook een fijn gevoel voor mij, heb ik toch iemand blij gemaakt vandaag! :))

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:06

Amees schreef:
oehh dat ruimt altijd lekker op!!

Weet iemand van jullie of je vaak ruilt van paard tijdens de lessen??

Voor welke opleiding?

Edit:

Sport heeft hele jaar door zelfde schoolpaard (tenzij het niet klikt)
Horse & Leisure/Wildlife is meestal verschillend

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:20

Ik heb tijdens mijn lessen 2x gewisseld. Ligt een beetje aan de docent. De een wisselt vaker als de ander. Ik vind het igg verschrikkelijk te moeten wisselen. Maar ligt meer aan paardlief dan aan het wisselen zelf. Hij raakt daar een beetje van in paniek. Dan is hij daarna gewoon niet meer te rijden. Ik doe hem ook veels te veel als enige die hem rijdt. Maar vind het ook gewoon niet fijn, anderen op/om mijn paard.

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:23

nee dat heb ik ook.. jonge paarden vind ik nog niet zo erg.. voor 5 min haha.. maar zaniet laat ik echt door niemand anders rijden hoor..

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:24

Ah ik ken t gevoel!
Heb danwel geen eigen paard, maar heb zelf gewoon liever dat ik alles zelf doe,
poetsen, zadelen, instappen, uitstappen..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:31

Hihi ik ben zelfs zo erg, dat als ik bijvoorbeeld op vakantie ga, ik iemand van te voren mee laat komen en precies uitleg hoe ik het wil en voordoe en vervolgens het hun zelf laat doen.....Zelfs met stal mesten en hooi geven enzo. Sommige pleuren het gewoon over de staldeur erin. Maar ik wil gewoon dat het in de hoek ligt bij de waterbak. Hier op de stal waar hij nu staat sleept hij het hooi steeds mee naar de waterbak en anders is heel zijn stal een rotzooi. Heb precies mijn dingen en die moeten ook gewoon goed gebeuren!

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:44

dat heb ik ook ja :') ik ben doodongelukkig op vakantie want ik vind thuis toch altijd iets wat niet helemaal zo gegaan is als ik wil

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 23:49

_O-

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 00:26

:')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 06:03

Heel herkenbaar! Was afgelopen week ponykamp leiden en Tor stond thuis. Mijn moeder heeft hem gedaan. Kwam zaterdagavond terug, lagen allemaal spullen die niet van mij waren in de kast en was allemaal spullen van mij kwijt. Had 2 sjabrakken liggen, die vond ik heel ergens anders terug en mijn moeder heeft heel de week met het sjabrak van iemand anders gereden.... Dat kan ik echt zeer slecht hebben. Ga ook de 25ste 2 weken naar Rome toe. Dan rijd ook iemand anders. Weet nu al dat ik iedere dag wil horen wat er met hem gedaan is en hoe hij zich gedragen heeft enzo.

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:26

Qua rijden ben ik ook heel lastig, er rijdt (bijna) nooit iemand op mijn paard. Maar met voeren en naar het land brengen enzo ben ik niet zo lastig haha. Aangezien mijn landje zo'n kwartier lopen is, vindt ik dat wel prima. :D

Lijkt me ook best onhandig als we tijdens de les van paard moeten wisselen, zeker omdat er best veel niveau verschillen zijn.

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:16

Jaa daarom vroeg ik het ook, ik heb ook liever niemand anders op mijn paard. Heb geen idee hoe hij daarop gaat reageren, ga er deze week voor het eerst iemand anders op zetten. Maar hij is extreem gevoelig....