Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:51

Sanned schreef:
Wat ik trouwens toch wel heel naar vond: die eerste tekst, over de tijd, die was geschreven door Joke Hermsen. Ik heb filosofie gehad van Joke Hermsen, maar ze liet ons halverwege de 5de in de steek omdat ze het te druk had met interviews geven en boeken schrijven. Vervolgens hebben we een half jaar geen filosofie gehad, om er in de zesde achter te komen dat we in de tijd dat we wel les hadden niet de stof behandeld hebben die zou moeten. Vervolgens hebben we alle stof uit de vijfde er in de zesde bij moeten proppen.
Ofwel: ik hou niet van Joke Hermsen!!!

:') flauw, maar dit is toch echt apart.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:52

Ik ga sowieso een klacht indienen dat ik die 2e tekst te moeilijk vond!
Hadden jullie trouwens de eerste vraag goed? Ik had daar alinea 3, en het was 2...

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:53

Ik heb alle meerkeuze vragen fout bij tekstverklaren, ik kom uit op 15 punten daar. Vond sommige vragen ook heel onduidelijk moet ik zeggen.
En samenvatten was de grootste hel.. Mijn hele begin is al fout := dacht dat de elite grote invloed had, is die blijkbaar helemaal gereduceerd haha. Verder komen me wel punten in de samenvatting bekend voor, maar dan moet ie ook nog onder het goede kopje staan. Verder ben ik al 1 punt misgelopen omdat ik een zin had weggestreept over dat streven naar democratische gedoe ergens, omdat k dacht dat ik te veel woorden had (196 woorden, dacht dat je met samenvatten niet die 10% had, wat dus wel zo is.. stomme ik!) En die is dus wel 1 punt waard.. Oh ik kan mezelf wel voor mn kop slaan.

xCathy, dat 4e punt in de sv vond ik ook erg vreemd..
Nienke, ik had ook alinea 3.. En ik ga klagen over de tweede tekst, sowieso!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:54

Naar wat ik denk heb ik ong. 29 punten. Kan dus alle kanten op gaan. Maar als het examen moeilijk is, wordt de norm soepel, dus we hebben hoop :)

Ik had overigens ook alinea 3 bij vraag 1..

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:55

ik denk dat ik zo rond de 31 punten uitkom, dus 5,7-7,7. Ik ben tevreden :D

Douce

Nienkex schreef:
Ik ga sowieso een klacht indienen dat ik die 2e tekst te moeilijk vond!
Hadden jullie trouwens de eerste vraag goed? Ik had daar alinea 3, en het was 2...

Bijna heel mijn klas had 3.

ladyisabelle

Nirvana_ schreef:
Naar wat ik denk heb ik ong. 29 punten. Kan dus alle kanten op gaan. Maar als het examen moeilijk is, wordt de norm soepel, dus we hebben hoop :)

Ik had overigens ook alinea 3 bij vraag 1..

Ik ook :j

Abracadabra9

Nienkex: ik had ook 3, en het was dus 2. Ben ik het niet mee eens.

Heb al een klacht ingezonden naar het LAKS wat betreft de samenvatting: te moeilijk in vergelijking met voorafgaande jaren. Ook vond ik dat er teveel werd gevraagd om in max. 198 woorden neer te zetten..

Tutti_Frutti

Ik had alinea 2 :)
Hadden jullie volgorde goed? Ik had de 1 fout gezet, maar was er heilig van overtuigd dat die goed zat!

Oei Marloes, dat ging echt niet lekker dan... Hopen dat het toch nog meevalt uiteindelijk!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:56

Maar ik vind ook niet dat in alinea 2 al echt sprake is van verandering, voor mijn gevoel begint dat echt pas in alinea 3.
Ik ga sowieso klagen, over de samenvatting, en misschien ook over de eerste vraag.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:57

Tutti_Frutti schreef:
Hadden jullie volgorde goed? Ik had de 1 fout gezet, maar was er heilig van overtuigd dat die goed zat!

Oei Marloes, dat ging echt niet lekker dan... Hopen dat het toch nog meevalt uiteindelijk!

Ik had de volgorde wel goed!

Samenvatting kwam ik ook echt helemaal niet lekker uit met woorden, ik moest er nog 60 schrappen aan het eind.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 17:57

Die volgorde had ik goed, vond ik zo makkelijk. Snapte niet dat ze daar 3 punten voor gaven :')

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:00

De volgorde had ik wel goed gelukkig, heb daar nog mooi 3 punten weten te halen.

Ja viel me ook op bij de samenvatting, alles wat ik geoefend heb was 200 of 220 woorden, en nu ineens maar 180.

Hoe hebben jullie vraag 20 gemaakt? Ik heb die helemaal fout :') En bij vraag 14, ik zag woordgroepen.. Nouja oke, dat woord ken ik wel. Maar toen begon ik te twijfelen.. woordgroepen, dat zijn meerdere woorden, maar ik had met oefenen een keer een vraag waarbij er stond, geef de zinsdelen aan. Dus dacht ik, dan zijn woordgroepen maar 1 woord? Aangezien er niet stond 'zinsdelen' :') Faal..
Ik heb dus 'regime' en 'eisen' neergezet. Opzich in de goede richting, maar het zijn geen woordgroepen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:02

Tutti_Frutti schreef:

Inderdaad, ik had ook de 1 op de verkeerde plek, maar de rest wel allemaal goed! :j Alleen dan heb je alsnog 0 punten, dat vind ik echt oneerlijk..... :\

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:04

Nienkex schreef:
Maar ik vind ook niet dat in alinea 2 al echt sprake is van verandering, voor mijn gevoel begint dat echt pas in alinea 3.
Ik ga sowieso klagen, over de samenvatting, en misschien ook over de eerste vraag.

Ik had inderdaad ook alinea 3 gekozen, omdat ze daar pas echt begonnen te vertellen over de veranderingen...
Had eerst wel alinea 2, maar heb het uiteindelijk toch doorgestreept :') ZONDE!

Nienkex

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:05

Ik had de volgorde met die cijfers wel goed gelukkig! Tenminste nog iets wat goed ging :')
Klagen, doe je dat via laks? Want dan moet die site het even gaan doen :j

Abracadabra9

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:06

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:06

ik had die volgorde fout poedersuiker gewoon niet gelezen, vond m zo makkelijk :+

heb ong 30 vd 49 punten denk ik. Samenvatting was ook fiets
Had ook alinea 3.
moest veel schrappen bij de samenvatting en jawel veel fout geschrapt. en vond bij andere jaren bijv dat je veel meer letterlijk kon overnemen, dat was nu veel minder.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:08

xMarloess schreef:
De volgorde had ik wel goed gelukkig, heb daar nog mooi 3 punten weten te halen.

Ja viel me ook op bij de samenvatting, alles wat ik geoefend heb was 200 of 220 woorden, en nu ineens maar 180.

Hoe hebben jullie vraag 20 gemaakt? Ik heb die helemaal fout :') En bij vraag 14, ik zag woordgroepen.. Nouja oke, dat woord ken ik wel. Maar toen begon ik te twijfelen.. woordgroepen, dat zijn meerdere woorden, maar ik had met oefenen een keer een vraag waarbij er stond, geef de zinsdelen aan. Dus dacht ik, dan zijn woordgroepen maar 1 woord? Aangezien er niet stond 'zinsdelen' :') Faal..
Ik heb dus 'regime' en 'eisen' neergezet. Opzich in de goede richting, maar het zijn geen woordgroepen.

ja die vraag 20 heb ik ook echt gigantisch fout. Ik heb dat de vrouw zegt dat je door de economische tijdsdruk altijd iets doet (globaal, totaal niet letterlijk) en dat in het fragment hij zegt dat je juist niets meer doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:08

Ik had ook alinea 3.

Ik heb helaas bij alles waarbij ik twijfelde het verkeerde gegokt :(. Nu dus ongeveer 21 punten in het totaal :(. Tussen de 3,7 en 5,7 en ik heb een 5,2 nodig :=

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:09

Tutti_Frutti schreef:

Die had ik goed :) Vraag 4 ook, en ook meteen 3 punten!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:09

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:10

Monnie_ schreef:
ik had die volgorde fout poedersuiker gewoon niet gelezen, vond m zo makkelijk :+

heb ong 30 vd 49 punten denk ik. Samenvatting was ook fiets
Had ook alinea 3.
moest veel schrappen bij de samenvatting en jawel veel fout geschrapt. en vond bij andere jaren bijv dat je veel meer letterlijk kon overnemen, dat was nu veel minder.

:j Heel vaag.. Lees op fb nu ook dat iedereen gewoon moeite had met de samenvatting, ook andere scholen en jullie natuurlijk.

Ik probeer op t moment ook om erin te komen bij de klachtensite maar t lukt niet. Denk dat ik dan eerst maar mn gedachten ergens anders heen breng bij mn paardje, vanavond zal het vast rustiger zijn op de site.

Douce: Dat heb ik ook bij 20 ja!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:11

Amburtjoz schreef:
Die volgorde had ik goed, vond ik zo makkelijk. Snapte niet dat ze daar 3 punten voor gaven :')

Inderdaad, ik dacht een instinker maar dat was niet zo :P

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:11

Ik had bij vraag 1 ook alinea 3
Mijn citeer/ opschrijfvragen kan ik me niet meer herinneren dus weet niet hoe ik die gemaakt heb.
Had ook de volgorde goed, vond ik eigenlijk best een weggever.

De samenvatting tekst begreep ik eigenlijk best goed. Als ik de correctievoorschriften bekijk danheb ik een hoop goed gedaan.
Moest uiteindelijk wel mijn best doen om alles wat ik hoogstnodig erin wilde hebben in die 180 woorden te proppen. Had er uiteindelijk 191. Gelukkig bestaat de 10 % regel

Heeft iemand hier trouwens tehatex morgen?