Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Aan een eventuele promotieplek moet ik voorlopig nog niet denken. Vanaf volgende week begin ik eerst maar met het afronden van mijn bachelor.
Maar over een maand hebben we een deadline om de eerste 10 blz in te dienen, dus ik ben maar gewoon beginnen schrijven. De culturele context enzo van mijn onderwerp (2 televisieseries, Sherlock en Elementary), dat kan ik toch praktisch uit mijn hoofd schrijven en denk dat ik er wel 10 blz over kan schrijven
Sanneh14 schreef:Ik dacht, laat ik eens kijken op bokt of er nog wat lotgenoten zijn en hoe die het aanpakken. Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af of er mensen zijn die al bezig zijn met het solliciteren voor een eventuele promotieplek?
Ik zou dat graag willen doen, maar voelt voor mij allemaal nog zo ver van mijn bed.. hoewel ik als het goed is over een half jaar toch echt wel afgestudeerd ben...
), ik moet van mijn bachelorthesis een verkorte versie/artikel maken en dat laten publiceren (staat goed in mijn dossier), en aankomend schooljaar ga ik nog een verdiepende master volgen (master film- en audiovisuele wetenschappen).
Yasmine schreef:Oef, ik ben een beetje uit m'n lood geslagen door hoeveel theoretische werken/artikels/achtergrondinfo ik nog moet doorploegen voor mijn thesisMaar over een maand hebben we een deadline om de eerste 10 blz in te dienen, dus ik ben maar gewoon beginnen schrijven. De culturele context enzo van mijn onderwerp (2 televisieseries, Sherlock en Elementary), dat kan ik toch praktisch uit mijn hoofd schrijven en denk dat ik er wel 10 blz over kan schrijven
Sanneh14 schreef:Ik dacht, laat ik eens kijken op bokt of er nog wat lotgenoten zijn en hoe die het aanpakken. Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af of er mensen zijn die al bezig zijn met het solliciteren voor een eventuele promotieplek?
Ik zou dat graag willen doen, maar voelt voor mij allemaal nog zo ver van mijn bed.. hoewel ik als het goed is over een half jaar toch echt wel afgestudeerd ben...
Ik! Voor mij was het ook altijd ver van m'n bed, maar ik heb me een paar weken geleden bedacht dat mijn cijfers eigenlijk best hoog genoeg zijn (heb tot nu toe een grote onderscheiding voor m'n master en moet enkel nog mijn thesis schrijven) om te doctoreren. Ik had het vorige week voorgelegd aan de professor die mijn bachelorthesis heeft begeleid en waar ik het erg goed mee kan vinden (en die dan ook mijn begeleidster zou worden voor mijn PhD), en zij was reuze-enthousiast. Alleen werkt het bij ons dat je met je begeleider je moet aanmelden voor een beurs van het Fonds voor Wetenschappelijk Onderzoek en die deadline is 31 januari al. We hebben nu dus samen een planning opgesteld zodat ik niet komend schooljaar maar het jaar erna (dus 2014) ga beginnen. Die professor gaat me nu mee begeleiden voor mijn masterthesis zodat ik een hoog cijfer kan halen (waar ik erg blij om ben want mijn eigen begeleider geeft echt géén handige tips), ik moet van mijn bachelorthesis een verkorte versie/artikel maken en dat laten publiceren (staat goed in mijn dossier), en aankomend schooljaar ga ik nog een verdiepende master volgen (master film- en audiovisuele wetenschappen).
Mijn these bestaat daar ook uit, en moet zeggen dat ik er ook moeite mee heb. Ben pas net begonnen hoor, maar al die auteurs en verschillende ideeen
De beste systematische manier moet ik nog uitvinden 
Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat verlopen. Eigenlijk moet ik me ook goed gaan verdiepen in hoe het schrijven van zo'n voorstel nou in zijn werk gaat. Sprak laatst iemand die dacht dat er misschien wel een plekje vrij was bij theorie & geschiedenis van de psychologie, mits je een beurs hebt (ipv betaald door uni).. Dus ja..
Lijkt me zo'n gek idee dat het 'nog maar een maandje buffelen' kan zijn, dat je dan gewoon klaar bent.... En dan werk zoeken en het grote mensen leven in

Sanneh14 schreef:Heb nu best wel het gevoel dat mijn kennis niet toereikend is ofzo...
.
Daarom is het ook nog een twijfelpunt. Sowieso laten ze heel weinig mensen toe bij de opleiding criminologie, dus de kans is al erg klein.
Ik begin volgende week aan mijn scriptie, waar ik een half jaar de tijd voor heb.

DaniBanani schreef:Succes allemaal!
Ik ben best blij dat ik even een jaar ruimte heb tussen mijn bachelor- en masterscriptie, al merk ik nu wel dat andere essays meer moeite kosten omdat het zoveel beknopter moet. En ik ga me steeds meer zorgen maken over 'later'..promoveren zou ik wel willen maar de kans daarop is niet écht groot. En het idee alleen al van solliciteren en tig afwijzingen en niks leuks kunnen vinden benauwt me behoorlijk. Dus ook daarom ben ik erg blij met mijn 2-jarige master.

DaniBanani schreef:23.000 woorden?? Als dat 'maar' is, hoeveel was je bachelorscriptie dan? Bij ons mocht die maximaal 12.000 woorden zijn, geloof ik. Daar kwam ik vorig jaar ook al achter, hoeveel verschil er zit tussen verschillende opleidingen en universiteiten.