Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:36

Leuke actie Connepon, kan er helaas nog geen gebruik van maken, moet eerst mn website eens online gaan zetten (als ik m eindelijk af krijg) ... :o

connepon85

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:42

@pmarena, het mag ook over een bepaald artikel gaan. Wel moet er een code aan verbonden worden (of zoiets dergelijks) zodat het wel speciaal voor bezoekers van Paard&Lifestyle is. En qua duur moet het een beetje in het redelijke zijn; paar maanden ofzo. Hangt er ook vanaf of veel andere bedrijven zich er voor aanmelden.

Groetjes

Conny

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:12

Connepon, ik zocht je Paard&Lifestyle op twitter en toen kwam ik dit tegen: "Mooie nieuwe site, maar totaal incognito en niet tel bereikbaar of te lokaliseren. Gemiste kans op betrouwbare indruk! paardenlifestyle.com" Had je dat al gezien?

Overigens, ik kon geen Paard&Lifestyle twitter vinden, heb je die wel?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:40

Hallo allemaal, ben blij dat dit topic bestaat..want ik kom ergens niet uit en wie weet zijn jullie inmiddels al een stuk wijzer uit ervaring?

We hebben een hoefsmederij en gaan 1 dezer dagen verhuizen. Er zit een lopend bedrijf in en dat willen we gaan uitbreiden en diverse dingen aanbieden. Kleinschalig, we worden er niet rijk van, maar als extra inkomstenbron is het leuk.
Hoe doe ik dat Zorg ik voor een eigen KvK en eigen bedrijfsnaam, of kan ik het op te starten andere bedrijf onder de hoefsmederij onder brengen, met een ander BTW nr bv?
We zijn niet getrouwd, geregistreerd partnerschap oid..en ik kom er niet uit wat fiscaal gezien slimmer zou zijn?
dan het volgende, stel het kan bij de hoefsmederij ondergebracht worden, ik moet mijn naam er ook aan verbonden hebben, moeten over enkele jaren cijfers kunnen laten zien, waar ik dus ook bij vermeld staat..kan dat dan wel als je het onderbrengt bij de hoefsmederij?

Onze boekhoudster is momenteel onbereikbaar, anders had ik ongetwijfeld mn vragen bij haar kunnen stellen..maar hoor tevens graag van anderen waar je tegenaan loopt ed?

Hopelijk kan iemand me een stuk wijzer maken dan ik nu ben ;)

(Heeee Holly :D ik probeer je steeds te bellen, maar helaas helaas ;) )

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:54

Nee ik heb nog geen Paard&Lifestyle Twitter. Ik wil die misschien nog wel gaan aanmaken, maar eerst goed bedenken wat ik er allemaal mee wil gaan doen.

Ik vind de reactie van die persoon overigens een beetje overdreven. Ik ben geen webwinkel dus wat betreft contactgegevens vind ik het een ander verhaal. Contactgegevens en betrouwbaarheid is enkel van belang voor bedrijven die willen adverteren lijkt mij. Die gegevens kun je overigens vinden in de Tariefkaart. Daar staat gewoon de bedrijfsnaam en adresgegevens bij.

Ik heb wel zitten nadenken om mijn 06 te vermelden, maar dat vind ik ook niet professioneel overkomen. Het heeft ook geen zin om een vast nummer te vermelden en vervolgens niet bereikbaar te zijn. Om die reden heb ik er voor gekozen om het via de e-mail te doen (net zoals sporthorses, bokt... )

Ik kan het Twitterbericht niet vinden, maar ik zal nog even beter zoeken.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:55

@Amy77; moet ik even over nadenken (ga nu eerst driftig het twitterbericht opsporen!! haha)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:04

hihi, dank je wel..twitter, voor mij geheel onbekend, maar zo te zien wel een slimme zet om te netwerken..Succes

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:07

Ik heb het Twitterbericht opgespoord en diegene even een mailtje gestuurd. Volgens mij heeft die persoon wel aardig verstand van zulke zaken dus even om haar mening gevraagd. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:48

Een 06-nummer is helemaal niet onprofessioneel hoor! Veel bedrijven hebben alleen maar een 06-nummer! Maar als je gegevens bij de tariefkaart staat, dan snap ik het wel. Iedere website moet naar mijn idee iig een kopje contact hebben, zodat mensen je makkelijk kunnen bereiken! Een contactformulier werkt ook heel gemakkelijk en maken mensen graag gebruik van.
En wat betreft je Twitter account, misschien kun je beter sowieso alvast het account aanmaken. Dan heb je hem iig, anders loopt dadelijk iemand anders er mee weg ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 17:24

Hee Amy, effe bellen dan.

Het is niet onprofessioneel nee, maar het maakt wel degelijk verschil met een vast nummer of geen nummer.
Het is gewoon heel simpel, hoe duidelijker je website, hoe langer je bezoekers blijven en hoe opener, hoe meer klanten.

Connepon ik had er niet op gereageerd omdat het een "ik gooi mijn mening maar een eind in het rond" berichtje lijkt te zijn. Ik zou er alleen mijn verbeterpuntenlijst mee aanvullen.

Amy dus jullie gaan verhuizen naar een pand waar al een paarden activiteit zit en dit wil jij (of willen jullie?) voort zetten als bedrijf zijnde, dus met kvk en btw nr.
Dus eigenlijk wil je weten, als jouw kerel gewoon zijn werk als hoefsmid voort zet en jij begint er een, ik zeg even wat, ruiterwinkel, paardenvoeder, pensionstal of whatever naast, hoe gaat dat dan in zijn werk?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:46

Huh wie heeft jou dan zo'n bericht gestuurd Connepon?
Ik zie vrij veel sites waar geen contact info staat of wie het gezich achter de site is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:25

@Hilda: Ik zocht Paard&Lifestyle op Twitter, want ik wou naar haar Twitter account verwijzen in mijn bericht (ivm dat er een actie van mij op haar site staat). Dus ik vulde in de zoekbalk Paard&Lifestyle in en toen kwam ik dat bericht tegen! Leek me wel handig om even door te geven, voor het geval Connepon dat nog niet gelezen had...

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:43

Ik heb inmiddels mijn contactpagina aangepast. Bedrijfsnaam + adres + kvk + bankrekeningnummer staan er nu bij. Ik werd middels pb terecht op gewezen dat sommige gegevens verplicht vermeld moeten worden.

@11A; contactpagina + contactformulier had ik al, maar heb nu dus wat gegevens toegevoegd.

Weer een leermomentje! :7

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:42

Nav het wel niet vermelden van telefoonnummers: degenen wie wel een mobiel nummer op hun website hebben staan: wordt daar geen misbruik van gemaakt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:19

Ja hoe zat dat ook alweer met het verplicht vermelden van gegevens ?

Ik heb mijn adres expres niet er op staan , vind het niet nodig dat iedereen weet waar mijn voorraad ligt , met al die zadel-diefstallen :n

Klanten ontvangen doe ik ook niet dus niemand heeft er iets mee te maken waar ik woon / waar het bedrijf gevestigd is , wat mij betreft :\

Op factuurtjes moet het wel zover ik weet , maar op je website toch niet :P :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:38

Ik heb het er gewoon netjes op staan, ik geloof zelfs dat het verplicht is om als webwinkel het adres op je site te vermelden.

Mijn 06nummer staat al een aardige tijd online en ik ben tot nu toe 1x gebeld en dat was door een klant, dus tot nu toe wordt er zeker geen misbruik van gemaakt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:42

Even een vraagje, ik heb besloten om een blog te gaan schrijven! Het leek me al een leuk idee en na de positieve reacties op Facebook, weet ik zeker dat ik een poging wil gaan wagen. Ik zit nu toch thuis, dus kan ik beter mezelf lekker op een positieve manier bezighouden en kan ik gelijk kijken of het een beetje aanslaat.

Alleen nu is de vraag, op welke site kun je tegenwoordig het beste een blog gaan schrijven? Ik zat eerst op de site die inmiddels weblog.nl heet, maar wellicht hebben jullie nog tips voor me? Het moet niet te ingewikkeld zijn, ik wil snel kunnen starten met schrijven en het liefst ook makkelijk kunnen delen op Facebook en Twitter!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:58

Misbruik is het niet, wel irritant. Ik word te pas en onpas gebeld of ik hier of daarin wil adverteren etc.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:58

Blogger.com misschien een optie?

En als je het iets grootser wilt aanpakken is Wordpress een aanrader.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:07

holly schreef:
Hee Amy, effe bellen dan.

Het is niet onprofessioneel nee, maar het maakt wel degelijk verschil met een vast nummer of geen nummer.
Het is gewoon heel simpel, hoe duidelijker je website, hoe langer je bezoekers blijven en hoe opener, hoe meer klanten.

Connepon ik had er niet op gereageerd omdat het een "ik gooi mijn mening maar een eind in het rond" berichtje lijkt te zijn. Ik zou er alleen mijn verbeterpuntenlijst mee aanvullen.

Amy dus jullie gaan verhuizen naar een pand waar al een paarden activiteit zit en dit wil jij (of willen jullie?) voort zetten als bedrijf zijnde, dus met kvk en btw nr.
Dus eigenlijk wil je weten, als jouw kerel gewoon zijn werk als hoefsmid voort zet en jij begint er een, ik zeg even wat, ruiterwinkel, paardenvoeder, pensionstal of whatever naast, hoe gaat dat dan in zijn werk?

;)

Ja juistem..en of dat paardenbedrijf odergebracht kan worden onder de smederij, met een eigen btwnr? of dat het belastingtechnisch gezien voordeliger is als ik dat gedeelte op mijn naam zal zetten, waardoor je dus opeens 2 bedrijven hebt, waarvan 1 bedrijf meerdere activiteiten te bieden heeft. Dan heb je dus de hoefsmederij én het paardenbedrijf met bv bed and breakfast. óf alles onder de smederij onder brengen?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:46

Over bloggen heb ik helaas geen tips!

Gelukkige verjaardag Connepon!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:01

Amy77 schreef:
Ja juistem..en of dat paardenbedrijf odergebracht kan worden onder de smederij, met een eigen btwnr? of dat het belastingtechnisch gezien voordeliger is als ik dat gedeelte op mijn naam zal zetten, waardoor je dus opeens 2 bedrijven hebt, waarvan 1 bedrijf meerdere activiteiten te bieden heeft. Dan heb je dus de hoefsmederij én het paardenbedrijf met bv bed and breakfast. óf alles onder de smederij onder brengen?

Ik weet er niet de ins en outs van maar volgens mij mag een bedrijf geen 2 BTW nrs hebben of je moet een holding hebben waar van alles onder hangt. Wat nou als 1 vd bedrijven het niet redt dan gaan ze beiden ten gronde, kun je dan niet beter gewoon splitsen?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:11

Top, dank je Cissy, dat zijn dingen waar ik wat mee kan, dat moet ik uitzoeken..voor ons is dit geheel nieuw, een eenmanszaak en dan opeens nog andere bedrifvoering erbij..hopelijk is de boekhoudster gauw weer terug hier hihi.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:18

stel in het ergste geval, jullie gaan uitelkaar, dan is het wel handig om de bedrijven gescheiden te hebben. Niet dat je daar vanuit moet gaan maar ik zou het persoonlijk wel erg goed regelen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:39

Nou idd..komt een hoop bij kijken nog, sjemig haha.