Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:40

Ja dan is t wel weinig.. Lastig.. Ik solliciteer zelf ook alleen boven de 2100... das toch wel minimaal.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:42

:oo Ik ben blij als ik zoveel kan verdienen.

Mijn laatste loon was op basis van 40 uur maandelijks bijna 2000
Solliciteer nu op functies waar 1500 wordt gegeven, tja je moet toch wat?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:54

Ja uiteindelijk moet je wat maar 1500 vind ik schandalig laag.. Hoeveel jaar werkervaring heb je? en wat zoek je?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:54

Ik ga ook niet meer 40 uur werken voor 1900,- dat had ik toen ik van school af kwam :o

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:26

Ik heb net een gesprek gehad bij een detacheringsbureau.... Ze gaan me voordragen bij een notariskantoor. En over de salarissen, die functie waar ik nu op gesolliciteerd heb is ook minimumloon.... Het liefste zou ik veel meer verdienen, heb een HBO papiertje en werkervaring alleen geen specifieke...

Maar ja zelfs mijn minimum looneis van 1800 kon ik al vergeten ;(.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:35

Werk wat ik nu doe is in principe ongeschoold en in de laagste loonschaal bij dat bedrijf.
Op basis van FT (36 uur) is het € 1610,-
Als ik een koopzondag werk (09.00-17.00) krijg ik 200% toeslag.

Ook ik wil niet inleveren.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:40

|o
Bel ik net naar een uitzendbureau omdat ik een leuke vacature heb gezien voor secretaresse/receptioniste.
Dus ik vraag in welke sector dit is. Wil ik toch wel erg graag weten.
Krijg ik als antwoord dat ze dit niet mag zeggen omdat de bedrijfsnaam niet bekend mag worden, daar er maar 1 bedrijf van is.
Bij gebleken geschiktheid wordt je direct in dienst van het bedrijf gesteld (dus niet via UB).

Hmmmmm, ze maakt me nu toch wel erg nieuwschierig......

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:41

Maar das op basis van 40 uur in ieder geval 1800 das voor ongeschoold werk niet heel slecht.
Ik vind met minimaal MBO en wat werkervaring toch wel minimaal 2000 een net salaris. Ik ben nu 25 heb nu 4 jaar serieuze werkervaring en mijn looneis ligt toch op minimaal 2100. Waar k vandaag was 2250-2300

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:41

annastasia schreef:
|o
Bel ik net naar een uitzendbureau omdat ik een leuke vacature heb gezien voor secretaresse/receptioniste.
Krijg ik als antwoord dat ze dit niet mag zeggen omdat de bedrijfsnaam niet bekend mag worden, daar er maar 1 bedrijf van is.
Bij gebleken geschiktheid wordt je direct in dienst van het bedrijf gesteld (dus niet via UB).

Dan zou ik gewoon solliciteren, je kan altijd nog nee zeggen ;)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:45

anastasia, zou wel eens iets in de nonprofit sector kunnen zijn dan :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:46

annastasia schreef:
|o

Dan zou ik zeker schrijven :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:46

ik doe ook weer mee :( contract loopt 30 sept af en geen zekerheid van deze kant gekregen dus maar weer op zoek helaas is er amper wat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:48

@Babsiej: inderdaad! Ik verdien nu ongeveer 2000,- bruto per maand, maar wel op basis van 36 uur. Ik wil echt niet veel minder gaan verdienen, anders kan ik nooit aan mijn geplande 32 uur per week gaan beginnen... En voor iemand van 25, die heeft bewezen dat ze van aanpakken weet, mogen ze dat ook wel neertellen hoor! Maarja, ik zit in de luxe positie dat ik in elk geval nog een baan heb...

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:49

Ik ga ervan uit dat dit bruto bedragen zijn? Ik werk parttime en weet niet wat mijn bruto salaris is eigenlijk :o
Ik weet wat ik aan het einde van de maand krijg :+ Ben zelf ook nog steeds bezig met zoeken. Zoek een stage plaats voor mijn opleiding die ik in September ga starten. Liefst in het onderwijs -VMBO-MBO- groen richting, maar helaas. Nu begint langzaam aan weer hier de trein van het nieuwe schooljaar te lopen, dus hoop binnekort iets te kunnen vinden. Ik moet parttime ernaast werken. Zou dan twee tot drie dagen stage zijn, èèn dag naar school en dan drie tot vier dagen werken. Dan is de week op 8-)

Ik werk in het bedrijf van mijn vriend, een bloemenkwekerij en voor mijn opleiding is dit voorlopig wel voldoende, maar helaas gaat het erg slecht met het bedrijf en we hopen het binnenkort te kunnen verkopen. Zo niet dan is het afwachten of we falliet zijn. Dan moet ik naast mijn stage ook weer een baan vinden. Het liefst zou ik dan gelijk een baan als docent willen vinden, maar ja...... niet voldoende ervaring nog.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:49

RM94 schreef:
ik doe ook weer mee :( contract loopt 30 sept af en geen zekerheid van deze kant gekregen dus maar weer op zoek helaas is er amper wat.

Het is nu ook vakantie periode en zal straks wel weer aantrekken want dan heeft iedereen op de vakantie nagedacht over zijn baan en is tot de conclusie gekomen dat hij/zij wil switchen en dan komen er vanzelf weer banen bij ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:50

Nou idd. Ze maakt me wel erg nieuwschierig.
En heb ook gemeld zeker te gaan solliciteren.

Ze zoeken een alleskunner.
Nu nog een super originele openingszin(nen) bedenken.
Uiteraard mogen jullie me (via PB) helpen ;-)

Met veel belangstelling las ik uw vacature op de site van xxx, waarin u een alleskunner zoekt.
--------------------

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:54

Code
Na vele malen uw website te hebben bezocht en met belangstelling de mogelijkheid om de opleiding tot persoonsbeveiliger te hebben gelezen,  zou ik graag de kans krijgen om in aanmerking te komen voor deze opleiding.

Ik ben zo is een brief begonnen en ik ben toen ook door de sollicitatie procedure gekomen. Heb alleen de sporttest toen niet gehaald. Was voor de DKPB ( dienst koningklijke en diplomatiek beveiliging).

Met een beetje aanpassen is het misschien wat?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:11

Babsiej schreef:
Ja uiteindelijk moet je wat maar 1500 vind ik schandalig laag.. Hoeveel jaar werkervaring heb je? en wat zoek je?

16 jaar werkervaring

Zoek iets op het gebied van administratie telefoniste receptioniste data-entry

Veel ervaring met: - Computerboekhouding
- Agendabeheer
- Facturatie
- Machinebeheer
- Website maken en onderhouden
- Offertes opstellen
- Urenregistratie van medewerkers
- Dossiers maken en onderhouden

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:29

Vind het maar lastig.... Ik had op het formulier minimale looneis van 1800 ingevuld. Verdien nu ook minimum omdat ik in de reiswereld een vakantiebaantje heb en daar krijg ik echt niet meer. Hiervoor een MBO functie gehad waar ik 1764 verdiende zo uit mn hoofd.

Maar ja ik heb liever minimumloon dan werkeloos....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:32

Tuurlijk is minimum beter als werkloos, en dat weten werkgevers en als ik salarissen hier hoor wordt dat ook behoorlijk uitgebuit.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:34

Net weer 3\ solli's de deur uit gedaan.
Nu volgens mijn uwv coach met een geheel eigentijdse aanpak.

Mijn brief/ motivatie:

Citaat:
Geachte heer ........,

Ik heb erg veel interesse om als chauffeur bij u aan het werk te gaan. Mijn naam is Karin
..... en ik ben 34 jaar oud.

U zult wel denken, een vrouw voor dit werk, ja, dat ben ik. Ik ben van mening dat
deze baan super bij me past. Waarom? Dat wil ik u graag uitleggen, ten eerste kan ik
erg goed in een mannenwereld functioneren, ten tweede ik beschik over de juiste rijbewijzen
waar u naar vraagt. Uit mijn cv blijkt dat ik uit de landbouwwereld kom en daar is het hard
werken geblazen, van werken ga je immers niet dood, daar ben ik mee opgegroeid. Verder
hebben vrachtwagens mij altijd enorm geïntrigeerd en heb daarom ook mijn groot rijbewijs
gehaald.

Ik ben gek op autorijden en heb enige tijd ook in het zuiden van Nederland bestellingen
gereden, iets dat me erg goed afging. Ik ben snel met het vinden van de juiste adressen, iets
dat naar mijn mening ook erg belangrijk is bij deze baan, immers tijd kost geld. Ik ben het
type van aanpakken, niet zeuren, kijk niet op een uurtje en houd van snel resultaat. Natuurlijk
ben ik precies, ik kijk liever dingen nog een keer extra na dan dat ik fouten maak.

Tevens kan ik goed met mensen overweg en klantgericht ingesteld. Ik heb niet direct ervaringen met
vrachtwagenonderdelen maar ik ben wel iemand die snel dingen oppakt. Verder blijkt wel uit
mijn cv dat ik veelzijdig inzetbaar ben. Werkzaamheden in het magazijn zijn voor mij niet
ongewoon net zoals het werken in een mannenwereld.

Graag licht ik mijn motivatie toe in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet

Karin .....

Volgens haar was ie geniaal en past geheel bij het bedrijf, wil deze baan héél graag, dus duimen :Y)

Normaal schrijf ik nooit zo, maar wie weet...... _/-\o_

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:53

Loop heel erg achter! Op de een of andere manier kreeg ik geen bericht meer over dit topic :?

Salaris: ik verdiende als receptioniste/telefoniste 2235 obv 36 uur. Relatief gezien hield ik als PT-er meer over :D. Dat was een stap achteruit, daarvoor had ik als med.secr. gewerkt bij de overheid. In dienst van de overheid verdiende ik bruto toch zo'n 200 meer (functie was ook wel zwaarder).

Vacatures: kan niets geschiktst vinden. Ik hoop toch nog altijd op die functie van as woensdag dus ben ook niet erg actief zoekend. UWV verwacht ik niets te vinden, misschien dat ik voor de zekerheid vanavond nog eens een rondje ga doen.........

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:07

Wat worden universitair opgeleide juristen dan eigenlijk slecht betaald, vooral in het begin..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:15

@Kaatje: Ik schrijf praktisch al mijn sollicitatiebrieven in die stijl, maar mij helpt het niets verder. Dus toen weer een tijdje een "bedeesde" stijl aangehouden, maar ook dat sloeg niet aan, dus ik ben maar weer geswitcht naar de vlotte manier. Dat past toch beter bij mij.

@Patpen: Dat verdiende lekker, die receptioniste/telefoniste baan, daar zou ik voor tekenen! maar tegenwoordig vind je dat niet meer hoor...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:58

@joyce2: als ik nog bij de vorige werkgever zou werken, zou ik nu als rec/tel bruto 2289 verdienen obv 36 uur (ex reiskosten, tegemoetkoming ziektekosten). Die werkgever betaald dit dus ook nog aan nieuwe medewerkers. Maar zelfs met het dubbele salaris zou ik daar niet meer willen werken :n.

Salaris moet wel een beetje marktconform zijn. Ik heb nog steeds geen idee wat die baan van woensdag zal gaan betalen, maar ik heb wel een minimum nettoloon aangegeven. Mijn man vond het te veel, het bedrijf vond het aan de lage kant :+. Ik had het gebaseerd op de laatste functie. Ik hoef niet de hoofdprijs te verdienen O:) maar zolang ik mijn auto er van kan rijden, paard kan blijven rijden, wat kan sparen en nog wat overhoud voor de overige hobby's, ben ik tevreden!