Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:30

Ik ga niet, gaat me niet lukken met combi werk/pup! Ben benieuwd of het wat is!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 19:59

Yucca schreef:
Ow dat komt nog wel, zodra ik alles geregeld heb (visitekaartjes,website ect.) Ik zit er ook aan te denken om een groen/lokale ondernemers beurs/fair te organiseren, dat lijkt me wel erg nuttig voor mijn doelgroep :D .

Zelf het organiseren van zo'n beurs? Ja, dat levert waarschijnlijk veel promotie op!
Wat ging je ook al weer doen?? Ik ben het even vergeten, sorry...

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:05

Ik ga ook niet naar de vakdagen. Ga het niet redden met m'n werk. Vandaag ook de hele dag afwezig geweest ivm een cursus, dus morgen kan ik zeker niet de hele dag afwezig zijn. Maar ik hoor graag of het interessant was e.d.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:21

Ik wil wel maar ben me toch verkouden of heb echt de griep. Wordt helemaal niks dus! Maar voor diegene die wel gaan laat weten hoe het was, alvast voor volgend jaar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:49

Precies, als het wat is, gaan we gewoon volgend jaar met zn allen, kunnen we meeten :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:56

Ik kwam zelf met de tip over de webwinkelvakdagen maar ga niet :o Ben wel vrij maar heb genoeg andere dingen te doen dus het komt niet echt uit.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 22:53

Ik zal wel een verslag uitbrengen. Denk wel dat het interessant kan zijn.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:26

avond mensen! ik meld me ook weer even na een hectische week!
om precies te zijn nog vandaag nog 1 week voor de opening van de zaak. alles erg hectisch allemaal.
nu ff een uurtje rust, ben ik ook wel aan toe (moet kunnen ;) ) hoe gaat het met jullie allen?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 23:31

welkom chantal en muireann!

@muireann: als je portfolio af is ben ik (en anderen vast ook ;)) heel benieuwd! Werk in dezelfde hoek als jij, dus altijd leuk om te zien.

Ik ben druk bezig met mijn website weer helemaal op de schop gooien en extra mooi maken. Verder nog een aantal erg leuke opdrachten voor de komende tijd binnen gekregen, blij mee!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:15

Nou ik ben terug van de startersavond van de KvK. De presentatie vond ik vrij nutteloos, was allemaal informatie die ik allang had. Leek er eigenlijk op dat dit de gesproken versie was van de website van de KvK :)

Maar de ondernemers die er waren hadden soms wel wat interessants te vertellen. Na afloop konden we langs standjes van o.a. gemeente, KvK, UWV, een accountantskantoor en de belastingdienst. Vooral die laatste vond ik erg leerzaam om eens te spreken. Heb meteen weer wat dingen helder en ga nu meteen mijn urenregistratie bijhouden. Dat deed ik nog niet :o

Ik gooi mijn logo ook meteen maar hier. Dit is wat ik nu heb, maar het moet een "echte" post-it worden, dus met een schaduweffect.

Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:49

@Nuage: als je de look en feel van een echte post-it wil voor je logo, waarom dan niet een echte post-it waar je zelf op schrijft en vervolgens inscant?

Kan heel mooi zijn, en is sowieso eerlijker, sprekender en meer eigen waardoor het een heel mooi persoonlijk tintje kan geven.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 00:51

Goed idee Nuage. Ik heb een app op mijn Android die zeer makkelijk de werktijden noteert.

Ik ben twee jaar geleden naar een Startersdag geweest. Werd er ook niet echt wijzer van. Ook nu niet bij de inschrijving. Veel dingen haal ik dus weer hier van dit topic.
Net weer met de website bezig geweest. Kon er geen foto's op krijgen, blijkt net die ene foto waar ik mee werkte, veel te groot te zijn. Dus nu kan ik weer verder.
En ook vandaag mijn bankpas op kunnen halen dus de administratie kan nu ook opgestart worden. Ging nog van de gewone rekening maar dat maakt het niet overzichtelijker.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:11

raya00 schreef:
@Nuage: als je de look en feel van een echte post-it wil voor je logo, waarom dan niet een echte post-it waar je zelf op schrijft en vervolgens inscant?

Kan heel mooi zijn, en is sowieso eerlijker, sprekender en meer eigen waardoor het een heel mooi persoonlijk tintje kan geven.

Omdat het een logo moet zijn wat meer is dan een plaatje ;)
Ik moet het dus in verschillende formaten hebben en kunnen gebruiken op visitekaartjes, briefpapier en promotiemateriaal, maar ook digitaal op mijn website en in mijn e-mail ondertekening.

Daarbij, mijn handschrift is niet het mooiste :D Ik denk dat je met zo'n scan niet echt iets moois voor elkaar krijgt. Ik vind het ook leuk als het lijkt alsof er echt een post-it is geplakt op het scherm/papier. Dus dan heb ik een schaduw nodig. Dat krijg je nou juist niet als je simpel een post-it inscant.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:28

Dat snap ik Nuage, ik weet ook echt helemaal wat een logo inhoudt (ik maak er genoeg) ;)

Persoonlijk zie ik alleen niet de toegevoegde waarde van bijvoorbeeld een 'synthetisch' toegevoegde schaduw, als je ook gebruik kunt maken van een echte schaduw (en ook dat is prima te bereiken met scannen). Scannen hoeft daarbij ook zeker niet het eindpunt te zijn, je kunt het dan alsnog omzetten zodat het voor vanalles inzetbaar is.
Daarbij heb je toch het punt van de meeste 'goedkope' zogenaamd handgeschreven lettertypes dat je bij de eerste aanblik al ziet dat ze niet echt handgeschreven zijn. In jou voorbeeld zie je bijvoorbeeld direct dat alle T's hetzelfde zijn, net als de i's en de e's.
Je hebt inmiddels wel lettertypes die daarin meer mogelijkheden bieden, die bijvoorbeeld verschillende t's bieden afhankelijk van de letter die ervoor of erna geschreven staat.

Als jou voorkeur daar niet naar uitgaat is het helemaal prima natuurlijk. Ik bedoel het absoluut niet rot maar geef je alleen mijn mening vanuit mijn oogpunt als grafisch ontwerper ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:35

Oh maar het voorbeeld is ook echt een voorbeeld :j
Gewoon door mij heel simpel gemaakt zodat iemand die wel creatief is weet wat ik bedoel :D
Ik kan nog niet eens een A4-tje goed inscannen dus als ik me voorstel dat ik dat zou doen en wat het resultaat dan zou worden dan lijkt het me vreselijk :+

Maar als een grafisch ontwerper dat wel kan sta ik er uiteraard voor open :j
Dat teksttype wilde ik sowieso nog anders, de vorm van de G staat me ook niet aan namelijk.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:10

Ik vind het eigenlijk juist wel een leuk logo, en ik vind het lettertype ook mooi, ik vind het niet storend en juist wel passend. Het hoeft m.i. niet echt handgeschreven te zijn. (De G vind ik overigens leuk, zo schrijf ik de G ook! ;) ) Een schaduw zou idd mooi zijn, als een echte post-it. Ja, ik zie er wel wat in! :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:36

11AFotograaf schreef:
Yucca schreef:
Ow dat komt nog wel, zodra ik alles geregeld heb (visitekaartjes,website ect.) Ik zit er ook aan te denken om een groen/lokale ondernemers beurs/fair te organiseren, dat lijkt me wel erg nuttig voor mijn doelgroep :D .

Zelf het organiseren van zo'n beurs? Ja, dat levert waarschijnlijk veel promotie op!
Wat ging je ook al weer doen?? Ik ben het even vergeten, sorry...

Ik ga een bureau beginnen voor groenontwerp & creatie en daarnaast ben ik (reportage)fotograaf!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:38

Nuage, erg leuk idee voor je logo! Het uitwerken vergt inderdaad nog wat tijd en moeite maar het idee vind ik erg leuk!
Jammer dat de avond niet heel informatief was, maargoed, je kan het allemaal maar beter al WEL weten, dan dat je niet gegaan was en je dingen NIET had geweten denk ik dan maar zo!
Ik ga volgende week naar Arnhem, dus ik zal wel met hetzelfde verhaal thuiskomen. Overigens heb ik dinsdag een avond over starten als zzper-freelancer, ben benieuwd of daar nog verschil in zit!

Raya, heb je nu al een website online, ik ben namelijk erg nieuwsgierig naar je werk/portfolio!

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:04

Hoe maken jullie dan een fatsoenlijk logo?
Ons logo heb ik van uit canada (met toestemming) maar ik kan er weinig mee, het is gewoon een plaatje of een word bestand.
Ik kan er geen banners mee maken die echt mooi worden.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:09

Vaak in Illustrator, erg handig programma voor logo's.
Voor veel tekst gebruik ik liever Indesign.

Heeft er iemand ervaring met het opzetten van een beurs/fair oid? Heb al een lijst met potentiele standhouders op papier en ook wel wat locaties (waaronder 1 in eigendom van de gemeente), maar heb niet zo goed voor ogen of ik beter eerst de standhouders kan peilen of hun intresse hebben of dat ik al concreter naar hun moet toestappen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:44

Ik zou wel eerst een aantal mensen peilen, misschien mensen die je al kent? Er moet een duidelijk voordeel voor de standhouders aan zitten, dat zul je goed moeten kunnen brengen. En misschien ook goed om rekening te houden met zoveel procent die het niet willen/doen, hou je dan nog genoeg over?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:43

JolandaS schreef:
Ik heb er geen moeite mee. Als je een klein bedrijfje hebt, betaal je niet veel meer dan voor een privé-rekening. Grotere bedrijven met meer transacties betalen meer. Eigenlijk wel eerlijk: 'de gebruiker betaalt'.

Mwoh, toen ik zeg 30 transacties in een kwartaal had betaalde ik toch echt significant meer voor mijn zakelijke verhaal dan voor een normale betaalrekening. Voordelen heeft een zakelijke rekening niet, veel meer kosten wel. Echt voor alles moet betaald worden. Fraaiste actie was nog de ABN AMRO die het downloaden van transacties gratis maakte (daarvoor 5 cent (!) per transactie) wat ze groot aankondigde. Wat ze niet aangaven was dat je vanaf dat moment betaalde voor iedere zakelijke transactie die je bekeek via internet bankieren. Geldklopperij. Ik vang al geen rente op mijn betaalrekening en de rentes op de zakelijke spaarrekeningen zijn ook waardeloos, ze verdienen dus ook zonder die kosten al meer dan genoeg aan me. Daarnaast ook een 0900 nummer voor alles dat je wil doen, bankkantoren die zelden open zijn en als ze open zijn wordt je toch weer naar het 0900 nummer verwezen, etc, etc.

Als je geen enorme bergen omzet draait zou ik het mooi bij een priverekening houden. Als ze daar moeilijk over blijven doen zou ik overstappen naar een andere bank zolang ze niet duidelijk kunnen maken wat de voordelen zijn van een zakelijke rekening. Faciliteiten zijn exact hetzelfde (iig zolang je geen miljoenen omzet hebt), kosten zijn veel hoger. Rood kunnen staan op je betaalrekening: 100 euro administratiekosten :+ Overigens ook zoiets, het kunnen meenemen van je bankrekeningnummer is men ook al een jaar of 15 mee bezig, kan nog steeds niet... Volgensmij wel duidelijk dat ik geen grote fan van banken ben? :)

Ander ding, hoe hebben jullie je pensioen geregeld?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:47

Wij zijn op dit moment bezig met een financieel plan bureau en die hebben ons aan te geven om zelf voor ons pensioen te zorgen en dit niet onder te brengen bij een derde partij. (nou is een fijn deel daarvan tegen de tijd de verkoop van de winkel) Maar wij zitten wellicht in een andere categorie als de meeste hier in dit topic.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:51

kay27 schreef:
Ik zou wel eerst een aantal mensen peilen, misschien mensen die je al kent? Er moet een duidelijk voordeel voor de standhouders aan zitten, dat zul je goed moeten kunnen brengen. En misschien ook goed om rekening te houden met zoveel procent die het niet willen/doen, hou je dan nog genoeg over?

Goed punt, wellicht kan ik dan ook mensen actief krijgen die mee willen dragen in de organisatie.

Wellicht is het ook een leuk idee om er een rond-tour per fiets/auto van te maken via enkele grote bedrijven (met binnen + buitenruimte) waar per bedrijf/locatie meer stands/activiteiten kunnen plaatsvinden. Dat is alleen wel vrij weersafhankelijk en ik heb zelf eens meegedaan aan een dergelijke fietstocht (langs boerenbedrijven) en daar waren de deelnemers gemiddeld 60-65 jaar denk ik :+ Is niet echt de doelgroep...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:55

Nu ik er over nadenk is dat gisteren totaal niet aan bod gekomen: pensioen :oo
Dat is iets waar ik me nog op moet oriënteren.

Heeft iemand hier zo'n vrijwillige verzekering van het UWV?