Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:16

@CynthiaV: sorry dat ik hier even inbreek, maar ken je de site www.zorgselect.nl al? Staan veel banen op in jouw sector in Overijssel en Gelderland :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:00

Heb je ook al weleens op zorgplein noord gekeken?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:46

Mag ik me ook melden hier :+

Ik heb vandaag te horen gekregen na 5,5 jaar daar gewerkt te hebben dat
ze me ontslagprocedure in gang hebben gezet.

En er zullen een aantal collega´s me volgen die ook naar ander werk moeten zoeken.
Dit allemaal vanwege finacieele toestand op het werk.

Dus ik moet ook weer op zoek gaan naar werk .. ;(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:52

Een vraagje:
Hoe is jullie ervaring met het plaatsen van CV's op vacaturesites?
Levert dat wat op? Daar heb ik twijfels bij.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:00

Ik heb ontzettend veel reacties gehad nav mijn cv op monsterboard :j

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:23

Attitude schreef:
Ik heb ontzettend veel reacties gehad nav mijn cv op monsterboard :j

In welke sector zocht/zoek je werk?
Ik denk dat het ook afhangt van het soort bedrijf.
De 'culturele sector' is volgens mij niet zo goed vertegenwoordigd.
Zet je ook je persoonlijke gegeven er in of is het een anoniem CV?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:24

Credit controller in de omgeving rotterdam.
Ik heb mijn cv geupload zoals ik hm ook verstuur bij brieven.
Overigens heb ik heel veel gehad aan een werving en selectieburo :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:22

Ook hier nog steeds werkzoekende... Al vaak op gesprek geweest maar het lijkt maar niet te klikken.

@Senna12: Ja, ik sta zelf op Monsterboard en Nationale Vacaturebank en ik krijg eerlijk gezegd op de Nationale Vacaturebank meer reacties dan op Monsterboard. Je moet wel steeds even iets veranderen in je cv, al is het maar een spatie, zodat hij weer "bovenaan" gezet wordt. Ik ben op die manier met een hele gave vacature in aanraking gekomen en dat is een procedure die nog loopt en waar ik heel hoopvol over ben.

@ Paddington en al die anderen hier... Welkom bij de club! (Ik moet wel zeggen dat mijn onderschrift niet helemaal meer opgaat voor ons... hahaha!)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:27

Ik vind de site van nationale vacaturebank zo gebruiksonvriendelijk als het om het plaatsen van je CV gaat :(

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:29

Ik krijg binnen twee weken te horen of ik op het Stoas mag gaan beginnen. Als ik daar wordt aangenomen, ga ik solliciteren op LAO en MAO scholen. Dan hoop ik twee dagen per week daar stage/werk te kunnen vinden en drie dagen gewoon op ons eigen bedrijf en 1 dag in de week naar school.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:30

SaNNeS88 schreef:
Ik vind de site van nationale vacaturebank zo gebruiksonvriendelijk als het om het plaatsen van je CV gaat :(

Ja daar kom ik nu ook achter..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:37

Vond ik ook. Maar als het eenmaal staat, heb je er wel profijt van. Tenminste, dat is mijn ervaring. Houd het zo neutraal mogelijk en zorg dat er een goed CV bij staat. Dan krijg je serieuze reacties waar je echt wel wat aan kan hebben.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:41

Bij het Zoekcriteria / Matchmail instellen loop ik spaak...

Ik probeer van alles maar krijg het niet voor elkaar op het te plaatsen. %)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:52

Jeej *\o/*
Werd net door het uzb gebeld. Ik ben een tijdje geleden bij TNT op gesprek geweest voor een hele leuke functie. Was van beide kanten een positief gesprek, alleen ze hadden 2 kandidaten met meer ervaring, maar ze zijn er blijkbaar niet uitgekomen, want TNT heeft gevraagd of ik nog een keer op gesprek wil komen :D Ik word morgen terug gebeld voor de datum :)[/

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:37

ik ben nu ook 3 of 4 keer benadert via monsterboard en 1 keer via een andere site.
het heeft nog niks opgeleverd maar heb al wel een gesprek bij een mengvoerbedrijf gehad. ik vind het makkelijker dan een open sollicitatie. ik vind te veel leuk in diervoeding dat ik niet goed kan aangeven wat ik wil en niet weet wat hun zoeken.....
ben ook niet zo goed om meerder dingen langs elkaar te laten lopen..... af en toe word ik er wel gek van.

morgen 2de gesprek. hopelijk komt er wat uit....

gefeliciteerd voor degene met goed nieuws
en succes voor degene met gesprek

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:51

Ik heb via monsterboard en via nationale vacaturebank een reactie gehad op mijn CV, dus niet zo veel. Maar goed, beter dan niets toch!

@Moonsparkle: Ik denk dat het heel lastig voor je gaat worden om een baan te vinden, ik zoek namelijk in dezelfde branche en heb werkervaring als receptioniste/telefoniste, baliemedewerkster en secretaresse. Ik heb een typediploma voor blind typen en ben van kleins af aan opgegroeid tussen klanten (mijn vader heeft een eigen bedrijf) en ik ben gister pas voor het eerst op gesprek gevraagd sinds ik in November ben begonnen met solliciteren! Normaal gesproken had ik na het sturen van 1 of 2 sollicitatiebrieven gelijk weer een nieuwe baan, maar zo gaat het helaas niet meer....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:51

Ik krijg altijd de meest rare banen aangeboden n.a.v. mijn CV.... Meestal via uitzendbureau's. Dan denk ik echt wel eens lezen jullie mijn CV wel goed... Kreeg een keer een baan aangeboden in een juridsche boekhandel om daar de hele inventarisatie bij te houden, bestellingen te plaatsen en weet ik veel wat nog meer. Want ja had HBO rechten gedaan en een logistieke baan gehad (lees: op een trukje rond rijden met bonnen en de bloemen op de juiste kar neer zetten, mensen met IQ 0 kunnen dat nog :P). Dus had ik logistiek inzicht en kennis van rechten dus ja zou helemaal mijn baan zijn...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:03

Mijn collega (die wil ook weg en is dus ook druk aan het solliciteren) is al meerdere keer benaderd om callcenter werk of deur aan deur verkoop te gaan doen. Dat soort aanbiedingen krijg ik gelukkig niet! Ik ben wel gevraagd voor dingen die ik leuk vind (secretaresse), maar helaas vond ik het te ver weg en voor te veel uren. Wat dat betreft heb ik dus liever dat ik weinig gebeld word, maar wel voor leuke vacatures word gevraagd, dan dat je veel gevraagd word voor dingen die je toch niet wilt doen!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:07

Mijn ervaring met uzb's is niet zo goed.
Die moeten gewoon overal een persoon plaatsen en die kijken niet naar je als persoon, wat je kan en waar je goed zou passen.
Nee, ik heb daar geen hoge pet van op.
En indien uzb's mij belde,dan gaf ik gewoon aan dat ik daar geen interesse in had.
Ik was op zoek naar een vaste baan met zekerheid, ik wilde perse NIET via een uzb aan het werk, en zeker geen tijdelijke baan. Dat vinden ze vaak niet leuk om te horen, maar so be it.
Als ik dan wel reageerde via monsterboard op een baan die via een uzb uitgezet was,dan vonden ze vaak dat ik niet genoeg ervaring had :+
Ik ga nu aan het werk bij een bedrijf die marktleider is op het gebied van transport, miljarden omzetten per jaar wereldwijd, en waar ik drie assesments voor moest doen om uberhaupt op gesprek te komen :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:36

Ik twijfel of ik me aan zal melden voor een avondcursus financieel administatief medewerker.
Kost bijna € 2000,- in één jaar.
Waarvan er een aantal modules zijn zoals typen waarvan ik het zonde van m'n geld vind.

Wat zijn de perspectieven qua baan als ik hier m'n geld in heb gestoken?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:10

annastasia schreef:
Ik twijfel of ik me aan zal melden voor een avondcursus financieel administatief medewerker.
Kost bijna € 2000,- in één jaar.
Waarvan er een aantal modules zijn zoals typen waarvan ik het zonde van m'n geld vind.

Wat zijn de perspectieven qua baan als ik hier m'n geld in heb gestoken?

Lijkt de cursus je interessant of doe je het vooral voor het perspectief?
Wat voor werk zou je graag willen doen?
Hoe sluit de opleiding aan op je CV?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:21

Ik heb een opleiding veehouderij op MBO (4) gevolgd.
Daarna begonnen met Agrarische bedrijfskunde, maar niet afgemaakt.
Ik wil (in de toekomst) graag parttime ca 24 uur buitenshuis gaan werken.
Boekhoudkundig/ economische functie vind ik erg interessant.

Had ook goede cijfers op bedrijfseconomie.
Ik wil in ieder geval iets anders waar ik meer uitdaging in heb, waar meer van mij verwacht wordt en er ook een bepaalde mate van verantwoordelijkheid wordt gevraagd.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:41

Wendy schreef:
@CynthiaV: sorry dat ik hier even inbreek, maar ken je de site http://www.zorgselect.nl al? Staan veel banen op in jouw sector in Overijssel en Gelderland
:j
Attitude schreef:
Heb je ook al weleens op zorgplein noord gekeken?
:j
:+

Het vinden van vacatures is niet echt het probleem, ik ben alleen steeds een van de vele kandidaten en wordt helaas niet op gesprek gevraagd.
Via monsterboardheb ik nog niks gehoord, maar moet ook eerlijk zeggen dat er weinig zorgvacatures zijn.

Blacknorton succes morgen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:43

annastasia schreef:
Ik heb een opleiding veehouderij op MBO (4) gevolgd.
Daarna begonnen met Agrarische bedrijfskunde, maar niet afgemaakt.
Ik wil (in de toekomst) graag parttime ca 24 uur buitenshuis gaan werken.
Boekhoudkundig/ economische functie vind ik erg interessant.

Had ook goede cijfers op bedrijfseconomie.
Ik wil in ieder geval iets anders waar ik meer uitdaging in heb, waar meer van mij verwacht wordt en er ook een bepaalde mate van verantwoordelijkheid wordt gevraagd.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou interessant is om eens te onderzoeken wat het perspectief is bij deze opleiding. Bijvoorbeeld door enkele (agrarische) bedrijven in je regio benaderen met deze vraag. Misschien hebben zij tips voor je.
Wat ik vaak terug hoor: 'Ervaring' is hét toverwoord bij administratieve functies. Stage/vrijwilligerswerk kan een begin zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:51

Ik was iig al van plan morgen een uitzendbureau te bellen.
Wil me daar zowiezo in laten schrijven en dan ook maar direct vragen wat betreft die avondcursus.