Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:50

Georgette schreef:
Dat adverteren via Google begrijp ik maar weinig van. Ik heb het eenmalig gedaan, maar ik heb m'n advertentie nooit teruggevonden...

Die advertenties moet je zien als een soort "veiling", je geeft aan bij welke keywords je je banner zichtbaar wilt krijgen, hoeveel je daarvoor over hebt, hoeveel je maximaal wilt uitgeven aan je totale campagne, etcetera.

Stel jij wilt op keyword "paard" je banner laten zien, dan zijn er waarschijnlijk genoeg conculega's die dat ook willen. Als je dan aangeeft dat je voor max. 10 cent per click je banner wilt laten zien, met een max van 1 euro per maand, dan is de kans erg hoog dat er bedrijven zijn die daar qua geld boven zitten (en dus vaker worden weergegeven, meer clicks genereren, etcetera).

Het is dus een spel om de balans te vinden tussen hoeveel je er aan uit wilt geven, en hoevaak en waar je je banner wilt krijgen :) Geef je aan dat je max. 1,50 per click over hebt voor het woord 'paard', dan zal je banner waarschinlijk - tot jouw maximumbedrag bereikt is- bij vrijwel iedere zoekopdracht worden weergegeven, en op veel paardgerelateerde sites verschijnen :)

joyce2

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:21

Tnxx voor de tips over Franchise, ik ga straks alle linkjes eens doorlezen!

Waar ik nu in de zaak tegenaan loop waar ik leidinggevende ben, is dat ik dingen qua inkoop heel anders zou willen zien. Ik geef het steeds aan, dat we bijv. andere maten nodig hebben, of bepaalde merken juist meer van in de collectie en andere merken die minder lopen, dat die bijv. voor mij niet meer ingekocht hoeven worden. En er zijn van die kleine regeltjes, waar ik zelf niet achter sta, maar daar heb ik me gewoon bij neergelegd. Dus soms denk ik wel eens, als dit mijn toko was, zou ik het zo en zo doen ;) En als je dus met franchise tegen dezelfde dingen aanloopt, zoals dat je niet zelf mag inkopen, of geen dingen mag inkopen buiten het "standaard assortiment", dan is het voor mij al geen optie! K wil wel vernieuwd zijn ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:45

Bedankt voor je uitleg LHO.

Ik zit sinds gisteravond te brainstormen om te kijken of ik naast m'n huidige website een gratis versie ernaast kan laten lopen, met alle voorkomende benodigheden voor het zelf maken van sieraden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:51

Ook als verkoop? Want dan kun je dat toch in je huidige website betrekken?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:57

Juist als verkoop. Ik ben alleen bang dat ik daarmee met mezelf concureer als ik het verwerk in m'n huidige website. Bovendien raakt de website dan misschien onoverzichtelijk en dat wil ik voorkomen.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:03

Georgette schreef:
Bedankt voor je uitleg LHO.

Ik zit sinds gisteravond te brainstormen om te kijken of ik naast m'n huidige website een gratis versie ernaast kan laten lopen, met alle voorkomende benodigheden voor het zelf maken van sieraden...

Voor je vindbaarheid zou het een goed iets zijn het los van elkaar te doen, en de sites naar elkaar te laten verwijzen.

Alleen uit technisch oogpunt weet ik niet of je huidige webshophost de beste variant is. Ik denk dat dit ook goedkoper te vinden is (ik zou zo niet durven zeggen waar precies - maar ik heb laatst voor het bedrijf van mijn schoonzusje wat orientatie hiervoor gedaan. Die zat voor een zusterdienst van haar bedrijf bij dezelfde aanbieder als waar jij bij zit). Als ik mij niet vergis moet voor deze webshop een paar tientjes per maand neergelegd worden. Er zijn ook webshops die gratis zijn, zelf aan te passen, en dan is alleen de hosting nog noodzakelijk. Dat kost je eenzelfde bedrag, maar dan per jaar ipv per maand.

Overigens ben je behoorlijk goed vindbaar via google :-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:06

Hmm, daar zit inderdaad ook wel wat in! Al denk ik niet zozeer dat je met jezelf concureert, je spreekt natuurlijk een heel ander publiek aan! Doe het zelvers en mensen die gewoon graag iets kant en klaar willen. Zo kun je voor ieder wat wils bieden en gezien het allemaal met sieraden te maken heeft, is het niet heel gek.

Maar misschien dat het idd wat onoverzichtelijk word, of dat mensen in de war raken/minder snel kunnen vinden wat ze zoeken. Zou in iedergeval, als je 2 sites wilt, op beiden sites reclame maken voor jezelf ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:09

Mijn website draait nu via mijnwebwinkel.nl, waar ik per maand 19 euro excl. BTW voor betaal. Ik vind het een zeer gebruiksvriendelijk menu, met vele optie's. Ik dacht hiermee relatief goedkoop uit te zijn, maar wellicht moet ik nog maar eens het één en ander uitpluizen.

Via mijnwebwinkel kun je dus ook kiezen voor een gratis versie. Daar zat ik dus aan te denken, maar ik weet helemaal niet hoe het dan zit met bedrijfsnaam, kvk, etc. Mijn voorkeur voor nu gaat er inderdaad naar uit om het gescheiden te houden, wat voor klanten en mezelf overzichtelijker is.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:16

He bah, ik heb even gekeken, maar dat gaat niets worden. Via de gratis versie kun je maximaal 50 artikelen te koop aanbieden, kun je geen nieuwsbrieven versturen, kun je geen keuzelijsten (maten/kleuren) invoeren, geen kortingscodes invoeren, enz. enz.

:(

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:18

Georgette schreef:
Mijn website draait nu via mijnwebwinkel.nl, waar ik per maand 19 euro excl. BTW voor betaal. Ik vind het een zeer gebruiksvriendelijk menu, met vele optie's. Ik dacht hiermee relatief goedkoop uit te zijn, maar wellicht moet ik nog maar eens het één en ander uitpluizen.

Via mijnwebwinkel kun je dus ook kiezen voor een gratis versie. Daar zat ik dus aan te denken, maar ik weet helemaal niet hoe het dan zit met bedrijfsnaam, kvk, etc. Mijn voorkeur voor nu gaat er inderdaad naar uit om het gescheiden te houden, wat voor klanten en mezelf overzichtelijker is.

Dat zag ik ja :) Er zijn ook paketten die je gratis kan downloaden, en dan op je eigen website kan zetten. Dan is vaak het in eerste instantie instellen wat lastiger, maar dan zijn de kosten daarna lager (als ik kijk naar een host waar ik wel eens gebruik van heb gemaakt, gewoon de eerste die nu in mn hoofd opkomt, dan kan dat al vanaf 2,99 ex btw / maand.. (dan heb je dus een "gewone" website, waar je zelf een webshop op zet :) ).

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:21

Ik heb het al vaker gezegt in dit topic, oscommerce. Webwinkel, kost je niets.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:25

Ik twijfel of ik dat zelf dan makkelijk kan én daarna makkelijk kan bijhouden. Gebruikersgemak telt voor mij erg hoog.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:29

Georgette schreef:
Ik twijfel of ik dat zelf dan makkelijk kan én daarna makkelijk kan bijhouden. Gebruikersgemak telt voor mij erg hoog.

Het beheer zal grofweg altijd hetzelfde zijn. Het opzetten kan soms iets lastiger zijn - al zal dit

- Niet veel moeilijker zijn, in de meeste gevallen.
- Zich terug betalen in de vorm van betere configuratie: Betere vindbaarheid / hoger gebruiksgemak...

Ik kom net 'Ubercart' ook tegen, ziet er op eerste oogopslag ook goed uit...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:32

Het is een kant en klare webwinkel, dus in princiepe hoef je er alleen je eigen artikelen in te zetten, je prijzen, je verzendkosten en wat teksten.
Het in elkaar zetten kan even puzzelen zijn hier en daar, dus het is niet in 1 dag gepiept.
Als het klaar is hoef je eigenlijk alleen nog maar in het administratie deel te zijn voor het in/uitvoeren van je artikelen, de facturen etc.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:34

holly schreef:
Het is een kant en klare webwinkel, dus in princiepe hoef je er alleen je eigen artikelen in te zetten, je prijzen, je verzendkosten en wat teksten.
Het in elkaar zetten kan even puzzelen zijn hier en daar, dus het is niet in 1 dag gepiept.
Als het klaar is hoef je eigenlijk alleen nog maar in het administratie deel te zijn voor het in/uitvoeren van je artikelen, de facturen etc.

Wat dus eigenlijk hetzelfde is als wat ze nu heeft, maar dan op jaarbasis ca. 100 euro goedkoper :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:36

Tot in hoeverre kun je dat ook helemaal zelf aanpassen? En hoe komt het dat zoiets gratis aangeboden word? Krijg je dan van die grote advertenties in je webshop?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:38

joyce2 schreef:
Tot in hoeverre kun je dat ook helemaal zelf aanpassen? En hoe komt het dat zoiets gratis aangeboden word? Krijg je dan van die grote advertenties in je webshop?

Opensource, er is dus een hele community mensen die samen graag een goede webshop willen, daaraan meebouwen (zo'n kunst is dat nou ook weer niet :) ) en hun stuk code delen met de rest. Daar komt uiteindelijk een goed werkend product uit. Geen banners :)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:38

Ah, en dat is dus tot op de code aan toe aan te passen, dus als je wilt kan je echt ALLES veranderen :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:40

Maar het oog wil ook wat vind ik. Ik heb er op gegoogled en heb verschillende demo's bekeken. Bij sommigen zit je echt vast aan bepaalde indelingen, indelingen die ik niet mooi vind. Ik ben nu uitgekomen op http://www.gratis-webwinkel.com, dat lijkt me wel wat.

Maargoed, dan zit ik nog met de naam, die kan niet hetzelfde zijn. Daarna volgt kvk, die moet ik dan uitbreiden.
Daarbij het financiele, ik moet van alles gaan inkopen...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:52

Je kunt het gewoon zo verbouwen als wat jij lelijk of mooi vind.

Tevens kun je de boel ook offline in elkaar zetten en testen, voordat je online gaat. Ook wel fijn.
Daarvoor download je eerst xampp lite.
Vervolgens kijk je hier voor oscommerse hulp http://forums.oscommerce.nl/index.php?showtopic=5837
Verwacht niet dat je veel (vriendelijke) hulp krijgt op het oscommerce forum, dus probeer wel zoveel mogelijk zelf te doen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:55

Aankomende zondag mag ik hier op bokt weer een commerciele advertentie plaatsen. Ik denk dat het handig is om dan een advertentie te plaatsen waarin ik vraag of er hier vraag is naar allerlei artikelen, met daarbij voorbeelden en prijzen. Misschien krijg ik dan een duidelijker beeld. Bovendien kan ik dan inkopen/verkopen hier via bokt en hoeft het niet perse via een website te lopen.

Ik zit echt vol met ideeen, maar het moet wel haalbaar zijn natuurlijk. Ik kan nu wel een website gaan bouwen, maar dan moet er wel eerst voorraad zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 17:59

Kun je niet eens op diverse fora rondvragen of er vraag naar is? (bijv. op zo'n margriet/vriendin/viva forum, of op een knutselforum)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:58

Voor de technische kant kan je ook de link in mn sig aanklikken ;) We hebben nog wat portfolio opbouw nodig, dus dit zouden we voor erg weinig kunnen doen (Dus dat wij de webshop opbouwen tot hoe jij hem wilt, en dat jij dan er mee verder kan).

Dan zit je daarna niet meer aan kosten verbonden anders dan je hostingkosten (Die paar euro die ik eerder noemde).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:14

Ik ben echt slecht in zoeken, maar ik zoek adressen/websites/contactgegevens van leveranciers waar je honden & kattenriemen/halsbanden kunt inkopen. Wil eens wat info op gaan vragen! Kijken of ik dr enthousiast van word ;)
Wat ik ook intyp, ik krijg alleen verkooppunten te zien en geen inkooppunten...

In de lingeriebranche hebben ze bijv. Van de Velde, die vertegenwoordigd weer diverse merken en daar kun je dus ook je inkoop doen. Hebben jullie enig idee waar/hoe ik uit kan zoeken hoe dat met bijv. hondenriemen zit?! Voel me echt zo'n no-no...

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:30