[HK] VWO eindexamen 2010 IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:20

Phylos schreef:
Hebben jullie ook de/een fout ontdekt in bio samengevat? Er staat dat een reductor elektronen of H+ opneemt en dat een oxidator ze afstaat, lijkt mij met mijn scheikunde kennis toch echt andersom

Lijkt mij ook niet nee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:21

Yannicke schreef:
:wave:

Ik doe ook eindexamen VWO dit jaar, mag ik er nog bij? :)

Tuurlijk! Welkom. :)

Zou je jezelf even voor willen stellen met al die bladiebla? :D

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:19

Wat wil je allemaal weten? ;)

Ik ben Yannicke, 18 jaar en zit dus ook in het examenjaar VWO. Ik doe tweetalig vwo, dus ik heb al 1 examen voor mijn IB erop zitten. Morgen het tweede (ja, midden in de vakantie) en dan ben ik daar verder vanaf. Ik heb EM als profiel, met duits, wiskunde A en biologie. Ik sta op het moment op niet slagen door 1 onvoldoende te veel. Hopelijk is die op te halen met mijn examens. Compensatie heb ik wel genoeg dus in principe hoef ik er maar 1 van de 3 op te halen. Meer zou natuurlijk mooi zijn. :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:31

Ah, nog een TVWO'er! :D Hoe vond jij de comparative commentary? Welke teksten had je gekozen? Ik had section B gekozen samen met 90% ofzo van mijn klas :P Section A vond ik echt poedersuiker teksten :P
Welkom trouwens! :D

Yannicke

Re: [HK] VWO eindexamen 2010 IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:33

Ik heb ook section B gedaan, over die beesten. Bij ons heeft ook inderdaad het overgrote deel die section gekozen. Die poem was erg veel over te vertellen, en de teksten waren ook makkelijker te analyseren vond ik.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:34

Weet jij wat we ons morgen trouwens moeten voorstellen van die essay? Krijgen we een aantal onderwerpen waaruit we mogen kiezen, en zo ja, zijn dat alleen global options of ook literary options?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:45

Jeuj eindelijk een limburger erbij :D En ook uit Venlo zie ik, op welke school zit je?

Phylos schreef:
Hebben jullie ook de/een fout ontdekt in bio samengevat? Er staat dat een reductor elektronen of H+ opneemt en dat een oxidator ze afstaat, lijkt mij met mijn scheikunde kennis toch echt andersom

Een reductor staat elektronen af, dus neemt H+ op? Welke bladzijde staat dat?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:49

Ja die teksten waren idd veel makkelijker vond ik! :j
Wij hebben in de klas al best veel essays moeten schrijven en dan krijgen je bijvoorbeeld een vraag als "wat voor effect hebben kleuren en geuren etc op het boek" en dat moet je dan over minimaal 2 boeken schrijven.
Er zijn best veel verschillende options, maar mijn leraar heeft ons aangeraden om gewoon uit de literary options te kiezen. Ik ga nu ook nog even sparknotes doorkijken, want mn leraar zei ook dat het erg belangrijk is dat we quotes kunnen noemen uit de door jou gekozen boeken als voorbeeld of openingszin oid.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:51

astriidj schreef:
Jeuj eindelijk een limburger erbij :D En ook uit Venlo zie ik, op welke school zit je?

CDH.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:52

Isjtar schreef:
Ja die teksten waren idd veel makkelijker vond ik! :j
Wij hebben in de klas al best veel essays moeten schrijven en dan krijgen je bijvoorbeeld een vraag als "wat voor effect hebben kleuren en geuren etc op het boek" en dat moet je dan over minimaal 2 boeken schrijven.
Er zijn best veel verschillende options, maar mijn leraar heeft ons aangeraden om gewoon uit de literary options te kiezen. Ik ga nu ook nog even sparknotes doorkijken, want mn leraar zei ook dat het erg belangrijk is dat we quotes kunnen noemen uit de door jou gekozen boeken als voorbeeld of openingszin oid.

Ik heb ook altijd de literary options gepakt tijdens de essays die wij als toetsen hebben moeten maken, had ik minimaal een 7.5 voor. Quotes is ons niks over verteld. Ik kijk morgen sparknotes even door voor de namen van de hoofdpersonen, soms vergeet ik ze en kom ik er op het laatst pas achter wie ik nu eigenlijk bedoel. :+

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 22:55

Haha, ja het is wel fijn als je even weet over wie je nou eigenlijk schrijft :+
Wij hebben nooit essays hoeven schrijven voor een cijfer, alleen om te oefenen dus ik weet niet echt wat ik ongeveer zou hebben. Mn leraar heeft altijd wel heel veel commentaar en is heel kritisch, maar ik heb eigenlijk het idee dat hij kritischer is dan het IB zelf :P

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:00

Wij hebben dat dus wel voor punt moeten doen, en dat zat toch wel aan de norm voor het IB of misschien nog iets kritischer. Ik heb er wel vertrouwen in.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:02

Ja, ik zie er ook niet zo tegenop :) Ik zag veeeel meer tegen de commentary op en die ging al beter dan verwacht :)
Maar ik ga nu maar eens naar bed! Moet morgen ook weer vroeg op! ;)
Weltrusten! :evaw:

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:02

astriidj schreef:

Phylos schreef:

Een reductor staat elektronen af, dus neemt H+ op? Welke bladzijde staat dat?

Blz 141 Daar staat het
oxidatie: reactie waarbij elektronen of H-atomen vrijkomen
reductie: reactie waarbij elektronen of H-atomen worden opgenomen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:03

Welkom Yannicke. Ook al zo'n 2-taler...pff waarom heeft mijn school dat niet, was het vast beter met mijn engels gesteld :P

Succes met dat IB examen, voor iedereen waarop dat van toepassing is
Laatst bijgewerkt door Phylos op 09-05-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:04

Als een atoom elektronen heeft afgestaan, is hij geöxideerd. (Want dan kan ie elektronen opnemen -> oxidator.) Weet niet of ze dat bedoelen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:06

Nueve schreef:
Als een atoom elektronen heeft afgestaan, is hij geöxideerd. (Want dan kan ie elektronen opnemen -> oxidator.) Weet niet of ze dat bedoelen?

Maar dan klopt dat stukje over de H-atomen toch niet?
Mm misschien snap ik het bio taaltje gewoon niet.
Oh ja, ik kwam nog iets tegen waar ik nooit eerder van had gehoord. Respiratoir Quotient (RQ) Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het heeft iets te maken met brandstof en energetische waarde van die brandstof. Hoe lager RQ des te hoger de energetische waarde van de brandstof (blz 139)

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:10

Isjtar schreef:
Ja, ik zie er ook niet zo tegenop :) Ik zag veeeel meer tegen de commentary op en die ging al beter dan verwacht :)

Dat had ik dus precies hetzelfde. :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:58

Hee Yann! Jij ook hier :))

Ik ga morgen weer eens leren, denk ik.. Zal eigenlijk wel moeten!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 00:06

Morgen naar school, verplicht, ook al heb ik het idee dat niemand op gaat komen dagen. :=
Welkom Yannicke!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:22

Welkom Yannicke!

Ik moet ook naar school vandaag.. cijferlijsten ondertekenen en daarna exameninstructie. Hoop dat het niet zo lang duurt :D

FantasyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 09:12

Welkom Yannicke :D
Ik heb straks geschiedenis examentraining en ga dan ECHT beginnen met leren. Schaam me dood voor mezelf. Maar ben gisteren echt vroeg gaan slapen zodat ik vandaag fris en fruitig ben :D

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:40

Ik heb het overleefd. :)) Vond het lastig om er echt structuur in aan te brengen, maar denk wel dat het een voldoende is. Ik heb een literary option gepakt, die over regret.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:59

Ik moet om 14.00 ook naar school. Wij krijgen ook exameninstructies. In de brief staat dat het 2 uur duurt! Mag ik toch hopen van niet. Ik ga nu even weer leren. Vandaag weinig motivatie

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:04

Wij hebben dat voor de vakantie al gehad, maar stelde weinig voor eigenlijk.