NHB Deurne

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Squawk

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:03

Kan er nu een einde worden gemaakt aan die minder leuke posts en dit topic gebruiken waarvoor het ooit bedoeld is??

Ieder heeft haar eigen mening, prima. Die vermelden, ook prima maar houdt het een beetje gezellig aub.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:17

:knuffel:
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:45

Chaos schreef:
Paarde_bloem schreef:
@ Chaos

Dat jullie een eigen stal hebben wil echt niet zeggen dat je alles beter weet hoor. Iedereen wil het beste voor z'n paard en daarnaast is het maar voor 5 maanden. De andere 5 maanden staan ze daar niet op school en in de vakantie kan je ze 24/7 buiten zetten. Ik vind jouw aanvallende opmerkingen erg irritant. Veel meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Als je er geen woorden meer aan vuil wil maken waarom reageer je dan uberhaupt?
Om je post gelijk even te ontkrachtten. Dat ik een eigen stal heb wil idd niet zeggen dat ik alles beter weet. Dat zeg ik ook niet. Daarbij vind ik 4jaar × 5maanden toch echt wel heel veel.

En ik wil mijn paarden helemaal niet 24/7 buiten hebben, heb ik ook niet gezegd. ;) Om nog maar even duidelijk te maken dat het MIJN mening is, MIJN beredenering, MIJN ervaring, en MIJN keuze om daarom de opleiding dus niet te gaan doen en ergens anders mee verder te gaan.

Dus, wat is nou het probleem? :P

Jij bent het probleem, wat kan jij doordraven en doen alsof andere achterlijk zijn en jij het ons wel even zou leren.
Ik heb me expres de hele discussie niet gereageerd maar nu benk je goed zat!

Lijkt me een goed idee om on topic te gaan en dat jij lekker je eigen topic opent met de titel: Ik zal Deurne en sportleerlingen wel even leren hoe het wel moet!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 09:47

millennium schreef:
daNiielle_ schreef:
Hm wat vreemd dat in de brief staat dat onze lessen half 11 pas beginnen.
Heb een mail gestuurd.. :)

Op maandag beginnen de lessen normaliter inderdaad om half 11.

Heb het even opgezocht:

' De normale lesweek op de genoemde lesdagen is in week 37. Jouw eerste lesdag begint op donderdag 16 September om 10.30.'

Maar ik wacht de mail van school wel even af. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:26

xx_Irisje schreef:
...

Welja. Wat kunnen sommige mensen zich opfokken zeg. Haha. Het zegt meer over jou dat jij je zo aangevallen voelt. Ik val nergens sportleerlingen aan of af. Wellicht moet jij ook gewoon beter lezen. Ik zeg helemaal niet dingen beter te weten, ik zeg dingen anders te doen.

En daarbij. Kom op zeg! De helft schrijft berichten waarom er gediscussieerd wordt, en de andere helft gaat erop door. Dus wat willen jullie nou zeg. :')

En wat ontzettend frappant dat ik al een heleboel pagina's gewoon kan reageren in het topic. En als ik een opmerking maak over de school of een van hun opleidingen krijg ik half Bokt over me heen. Nou-nou. Allemaal aandelen in NHB? :P Iedereen mag nog altijd zijn eigen mening hebben, en die hoeft niet persé evenwijdig te zijn aan die van school. Dus, waarom alleen maar goed praten over NHB als er ook IMO mindere dingen zijn? Mag ik die dan niet meer benoemen?...

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:02

:knuffel:
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:07

Hahaha.
Volgens mij heb jij dezelfde arrogantie, daar jij blijkbaar kunt oordelen over de mijne. ;)

En daarbij, als je alleen eenzijdige quotes post lijkt het allemaal heel ernstig. En dat van het gebruiksvoorwerp was een serieuze vraag, en geen aanval op een sportleerling, dus stel je alsjeblieft niet aan, dat meisje moet nog beginnen op school. :+

Over de andere quote. Misschien niet mijn netste opmerking, maar daarbij staat er het woord muts om te verduidelijken dat ik het allemaal niet zo gemeen bedoel. Anders hadden er ergere dingen gestaan.

En dan nogmaals, waar maak jij je nou weer druk over, je krijgt blijkbaar de helft maar mee en hebt net zo'n grote bek als ik. Dus de pot verwijt de ketel.. :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:10

En daarbij. Er zijn nu eenmaal een heel hoop leerlingen op NHB die inderdaad tot het groepje typische sport- of masterclass leerlingen behoren.

Ik snap niet dat NHBers daar niet voor uit durven te komen. Is toch gewoon de realiteit?

Een voorbeeld:
Toen ik vorig jaar in mijn pumps en jurk op school verscheen werd ik aan alle kanten uitgescholden door diezelfde zogenaamde sportleerlingen: Nu heb ik daar schijt aan, maar anderen kun je daar erg mee kwetsen.

En waarom zou ik andere kleren aantrekken? Ik hoef niks te doen met paarden als ik op school ben.

en zo nog vele andere voorbeelden..

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:13

je heet niet voor niets chaos. ;) (bedoel dit niet gemeen voor het geval dat je ook aanvallend tegen mij gaat doen :) )

TS@ ik ga er zelf nooit heen, ik ben 15 en rij nog niet eens wedstrijden en heb geen pony dus heb je denk ik geen kans.
Maar als jij denkt, ik heb genoeg motivatie en kan al veel, kan je het doen. Je moet niet twijfelen, je moet gewoon zeker weten dat je gaat slagen en dat je daarna aan een baan kan komen in de paarden sport, je moet niet denken als ik nu deze opleiding doe volgen de banen vanzelf en verdien ik bakken met geld.
Dat vertellen ze altijd aan mij.

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:18

:Y)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:46

Zo bedoelde ik het niet Paardenbloem. Ik bedoelde het feit dat je dus nog niet tot de sportklasleerlingen behoort, :P En ik die dus ook niet perse aanviel. Over volwassenheid of gedrag had ik het niet. :) Sorry als dat zo overkwam!!

Chaos was mijn paard! Maar die is verkocht! 8-)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:50

LYSANNO schreef:
je heet niet voor niets chaos. ;) (bedoel dit niet gemeen voor het geval dat je ook aanvallend tegen mij gaat doen :) )

TS@ ik ga er zelf nooit heen, ik ben 15 en rij nog niet eens wedstrijden en heb geen pony dus heb je denk ik geen kans.
Maar als jij denkt, ik heb genoeg motivatie en kan al veel, kan je het doen. Je moet niet twijfelen, je moet gewoon zeker weten dat je gaat slagen en dat je daarna aan een baan kan komen in de paarden sport, je moet niet denken als ik nu deze opleiding doe volgen de banen vanzelf en verdien ik bakken met geld.

Het beste is je stagebedrijven zo te selecteren dat je kans en mogelijkheid hebt er te blijven werken na je school. Dan heb je de meeste zekerheid!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:12

Chaos schreef:
LYSANNO schreef:

Het beste is je stagebedrijven zo te selecteren dat je kans en mogelijkheid hebt er te blijven werken na je school. Dan heb je de meeste zekerheid!!

Ja, dat is inderdaad een goeie! Zo heb ik het ook gedaan en het heeft gewerkt: bij 2 stagebedrijven een baan als instructrice aangeboden gekregen, waarvan ik er nu bij 1 werk.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:20

Ja, mij heeft het idd vakantiebanen opgeleverd. En een stagebedrijf had bij een ander bedrijf mij aanbevolen voor een full-time baan die ik nog daadwerkelijk aangeboden kreeg ook.. :P Maar zonder diploma begin ik daar nog niet aan haha! En voor instructie is het helemaal ideaal. Ik moet toch ook eens op zoek naar een bedrijf waar ze lessen geven, dat is idd handig!!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:33

Heb inderdaad na mijn voorstage al aangeboden gekregen om vakantie werk te komen doen. :) Vind dat wel een goede tip!

En nou eens ophouden met die reacties, nou weten we het allemaal wel. :D
Het is nu wel duidelijk dat iedereen er anders over denkt, en dat je paard het daar zo goed kan hebben als dat je het zelf maakt!

Snap ook niet waarom sommige mensen zich zo druk maken over ' de typische sportleerlingen'.
Als jij je diploma maar haalt toch? Het kan mij echt niets interesseren hoe geweldig iemand over zichzelf denkt, uiteindelijk bereik je daar toch niets mee.
......Zegt degene met zo'n ava ja....... :))

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:52

Zo heb ik het ook gedaan ik heb dit jaar stage gelopen bij Kevin Olsmeijer (Internationale springruiter met handelsstal) en mag hier komen werken :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:22

Ik heb idd ook banen aangeboden gekregen via stages.
Echter niet gedaan, wilde graag terug naar huis.

Hier in de buurt blijven wonen, toch heel snel (voordat ik van school was) een baan als ruiter en instructeur aangeboden gekregen voor 20 uur in de week.
De rest werk ik nu voor mezelf, zadelmak maken, training en lesgeven.

Ben blij dat ik door Deurne zover gekomen ben en zoveel kennis en inzicht heb gekregen, al ben je er natuurlijk nog lang niet.
Al vond ik Deurne opzich geen geweldige school.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 00:07

millennium schreef:
annelinnie schreef:
Wat een drama! Ik ben het echt met milenium eens! Ik neem mijn knol gewoon mee naar Deurne, het is en blijft een paard hoor.. Die denken niet na bij een dag geen weiland. Tenzij je je paard natuurlijk op en top verwennen wil, ja dan moet ie er maar aan wennen dat hij elke dag de wei in moet..

Kom op mensen, je wil toch een sportpaard, ga dan eens op een sportstal kijken.. Buitenlucht, wat is dat?!

Hmm... hier ben ik het niet helemaal mee eens ;) . Op al mijn stages (handelstallen en sportstallen, met manege's erbij) kon mijn paard een paddock/weiland op. Vind het zelf ook erg belangrijk dat mijn paard buitenlucht ziet en krijgt. Hebben thuis hier geen weiland (paarden staan achter huis), maar wel een paddock waar beide paarden rondom nabij de 5 tot 7 uur per dag hun ei in kwijt kunnen. Zou denken dat ze zich daarin staan te vervelen, maar knabbelen heerlijk aan de bast van de appelboom, staan een keer een paar uur te soezen of te knabbelen aan het hooi wat we door de paddock verspreiden.

Buitenlucht is voor mij ook een grote prioriteit, de opmerking dat sportpaarden geen buitenlucht hoeven te krijgen (althans, zo vat ik hem op ;) ), begrijp ik ook niet helemaal. :) .

Nee, ik vind het ook dat ze buitenlucht moeten krijgen, absoluut! Ik heb die van mij (als het mogelijk is) ook zo veel mogelijk lekker buiten zoals ik eerder ook zei..
maar nogmaals, op veel, laten we er dan maar GROTE sportstallen van maken, is dit geen dagelijkse bezigheid..

Maar hier nu genoeg over idd..

De stages, heel belangrijk!
Nog leuke suggesties van de Deurne studentes zelf?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:22

Pieter Kersten in Egchel is echt een super goed leerbedrijf.
Mijn laatste jaar heb ik stage gelopen bij de fam. Horn bij de Wiemselbach. Ontzettend leuk bedrijf maar niet als je veel wilt rijden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 02:15

Irisje! Dat is super, mag ik vragen hoe je dat doet? Het trainen en zadelmak maken, komen de paarden bij jou op stal of ga je gewoon verschillende klanten/stallen langs? :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:07

Een leuke tip wanneer je rijden op jonge paarden wilt combineren met lesgeven en het manegegebeuren en ook nog de ruimte wilt hebben om op concours te kunnen gaan en les te kunnen krijgen: Klein Oever in Balkbrug.

In de ochtend en in het begin van de middag eerst alle paarden rijden van de sportstal, in de middag vaak lesgeven.
Had er zelf mijn vaste lesgroepen, kreeg ook die verantwoording, en deed veel instaplessen welke ik ook vaak qua tijd zelf in deelde. Daarnaast mag je de wat vervelende/lastigere manegepony's/paarden bijrijden, waarbij je ook hulp krijgt.

Heb daar ook een aantal week ponykampen meegedraaid (schrik niet: elke week rond de 100 kinderen :Y) ), was best pittig omdat ik naast het ponykamp ook nog meedraaide met de stalwerkzaamheden en de paarden ook gereden moesten worden. Maar wel echt, echt, echt een heel leuk bedrijf!
Heb er veel geleerd, het er reuze naar mijn zin gehad en super super super leuke en lieve mensen. Mijn stagebegeleider was Rutger Gieske, een toffe peer hoor!

Ook dit bedrijf heeft mij gevraagd (een aantal keer zelfs) te komen blijven lesgeven maar heb dit toen niet aangenomen i.v.m. school en vriendje.

Bedrijf heeft trouwens naast het manege en sport gebeuren ook een groot lux partycentrum...waar ze erg lekkere dingetjes bereiden! :Y)

Site: http://www.kleinoever.nl
en commercial: http://www.youtube.com/watch?v=fdtGL5N67k8

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:14

Chaos schreef:
Irisje! Dat is super, mag ik vragen hoe je dat doet? Het trainen en zadelmak maken, komen de paarden bij jou op stal of ga je gewoon verschillende klanten/stallen langs? :)

Beide, dat maakt het ook zo leuk.

Het is maar net wat je wilt wat stage's betreft.
En op grote stallen is het soms maar net wie er op dat moment stalruiter is, dat maakt van een leuke stage een ramp of andersom.

Ik heb het enorm fijn gehad bij Bernoski, veel mogen rijden ook op ervaren paarden en goed geholpen met mn eigen beest. Maar ken ook verhalen van daar die niets mochten en het vreselijk vonden.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:52

Stal Lankester in Meijel voor de springruiters, erg leuk klein bedrijf waar je ook mag rijden en les krijgt en mee op concour kan.

Het verschilt inderdaad heel erg per persoon wat ze van een stage vinden ik hoor ook veel verschillende verhalen van mensen over hetzelfde bedrijf!

Jort heeft bij Wiemselbach wel veel kunnen rijden Marg dus misschien is dat nu meer geworden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:56

Ted Kop Jansen, De Havikerwaard en Alex van Silfhout zijn ook allen aanraders.

Ik ga alleen op stage ergens -blokstage- als ik intern kan en mijn paard(en) meekunnen. Ik heb nog een aantal adresjes maar wellicht dat jullie ook nog een idee hebben? Oja, ik ga niet in een caravan zitten.. :+ :P

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 16:03

Ja zouden de studenten ook even willen vermelden of je paard en jij er intern voor niets kunnen verblijven?

En leuk om te horen milenium! Daar wou ik ook nog eens gaan kijken.. Ik heb nu stal nanning opgegeven, ik hoop dat dat um wordt!

Wanneer krijgen de 1e jaars te horen waar ze stage mogen lopen? Weet namelijk nog van niets.. :S