Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Chaos schreef:Paarde_bloem schreef:@ Chaos
Dat jullie een eigen stal hebben wil echt niet zeggen dat je alles beter weet hoor. Iedereen wil het beste voor z'n paard en daarnaast is het maar voor 5 maanden. De andere 5 maanden staan ze daar niet op school en in de vakantie kan je ze 24/7 buiten zetten. Ik vind jouw aanvallende opmerkingen erg irritant. Veel meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Als je er geen woorden meer aan vuil wil maken waarom reageer je dan uberhaupt?
Om je post gelijk even te ontkrachtten. Dat ik een eigen stal heb wil idd niet zeggen dat ik alles beter weet. Dat zeg ik ook niet. Daarbij vind ik 4jaar × 5maanden toch echt wel heel veel.
En ik wil mijn paarden helemaal niet 24/7 buiten hebben, heb ik ook niet gezegd.Om nog maar even duidelijk te maken dat het MIJN mening is, MIJN beredenering, MIJN ervaring, en MIJN keuze om daarom de opleiding dus niet te gaan doen en ergens anders mee verder te gaan.
Dus, wat is nou het probleem?
millennium schreef:daNiielle_ schreef:Hm wat vreemd dat in de brief staat dat onze lessen half 11 pas beginnen.
Heb een mail gestuurd..
Op maandag beginnen de lessen normaliter inderdaad om half 11.
xx_Irisje schreef:...
LYSANNO schreef:je heet niet voor niets chaos.(bedoel dit niet gemeen voor het geval dat je ook aanvallend tegen mij gaat doen
)
TS@ ik ga er zelf nooit heen, ik ben 15 en rij nog niet eens wedstrijden en heb geen pony dus heb je denk ik geen kans.
Maar als jij denkt, ik heb genoeg motivatie en kan al veel, kan je het doen. Je moet niet twijfelen, je moet gewoon zeker weten dat je gaat slagen en dat je daarna aan een baan kan komen in de paarden sport, je moet niet denken als ik nu deze opleiding doe volgen de banen vanzelf en verdien ik bakken met geld.
Dat vertellen ze altijd aan mij.
Chaos schreef:LYSANNO schreef:je heet niet voor niets chaos.(bedoel dit niet gemeen voor het geval dat je ook aanvallend tegen mij gaat doen
)
TS@ ik ga er zelf nooit heen, ik ben 15 en rij nog niet eens wedstrijden en heb geen pony dus heb je denk ik geen kans.
Maar als jij denkt, ik heb genoeg motivatie en kan al veel, kan je het doen. Je moet niet twijfelen, je moet gewoon zeker weten dat je gaat slagen en dat je daarna aan een baan kan komen in de paarden sport, je moet niet denken als ik nu deze opleiding doe volgen de banen vanzelf en verdien ik bakken met geld.
Dat vertellen ze altijd aan mij.
Het beste is je stagebedrijven zo te selecteren dat je kans en mogelijkheid hebt er te blijven werken na je school. Dan heb je de meeste zekerheid!!
millennium schreef:annelinnie schreef:Wat een drama! Ik ben het echt met milenium eens! Ik neem mijn knol gewoon mee naar Deurne, het is en blijft een paard hoor.. Die denken niet na bij een dag geen weiland. Tenzij je je paard natuurlijk op en top verwennen wil, ja dan moet ie er maar aan wennen dat hij elke dag de wei in moet..
Kom op mensen, je wil toch een sportpaard, ga dan eens op een sportstal kijken.. Buitenlucht, wat is dat?!
Hmm... hier ben ik het niet helemaal mee eens. Op al mijn stages (handelstallen en sportstallen, met manege's erbij) kon mijn paard een paddock/weiland op. Vind het zelf ook erg belangrijk dat mijn paard buitenlucht ziet en krijgt. Hebben thuis hier geen weiland (paarden staan achter huis), maar wel een paddock waar beide paarden rondom nabij de 5 tot 7 uur per dag hun ei in kwijt kunnen. Zou denken dat ze zich daarin staan te vervelen, maar knabbelen heerlijk aan de bast van de appelboom, staan een keer een paar uur te soezen of te knabbelen aan het hooi wat we door de paddock verspreiden.
Buitenlucht is voor mij ook een grote prioriteit, de opmerking dat sportpaarden geen buitenlucht hoeven te krijgen (althans, zo vat ik hem op), begrijp ik ook niet helemaal.
.
Chaos schreef:Irisje! Dat is super, mag ik vragen hoe je dat doet? Het trainen en zadelmak maken, komen de paarden bij jou op stal of ga je gewoon verschillende klanten/stallen langs?