een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissy_

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:03

Iedereen die geslaagd is gefeliciteeeeerd :D

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:21

Jullie weten dat nu al! Ik moet nog tot woensdag examens afleggen en normaal weet ik het donderdag. Pf de stress, Amerika hangt ervan af natuurlijk!

Maar: Gefeliciteerd! :D (Of: Congratulations! is misschien beter gepast)

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 03:34

Ik ben ook geslaagd :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:25

Gefeliciteerd allemaal!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:27

Gefeliciteerd allen! :*

Vriend is ook geslaagd én kreeg gisteren ook nog een brief van AFS dat hij in Spanje ook geaccepteerd is en dat hij nu 100% zekerheid heeft dat hij volgend jaar gewoon in Spanje zit.

Wat een enorme dip had ik gisteren weer zeg. :\ Toch nog steeds moeilijk.....

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:32

Yeahh congratulations everyone!

Pff mijn engels dat wordt nog wat.. had donderdag besloten om engels te praten, tijdens gym gingen we de bocht om zeg ik helemaal zonder erbij na te denken, look were going de bocht om.. :')
Pff hele klas plus gymleraar in een deuk.. dit moet ik nu elk uur aan horen... :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:22

Melanie jij gaat vandaag ook naar die bijeenkomst toch?
Misschien zie ik je nog wel!
Ik heb iig een zwart rokje aan met een beetje bruinachtige blouse, zwarte panty's en zwarte halfhoge laarsjes.
En o ja ik heb bruin haar blauwe ogen.. :)

tot straks dan misschien?

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:29

Sterkte JENNx :(:) Mijn pb-box staat altijd open hoor!!

En veel plezier op de meeting? :') en bijeenkomst!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:32

Pff.. Ik moet maandag beslissen of ik nog naar Amerika wil of niet.. Ik weet het echt niet meer.. :=

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:15

Als je het niet weet, niet gaan.

Het is niet iets wat je kunt onderschatten. Als jij het ECHT wilt, dan ga je een leuk jaar hebben. Dan ga je ervoor vechten, het heel hard proberen en ontzettend je best doen. Als jij denkt dat je het niet wil, dan ga je hoogstwaarschijnlijk heimwee krijgen. Met je hoofd thuis zitten, bellen, computeren, en niet je best doen om daar een goed leventje te hebben. Mensen zullen zich beledigd voelen dat jij het niet probeert omdat ze verwachten een enthousiaste meid in huis te krijgen.

Anderen gaan jouw jaar niet leuk voor je maken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:44

Gefeliciteerd allemaal :D

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:16

Net alle informatie gekregen voor het Language and Culture camp :D! 2 weken voordat ik naar mijn gezin ga :).
Het komt steeds dichterbij :):)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 17:17

Lienek schreef:
Melanie jij gaat vandaag ook naar die bijeenkomst toch?
Misschien zie ik je nog wel!
Ik heb iig een zwart rokje aan met een beetje bruinachtige blouse, zwarte panty's en zwarte halfhoge laarsjes.
En o ja ik heb bruin haar blauwe ogen.. :)

tot straks dan misschien?

Met hakken? Ik heb je volgens mij wel gezien ja :))
Je zat schuintegenover andere kant de rij van me.

Bummer... mn teennagel is gebroken door een vrouw die ineens stil ging staan, had birkenstocks aan en knalde met teen onderkant van haar schoen.
Auw :(

Wel lange bijeenkomst zeg... pff

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:22

Ja ik heb jou ook nog gezien denk ik!
Zat jij naast een emo achtig meisje?
Iig zo zag ze eruit.
En idd birkenstocks die zag ik!
Maar balen zeg, en ik kwam thuis met een enorme ladder in m'n panty :')

Maar erg lang.. net te lange zit telkens....
Wel leuk om al die verhalen enzo te horen :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 19:23

_karin_ schreef:
Als je het niet weet, niet gaan.

Het is niet iets wat je kunt onderschatten. Als jij het ECHT wilt, dan ga je een leuk jaar hebben. Dan ga je ervoor vechten, het heel hard proberen en ontzettend je best doen. Als jij denkt dat je het niet wil, dan ga je hoogstwaarschijnlijk heimwee krijgen. Met je hoofd thuis zitten, bellen, computeren, en niet je best doen om daar een goed leventje te hebben. Mensen zullen zich beledigd voelen dat jij het niet probeert omdat ze verwachten een enthousiaste meid in huis te krijgen.

Anderen gaan jouw jaar niet leuk voor je maken.

Dat denk ik dus ook ja.. Ik zie er al zó lang tegenop! En al die andere meisjes op het PDS waren zoo nerveus en enthousiast erover, en ik had zoiets van: Tja, eh leuk? :=

Ik ga veel liever gewoon een jaar werken, lekker veel geld verdienen en genieten van mijn geld! Iets wat ik afgelopen jaar niet heb gekund doordat ik ontzettend veel heb moeten sparen. :\

Ik ga het er nog even met mijn vriendinnen over hebben en dan moet ik maandag beslissen..

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:45

Hmm meis ik denk dat ik in jouw geval ook niet zou gaan, precies om wat Karin zegt... als je er nu al zo lang tegenop kijkt en niet enthousiast bent om te gaan, zou ik het echt niet doen. Als je zelf ook al aangeeft dat je liever wat anders zou gaan doen, zou ik daarvoor gaan. Het is ook echt niet leuk als je daar straks zit en alleen maar kan denken dat je liever naar huis wil omdat je het daar waarschijnlijk leuker had gehad... :n Dan is het beter om thuis te blijven voor zowel jezelf als je gastgezin!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:37

Lienek schreef:
Ja ik heb jou ook nog gezien denk ik!
Zat jij naast een emo achtig meisje?
Iig zo zag ze eruit.
En idd birkenstocks die zag ik!
Maar balen zeg, en ik kwam thuis met een enorme ladder in m'n panty :')

Maar erg lang.. net te lange zit telkens....
Wel leuk om al die verhalen enzo te horen :)

Haha ja _O- bij die projector.

Oef das rot haha.

Ja maar die Tessa 'kende' ik al van info dag toen, en die anne ook. Maarja, is altijd wel leuk idd om te horen!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:27

Topsylover: hoe ik het zo lees: niet gaan, als je er niet vol voor gaat, niet doen :)

Iedereen die geslaagd is: gefeliciteerd! :D

Bij die bijeenkomst hebben we geloof ik 3 uur lang informatie gekregen :P echt lang!
Auw dat doet pijn hè Melanie! (teennagel)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:55

Au pijnlijk is dat Melanie!

Ik weet nu inmiddels wel haast zeker dat ik naar higschool wil volgend jaar, ik vind het alleen heel erg moeilijk om te beslissen met welke organisatie ik ga, omdat ik gewoon niet goed weet wat de voor- en nadelen bij elke organisatie zijn en welke organisatie beter is enz.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:09

Ik zit bij Into-exchange, met als partner organisatie ISE in Amerika, en dat is heel fijn geweest.

Het is een vrij 'kleine' organisatie. Je hebt een PDS (Pre-Departure Seminar) van twee dagen voordat je weggaat met alle mensen die zullen gaan (naar welk lang dan ook maar) en dat waren er ongeveer 90.

Ik heb altijd op tijd brieven gehad om dingen te regelen en hoewel het wel wat papierwerk is is het altijd goedgekomen (mijn vader heeft er een hekel aan dus ik moest alles zelf regelen)

Voor mij heb ik hiervoor gekozen omdat ik een goed verhaal van iemand erover had gehoord, en de enige andere organisatie die ik echt kende was EF en daar heb ik slechte verhalen over gehoord/gezien. Voor mij was de keuze dan ook snel gemaakt.

Verder heb ik wel iemand gekend die een goede ervaring had met travel active later, maar ik kan je niet ergens anders over inlichten. :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:13

Ik zit bij Interlanguagage, ik ga College doen, dus dan is het sowieso beperkter, maar het is een organisatie die heel goed weet wat ze doen, en heel goed alles regelen, en niks is hun te beroerd om uit te zoeken voor je.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:57

Ik ga met Travel Active, en tot nu verloopt alles heel goed!
Ik krijg brieven ruim op tijd, alles wordt goed geregeld, krijg mailtjes om me up-to-date te houden.
Er gaan elk jaar ongeveer 100 mensen naar USA (dit jaar geloof ik 89).
Steeds als ik een vraag heb, heb ik dezelfde dag nog mail terug (tenzij na 6 uur verstuurd) en ze hebben ook hyves, dus je kan ze ook krabbelen met vragen.

Zus van iemand uit mijn klas was ermee geweest en had er hele goede ervaringen mee.

Volgens mij heb ik over geen enkele organisatie echt slechte dingen gehoord, uitgezonderd EF.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:57

Volgens mij heb ik al gereageerd waar ik mee weg geweest ben (met Rotary dus) en dat was echt super! je moet alleen wel een club in NL vinden die je uit wil zenden.

Topsy, als je echt zo twijfelt en liever niet wilt, doe het dan niet. Niks is frustrerender dan een ongemotiveerd gastkind in je huis te hebben.. Zo'n jaar gaat niet vanzelf en alhoewel het een super ervaring is, moet je er wel voor werken! Als jij niet voor de volle 100% voor die uitwisseling wilt gaan, dan zou ik overwegen om af te haken. Toen je je aanmeldde, had je toen ook al twijfels?

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:14

_karin_ schreef:
Sterkte JENNx :(:) Mijn pb-box staat altijd open hoor!!

En veel plezier op de meeting? :') en bijeenkomst!

Dankje. :*

Bevalt het al weer een beetje in Nederland?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:44

miccamaaike schreef:
Volgens mij heb ik al gereageerd waar ik mee weg geweest ben (met Rotary dus) en dat was echt super! je moet alleen wel een club in NL vinden die je uit wil zenden.

Topsy, als je echt zo twijfelt en liever niet wilt, doe het dan niet. Niks is frustrerender dan een ongemotiveerd gastkind in je huis te hebben.. Zo'n jaar gaat niet vanzelf en alhoewel het een super ervaring is, moet je er wel voor werken! Als jij niet voor de volle 100% voor die uitwisseling wilt gaan, dan zou ik overwegen om af te haken. Toen je je aanmeldde, had je toen ook al twijfels?

Rotary...dat is net zoiets als the Lions Club, zitten je ouders daarbij ?