Maar Dungen, word je ook door bedrijven gebeld of alleen door uitzendbureaus?
Heel de week geen leuke vacatures gezien.. Tot vandaag. Al drie waar ik op wil solliciteren!
Dungen
Geplaatst: 04-10-14 08:58
1 werkgever 3 uitzendbureau's hebben gebeld Al denk ik persoonlijk dat de meeste bedrijven niet zelf tussen de vacatures gaan zitten kijken wat er tussen zit
Maar als ik door uitzendbureau's gebeld word geef ik gelijk aan dat ik alleen beschikbaar ben voor een vaste baan (dus alleen werving en selectie) en er is er een die dat geen probleem vond en me toch heeft voorgesteld aan een klant.
En jammer dat het bij jullie niet lukt met iets vergelijkbaars.. Via pb krijg ik ook dat soort berichten. Maar nogmaals ik ben geen wonderkoning en probeer alleen iedereen een stapje verder te helpen om dingen te melden waar wel goed op gereageerd word:)
Marcella
Geplaatst: 04-10-14 09:57
Oeps ben UWV te snel af geweest.
Kreeg mailtje dat nieuw uzb voor beveiligers veel werk had en dat het investeren in de pas een kleine stap naar de toekomst is. Heb dus al geïnvesteerd in pas bij dat uzb voor beveiligers. En dat ze veel werk hebben heb ik weinig van gemerkt.
Jammer dat je er dan zoveel moeite voor doet maar dat t niet werkt...
Ik heb gewoon een afwijzing! Ik haat die dingen... mijn cv paste niet in het plaatje ( terwijl ik dus 100% voldoe aan het plaatje wat er als profiel op stond )
Wat ik wel storend vind is als het UWV je een vacaturebrief mailt en ik reageer keurig op een vacature bij notabene het UWV zelf, krijg ik te horen dat het per abuis is afgedrukt die vacature. Stuur dan even een rectificatie als je erachter komt Want dat vind ik wel sneu; je stopt veel werk in iets dat er niet eens is...
Ik ben nu 2 keer op gesprek geweest van de 10 á 15 sollicitaties. Wel veel als je weet dat de organisaties rond de 100 - 200 sollicitaties per vacature binnen krijgen.
Hier 2x op gesprek geweest in een halfjaar tijd.. Moet wel zeggen dat er in mijn vakgebied niet zo bizar veel brieven binnen komen. Daar word gesproken over vaak iets van tientallen.
x_spekkie_x
Geplaatst: 06-10-14 16:04
vuurneon schreef:
Ik ben blij als er maar 100-200 solliciteren ik zit meestal met 400 man te solliciteren en met 2 uitschieters naar meer dan 1000!
Meer dan 1000? Zijn dat algemene functies?
vuurneon
Geplaatst: 06-10-14 16:15
1 was een geweldige traineeship dus dat liep storm (en diegene die de baan heeft gekregen,had gewoon al jaren werkervaring in dat vakgebied. Dus heel krom... ) de ander inderdaad meer algemeen waar zo goed als iedereen mbo (+ervaring) of hbo/wo diploma had op kon reageren. Richting was niet relevant zelfs.
Solleke_Noah
Geplaatst: 06-10-14 16:38
Hier 5 gesprekken op 30 brieven, dus ook gene vette
Net nog een super leuke vacature gezien, had eerst even gemaild voor meer informatie voor ik erop solliciteer, ik was welkom om langs te komen (voor meer info dus) maar er waren wel al heel veel sollicitanten *baal* maar was te verwachten want het is een super leuke functie.
Na mijn telefoongesprek een paar weken terug heb ik van dat bedrijf niks meer gehoord. Ik heb er na 2 weken nog een mailtje achteraan gestuurd maar geen antwoord gekregen. Helaas.
Gelukkig heb ik nog wel werk dat op zich ook wel leuk is.
Gister maar gesolliciteerd op een vacature waarbij ik in een straal van 30km binnen de werkplaats moest wonen... en hoe kijken jullie tegen een baan waarbij je 24/7 telefonisch bereikbaar moet zijn?
Het is een vacature voor vliegtuig schoonmaken. Aan de ene kant zie ik het wel zitten, je draait ook korte dienstjes van 3-4 uur maar aan de andere kant zie ik het 24/7 bereikbaar zijn niet zitten.