Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kairos schreef:Hadden jullie al gelezen dat je instructeur nu niet meer mee mag met je examen? Ben heel blij dat ik nog geen afrijdatum heb nu en als het er uiteindelijk op aankomt op een paar lessen dan koop ik wel extra lessen, zodat ze toch bij me blijven zitten hoor. Ben een enorme stresskip met examens, dus zou het toch wel fijn vinden mijn instructeur mee te hebben, zodat die in het geval van zakken er wel wat nuttigs over kunnen zeggen eigenlijk. Heb eerst nog TTT (ook nog geen datum), maar daar maak ik me minder druk om eigenlijk.
Amaryllis schreef:Kairos schreef:Hadden jullie al gelezen dat je instructeur nu niet meer mee mag met je examen? Ben heel blij dat ik nog geen afrijdatum heb nu en als het er uiteindelijk op aankomt op een paar lessen dan koop ik wel extra lessen, zodat ze toch bij me blijven zitten hoor. Ben een enorme stresskip met examens, dus zou het toch wel fijn vinden mijn instructeur mee te hebben, zodat die in het geval van zakken er wel wat nuttigs over kunnen zeggen eigenlijk. Heb eerst nog TTT (ook nog geen datum), maar daar maak ik me minder druk om eigenlijk.
Welke regio zit je? Buiten Brabant mag er nog wel meegereden worden met een toets als de leerling dit heel nadrukkelijk wil en kan onderbouwen namelijk. Hoewel er wel geweigerd mag worden, dus reken je niet gelijk rijk. En sowieso is er altijd de kans dat de instructeur niet meekan als er andere personen mee (moeten) rijden vanuit het CBR. Daar lees je hier meer over: https://vademecum.cbr.nl/vademecum/index.asp?pageid=7 punt 3.
Rebecca schreef:Op CBR krijg je pas aan de tafel te horen of je geslaagd of gezakt ben , instructeur komt er gewoon weer bij en kan je alles bespreken met instructeur erbij.
Kairos schreef:Rebecca schreef:Op CBR krijg je pas aan de tafel te horen of je geslaagd of gezakt ben , instructeur komt er gewoon weer bij en kan je alles bespreken met instructeur erbij.
Maar die heeft je dan toch niet zien rijden? Als je bv een lastige situatie treft en deze totaal verkeerd aanpakt, is het in mijn ogen wel makkelijker voor de bespreking als ze de situatie in kwestie ook serieus hebben gezien zegmaar
Polly schreef:Kairos schreef:
Maar die heeft je dan toch niet zien rijden? Als je bv een lastige situatie treft en deze totaal verkeerd aanpakt, is het in mijn ogen wel makkelijker voor de bespreking als ze de situatie in kwestie ook serieus hebben gezien zegmaar
Dat is niet nodig hoor, een examinator kan heel prima uitleggen wat er gebeurd is en daar kan je instructeur aan tafel op doorvragen als het niet duidelijk is.
Examinatoren zijn ook mensen en die willen ook graag dat als je wel zakt dat je ervan leert. Het is niet "je bent gezakt, toedeloe" maar ze zijn echt wel bereid uitleg te geven (al willen de meeste leerlingen dat na afloop niet horen en alleen maar zo snel mogelijk weg)
Polly schreef:Het is ook echt lastig, ik heb in 12,5jr nog geen leerling gehad die zei dat het inderdaad eigen schuld was, en dat begrijp ik ook hoor.
Je instructeur luisterd wel en die kan het ook terugkoppelen.
Polly schreef:Hier in de regio zijn nagenoeg alle rijscholen gestopt
Polly schreef:Wat ik in de app groep hier las was het zeker een lastige beslissing maar wel een weloverwogen om alle lessen te stoppen