Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:20

echt , onbegrijpelijk af en toe ... het enige wat ze hoeven te doen is even een nummertje doorgeven en je zou aan de slag kunnen in principe...maar nee, een cursus solliciteren is schijnbaar zinvol voor iemand die al aan de bak kan als het uwv even meewerkt ...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:37

Nou ze gooien het tegenwoordig op dat na de proefplaatsing wettelijk verplicht is dat je in vast dienstverband kom voor die gewerkte uren tijdens proefplaatsing. Maar dit is bij de gewone bedrijven. Nu is het bedrijf dat me ervaring op wil laten doen een uitzendbureau dus die kunnen me gewoon niet dezelfde uren garanderen na afloop. Iets wat ik ook heel logisch vind, want die zijn ook weer afhankelijk van andere bedrijven waar ze ingehuurd worden. En daarbij zitten er dan ook cao technisch ook nog wat haken en ogen aan, want dat zou ook gelijk beteken dat ik direct in zou stromen in fase 3 van het uitzend cao. Volgens mij krijg je dan weer een cao conflict wat dan ook weer in strijd is met de wet.

Beter gezegd hoe we het ook verzinnen zolang uwv geen toestemming verleent geen relevante ervaring en geen werk. 8)7

Blijf dus maar vrolijk afwijzingen verzamelen en aanhoren na gesprek sorry je gaat het niet worden, want je mist relevante ervaring. :roll:

O ja en dus ook al bedrijf gehad neem maar weer contact op als je proefplaatsing voorbij is en je relevante ervaring hebben. Dan kunnen we gaan kijken wat we voor je kunnen betekenen. :+

Andere uzb waar ik pas van heb verwacht ik eigenlijk ook weinig van helaas. -O-

Heb wel pluspuntje sinds ik auto heb word ik niet meer afgewezen op feit van het niet hebben van eigen vervoer. Ben alleen bang dat die dus binnenkort toch maar weer moet gaan opruimen, want die was gekomen wegens volle verwachting van proefplaatsing. Dus dan hebben ze ook weer andere reden om af te wijzen (wegens missen van eigen vervoer). :n

Dubbelblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:59

Voor de mensen die nog een bijbaantje zoeken op de zondagavond in omgeving van Steenwijk, weet ik nog wel iemand die dringend mensen zoekt. Voor meer info kun je mij pb'en :)

Enige eis is dat je minimaal 18 jaar bent.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 01:24

Astaloca schreef:
Kennen jullie een kleuren tabel voor karakters? Ik zit momenteel met een collega wie echt het tegenovergestelde van mij is. Zij is namelijk karakterkleur 'rood' en ik ben 'geel/groen' . Nu heb ik vanavond een gesprek met haar, omdat ik het moeilijk vind dat zij zo direct naar mij is en ik bepaalde spanning voelde afgelopen tijd. Nu ben ik eerst naar iemand anders geweest waarmee ik op 1 lijn zit en die heeft dit gisteren aankaart bij haar gisteren. Ze vond het dan ook niet leuk dat ik niet rechtstreeks ging naar haar.

Zij gaat mij namelijk komende jaar/ 1,5 jaar begeleiden/coachen.. Hebben jullie een idee hoe hier mee om te gaan of een soort gelijk meegemaakt? Of hebben jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken? Mag ook via PB natuurlijk. Jullie zouden me dan erg helpen. Ook als je rood bent.. om het zo maar te zeggen.

Update: Het is momenteel besproken.. Helaas niet het gewenste resultaat. Na mijn gesprek heb ik er helaas geen goed gevoel aan over gehouden. En hoe meer ik aan het gesprek denk.. Hoe meer ik mij gekwetst voel of beledigd of iets in die trant. Ik wil het proberen met de aanpassingen van de ''stage'' wat ik bij haar moet lopen, maar ik ben bang dat het niet gaat werken.. -O- En ik dus mijn baan vaarwel kan gaan zeggen incl schuld van de cursus wat ik terug mag gaan betalen. ;(

Wat vinden jullie? Vol blijven houden en hopen op het beste en dat het gaat werken of weten jullie uit ervaring dat het niet gaat werken?

Ik kruip nu dus weer uit de meeleesmodus en volg aandachtig jullie tips ook over solliciteren weer :) Aangezien ik een stageplek zoek voor mijn studie. (niet van bovenstaande dat is niet mijn studie :) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 10:52

Ehm lastig.... Persoonlijk zou ik het als leermoment zien om te dealen met je allergie (maar maar even in het kwadranttaal te spreken). Je zal je hele leven langs 'rode' mensen tegenkomen op je werk namelijk en ook die je later aan zal moeten sturen (en ik vind dat nog lastiger, dan dat een rood persoon mij moet coachen). Mijn werk-ik, is niet mijn privé-ik. Dus ik heb brede schouders en neem nuttige dingen in mij op, maar laat ze van mijn schouders glijden als ik er niets mee kan. Ik neem mijn werk-ik niet mee naar huis :)
Uiteindelijk vind je er een weg in, maar kan een tijd duren. Echter heb je dan wel iets voor op langer termijn; leren omgaan en werken met je allergieën.
Uit ervaring zeg ik dat het voor mij heeft gewerkt om ermee te werken en ik ben er sterker uit gekomen en heb er veek minder moeite mee om op het werk weer mijn allergie tegen te komen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:36

Astaloca doorzetten! Opgeven kan altijd nog!

Vuurneon dat is een lang leerproces, ik zit er midden in. Er zijn nog altijd mensen die maar boe of bah hoeven te zeggen om mijn rug haren overeind te krijgen.

Nu weer ff een vraag met welke zin beginnen jullie je sollicitatiebrief? Ik kan er niet opkomen vandaag, heb wat inspiratie nodig ben ik bang..

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:41

Dungen, dat is bij mij op het werk ook.
Zitten er twee bij waar ik altijd mee botst vanaf dag 1 nu een jaar verder en gaat nog steeds niet samenwerken...

vandaag weer een afwijzing gekregen, gelijk even gemaild of ik feedback terug mag.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 21:59

ben blij dat in niet de enige ben :=
ik heb een collega die doet niets anders dan klagen, klagen, klagen.. de hele dag door! Gras is te groen, nat, zacht,pluizig,vet,dwars en dat op een dag type :') en dat kan ik nu echt niet hebben.

Maar wel weer sollicitatie bijna af :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:14

Hm, sollicitaties doorgeven aan werk.nl gaat per kalendermaand toch? Niet per 28 dagen toch? (ofzo)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:23

Bij mij schuift het ook iedere keer iets op. Lijk ook wel alsof de periode steeds korter word, maar dat lijk me ook weer erg sterk.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:38

Geen idee :=

Sollicitatie is weer weg.. het is eigenlijk veel te laat al.. welterusten!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 04:20

RoodZonnetje schreef:
Hm, sollicitaties doorgeven aan werk.nl gaat per kalendermaand toch? Niet per 28 dagen toch? (ofzo)

Ze tellen vanaf het moment dat je ww ingaat af van 28 dagen :j dus is niet per kalendermaand. (7dagen x 4weken = 28 dagen.) je moet ook niet per kalendermaand solliciteren, maar per 4 week :)

(En ja, ik kan niet slapen, heb geen wilde stapavond gehad helaas waardoor ik nu nog rondspook :') )

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 15:33

Oja ik zag het net, mijn teller stond weer op 0 :+
Oh, wat dan? Werkstress? ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:31

Nou positief puntje! Dinsdag sollicitatie gesprek!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 16:35

Veel succes dinsdag!

Mijn sollicitatiegesprek vandaag begon nogal vervelend, was in een stad(je) dat ik niet kende dus had aan de buschauffeur gevraagd of hij me wilde waarschuwen bij de juiste bushalte. Nu vond ik het wel erg lang duren dus even naar de chauffeur toe, was hij het vergeten 8)7 Stond ik dan, in the middle of nowhere, terwijl mijn afspraak over een kwartier stond! Omdat het via een interimkantoor was, had ik ook geen contactgegevens van de werkgever, enkel van het kantoor. Na 6x bellen (middagpauze...) eindelijk kantoor vastgekregen, die dan de werkgever belden dat ik op een terugbus stond te wachten maar dat deze te laat was (natuurlijk :roll: ).

Even later belde het kantoor terug, de vrouw van de werkgever zou me komen ophalen :D Heel erg lief en kon dus al wat kennismaken in de auto. Volgende week vrijdag heb ik een meeloopdag op het bedrijf, ben benieuwd :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 17:37

Vrijdag heb ik weer een gesprek en nu hopen dat ze niet teveel gaan vallen over niet relevante ervaring.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 18:20

RoodZonnetje schreef:
Oja ik zag het net, mijn teller stond weer op 0 :+
Oh, wat dan? Werkstress? ;)

Werkstress _O-
Nee moet even wennen aan het gebrek aan werk in het leven dus moest even mijn plekje vinden :) dus toch maar mijn man wakker gemaakt om 5 uur en alles doorgenomen en motivatie is er ook weer om andere dingen te doen :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 10:47

Zo na een weekje vakantie begin ik ook maar weer met solliciteren.... Net een hele leuke vacature gevonden, woon ik niet in de omgeving van 30 km... dus al bij voorbaat niet geschikt. Heb wel eigen vervoer en wil deze baan heel graag... en moet van het UWV in een straal van 50 km solliciteren...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:09

purny schreef:
Zo na een weekje vakantie begin ik ook maar weer met solliciteren.... Net een hele leuke vacature gevonden, woon ik niet in de omgeving van 30 km... dus al bij voorbaat niet geschikt. Heb wel eigen vervoer en wil deze baan heel graag... en moet van het UWV in een straal van 50 km solliciteren...

En? dan solliciteer je toch gewoon :) +:)+

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:26

purny schreef:

Gewoon solliciteren! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:35

Ik heb niet veel zin om ergens te gaan solliciteren als ik toch weet dat ik al word afgewezen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 11:48

Ik heb het ook gehad, super vacature, ik voldeed een keer aan alle eisen, behalve de afstand. Maximaal 10 km daarvandaan en ik zat op 19 en werd dus meteen afgewezen, op die afstand.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:36

Vind het altijd zo zuur als die eis er in staat en je voldoet er niet aan := komt in mijn vakgebied weinig voor gelukkig.

Ik heb nu een zin gevonden die kijkers trekt op mn cv op nationale vacaturebank. Gister 1 belletje gehad maar helaas niet geworden want functie start op 1 november. Ja bel dan 3 dagen eerder dan had dat gewoon gekund. (Kalendermaand opzegtermijn)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:37

Ik vind de geloofsovertuiging eis nog een tikkeltje erger :=

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:42

Die ben ik nog nooit tegen gekomen in een vacature.

Wel in een bedrijf gewerkt met veel gelovige mensen en daarbij is van te voren gevraagd of ik er rekening mee wilde houden met mijn kleding (armen driekwart bedekt, shirts tot aan nek of sjaal om,geen korte broek, geen hele strakke kleding. Maar zo kleed ik me al 9 vd 10 keer) geen probleem. We hadden wederzijds respect en nooit geen problemen gehad dat ik niet gelovig was := .