[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:04

Dit kunnen jullie!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:12

veel succes!

Hebben jullie tips voor verkeersinzicht? Met oefenexamens haal ik gevaarherkenning meestal(soms ruim, soms net aan), kennis tussen de 0-4 fout maar inzicht eigenlijk standaard 6 fout :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:40

Kairos schreef:
veel succes!

Hebben jullie tips voor verkeersinzicht? Met oefenexamens haal ik gevaarherkenning meestal(soms ruim, soms net aan), kennis tussen de 0-4 fout maar inzicht eigenlijk standaard 6 fout :')

Bij kruisingen gas los als de kruising niet overzichtelijk is. Als mensen bij het einde van een stoep staan met de zijkant naar jouw toe dan gas los als ze met hun rug naar je toe staan dan remmen. Bal op de weg altijd standaard remmen. Als er voor je mensen remmen ook remmen. En bij verkeer op de snelweg wat te dicht voor jou weer invoegd gas los zodat je meer ruimte maakt en weer een nette volg afstand hebt.

Ik vond gevarenherkenning juist het makkelijkste op het examen. Je mag best wat fouten maken op dat onderdeel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 07:45

E_J schreef:
Nayomie schreef:
Nou, vandaag laatste rijles voor mijn examen gehad. Dinsdag rijexamen voor de auto. Instructeur zei dat ik goede slagingskans heb. Dat is ook fijn. :j

Alvast heel veel succes! Ik heb maandag ook mijn laatste les voor mijn examen gehad, komende maandag examen. Hopelijk mogen we elkaar volgende week feliciteren :D

Succes vandaag!!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:52

Helaas gezakt ;(
Kijkgedrag was niet voldoende volgens meneer. M’n instructrice raadt aan nog 3x lessen van 2 uur en dan weer examen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:54

E_J schreef:
Helaas gezakt ;(
Kijkgedrag was niet voldoende volgens meneer. M’n instructrice raadt aan nog 3x lessen van 2 uur en dan weer examen

Ah nee toch. Wat balen! Direct nieuwe ingepland?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:04

Nayomie schreef:
Ah nee toch. Wat balen! Direct nieuwe ingepland?

Nee nog niet. Moet ik vanmiddag of morgen even voor bellen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:06

Wat zei je instructeur erover dan? (Ik word gelukkig niet nog zenuwachtiger :') )

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:27

Nayomie schreef:
Wat zei je instructeur erover dan? (Ik word gelukkig niet nog zenuwachtiger :') )

Mijn instructrice heeft er niet zoveel over gezegd. Ik had wel echt een examinator waar ik niet blij van werd. Vroeg van tevoren heel netjes of ik het fijn vond als hij wat zou kletsen tijdens de rit of dat ik liever had dat hij niks zei, en ik gaf aan kletsen wel fijn te vinden. Meneer heeft alsnog de hele rit niks gezegd _-:(
Vind het niet erg op zich dat hij niet praatte want dat kan je altijd hebben, maar waarom vraagt hij het dan :')

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:57

AnnexUdith schreef:
Kairos schreef:
veel succes!

Bij kruisingen gas los als de kruising niet overzichtelijk is. Als mensen bij het einde van een stoep staan met de zijkant naar jouw toe dan gas los als ze met hun rug naar je toe staan dan remmen. Bal op de weg altijd standaard remmen. Als er voor je mensen remmen ook remmen. En bij verkeer op de snelweg wat te dicht voor jou weer invoegd gas los zodat je meer ruimte maakt en weer een nette volg afstand hebt.

Ik vond gevarenherkenning juist het makkelijkste op het examen. Je mag best wat fouten maken op dat onderdeel.

Bedankt voor de tip! :)

Ik weet niet wat ik het beste kan doen tegen de tijd dat ik praktijk examen heb hoor. Wel of niet kletsen met de examinator :') Ik klets heel vaak met mijn instructeur, maar als ze niet tussendoor zegt gasgeven, rij ik kletsende weg telkens te zacht :') Maar zenuwen heb ik na mijn tweede les niet meer gehad, dus op dat vlak werkt kletsen wel goed :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:14

Jaaaa rijbewijs in de pocket!! *\%/*

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:37

Gefeliciteerd!!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:39

Nayomie schreef:

Gefeliciteerd!! *\o/*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:42

Nayomie schreef:

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Ik mag 3 maart voor mijn herexamen :)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:58

Gefeliciteerd!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:01

Dank jullie wel :+:

E_J schreef:
Nayomie schreef:

Gefeliciteerd!!! *\o/*

Ik mag 3 maart voor mijn herexamen :)

Mooi nog even de tijd om te oefenen. Ik vermoed echt dat het is wie je als examinator hebt hoor. Mijn kijkgedrag was niet altijd goed voor mijn gevoel maar mijn examinator was eigenlijk best tevreden.
Hopelijk lukt het 3 maart wel! Je weet in elk geval waar je nog even extra aan kunt werken. :*

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:44

Nayomie schreef:
Mooi nog even de tijd om te oefenen. Ik vermoed echt dat het is wie je als examinator hebt hoor. Mijn kijkgedrag was niet altijd goed voor mijn gevoel maar mijn examinator was eigenlijk best tevreden.
Hopelijk lukt het 3 maart wel! Je weet in elk geval waar je nog even extra aan kunt werken. :*

Ja dat is ook wel zo, iedere examinator zal het anders beoordelen. Wat fijn dat je examinator tevreden was! Dus nog een weekje en dan kan je lekker rond gaan toeren met je roze pasje? :D
Ja ik hoop het ook! De volgende keer moet ik wel weer de bijzondere verrichtingen doen maar goed, scheelt weer rijtijd :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:15

E_J schreef:
Nayomie schreef:

Ja dat is ook wel zo, iedere examinator zal het anders beoordelen. Wat fijn dat je examinator tevreden was! Dus nog een weekje en dan kan je lekker rond gaan toeren met je roze pasje? :D
Ja ik hoop het ook! De volgende keer moet ik wel weer de bijzondere verrichtingen doen maar goed, scheelt weer rijtijd :')

Oh echt? Moet je die nu weer doen? Of had je geen TTT gehad?

Ja lekker toeren. Moet van mijn vriend ook meerdere keren verplicht met de auto rijden. _O-

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:42

Nayomie schreef:

Ja lekker toeren. Moet van mijn vriend ook meerdere keren verplicht met de auto rijden. _O-

Ja ik had TTT gehad en vrijstelling gekregen, maar als je zakt moet je ze op je herexamen weer doen :=

Hahaha dat is ook wel slim hoor! In het begin vooral veel rijden zodat je niks “verleerd”

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:51

E_J schreef:
Nayomie schreef:

Ja ik had TTT gehad en vrijstelling gekregen, maar als je zakt moet je ze op je herexamen weer doen :=

Hahaha dat is ook wel slim hoor! In het begin vooral veel rijden zodat je niks “verleerd”

Meen je. Dat wist ik ook niet. Dat is wel ontzettend zuur. :(:)

Ja nou als ik die auto tegen een paal kon rijden, en er schade op kon komen, vind ik het niet erg. Maar dit is een auto die geen kras kan veroorloven :')

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:18

Nayomie schreef:
Meen je. Dat wist ik ook niet. Dat is wel ontzettend zuur. :(:)

Ja nou als ik die auto tegen een paal kon rijden, en er schade op kon komen, vind ik het niet erg. Maar dit is een auto die geen kras kan veroorloven :')

Ja daar baal ik wel van. Maar goed, ik ben allang blij dat ik met de examengarantie van ANWB een gratis herexamen krijg. Scheelt weer bijna €300 :')

Komt wel goed, meid! Niet zo druk om maken. Als de examinator het idee had dat jij niet zelfstandig kan rijden zonder schade te maken, had hij je echt niet laten slagen. Het zal waarschijnlijk wel even eng voelen, maar dat komt heus wel goed! :j

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 18:23

Pfffff, ik ben alweer gezakt voor mijn praktijk -O-
Ik begin het onderhand toch wel echt spuugzat te worden. Ik vind het echt niet meer leuk. Ik zak ook echt puur op van die domme fouten die ik alleen door de zenuwen maak, want tijdens mijn lessen gaat het telkens gewoon hartstikke goed. Ik word onderhand gewoon stront chagrijnig hiervan :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:04

E_J schreef:
Ik begin het onderhand toch wel echt spuugzat te worden. Ik vind het echt niet meer leuk. Ik zak ook echt puur op van die domme fouten die ik alleen door de zenuwen maak, want tijdens mijn lessen gaat het telkens gewoon hartstikke goed. Ik word onderhand gewoon stront chagrijnig hiervan :roll:

Hoe vaak heb je je praktijk al gedaan? En waar ging het fout?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:04

E_J schreef:

Ah jeetje wat rot zeg! Rijdt je instructeur mee tijdens het examen?

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:30

Ik heb praktijk nu 2x gedaan. Mijn instructrice rijdt inderdaad mee. Het gaat echt vooral fout door mijn stress. Als ik 1x een foutje maak, hoe klein dan ook, kan ik dat de rest van het examen gewoon niet loslaten waardoor ik juist alleen maar meer fouten maak. Ik heb nu een faalangst examen ingepland voor mijn 3e poging in de hoop dat dat me misschien helpt, die staat nu 31 maart. Mijn instructrice was ook echt super verbaasd beide keren dat mijn examen zo slecht ging, omdat ik gewoon hartstikke netjes rijd tijdens mijn lessen -O-