Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:08

Kennen jullie een kleuren tabel voor karakters? Ik zit momenteel met een collega wie echt het tegenovergestelde van mij is. Zij is namelijk karakterkleur 'rood' en ik ben 'geel/groen' . Nu heb ik vanavond een gesprek met haar, omdat ik het moeilijk vind dat zij zo direct naar mij is en ik bepaalde spanning voelde afgelopen tijd. Nu ben ik eerst naar iemand anders geweest waarmee ik op 1 lijn zit en die heeft dit gisteren aankaart bij haar gisteren. Ze vond het dan ook niet leuk dat ik niet rechtstreeks ging naar haar.

Zij gaat mij namelijk komende jaar/ 1,5 jaar begeleiden/coachen.. Hebben jullie een idee hoe hier mee om te gaan of een soort gelijk meegemaakt? Of hebben jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken? Mag ook via PB natuurlijk. Jullie zouden me dan erg helpen. Ook als je rood bent.. om het zo maar te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Astaloca op 25-09-14 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:11

Dungen: Hmm en neemt hij je sollicitatie nog wel in overweging, of was dat het dan? Rare kerel...

Het doctoraat-gesprek is morgen en het varkensbedrijf-gesprek pas dinsdag, dus hopelijk heb ik tegen dan wat duidelijkheid, van de natuurorganisatie-sollicitatie van gisteren zou ik ook morgen of maandag wat horen (ingewikkelde boel :') )

Astaloca: sorry geen ervaring mee. Bij zo'n mensen ga ik ervan uit, ze zijn zo direct tegen iedereen dus ze heeft niks tegen jou persoonlijk ofzo... en directheid kan ook een voordeel hebben, weet je goed waar je staat.

Wat is die kleurentabel?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:12

Dungen

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:18

Ik ga duimen voor je Solke.

Nee hij heeft geen ruimte voor iemand. Ik had nog even hoop omdat hij vroeg wat voor een functie ik nu heb.. maar nee daar had hij zeker geen plek voor! :n

Astaloca ik heb vermoeden dat ik groen/geel ben en bepaalde oud collega's rood zijn. 1 ding was zeker.. de samenwerking was niet succesvol.. Niet om je te ontmoedigen. Maar mocht iemand tips hebben ben ik daar heel benieuwd naar (voor in de toekomst ;) ).

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:21

Dungen schreef:
Ik ga duimen voor je Solke.

Nee hij heeft geen ruimte voor iemand. Ik had nog even hoop omdat hij vroeg wat voor een functie ik nu heb.. maar nee daar had hij zeker geen plek voor! :n

Astaloca ik heb vermoeden dat ik groen/geel ben en bepaalde oud collega's rood zijn. 1 ding was zeker.. de samenwerking was niet succesvol.. Niet om je te ontmoedigen. Maar mocht iemand tips hebben ben ik daar heel benieuwd naar (voor in de toekomst ;) ).

Ik weet wat je bedoeld en ik ben er ook heel bang voor dat het niet succesvol zou gaan worden. Daarom ben ik ook naar iemand anders eerst gegaan. aangezien ik het liever bij iemand anders mijn praktijk gedeelte doe wie wat beter 'matcht'

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:23

Ja dat snap ik heel goed! Ik zou persoonlijk het probleem ook aan haar uitleggen en benadrukken dat het niet aan haar ligt maar dat jullie gewoon niet klikken. (Neem het desnoods op, mijn ervaring dat zulke types wel eens woorden willen verdraaien) en ga vanuit daar verder kijken. Meer dan eerlijk zijn kan je op dit moment niet doen vrees ik.

Overigens ter info voor iedereen hier. Ik heb al een aantal keren mee gemaakt dat er getest word met de belbin test. Ik moet zeggen dat het fijn is om eerst zelf een testje te doen op internet dat weet je wat je er van kan verwachten en welk model je ongeveer bent. (De echte testen zijn uitgebreider dus ik zou op de voorhand niet melden wat je bent en dat je die test al een keer gedaan hebt omdat de uitslag anders kan zijn. )

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:06

Astaloca, ik zou aangeven wat voor gevoel jullie samenwerking jou geeft en dar je graag op goede voet met haar wil staan en in het coachingsproces wil gaan. Wellicht heeft zij niet door welk gevoel zij jou geeft. Ik neem aan dat zij ook een prettige samenwerking wil en vragen aan haar hoe zij erover denkt dat jullie dat kunnen bereiken.

Ik zit beetje in een dip. Ik wil graag een nieuwe baan en solliciteer ook veel&word ook uitgenodigd, maar toch word ik niet enthousiast van de bedrijven/gesprekken. Terwijl het bedrijf / functie op voorhand goed bij mij past.. Tips?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:32

Wieldop: vaak is het zo (bij mij toch) dat je pas echt enthousiast wordt van iets als je je erin verdiept. Dus als je een baan wordt aangeboden, misschien toch aannemen en er voor gaan, misschien dat als je de materie in de vingers hebt, het ook meteen een pak interessanter wordt? Net als collega's die je leert kennen, goede werksfeer doet ook veel. Op wat voor functies solliciteer je?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:41

Ik solliciteer op functies met werkzaamheden die ik nu ook uitvoer. Mijn werkzaamheden vind ik heel leuk. Ik ben alleen toe aan een nieuwe omgeving met meer vastgelegde processen. Maar het lijkt wel alsof ik me in de sollicitatiegesprekken alleen moet verkopen en er wordt weinig verteld over de organisatie, werkzaamheden en het team/collega's (zowel niet in een eerste of tweede gesprek). Wellicht komt dat doordat ze minimaal 50 reacties ontvangen en niet het idee hebben de kandidaat te moeten overtuigen, omdat et genoeg keus is, geen idee!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:48

Kan je niet wat gerichtere vragen stellen over de organisatie? En misschien meer in een branche zoeken die je aan spreekt.

Ik vind te veel vacatures leuk.. maar als ik dan verder na denk is dit echt wat ik later ook wil doen da denk ik nee.. Maar geen idee wat dan wel :=
Ik wil ook echt wel weer gaan leren maar welke cursus/opleiding?? Op dit soort momenten kan ik toch zo twijfelen aan mezelf

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:53

Heb ook maar weer een sollicitatie eruit gegooid naar een tassenwinkel die je op willen leiden tot storemanager lijkt me erg leuk. In de kinderopvang komt ik voorlopig toch niet full time aan de bak.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:35

Ik wil reageren op een vacature, nu hebben ze een online sollicitatieformulier, waarbij ze ook vragen naar een bruto salarisindicatie en secundaire arbeidsvoorwaarden. Wat zouden jullie daarmee doen?
Ik heb nl. geen idee van een bruto salarisindicatie en wil mezelf daarmee niet in de vingers snijden. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden weet ik ook niet wat ik kan vragen/aangeven...
Wat is verstandig daarbij?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:03

Ik zet altijd n.o.t.k. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:09

En UWV blijf gezellig dwars liggen en mag gewoon betaal thuis blijven terwijl ik ook aan het werk zou kunnen zijn en relevante ervaring op kan doen. Ze willen zelfs geen moeite doen om rond de tafel te komen om iets te verzinnen wat wel zou kunnen. 8)7 8)7 Bedrijf wil nu gaan kijken om soort stage te doen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:02

Dungen schreef:
Ik zet altijd n.o.t.k. :=

Dat vind ik dan weer zo overkomen alsof ik een tweedehands product aan bied :')
Ik ga er mijn hersenen nog maar eens over kraken. Eerst nog 'even' een motivatiebrief opstellen...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:05

Hahaha ja eigenlijk wel.
Ze vroegen wel om de reden waarom ik dat neer had gezet.

Dus gewoon gezegd dat ik heel flexibel ben en af wil gaan op hetgeen wat hun me te bieden hebben en niets bij voorbaat uit wil sluiten :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:41

Zo heb er weer wat sollicitaties uitgedaan :)

Voor iemand die niet veel uur zoekt, max 24 weet ik nog wel iets in N.ijmegen S.tad.
Voor meer info PB :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:51

Hallo allemaal!

Zou ik mij hier ook mogen melden? Ik ben op dit moment op zoek naar een baan waar ik eventueel na mijn afstuderen ook zou kunnen blijven. Maar er worden vooral mensen met een WO opleiding gevraagd, of fulltime of met tig jaar ervaring.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:22

Dungen schreef:
Hahaha ja eigenlijk wel.
Ze vroegen wel om de reden waarom ik dat neer had gezet.

Dus gewoon gezegd dat ik heel flexibel ben en af wil gaan op hetgeen wat hun me te bieden hebben en niets bij voorbaat uit wil sluiten :)

Ik heb er toch voor gekozen om er nader overeen te komen bij te vermelden :)
Als ze er naar vragen geef ik ook aan dat ik bij voorbaat niets uit wil sluiten (maar ook wil ik mezelf niet in m'n vingers snijden door wellicht te laag in te zetten)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:21

Blijkbaar vind UWV toch dat ik wat nuttigs moet gaan doen en hebben een verplichte cursus verzonnen. 8)7

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:30

Dat is ook de reden dat ik dat verzonnen had ais. Ik hoop dat het wat word voor je :D

Huh? wat een vreemde organisatie is dat toch marcella! wat moet je nu voor een verplichte cursus gaan doen dan?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:35

Ik kom nu dus gewoon een baan tegen wat voor nu gewoon een droombaan is!!!! aaaaaaaaah!
Waar is mijn concentratie!! :')

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:47

-O- vacature is dus verlopen -:(-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:03

Ow uwv blehh in die korte tijd ook veel gezeik mee gehad. Terwijl ik netjes alles deed wat ze vroegen en al vrij snel twee banen had maarja dat was niet voor 40 uur......

Balen dungen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:06

Cursus ¨Succesvol solliciteren¨. :')

Val me nog mee moet er wel al om 8.15 uur aanwezig zijn.

Ga ik veel aan hebben solliciteren zonder ervaring en ervaring opdoen mag niet. 8)7 Of de gevangenissen moeten weer open, want dan heb ik wel weer relevante ervaring. :D