Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:54

Wieldop schreef:
Maar vuurneon, hoe reageerde je daarop in het gesprek? Wel raar dat ze zelf werven en je daarna op een andere payrol wordt gezet. (qua kosten voor het bedrijf)

Doen sommige van jullie op vacatures van uitzendbureaus reageren? Maken jullie dan nog verschil tussen bepaalde bureaus? Waarom wel of niet?

Ik heb wel gereageerd dat ik op dat moment een vast contract had van 30 uur, waarop die man ook eerlijk zei; wil je vastigheid op het spel zetten voor een half jaarcontract? Als het slecht met het bedrijf gaat dan lig je er namelijk over een half jaar uit en heb je niets. Dus hij was eerlijk. Maar goed, ik had het er voor over en dat ook gezegd.

Ik richt mij nu meer op of kleinschaligere uzb's (dus waar ze je nog wel willen leren kennen) en detacheringsbureau's. De hele grote jongens doe ik niet veel mee, want ik vond persoonlijk randstad echt geen fijne ervaring :n

JoycexEnya

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:08

Helaas niet aangenomen bij AH, omdat ze me uren niet kunnen geven die ik graag wil.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 13:15

JoycexEnya schreef:
Helaas niet aangenomen bij AH, omdat ze me uren niet kunnen geven die ik graag wil.

:(:)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:39

Spijtig JoycexEnya, maar je had je andere job nog wel als back-up toch?

Mijn gesprek ging wel goed denk ik! Heb er drie kwartier gezeten, was met een vrouw van de personeelsdienst en met de toekomstige baas. Sommige vragen waren vrij moeilijk (bv hoe zou jij het aanpakken om een groter maatschappelijk draagvlak te creeëren voor natuurbeheer) en andere vragen waren nogal typisch. Er hadden in totaal 60 mensen gesolliciteerd en ze hadden er 9 uitgenodigd, dus ze vonden m'n cv en brief wel goed! :)

Na vrijdag hoor ik normaal meer, dus afwachten maar!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:46

Spannend, succes!

Jammer Joyce!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:50

Bedankt! :)

Kreeg net nog een grappig mailtje binnen van zo'n jobsite, hebben jullie dat ook vaak, mailtjes voor totaal ongepaste jobs?

Beste heer/mevrouw,

Onderstaand de nieuwste vacatures die voldoen aan de criteria zoals die door u zijn ingevuld in uw profiel. Wilt u uw profiel aanpassen?: klik hier

Uw vacature

Kinderverzorger kinderdagverblijf

Ik heb een master in de biologie, ik zou die kindjes waarschijnlijk laten vallen ofzo :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:52

Ja dat heb ik altijd via werk.nl! Komen echt dingen voorbij dat ik denk van, ja, dit gaat echt via een computer.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:17

Ja klopt ik werk in een fabriek

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:34

Helaas Joyce, verder zoeken dan maar?

Hier gaat het ook nog niet zo goed, aankomen dinsdag mijn laatste werkdag en nog niets nieuws gevonden.
Heb mij wel ingeschreven voor thuiswerk en kreeg gisteren en opdracht binnen.
Verdiend niet heel goed, maar ik heb in ieder geval wat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:41

En waar heb jij je ingeschreven? Wellicht iets voor mij ook..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:55

Nou, ik had wel vaker gekeken op internet voor thuiswerk, maar dat leek mij meer oplichting dan echt werk. Op de meeste site's moest je namelijk inschrijfgeld betalen.
Toen kwam laatst mijn vader er mee dat het bedrijf waar hij werkt ook thuiswerk gaat aanbieden en zo heb ik mij ingeschreven.
Dit is alleen iets heel plaatselijks, je moet ook zelf de spullen ophalen en binnen 2/3 dagen weer terug brengen. Aangezien jij in Limburg woont heb je niets aan het bedrijf waar ik mij heb ingeschreven.
Misschien eens kijken of ze bij jou in de omgeving ook zoiets hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:03

Solleke_Noah schreef:
Bedankt! :)

Kreeg net nog een grappig mailtje binnen van zo'n jobsite, hebben jullie dat ook vaak, mailtjes voor totaal ongepaste jobs?

Beste heer/mevrouw,

Onderstaand de nieuwste vacatures die voldoen aan de criteria zoals die door u zijn ingevuld in uw profiel. Wilt u uw profiel aanpassen?: klik hier

Uw vacature

Kinderverzorger kinderdagverblijf

Ik heb een master in de biologie, ik zou die kindjes waarschijnlijk laten vallen ofzo :')

Ik structureel voor eerstegraads docent Duits (ik spreek geen Duits :') ) en arts! Ik heb niet eens een medische studie gedaan :')
Ik zie mij al over de zaal lopen; 'goed nieuws en slecht nieuws; jullie gaan allemaal dood, want dat is de enige zekerheid die je hebt in het leven :') '

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:16

Haha ben duidelijk niet de enige die er last van heeft :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:47

Ik kreeg poosje terug een vacature voor automonteur.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:49

Ik moet zeggen dat werk.nl wel passende vacatures geeft bij mij tegenwoordig. Nou ja 100 procent passend zoals zij zeggen is het dan weer niet maar goed, het komt meer in de buurt dan arts :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:51

Even een vraagje. Hebben jullie je CV ook op diverse sites gezet?
Enerzijds denk ik dat het wel handig is, anderzijds ben ik hier wel huiverig voor en wil ik zelf bepalen wie mijn CV ziet. :+ Hoe denken jullie hierover?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:51

Ik heb het wel op meerdere sites gezet, maakt mij niet uit wie het ziet :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:05

En hoe heb je dat gedaan met persoonlijke gegevens?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:06

Na een stilte van drie weken had ik het eigenlijk al een beetje verwacht, maar zojuist kreeg ik een mail die bevestigde dat ik ben afgewezen voor de functie waarvoor ik op gesprek ben geweest. Aan mijn cv lag het in elk geval niet, want die werd omschreven als uitstekend en het gesprek is prettig verlopen. Waarschijnlijk waren mijn medekandidaten dus gewoon beter, maar ik zit er toch aan te denken om wat meer feedback te vragen. Hoe doen jullie dat? Terug mailen of toch even een belletje plegen?

Ik krijg ook onzinnige vacature suggesties hoor. Psychiater of financieel medewerker terwijl ik farmacie heb gestudeerd. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:10

Financieel, farmacie; begint iig beide met een f :')
Ik zou bellen met de vraag of ze iets van een tip kunnen geven waardoor jij je nog beter kan ontwikkelen (oid). Of gewoon vragen naar het 'waarom'.

Ik heb gewoon mijn persoonlijke gegevens er neer gezet, zijn toch alleen maar bedrijven die erop kunnen loeren.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:13

Ah wat balen Chanen!
Ik zou even bellen als ik jou was. Is toch net wat makkelijker feedback vragen. :)

Okee, thanks vuurneon!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:25

Chanen schreef:
Na een stilte van drie weken had ik het eigenlijk al een beetje verwacht, maar zojuist kreeg ik een mail die bevestigde dat ik ben afgewezen voor de functie waarvoor ik op gesprek ben geweest. Aan mijn cv lag het in elk geval niet, want die werd omschreven als uitstekend en het gesprek is prettig verlopen. Waarschijnlijk waren mijn medekandidaten dus gewoon beter, maar ik zit er toch aan te denken om wat meer feedback te vragen. Hoe doen jullie dat? Terug mailen of toch even een belletje plegen?

Ik krijg ook onzinnige vacature suggesties hoor. Psychiater of financieel medewerker terwijl ik farmacie heb gestudeerd. :+

Terugmailen en vragen of je wat feedback kan krijgen. Vaak nemen ze dan zelf telefonisch contact op.

Mijn CV staat wel op enkele websites :j heeft wel nog niks opgeleverd...

Net een telefoontje voor die functie als veeverzorger (varkensbedrijf), ik mag op gesprek komen bij de eigenaar van het bedrijf! Had het niet echt verwacht want die vrouw van het interimkantoor leek niet te denken dat het iets voor mij was.

Morgen ook nog een sollicitatiegesprek voor een doctoraat.. de kansen beginnen te komen. Hoe doen jullie dat als je meerdere gesprekken hebt lopen, maar wel een duidelijke voorkeur voor één bepaalde job? Want als het varkensbedrijf me dinsdag al wilt hebben, en ik pas daarna iets hoor van een andere functie... Vind het ook zo rot om toe te zeggen en na enkele weken alweer weg te zijn.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:38

Solleke ik ga er van uit dat die man jou cv heeft gezien.. als hij dan al even nadenkt dat weet hij wel dat jij geen eeuwigheid gaat blijven in zijn bedrijf.
En daarbij is eerste maand proeftijd dus als je zegt ik kom morgen niet meer terug (om welke reden dan ook) kan dat toch?

Ik belde net iemand met een eigen bedrijf (kennis van collega). Hij was al zeer afhoudend en gaf hem mijn referentie (mijn collega dus) en toen lachte die me gewoon uit. (terwijl collega echt met hem op goede voet staat! )
poef dag zelfvertrouwen. -O-

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:55

:? Wat een rare reactie Dungen? Waarom lachte die man je uit? Snap goed dat je zelfvertrouwen dan een deuk krijgt :(:)

Ja, je hebt opzich wel gelijk, maar vind het zo rottig om een baan aan te nemen waarvan je weet dat je er normaal gezien niet lang gaat blijven.. Voelt een beetje oplichter-achtig ofzo.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:04

Ja ik had me echt op alles voorbereid aan reactie... Mijn verkopers praatje al klaar waar ben ik goed in, wat kan ik, wat voor een toegevoegde waarde ben ik.. Maar niet op en uitlach reactie -O-

Ik snap wat je bedoeld.. zelf zou ik het ook echt niet makkelijk vinden. Maar het kan wel, je moet alleen nog wel jezelf recht in de ogen aan kunnen kijken aan het einde van de dag. :)