Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brokjes schreef:het is misschien niet helemaal hetzelfde, maar ik had maandag les en mijn instructrice zei mij:'Ze gaan gewoon ff voor, omdat jij twijfelt.' (Ik ging namelijk gas minderen voor een zebrapad, terwijl er geen voetgangers liepen) Rij je rond de max snelheid(bv 45 waar je 50 mag) dan gooien ze hem er ook minder snel even voorlangs. En goed vooruit kijken moet toch wel, dus je kunt altijd remmen als er wel iemand wil oversteken. Ik denk dat als het echt zo'n punt is, dat dat wat E_J zegt helemaal niet zo gek is.zo zat ik weer eens achter het stuur vandaag.
ik ben al 11 maanden bezig met lessen, en ik wordt er wel eens moedeloos van. besluitvaardigheid blijft een ding bij mij, instructeur weet niet hoe dit nog te verbeteren. ik vind het bij rotondes of voorrang verlenende wegen moeilijk om te weten wanneer ik kan gaan. dan blijf ik gewoon te lang twijfelen en dat weet ik ook. ik probeer dan een plan te maken (na die rode auto kan ik), gebeurt er weer wat en dan sta ik weer (kansen gemist ondertussen).. pff. of als ik aan kom rijden ga ik standaard afremmen om zeker te weten of ik kan gaan, ik had allang gekund als ik gewoon doorreed. maar doorrijden voelt zo onveilig voor mij, omdat ik toch extra wil kijken om het zeker te weten, afijn, die tijd heb je dus niet. ik wordt gek van mezelf. vraag me ook af of ik echt een rijbewijs nodig heb, en of ik wel kan leren rijden.
brokjes schreef:zo zat ik weer eens achter het stuur vandaag.
ik ben al 11 maanden bezig met lessen, en ik wordt er wel eens moedeloos van. besluitvaardigheid blijft een ding bij mij, instructeur weet niet hoe dit nog te verbeteren. ik vind het bij rotondes of voorrang verlenende wegen moeilijk om te weten wanneer ik kan gaan. dan blijf ik gewoon te lang twijfelen en dat weet ik ook. ik probeer dan een plan te maken (na die rode auto kan ik), gebeurt er weer wat en dan sta ik weer (kansen gemist ondertussen).. pff. of als ik aan kom rijden ga ik standaard afremmen om zeker te weten of ik kan gaan, ik had allang gekund als ik gewoon doorreed. maar doorrijden voelt zo onveilig voor mij, omdat ik toch extra wil kijken om het zeker te weten, afijn, die tijd heb je dus niet. ik wordt gek van mezelf. vraag me ook af of ik echt een rijbewijs nodig heb, en of ik wel kan leren rijden.
E_J schreef:Ik herken dat ook wel bij voorrang verlenende wegen en dan oprijden. Dat vind ik ook heel lastig en ik wacht ook vaak veel te lang. Wat mij daarin helpt is eigenlijk een beetje de attitude aannemen van “de instructeur stampt wel op de rem als het niet kan”![]()
Dan bedoel ik natuurlijk niet expres gevaarlijke situaties opzoeken door gewoon maar te gaan zonder te kijken, maar juist gewoon rijden wanneer ik zelf (of in dit geval jij) bang ben dat het eigenlijk niet kan terwijl er uiteindelijk juist best veel ruimte is. Maar zo krijg ik langzaamaan in mijn hoofd dat vaak als ik denk dat het net niet kan, het juist makkelijk kan, omdat mijn instructrice niks doet![]()
Als dit een domme techniek is, mogen jullie me gerust voor mijn hoofd slaan
brokjes schreef:zo zat ik weer eens achter het stuur vandaag.
brokjes schreef:bedankt voor jullie reacties!
lees het eea over onzekerheid, weet niet of dat het echt is. ik heb in totaal 70-80 uur gelest, dus dat is al wel ruim. nog geen een keer opgeweest. iedereen zegt dat ik vol moet houden maar het begint me behoorlijk dwars te zitten. misschien ga ik eens proberen of het in een automaat beter gaat, dan heb ik in ieder geval nog iets.