Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:37

Jaaa en ik ben ook weer aam het solliciteren... ene afwijzing na de anderen...

ik mag niet klagen. mijn contract loopt nog tot mei 2015... maar de sfeer op het werk. is drama waar ik en een aantal anderen niet fijn in werken. En helaas is het maar 24 uur. ben 23 en wil graag het huis uit en gaan samenwonen... maarja dat gaat zo niet.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:06

quartel schreef:
succes bij de AH

Spoiler:
Als je aangenomen word, wel je loonstrook in de gaten houden

Hoezo? Heb al eerder bij een AH gewerkt, vind alleen dat Plaza irritant.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:24

Afbeelding

:')

Succes met het gesprek bij de AH!

Deze week wordt spannend, twee sollicitatiegesprekken, hoop zo dat er een job voor mij tussen zit. Ik probeer me heel erg in te lezen over beide jobs, kan maar helpen :P

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:43

Succes bij de AH.
Ik zit die tips van monsterboard te lezen. Bedenk vragen bij een vacature maak een top 5 en bel het bedrijf! Whut? Als iedereen dat zou doen dan zouden ze daar toch gek worden? Zijn hier mensen die dat doen?

En..... er staat een vacature op die helemaal aansluit bij mijn interesse gebied. Maar vacature is +50 dagen oud en er staat in de vacature dat je je brief moet sturen binnen 14 dagen. Zou ik toch nog een belletje wagen of zou ik het laten zitten? -btw vacature word een niveau hoger gevraagd-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:47

Dungen schreef:
-

En..... er staat een vacature op die helemaal aansluit bij mijn interesse gebied. Maar vacature is +50 dagen oud en er staat in de vacature dat je je brief moet sturen binnen 14 dagen. Zou ik toch nog een belletje wagen of zou ik het laten zitten? -btw vacature word een niveau hoger gevraagd-

Ik zou zeggen, gewoon proberen!
Of ze zijn die vacature vergeten eraf te halen, of beter..... Hij is nog niet vervuld! Grijp je kans zou ik zeggen!

Dungen

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:50

Dat is waar!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:32

Zou ik hier mogen meepraten?

Wat vinden jullie ervan als je voor een functie solliciteert en achteraf gebeld wordt dat het een tijdelijke functie voor 6 maanden is? Is dat normaal of ben ik de eerste die daar te maken mee krijgt? }:0

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:52

Wieldop schreef:

Wat vinden jullie ervan als je voor een functie solliciteert en achteraf gebeld wordt dat het een tijdelijke functie voor 6 maanden is? Is dat normaal of ben ik de eerste die daar te maken mee krijgt? }:0

Herkenbaar, soortgelijks meegemaakt.
Ik solliciteerde op een functie en werd gebeld voor een gesprek.
Ik hartstikke blij natuurlijk, bleek tijdens het gesprek dat ik er niet kwam voor die functie maar voor een invalcontract. ;(

Dat was een tegenvaller, omdat ik op dat moment een baan had en niet beter werd van een invalcontract.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:11

Wieldop schreef:

Geen directe ervaring mee, heb nu ook een gesprek lopen voor een baan voor maar één jaar, dus hier staat het er altijd bij. Als het voor je vaste lasten enz niet uitmaakt, is het misschien wel goed om toch verder te gaan met die tijdelijke functie? Heb je toch weer ervaring opgedaan..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:15

Wat zouden jullie doen!!

Als ik word aangenomen bij Ah maak ik ong 15 uur per week. Iig dat denk ik.

Op mijn huidige werk bij een fabriek werk ik 40 uur per week, maar is echt saai en niks aan. Maar verdient dua beter wat hadden jullie gedaan.

Leuker werk en minder uren dua minder verdienen

Of

Saai werk en goed verdienen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:24

Tja, valt te zien, heb je het werk nodig? Moet je een gezin onderhouden? Ben zelf in mijn studententijd ook overgestapt van twee dagen voltijds werken naar één dag voltijds, minder verdienen maar een beetje meer vrije tijd en rust. Maar het geld toen was extra en niet écht nodig.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:28

Woon nog bij me ouders, heb werk nodig voor mijn paardje.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:30

Tanden op elkaar en doorbijten in de fabriek hoe zuur ook.
Van 15 uur per week bij de ah kan je ook echt alleen je paard onderhouden en verder niets..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:31

Als je je paard kan onderhouden van minder uren? Ik zou het zelf waarschijnlijk niet aandurven en liever doorzoeken naar iets interessanter maar met meer uren.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:38

Maar als ik 40 uur werk wil vinden ia dan dat ik me leven lang wil doen en hebb geen idee wat ik wil!!

Ik heb straks pas het gesprek bij AH en vraag zeker naar de uren. En of dat evt fulltime kan! Ga ik niet van uit!

En in principe me tijden nu zijn wel fijn ene week 14.00 tot 22.30 en andere week 05:30 tot 14.00 dus heb altijd tijd voor me paardje zeker nj het steeds eerder donker word. En krijg per week uitbetaald wat voor mij een nadeel is want ik kan niet sparen!! Het is trouwens ook uitzend periode ven 26 weken geloof ik

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:18

Zou je dan niet eens opzoeken hoelang je contract daar nog duurt?

En betreft niet altijd in het donker naar het paard. Je bent 20 je kan niet altijd thuis blijven wonen dus ja dan hoort het er bij dat je soms minder leuk werk en/of werktijden hebt..

Er zijn maar weinig mensen die echt weten wat ze willen. Als ik daar op had moeten wachten was ik ook nog niet aan de gang geweest :P (ben een paar jaar ouder ; ) )

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:57

Ik heb wel wen paardenhouderij opleiding maar daar wil ik toch niks meer mee doen.
Alles wat ik leuk vind is of geen werk te vinden of niks aan te verdienen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:07

Ik kies dan voor dom werk en meer verdienen, zodat je ook meer opzij kan zetten om op jezelf te gaan wonen :) want bij de appie werken is nou ook niet echt een sprong vooruit in je ontwikkeling en gericht op je studie. Maar op jezelf kunnen wonen, is juist weer bevordelijk voor persoonlijke groei.

Moet zeggen dat het paard voor mij absoluut niet iets is waar ik rekening mee houd qua werktijden. Als het dan toch 'dom' werk is, verdien ik liever lekker door veel uren te maken :o juist als je nog niet weet wat je wil.

Tip; ik heb er veel gehad aan 'meeloopdagen'. Gewoon iemand gevraagd of ik een dag mee mocht lopen (of via het netwerk die vraag uitgezet) omdat diegene een beroep had die mij wel leuk leek. Zo heb ik oa bij een operatie gestaan. Dan stelde ik ook de vraag 'wat moet ik nog doen om hier te komen?'. Uiteindelijk bij meerdere mensen meegelopen, uiteenlopende dingen en toen een veel beter beeld gehad van; dit wil ik niet, maar deze richting wel! En veel met mensen gesproken, over mijn drijfveren bv.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:16

Wieldop schreef:

Ik kreeg tijdens het gesprek te horen dat, als ik doorging, ik niet in dienst bij het bedrijf kwam, maar via het UZB werkte met tijdelijke contracten van een half jaar >;)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:33

Heb ik ook gehad daarom vraag ik het ALTIJD als ze bellen voor een gesprek. En als ze mailen voor een gesprek bel ik zelf even.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:42

Ben sinds zaterdag weer open sollicitaties en het versturen en alweer vijf afwijzingen binnen. Heel fijn dat ik mails terug krijg en stuur altijd een bedank email, maar ik baal wel.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:36

Ze zoeken bij het 5 sterrenhotel Huis ter Duin (Noordwijk) ook mensen voor verschillende functies. Je moet dan wel Engels kunnen. :) www.ikwerkmetpassie.nl

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:23

Ze gaven aan dat het een tijdelijke functie van zes maanden betreft en ze geen uitspraken konden doen over de verlenging. Tsja, daar heb ik niet zo veel aan?!

Maar vuurneon, hoe reageerde je daarop in het gesprek? Wel raar dat ze zelf werven en je daarna op een andere payrol wordt gezet. (qua kosten voor het bedrijf)

Doen sommige van jullie op vacatures van uitzendbureaus reageren? Maken jullie dan nog verschil tussen bepaalde bureaus? Waarom wel of niet?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 06:48

De gewone uitzendbureaus zoals randstad en creyfs sla ik over. Omdat dat 9 van de 10 keer tijdelijk is of eerst 2,5 jaar bij hun in dienst.

Detachering bureau reageer ik wel eens op of ik bel even. Natuurlijk ook afhankelijk van wat er in de advertentie staat/hoe proff het er uit ziet. Vooral diegene die voor kwaliteit gaan ipv kwantiteit kunnen we gunstig zijn :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 07:38

Ik zit bij Randstad en nu tijdelijk dit werk vind ik niet erg :P