Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:26

Even een vraag tussendoor: hoe denken jullie over een rode broek bij een sollicitatiegesprek? Heb er wel een heel neutrale trui op.

24ste een sollicitatiegesprek voor een hele leuke job bij een natuurorganisatie en 26ste nog eentje voor een doctoraat. Vind het mega spannend want beide jobs zouden echt iets zijn wat ik zoek. Ik twijfel dus alleen over mijn outfit :=

Niniane

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:25

Een rode broek vind ik niet zo. Ga voor een zwarte broek, jurk/rok of een mooie pantalon. H&M en Zara hebben er genoeg van.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:39

Vandaag uit het niets te horen gekregen dat mijn cobtract niet verlengd wordt... Helaas pindakaas. .

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:38

Ik heb zowaar een afwijzing binnen..........ik had eigenlijk wel verwacht voor een tweede gesprek te kunnen.
Jammer dat ze de reden van afwijzen niet noemen.......nu word ik er nog niks wijzer van -O-

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:09

Je mag toch wel bellen en vragen waarom, zodat je eventuele tips kan meenemen naar een volgende sollicitatie?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:31

Men geeft vaak aan dat door het grote aantal sollicitanten ze niet iedereen persoonlijke feedback geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:12

purny schreef:
Men geeft vaak aan dat door het grote aantal sollicitanten ze niet iedereen persoonlijke feedback geven.

Maar Q is al op gesprek geweest. Q bel even erachteraan waarom jij het niet geworden bent, vervelend zeg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:13

Solleke_Noah schreef:
Even een vraag tussendoor: hoe denken jullie over een rode broek bij een sollicitatiegesprek? Heb er wel een heel neutrale trui op.

24ste een sollicitatiegesprek voor een hele leuke job bij een natuurorganisatie en 26ste nog eentje voor een doctoraat. Vind het mega spannend want beide jobs zouden echt iets zijn wat ik zoek. Ik twijfel dus alleen over mijn outfit :=

Een rode broek is iets dat je echt tof vindt of vreselijk (ik houd ervan haha), ik zou zelf een iets neutralere kleur kiezen :). Het zijn geen uitbundige functies waarbij je enorm op moet vallen, dus dan zou ik kiezen voor een zachtere kleur.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:41

vuurneon schreef:
purny schreef:

Maar Q is al op gesprek geweest. Q bel even erachteraan waarom jij het niet geworden bent, vervelend zeg!

Ik was niet flexibel genoeg.
Het feit dat ik mijn dochter van 13 niet alleen uit school laat komen....voor zichzelf wil laten koken en verwacht dat ze op tijd in bed ligt.......en dat dat 1 x per 10 weken voor zou kunnen komen als ik dan toevallig net die avond ingeroosterd word maakt mij niet flexibel genoeg 8)7
Dat ik verder altijd oproepbaar ben en nooit nee zeg als ik als extra gevraagd word.....het mij ook geen verschil maakt of ik in het weekend werk of tijdens nachten dat telt dan minder zwaar of zo?

Onwijs frustrerend allemaal zo hoor.
Je moet tegenwoordig voor 6 uurtjes werk wel 24-7 beschikbaar zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:45

Ooo dussss....
Mijn collega had hetzelfde gehoord. Die was niet flexibel omdat ze een alleenstaande moeder was (terwijl kind alleen tussen de middag naar huis gaat, ze nu ook gewoon rustig 8 uur werkt en de vader gewoon volledig in het spel is :+). Q, ik denk dat als jij een man was, dat geen issue was...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:52

Misschien heb je daar een punt vuur.
Zoals wij het hier met onze dochter doen is het nog nooit echt een probleem geweest qua werken.
Ze vonden het juist altijd fijn dat ik altijd wel kon invallen als er wat loos was.
En dan nu dit.... -O-
Daar kan wil en ga ik dus ook niks aan veranderen.
Ik ga mijn 13 jarige niet aan haar lot over laten voor ook nog eens een bagger slecht uurloon.

Het zijn gewoon even slechte tijden.....voor veel meer mensen dan alleen mij.
Ik vrees dat het ook nog een poos zal duren voor er weer op een normale manier werk te vinden zal zijn.
Jammer hoor.......ik werk toch echt wel graag en kan me dan ook voor 100% geven alleen is dat blijkbaar niet meer goed genoeg.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:55

ze hebben teveel keus en ik heb soms het idee dat ze zelf niet eens meer weten waarop ze moeten selecteren omdat er zoveel mensen op af komen en daardoor maar voor het werk onzinnige dingen bedenken. T is natuurlijk te zot voor woorden dat mijn collega daar ook door is afgewezen, puur omdat ze alleenstaande moeder is. Als zij een hij was en alleenstaande vader was, vermoed ik maar zo dat het probleem van flexibiliteit minder relevant zou zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:56

Jammer Quartel, ik vind het juist top dat jij er zo voor je dochter zorgt! Bij ons was er vroeger niemand thuis op die leeftijd als wij thuis kwamen, en dat heb ik wel gemist.

Werkgevers kunnen het nu maken om voor het minimale wel het maximale te vragen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:07

Bedankt voor de meningen, toch maar een neutrale kleur dus :) heb nog wel een zwarte broek dus zal die dan aandoen.

Jammer quartel van de afwijzing.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:10

sja....helaas is het zoals het is.
Mooier kunnen we het niet maken denk ik.
Mijn dochter heb ik iedere dag maar 1 dag..........en die dag kan ik niet meer over doen.
Ze zou het prima kunnen hoor......maar inderdaad het gevoel geven dat ze een beetje in de steek gelaten word gaat me gewoon te ver.
Thuis zitten breekt me ook op hoor.....nou goed...wie weet krijgen we nog een beetje geluk.

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:23

Ik meld me hier ook weer. Ik heb een half jaar lang een collega vervangen die met zwangerschapsverlof was. Ik ga binnenkort van 30 uur naar maximaal 8 uur per week (flex-contract). Dus ik ben weer actief bezig met solliciteren.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:53

Ik hoor maandag of ik mijn contract verlengd word.... Moet nu een vaste aanstelling krijgen... Best spannend dus

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 07:33

Bravour, mijn contract wordt niet verlengd dus ik moet ook weer aan de bak.

Jolanda, veel succes!

Ik had gister weer een afwijzing gekregen..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:11

Mocht iemand nog een tijdelijke functie (tot eind november maar wellicht met mogelijkheid tot verlenging) op de klantenservice (dus een callcenter, maar wel inbound, dus mensen bellen jou met een vraag) zoeken/ willen in Den Haag, stuur me een pb!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:26

Ik heb open sollicitaties gestuurd naar enkele stallen via de mail. Bij sommigen is het al meer dan 10 dagen geleden en ik heb nog niets gehoord. Zal ik iets sturen in de trend van: ''Ik heb u een open sollicitatiebrief gestuurd, maar nog niets ontvangen, dus informeer ik nog eens..? ''
Of is dat opdringerig?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:29

Ik zou even bellen :)
Iets in de zin van 'ik heb op .. een open sollicitatie gestuurd, maar tot op heden geen reactie ontvangen. Ik was benieuwd of mijn sollicitatie goed is aangekomen'

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 06:57

Jeetje heb 12 sept een mail ontvangen voor een kennismakingsgesprek bij ah lees nu pas. Moet contact opnemen voor een gesprek.Door al die facebook berichten erover heen gelezen.
Waarom bellen ze niet gewoon!!!

Maar wil vandaag bellen maar weet nket echt wat ik moet zeggen! Kan iemand misschien helpen?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:12

Heb morgen om 11 uur sollicitatie gesprek :) bij Albert Heijn

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:15

Dus toch gebeld! Goed zo en succes morgen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:18

succes bij de AH

Spoiler:
Als je aangenomen word, wel je loonstrook in de gaten houden