Zijn er ook ervaringen hier met nachtdienst en zwangerschap?
Zelf ben ik nu zwanger en merk ik dat mijn naaste collega's het raar vinden dat ik s nachts werk en geen vervangende dagdiensten doe.
Nu is mijn contract gebaseerd op alleen nachten 8 nachten per 4 weken verdeeld in blokjes van 3 en 4 en 1 vakantie nacht. Werk in een woonzorg centrum (ouderenzorg)
Bij ons op werk mag het niet. Negatieve effecten voor de baby en moeder maken dat werk het verbied vanaf 3 maanden. Ik moet zeggen dat ik dat als collega fijn vind, omdat je overdag makkelijker iemand kan ontlasten dan 's nachts met lagere bezetting.
Wij zijn afgelopen nacht weer heel de tijd bezig geweest & nee, reanimatie was niet succesvol, maar voor die persoon “beter” dat het niet geslaagd is ook gezien de reden van reanimatie (lekker vaag dit, sorry )
Spelt
Geplaatst: 17-03-21 03:34
Jeetje wist niet dat hier een topic over was Ik meld me ook 2/2 nu. Drukte valt mee (vvt zorg)
Grit
Geplaatst: 17-03-21 04:29
Mijn nachtdienst zit er al op Ik heb een halve nacht meegelopen op een andere locatie waar we in de nacht mee samenwerken voor een 'kijkje in de keuken'.
Jullie werkse nog, ik hoef zondagnacht pas weer en duik nu mijn bed in
Hier 1/5 Ik ben gedetacheerd voor de nachtdienst op de HIC in maart en april. Om de week 5 nachten in principe. Maar heb nog wel vakantie tussendoor en nog een keer dat ik er maar 3 kan. Maar opzich wel lekker.
Vanaf 1 mei een nieuwe baan als psychiatrisch verpleegkundige maar bij een andere organisatie. Nu in Gelderland ipv overijssel. Nog niet bekend of ik daar ook nachtdiensten ga draaien. Maar vind het wel fijn om straks 1 vaste locatie te hebben ipv van het flexen wat ik nu doe.
Normaal slaap ik voor als de nacht in ga. Maar aangezien ik pas smiddags wist dat die avond een nacht mocht draaien is me dat niet gelukt... Merk dat nu wel... pfff...
Om 9 uur de honden naar de trimsalon brengen en dan mag ik ook mijn bedje opzoeken. Nu wachten tot vroege dienst komt.