Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:09

Ik zou het idd ook gewoon proberen :)

Ik solliciteer me rot maar pfff t schiet niet op....
Ik weet gewoon niet meer waar ik zoeken moet

Oehlala

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:20

dat klinkt bekend, en velen melden zich ook helemaal niet meer. Dat is ook frustrerend.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:23

Dat vind ik nog het meest frustrerend aan solliciteren, dat je soms helemaal niks terug hoort. Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant denk ik, stuur dan een mailtje met afgewezen en met reden. Is het mijn CV? Mijn brief? Of stuur alleen maar dat je bent afgewezen, dan weet je tenminste iets als sollicitant.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:32

Paar weken gelede ook gesolliciteerd bij de intertoys en zei zo can je hoort het wel. niks meer gehoord dus ik er heen, hebben al iemand anders. (Normaal latrn zich van ze horen ook omdag hij het zelf zij) is die waarschijnlijk mij vergeten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:44

Amandavd schreef:
Dat vind ik nog het meest frustrerend aan solliciteren, dat je soms helemaal niks terug hoort. Aan de ene kant snap ik dat, maar aan de andere kant denk ik, stuur dan een mailtje met afgewezen en met reden. Is het mijn CV? Mijn brief? Of stuur alleen maar dat je bent afgewezen, dan weet je tenminste iets als sollicitant.

Ik snap dat echt niet, ik vind het uiterst onfatsoenlijk. Het is een kleine moeite om mensen af te wijzen, voor sommigen helemaal geen moeite helaas :+ (die hadden gewoon at random door het systeem een afwijzing gestuurd omdat er teveel waren). Sluit dan gewoon de vacature, net als bij de politie, als het boven een bepaald aantal komt denk ik dan.... Maar niets laten horen vind ik uiterst onbeleefd.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:56

ik ook, en oh wee als je als sollicitant eens een keer niet direct de telefoon opneemt of wat dan ook, dat is dan een godszonde, en bedrijven kunnen eigenlijk doen en laten wat ze willen. Niet professioneel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:00

De functie waar ik toen voor werd afgewezen, zal binnenkort weer komen. Wat wel erg leuk is, is dat diegene die toen bij het sollicitatie gesprek zat dan gelijk een goed woord voor mij wil doen (gaat via UZB namelijk).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:22

Ik heb ook van vele sollicitatie's niks gehoord, erg vervelend. En dan vinden ze het raar als je belt om te vragen waarom je niks hebt gehoord.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:55

Ja het is tegenwoordig zo onpersoonlijk. Schrijf idd op waarop je bent afgewezen dan kun je het veranderen/er aan werken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:06

Ik had net een super gezellig sollicitatie gesprek *\o/*
Ik kwam er gewoon super vrolijk uit......

Het was bij ready 4 you in een mooi hotel....hartstikke lieve dame gesproken.
Ik wilde eigenlijk liever niet voor een uitzendbureau maar die mening heeft zij omgebogen nu.

Morgen hoor ik meer.........ik ben benieuwd.....duim duim

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:11

Helaas ben ik ook nog steeds op zoek naar werd, ben alleen niet meer zo actief op bokt.

Ik werd vanochtend gebeld door een bedrijf, die wou even melden dat ze me niet op gesprek lieten komen omdat ik een brief had gestuurd voor keuken hulp bij de telegraaf.

Nou haha ik kende dat hele bedrijf niet eens die me belden en ik ben toch niet gek om zo'n brief naar een vreemd bedrijf te sturen, en nog wel als keuken hulp bij de telegraaf :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:35

Klinkt goed Q ! :D

Hahah en wat een raar telefoontje zeg :P

Ik wordt echt priegel van het solliciteren, heel vaak hoor je er idd niks meer van en dat is heel irritant...
Maar goed we gaan gezellig door :P

Welke sites zoeken jullie op ?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:40

Val alle sollicitaties die ik hier in 1 maand doe, hoor ik 1 x per 2 maanden misschien van iemand iets terug.
Aan de ene kant erg jammer.....aan de andere kant.....als je een vacature hebt staan en er vliegen 1000 man op af ben je gewoon ook te veel uren kwijt als je die allemaal gaat beantwoorden.

Het is van beide kanten gewoon begrijpelijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:58

Ik heb tot nu toe (in 2 jaar tijd) altijd wat gehoord :j helaas vooral afwijzingen :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:42

Ik hoor ook vrijwel altijd iets :)
Vrijwel nooit echt inhoudelijk, maar toch

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:50

apart....zelfs de afwijzingen komen hier blijkbaar niet door :')
Zal ik misschien toch iets helemaal verkeerd doen dan? :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:08

RoodZonnetje schreef:
Ik hoor ook vrijwel altijd iets :)
Vrijwel nooit echt inhoudelijk, maar toch

'Er zijn andere sollcititanten die beter voldoen aan het functieprofiel"
Of varianten daarvan :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:09

Precies :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:38

Ik kom er dus achter dat je kan werken en leren bij Hans Anders :D Heb daar dus gelijk gesolliciteerd, lijkt me erg leuk :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:19

Net weer een afwijzing gehad maar dan een uitgebreide, niet het standaard mailtje. Gelijk maar een mail teruggestuurd:
Geachte mevrouw,
Bedankt voor uw mail met betrekking tot mijn afwijzing. Ik wil u wel even een compliment geven met betrekking tot de reden. Er zijn maar weinig bedrijven die tegenwoordig nog zo'n uitgebreide afwijzing sturen. Vaak krijg je een mail met dat je niet in het profiel past maar bij deze reden heb ik echt iets aan de reden van afwijzing. Het is al moeilijk genoeg om aan de slag te komen en aan sommige dingen heb je niks. Desondanks wil ik u toch succes wensen met het vinden van een geschikte kandidaat!

Of is dit fout geweest?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:26

Niet geschoten is altijd mis purny! Ikzelf zou het wel waarderen!

Hier even weer reminder gehad waarom ik weg wil *juk*.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:33

Heb pas een verhaal gehoord van de vader van een vriendin van mij. Een kennis van hem, een Afghaan die aan het solliciteren was voor een baan op kantoor, alleen zijn Nederlands was niet heel sterk. Bedrijf in kwestie wees hem af en stuurde de brief terug met alle taalfouten omcirkeld en verbeterd en kreeg als bericht dat hij eerst zijn Nederlands moest bijschaven en dat dit zou helpen bij het vinden van een baan. De man stuurde een brief terug en bedankte het bedrijf voor de genomen moeite en dat hij nog een cursus Nederlands zou gaan volgen. Bedrijf was onder de indruk en vond het zo apart dat hij een bedankje stuurde dat ze hem alsnog uitnodigde voor gesprek en nog aangenomen ook.

Dus je weet maar nooit! Vond het wel een mooi verhaal. Het is gewoon fatsoenlijk om een afwijzing met de reden waarom te sturen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:48

Gefeliciteerd, iedereen die aangenomen is en succes, iedereen die aan het solliciteren is :D

Ik heb ook altijd liever een afwijzing dan geen bericht. Ik heb enkele open sollicitatiemails gestuurd, en van de meesten niets terug gehoord. Het lijkt mij een kleine moeite om gewoon even een mailtje terug te sturen dat je niemand nodig hebt.. maargoed..

En ik wacht nog steeds op bericht van Divoza waar ik vorige week maandag op gesprek ben geweest. Hij zei dat hij zou proberen binnen een week een besluit te nemen, maar ik heb nog steeds niets gehoord.. spannend dus..

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:06

Sinds twee weken ben ik ook weer werkzoekend. Werkte acht maanden via interim in een keuken/cafetaria van een bedrijf, maar helaas waren er teveel uren, waardoor een shift wegviel en dus mijn shift ingevuld word door een vaste medewerker.

Ben maandag gaan werken op een chocoladefabriek, aan de band. Werd gillend gek, kreeg een acute oorontsteking en daardoor de rest van de week ziek thuisgezeten.
Vanmiddag gaan solliciteren in een ander bedrijf als magazijnmedewerker. Positief getest, en mag maanden in ploegen beginnen. Eerst wat magazijnwerk en nadien word ik opgeleid tot orderpicker, dus rondrijden met de heftruck ed.

Zelf opgeleid als opvoedster, maar daar is geen werk in te vinden (ik wil jeugdzorg doen, en mijn diploma is een graad te laag) Dus besloten om een opleiding bij te volgen, maar om die te financieren dan maar een "gewone" job doen. Nu is het zo dat ik dus letterlijk lichamelijk ziek word als ik werk moet verrichten dat ik niet wil doen... Herkent iemand dat?
Wat doe je als je werk moet doen wat je écht niet wil doen, maar toch moet doen omdat het niet anders kan. Hoe ga je daarmee om? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:11

Acceptatie en de punten eruit zoeken die je wél leuk vindt. Ik heb bv geweldige collega's en fijne cliënten en ben van mijzelf al vrolijk en optimistisch. Dus ik doe al jaren flut werk, maar door positiviteit en vooral acceptatie dat het nu even niet anders is kon ik wel elke dag met enig plezier 's ochtends naar het werk. Je erbij neerleggen, dankbaar zijn dat je werk hebt en inkomsten en vooral hard hopen en werken aan een betere baan.

Heb nu wel een studie erbij, start ik maandag mee, om mij mentaal ook bezig te houden. Dat simpele werk is niet goed voor de hersenen :=