Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:40

Ik werk via MyParcel en dat bevalt dikke prima, maar de prijzen gaan natuurlijk steeds verder omlaag naarmate je meer duizenden pakjes verzend. Bij mij blijft het de meeste dagen onder de 10 pakketten (verzend natuurlijk veel naar wederverkopers) dus dan spreek je van een hele andere staffelprijs :)

Rex_Rolfo

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:44

Die 4,63 ex kan zelfs met één pakket per dag :)
Max is uit het hoofd 10 kg en 60 liter (bv 60x40x25 cm)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:18

Ja en daar heb ik dus niks aan, ik heb grotere en zwaardere pakketten :P

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:33

Voor de grote jongens gebruik ik meestal DPD, maar het merendeel van mijn zendingen blijft binnen de PostNL grens. Dat zijn inderdaad van die dingen die per bedrijf verschillen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:41

Tot 30 kg werkt voor mij dikke prima, echt heel tevreden over MyParcel / PostNL +:)+

Alleen tja als ik het hier niet meer naar de supermarkt zou kunnen brengen dan zou ik ook balen.
Kan dan wel nog 10km verderop maar is toch weer extra rijden, want daar kom je ook niet altijd toevallig langs...

Trouwens HTS, bij ons is er nog een pakketpunt bij de Gamma! Kan je die in Hellevoet niet enthousiast krijgen....? Is dat niet van dezelfde eigenaar als die op Middelharnis? :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:46

PostNL-punt zit hier inderdaad ook in de Gamma, maar die nemen alleen pakketten aan en wij hebben ook veel brievenbuspost.

Ik wacht even af wat er hier gaat gebeuren. Ben zeer tevreden over PostNL en met andere (noem geen namen) alleen maar drama gehad.
Daarbij hebben wij ook veel grote en zware pakketten. Dan vallen DHL, GLS en DPD sowieso al af, want dat wordt gewoon veel te duur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:49

Willen ze ook geen brievenbuspost aannemen zoals van jullie, die ze alleen maar in hoeven te scannen? Dan hoeven ze geen zegels te gaan verkopen enzo, maar alleen maar een postzak te hebben :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 22:07

Wat balen van dat PostNL punt zeg... Ik had met de webshop ook de beste ervaringen met PostNL/MyParcel. Wel super vervelend dat ze niet gratis komen ophalen, stiekem dacht ik dat ze bij grote aantallen kosteloos langs zouden komen!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 14:54

Ik had geloof ik al eerder iets gemeld over een droombaan van mij... En ik heb 'm! :D :D

Het nadeel: 40u werken (en anderhalf u reistijd per dag) combineren met een eigen bedrijfje en een intensieve paardenhobby.
Als iemand in hetzelfde schuitje zit of heeft gezeten, graag tips! Altijd al weinig vrije tijd gehad, maar dit wordt planningstechnisch een grotere uitdaging. Ga wel de paarden terugzetten van 5/6 x per week naar 4 keer, en dat is al een flinke stap :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:47

Wat is je droombaan, (wat voor werk), hoe reis je er naar toe en wat is je eigen bedrijf.
Dat scheelt nogal.
Als je per trein reist, kan je je leeswerk of e-mails van je eigen bedrijf al in de trein doen bijvoorbeeld.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:12

Kantoor, auto en webshop :D
Pff, wil delen waar ik ga werken, al helemaal hier - maar dat doe ik nog maar even niet :+
OV is verwacht ik geen optie ivm locatie, maar ik ga even kijken. Weet ook niet hoe het met de spits zit die kant op.

Zat er al aan te denken om in de pauze standaard de pakketjes op de post te doen en boodschappen te halen. Pakketten 's avonds voorbereiden, en op de avonden dat ik niet naar de paarden ga de website bijwerken, voorraad regelen, administratie etc

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:22

En blijf eerlijk naar jezelf toe: hoe lang ga je dat regime volhouden. Wat gebeurt er als je ziek wordt, met vakantie wilt, een weekend weg wilt?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:30

Webshop kan ik overdragen for the time being. Al een week gedaan, en ging prima. Paarden idem; moet ik niet te vaak doen, dan gaat het ten koste van de training, maar de verzorging wordt in geval van ziekte of vakantie gewoon gedaan :)

OV kan, maar levert qua tijd niks op. Even gekeken :D wel een optie als spits erg blijkt te zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:32

En vooral: Genieten, want het is volgens mij wel wat je wilt. Toch?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:33

Ja, zeker!
Ook wel zitten twijfelen, fulltime, ver weg.. maar hart ligt bij alle drie. Heb nu een baan voor 3 dagen, maar ik zit hier gewoon niet op mijn plek...
Waar een wil is is een weg, toch? :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:37

En als het niet lukt kan je altijd nog andere keuzes maken...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:39

Klopt. Maar zou het wel verschrikkelijk jammer vinden. Vandaar dat ik me afvraag of meer mensen in dit schuitje zitten en tips hebben :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:21

Ik zit niet helemaal in hetzelfde schuitje, maar werk wel zo'n 60 tot 70 uur per week, huishouden, 5 paarden (staan prive dus voeren/mesten/etc doe ik ook zelf, 2 honden waar ik intensief mee train.
Gisteren bijvoorbeeld 11,5 uur gewerkt. Van 9 tot half 9. Daarvoor heb ik mijn honden al gedaan (rondje bos en half uurtje trainen) en mijn huishouden, 's avonds de paarden. Het voordeel is dat wij met zijn drieën (moeder en zus) de verzorging van de paarden doen. Dus ik hoef niet elke dag 2 keer erheen :)

Ik slaap niet uit. Mijn wekker gaat elke dag om 05:15 uur. En vóór 23:00 uur lig ik niet in bed.
Bankhangen heb ik in zeker 8 jaar niet gedaan. Is ook niet echt mijn ding. Heel de dag lekker druk bezig.
1 Voordeel is dat ik tussendoor van mijn werk soms ook nog wel even weg kan om bijvoorbeeld met 1 van de honden naar het strand te gaan. Als ik dat 's ochtends bijvoorbeeld niet gered heb i.v.m. tijdgebrek.
Nu zit ik te eten en tegelijk van alles bij te lezen :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 17:41

Jemig, HorseTopShop :=
Ik geloof niet dat ik DAT vol zou houden. In ieder geval niet op 6 uur slaap. Dan rij ik binnen anderhalve week tegen een boom aan :+

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:52

Ik heb veel vertraging opgelopen door bureaucratie en gedoe met verzekeringen dus ik ben nog niet begonnen, maar het lijkt er inmiddels aan komen dat ik snel kan beginnen. Ik ben al wel bezig met het bouwen van een website. Ik heb al eerder Weebly gebruikt maar moet nu dan een betaalde site nemen. Die kost wel 12
Euro per maand. Dat is wel een hoop geld vind ik persoonlijk. Maar heb geen verstand van html ofzo en wil wel graag zelf mijn website kunnen aanpassen. Beetje aan het zoeken wat nu handig is dus

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:24

@Pluisje, je kan kijken of je het bij een ander aanbieder goedkoper kan krijgen, maar twaalf euro is geen gekke prijs hoor! Wellicht dat je het ergens voor 10 kan krijgen, of je moet accepteren dat er reclame op staat.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:30

Mijn werkweken zijn nu ook 60 a 70 uur, gelukkig heb ik geen honden en paarden die ik elke dag moet doen.

Er zijn ook andere opties dan weebly hoor, wij hebben een website van Jimdo, maar ik zie dat je daar een optie tot webwinkel nu ook pas hebt vanaf €15,- per maand.

Vind onze Jimdo website wel veel mooier dan die we (wel jaren geleden hoor) via weebly hadden gemaakt. Nu zijn we aan het sparen voor een op maat gebouwde website, omdat Jimdo niet de shopopties kan bieden die wij willen (meer opties op artikelen etc). Bekijk sowieso goed waar je wilt gaan bouwen, want als je eenmaal een site hebt, ga je dat niet zomaar meer omgooien.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:18

@ PocoGaucha, als het zover is heb ik misschien nog wel een adresje voor je. Heeft mijn webshop ook gemaakt, compleet custom en naar mijn wensen, en absoluut niet door (uurprijs van 25 euro, waar anderen gauw op 50 zitten)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:44

pluisje88 schreef:
Ik heb veel vertraging opgelopen door bureaucratie en gedoe met verzekeringen dus ik ben nog niet begonnen, maar het lijkt er inmiddels aan komen dat ik snel kan beginnen. Ik ben al wel bezig met het bouwen van een website. Ik heb al eerder Weebly gebruikt maar moet nu dan een betaalde site nemen. Die kost wel 12
Euro per maand. Dat is wel een hoop geld vind ik persoonlijk. Maar heb geen verstand van html ofzo en wil wel graag zelf mijn website kunnen aanpassen. Beetje aan het zoeken wat nu handig is dus

Als je met Wordpress en WooCommerce gaat werken, dan is het systeem zelf gratis. Alleen een thema en plugins kunnen geld kost. Hoeft niet altijd, afhankelijk van je wensen. Dan moet je wel een aparte hosting nemen om de website op te zetten.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 07:55

11AFotograaf schreef:
Dan moet je wel een aparte hosting nemen om de website op te zetten.

Dat hebben we niet al te lang geleden nog een keer besproken, daar zijn toen diverse tips gegeven :)