1040 uur: nu al helemaal zat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Re: 1040 uur: nu al helemaal zat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:29

Ik heb nog maar 1 ding over te zeggen.

Ophokplicht heeft niets met de kwaliteit van het onderwijs te maken.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:04

Ik zou gaan, maar m'n moeder vindt het veel te gevaarlijk ivm rellen enzo. Snap het ook wel Nagelbijten / Gniffelen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:07

Voor onze hardwerkende bokkers... die hun schooltijd ontgroeit zijn http://www.loesje.nl/scholieren/schrijf ... 091604.gif

Laat ons gewoon nog even genieten van die goede oude schooltijd, laat ons ook een verhaal hebben voor later. Dat wij gestaakt hebben mét hopelijk een succes. En hopelijk minder schade. Die jeugd van tegewoordig... jullie voeden ze nu op. Dus doe maar goed je best, voordat jullie generatie ooit ook nog eens dingen gaan doen die wij dan niet meer zo lief vinden, maar dat gebeurt niet want jullie zijn van die oh zo goede bokt mama's en papa's Ach gut

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:09

Wij mogen morgen gaan staken van school in Amsterdam.. Maar dan moeten we wel een handtekening van onze ouders hebben, dat we mogen gaan staken Tong uitsteken
Ik doe het niet, het wordt toch alleen maar rellen Nagelbijten / Gniffelen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:10

Ja... dat rel gebeuren is niet normaal
Ze zien ook niet echt in dat het juist alleen maar tegen ze kan werken. Dat is gewoon belachelijk hoe ze nu staken. Een heleboel mensen en spandoeken werken ook Ja

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:10

Ik vind het helemaal niet zo erg,,
je zit ong al zoveel uur op school en dat extra uurtje is voor de kinderen die achterlopen.. ik zit 1 dag in de week van half 9 tot 5 uur op school, ik zeg niet dat ik het leuk vind maar ag ik wil later een goede baan en goed geld verdienen dus het maakt mij allemaal niet uit..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:22

Ik heb 4 jaar lang van 9 tot 5 op school gezeten, met een jaar stage erbij. Dat was MBO, en we moesten zelfs klokken 's morgens en 's avonds zodat je niet eerder weg kon.
Het is zeker niet altijd fijn, zeker niet als je er niet genoeg lesstof is. Maar zorg dan dat je zelf iets nuttigs doet.. Wij hebben ons echt geen uur verveelt! Huiswerk maken, sinterklaas gedichten en surprices maken, tekenen/schilderen, we hebben zelfs eens een minifilm opgenomen in de tussenuren. Je kan een laptop meenemen, of dvd's kijken.. Of ga gezellig met de hele klas galgje spelen Haha! Wij hebben een keer met de hele klas een promotiefilmpje voor de school mogen maken, voor t vak AVV (zoiets als CKV), waar we maandenlang elk tussenuur aan hebben gewerkt, en dat was echt lachen! Er is zo veel leuks te bedenken..

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:39

__Esther__ schreef:
Ja... dat rel gebeuren is niet normaal
Ze zien ook niet echt in dat het juist alleen maar tegen ze kan werken. Dat is gewoon belachelijk hoe ze nu staken. Een heleboel mensen en spandoeken werken ook Ja

Ja idd Nagelbijten / Gniffelen
Ben benieuwd hoe dat het morgen gaat Clown

_Svadie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 20:41

Onze school gaat waarschijnlijk niet staken. we hebben het allemaal wel gezien. en als ze gaan staken is het lekker rustig in de klas. Dan zit ik daar waarschijnlijk alleen Haha!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 21:45

Armaris schreef:
assiejlover schreef:
Kind wees blij dat je naar school kán !

Dat vind ik nou ook! Ik doe MBO en ik ben blij als ik eens uren heb.

En over dat je slechte cijfers haalt, dat is echt je domme eigen schuld. Daar zul je later zelf je gevolgen wel van inzien.
Dat is gewoon stommiteit!

Daar ben ik het wel deels niet mee eens,je tekorten kunnen ook komen omdat je het simpelweg niet kan. Daar is niets aan te doen,ja van richting veranderen maar dat is ook niet alles.

Wel als je een tekort heb vind ik dat je moeite moet doen om het te proberen op te halen,zo heb ik 2jaar geleden 3-4uur per week bijles engels en frans gevolgd om er toch te geraken maar als het echt niet gaat kan je niet meer doen dan je best[/quote]
Ja daar ligt het anders. Als je het niet kan, en toch van alles aan probeert om het te verbeteren ; ala..

Maar je ziet veel die op de inleverdatum hun verslag niet inleveren omdat ze zeggen : we hadden echt veel te weinig tijd..
Terwijl ze er gister pas aan begonnen zijn.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:05

Ik heb ook niet de beste cijfers..
Wiskunde snap ik echt niks van en heb daar nog geen voldoende voor..
Dat mens ken echt niet uitleggen,, ik let ook niet meer op want veel zin heeft dat niet
Ik zit wel bij oude wiskundeleraar voor bijles..

Aardrijkskunde krijg ik nooit in me hoofd en leer ik ook niet goed..
Meestal licht het wel aan jezelf maar soms kan je er echt niks aan doen

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:12

chanora schreef:
Dat mens ken echt niet uitleggen,, ik let ook niet meer op want veel zin heeft dat niet

wiskunde is een kwestie van goed lezen Haha! ik ben er zelf ook niet de beste in maar als je t eenmaal onder de knie heb is het wel te doen.. en aardrijkskunde als je iets niet snap ga je naar een leraar en vraag je om uitleg als ik iets niet snap van (oa. Natuur en Scheikunde) lig is sávond in mn bed dat boek door te lezen hoor Haha!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 23:15

speedy_ schreef:
chanora schreef:

wiskunde is een kwestie van goed lezen Haha! ik ben er zelf ook niet de beste in maar als je t eenmaal onder de knie heb is het wel te doen.. en aardrijkskunde als je iets niet snap ga je naar een leraar en vraag je om uitleg als ik iets niet snap van (oa. Natuur en Scheikunde) lig is sávond in mn bed dat boek door te lezen hoor Haha!

De leraar zegt dan dat komt omdat je niet oplet.. Natuur scheikunde ben ik ook echt slecht in, had er van de week nog een 3 voor. ik zet meestal sochtends me wekker eerder om nog alles door te lezen voor een proefwerk

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 13:25

Omdat er op LZP al een groot topic over de staking is: [LZP] Staking door scholieren hebben we besloten dit topic op slot te zetten. Jullie kunnen verder discussiëren in bovenstaand topic Lachen