sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arjette

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:30

Nog een tip voor mensen die zich graag buigen over bepaalde vraagstukken of graag concepten ontwerpen. Op www.battleofconcepts.nl kun je je creativiteit z'n gang laten gaan en je kunt je gelijk in het oog van bedrijven spelen (+geld verdienen met goede ideeën Knipoog )

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:11

Ook een tip: zet geen verkeerd telefoonnummer op je sollicitatie. Dan gaat degene die steeds in jouw plaats gebeld wordt zich op een gegeven moment enorm ergeren, en uit irritatie vertellen dat ze al héél vaak gebeld is en komen bedrijven er dus achter dat je wel bij 10 plekken gesolliciteerd hebt. Om nog maar te zwijgen van die arme ziel die steeds voicemailberichten krijgt of D. van L. even terug kan bellen. Verdrietig

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:01

Nimue schreef:
Ook een tip: zet geen verkeerd telefoonnummer op je sollicitatie. Dan gaat degene die steeds in jouw plaats gebeld wordt zich op een gegeven moment enorm ergeren, en uit irritatie vertellen dat ze al héél vaak gebeld is en komen bedrijven er dus achter dat je wel bij 10 plekken gesolliciteerd hebt. Om nog maar te zwijgen van die arme ziel die steeds voicemailberichten krijgt of D. van L. even terug kan bellen. Verdrietig

Als ik zo lees, dan denk ik dat je zelf in zo'n situatie zit en dat je continue zit te ergeren aan fanatieke persoon die niet goed te bereiken is. Correct me if i'm wrong. Knipoog

Ik heb vandaag naar de bedrijven gebeld en mijn begeleider zat naast me en schreef woorden op als ik iets niet verstond. Bloos De bedrijven had naar mijn huis gebeld.

Ik heb afspraak kunnen maken voor volgende week woensdag bij ene bedrijf. Go jij! Go jij! Het was wel lastig, maar godzijdank kort en bondig!

Bij andere bedrijf was meneer in bespreking en had gevraagd of hij me terug wilde mailen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:19

Goldenflower, bestaat er geen mogelijkheid voor een telefoon die gesproken tekst op een scherm laat verschijnen?

Zo ja dan kun je die misschien via het UWV vergoedt krijgen als je daardoor wel aan het werk kunt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:20

Super gedaan Goldenflower!

Even een zijsprongetje: zijn er geen aanpassingen te bedenken zodat je toch kunt telefoneren op je werk?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:25

Tegelijkertijd hetzelfde idee Wendy

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:37

Precies Haha!
Op zich zijn er idd wel regelingen. Maar of er een oplossing mogelijk is, hangt natuurlijk ook af van de aard van de slechthorendheid. En was het ook niet zo dat een teksttelefoon alleen werkt als er aan de andere kant ook een teksttelefoon staat?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:03

Dank je wel Haha!

Ik weet wel dat er speciale telefoons bestaat. Ik heb zelf eentje ( sinds kort) bij mijn vader staan, maar woon voor een groot deel bij mijn moeder. Ik moet hem nog uitproberen voordat ik ook zo'n eentje wil. Die heeft een knop en het geluid wordt hierdoor luider. That's all. Wat ik minder fijn vindt, is enorme toetsen (het is zowel voor slechthorenden en slechtzienden). Maar daar ben ik niet echt gecharmeerd van. Ik ben niet bijna blind. Duivel Ik heb ook mijn eigen trots en vind al erg genoeg dat ik minder goed hoor.

Ik weet dat er beeldtelefoons bestaat, maar eerlijk gezegd heb ik geen kaas van gegeten. Koe Ik weet bijna niks van hulpmiddelen en hetzelfde geldt ook voor mijn ouders.

Er zijn idd regelingen, maar door vele bomen zie ik geen bos meer. Sigaar Er zijn zoveel regels en nog eens regels en je moet ook weten bij welke instantie je moet zijn voor je specifieke vragen.
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 28-02-08 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:05

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:16

Goldenflower schreef:
Nimue schreef:

Als ik zo lees, dan denk ik dat je zelf in zo'n situatie zit en dat je continue zit te ergeren aan fanatieke persoon die niet goed te bereiken is. Correct me if i'm wrong. Knipoog

Het is inmiddels gelukkig voorbij, maar ik werd in een week tijd door een stuk of vijf á zes bedrijven gebeld. Een aantal daarvan sprak mijn voicemail in met het verzoek terug te bellen, dus dat doe je dan ook maar. Maar bij het vierde bedrijf werd ik een beetje geïrriteerd, inderdaad, dus ik heb het ook gezegd: "Als u hem te pakken krijgt, wilt u dan zeggen dat hij bij ALLE weet ik het hoeveel bedrijven waar hij gesolliciteerd heeft zijn telefoonnummer moet corrigeren? Ik word namelijk al een paar dagen regelmatig gebeld en word er een beetje gek van."

Ik vermoed zomaar dat hij daar toch in elk geval niet zal zijn aangenomen. Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:34

Ik zit zelf in een beetje gekke situatie en moet solliciteren van het UWV terwijl ik voor mezelf begonnen ben en daar veel tijd in steek. Dinsdag krijg ik we te horen of ik vrijstelling voor de sollicitatie plicht krijg, maar goed. Heb ik dus iedere week braaf gesolliciteerd, maar ook duidelijk vermeld dat ik als zelfstandige werkzaam ben en dergelijke, en krijg ik net een telefoontje leg je salaris eis maar neer want we willen je graag aannemen, oeps. Ik wil de baan niet eigenlijk. Nu heb ik een hoge eis neergelegd en dacht nu haken ze af, tja het is moeilijk en mijn eis ligt hoog maar ze overleggen en dan hoor ik morgen meer. Iemand nog tips om de baan niet te krijgen , zonder nee te zeggen???

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:52

sonjim schreef:
Ik zit zelf in een beetje gekke situatie en moet solliciteren van het UWV terwijl ik voor mezelf begonnen ben en daar veel tijd in steek. Dinsdag krijg ik we te horen of ik vrijstelling voor de sollicitatie plicht krijg, maar goed. Heb ik dus iedere week braaf gesolliciteerd, maar ook duidelijk vermeld dat ik als zelfstandige werkzaam ben en dergelijke, en krijg ik net een telefoontje leg je salaris eis maar neer want we willen je graag aannemen, oeps. Ik wil de baan niet eigenlijk. Nu heb ik een hoge eis neergelegd en dacht nu haken ze af, tja het is moeilijk en mijn eis ligt hoog maar ze overleggen en dan hoor ik morgen meer. Iemand nog tips om de baan niet te krijgen , zonder nee te zeggen???

Waarom moet je solliciteren van UWV? Ontvang je soms uitkering van UWV?

Ik vind wel raar dat ze van je verlangen dat je gaat solliciteren terwijl je al werk hebt! Namelijk je eigen zaak! Maar jouw situatie is niet zo simpel, dus ik kan je moeilijk advies geven wat je moet doen.

Als ze je toch willen aannemen, zeg dan dat je maar parttime wil werken ivm opzet van je eigen zaak. Of kort en krachtig, NEE.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:00

Goldenflower schreef:
Dank je wel Haha!

Ik weet wel dat er speciale telefoons bestaat. Ik heb zelf eentje ( sinds kort) bij mijn vader staan, maar woon voor een groot deel bij mijn moeder. Ik moet hem nog uitproberen voordat ik ook zo'n eentje wil. Die heeft een knop en het geluid wordt hierdoor luider. That's all. Wat ik minder fijn vindt, is enorme toetsen (het is zowel voor slechthorenden en slechtzienden). Maar daar ben ik niet echt gecharmeerd van. Ik ben niet bijna blind. Duivel Ik heb ook mijn eigen trots en vind al erg genoeg dat ik minder goed hoor.

Ik weet dat er beeldtelefoons bestaat, maar eerlijk gezegd heb ik geen kaas van gegeten. Koe Ik weet bijna niks van hulpmiddelen en hetzelfde geldt ook voor mijn ouders.

Er zijn idd regelingen, maar door vele bomen zie ik geen bos meer. Sigaar Er zijn zoveel regels en nog eens regels en je moet ook weten bij welke instantie je moet zijn voor je specifieke vragen.

Kom ik weer aan... neem eens contact op met een MEE organisatie in jouw regio. Welke er bij jou in de buurt zit kun je hier vinden http://www.mee.nl/
Een consulent van MEE is onafhankelijk en kan jou helpen om de weg te vinden in regeltjesland Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:02

Ik zal aanvullend nog een stukje uitkering ontvangen, tja UWV is traag dus ik heb nog niks gehad maar goed. Ik weet heel goed hoe ik moet solliciteren aangezien dat mijn werk is, ik ben namelijk re-integratie adviseur, echter als ik het fout moet doen dan wil het niet lukken.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:11

@Wendy: Bedankt voor je site! Ik ga morgen eens rondsnuffelen op de website en gelukkig is er eentje in mijn stad. Haha! Ik wist niet eens dat zo'n organisatie bestond.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 12:51

sonjim, dat is wel een hele benijdenswaardige situatie, dat je niet van een baan af kunt komen Knipoog Misschien kun je toch beter de waarheid zeggen, dan weet het bedrijf ook waar ze aan toe is en dan verspillen jullie beide geen tijd. Moet je alleen wel uitkijken dat ze dat niet negatief doorspelen naar het UWV op de een of andere manier (ik weet niet of dat zou kunnen, ben niet bekend met het UWV)
Is het trouwens niet handig om naast je eigen bedrijfje een baantje te hebben om wat extra geld bij te veridenen? Aangezien dit bedrijf toch alles inwilligd waar je om vraagt, kun je dat gemakkelijk naast je eigen werkzaamheden doen en zo toch wat extra inkomsten genereren....

Goldenflower, goed bezig! Succes alvast voor je komende gesprekken!!

Ik heb deze week weer 3 brieven verstuurd, dus ik ga nu weer heel hard zitten hopen en duimen dat er een gesprek uit komt!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:19

@Arjette: Dank je wel. Haha! Ik hoop dat je ook uitgenodigd wordt voor de gesprekken. Knipoog Wat voor werk zoek je eigenlijk?

Ik had net gesprek met het bedrijf. Het ging goed, vond ik. Haha! Het waren aardige mensen. Ze stelden vragen en de voornaamste werkzaamheid is inboeken van inkoopfacturen en verder bestaat het uit andere administratieve handelingen zoals mails beantwoorden/versturen, archiveren, telefoneren met leveranciers en bij ziekte van collega de taken overnemen. Dus best eenvoudige werk, maar ik moet ook ergens beginnen. Ze gaan per 15 maart verhuizen naar een andere pand ivm groei, het blijft wel op hetzelfde bedrijfsterrein. Ze zoeken iemand voor per 1 april. Dat vind ik best laat om te beginnen, wil het liefst al in maart beginnen als het kan! Ze vroegen ook hoe ik omging met privacy gevoelige informatie en toen zei ik dat het alles binnen het bedrijf en afdeling blijft. Ik gaf aan dat ik niet zo'n persoon ben die alles doorvertelt en dat ik ook belangrijk vind dat je gewoon aan de regels houdt en rekening houdt met de privacy van andere mensen. Hopelijk zei ik wel goed tegen ze toen ze dat vroegen. Bloos

Verder wouden ze ook weten hoeveel geld ik wilde verdienen. Ik gaf aan dat ik iets van 1500/1600 per maand op de basis van 40 uur per week wilde verdienen. Ik had ook gevraagd hoeveel kanditaten er waren en ze zeiden dat ze veel reacties op hun advertentie heb gekregen en dat ze nog bezig zijn. Eind volgende week krijg ik van hun te horen of ik weer langs mag komen voor een gesprek of juist afgewezen wordt.

Met salaris betreft weet ik niet zo goed hoeveel ik kan verdienen, maar denk dat ik in aardige richting zit. Voor degene die het niet weten, ik heb MBO niveau 4 "administrateur" gedaan.

Ik heb net een mail binnengekregen en volgende woensdag mag ik langskomen! Haha! Nu heb ik 2 gesprekken voor woensdag a.s. staan. Tong uitsteken

En nu maar hopen dat ik ergens voor 2e keer mag langskomen voor een gesprek. Ik wil wel ergens aangenomen worden en niet alleen gesprekken voeren.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:46

Leer je wel veel van van al die gesprekken.

Arjette, is inderdaad benijdenswaardig alleen werk ik ongeveer 40 uur in mijn eigen zaak en daar zou ik minimaal 32 uur moeten werken en 72 uur en drie pony's en 2 honden en een huishouden zijn iets te veel van het goede. Ik heb nu 2 sollicitaties gedaan en bij beide zit ik in de procedure. Normaal zou ik hier zeker blij mee zijn, maar momenteel komt het slecht uit. Het probleem is dat het UWV checkt bij bedrijven of je geweigerd hebt.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:32

Hoe bedoel je met leren?

Dat is wel banketstaaf dat UWV achter je rug om gaat controleren of je gesolliciteerd hebt en niks gaat weigeren. UWV moet JUIST begrip hebben voor je situatie dat je momenteel erg druk heb met je zaak, huishouden en dieren. Je bent ook geen robot die 24/7 kan werken zonder rust of slaap. Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:49

Maar daarom heeft ze ook ontheffing van de sollicitatieplicht aangevraagd, Goldenflower. En het is natuurlijk wel logisch dat je die niet zomaar krijgt en ook logisch dat ze controleren of je wel serieus solliciteert en geen werk weigert. Zij gaan jou immers geld geven omdat je geen werk kunt vinden, dan moet je ook écht geen werk kunnen vinden anders krijg je geld terwijl je het ook best zelf zou kunnen verdienen.

Sonjim, ik hoop dat je snel ontheffing krijgt, of dat je anders je eigen zaak snel zover op de rails hebt dat je geen uitkering meer nodig hebt! Lachen

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:34

Sonjim, aja, dan wordt het een beetje moeilijk om er nog een baantje naast te hebben Knipoog Hopen maar idd dat je snel met je eigen bedrijfje rond kunt komen!!

Goldenflower, ik heb vrijetijdsmanagement gestudeerd, en ik zoek nu vooral naar functies binnen de culturele wereld, dus musea, theater, poppodia enzovoorts. En dan vooral de marketing&communicatie of productie/organisatie

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:36

Arjette schreef:
Sonjim, aja, dan wordt het een beetje moeilijk om er nog een baantje naast te hebben Knipoog Hopen maar idd dat je snel met je eigen bedrijfje rond kunt komen!!

Goldenflower, ik heb vrijetijdsmanagement gestudeerd, en ik zoek nu vooral naar functies binnen de culturele wereld, dus musea, theater, poppodia enzovoorts. En dan vooral de marketing&communicatie of productie/organisatie

Ik ben op zoek naar een baan richting administratie. Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:37

Met leren bedoelde ik dat je door het voeren van gesprekken er steeds handiger in wordt.

Ik krijg dinsdag bericht of ik nog moet solliciteren, doe er overigens ook nog een opleiding naast, dus erg lastig te combineren. Heb vandaag mijn telefoon thuis vergeten en ja hoor het bedrijf heeft weer gebeld dus maandag even terug bellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:30

Goldenflower is dat bruto of netto?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 18:29

Bruto. Ik kan moeilijk inschatten hoeveel ik mag gaan verdienen en vragen aan een werkgever. Clown Bloos Alles is nog nieuw voor me en mijn ouders durven ook niks te zeggen.