) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
Nimue schreef:Ook een tip: zet geen verkeerd telefoonnummer op je sollicitatie. Dan gaat degene die steeds in jouw plaats gebeld wordt zich op een gegeven moment enorm ergeren, en uit irritatie vertellen dat ze al héél vaak gebeld is en komen bedrijven er dus achter dat je wel bij 10 plekken gesolliciteerd hebt. Om nog maar te zwijgen van die arme ziel die steeds voicemailberichten krijgt of D. van L. even terug kan bellen.
De bedrijven had naar mijn huis gebeld.
Het was wel lastig, maar godzijdank kort en bondig!
Ik heb ook mijn eigen trots en vind al erg genoeg dat ik minder goed hoor.
Ik weet bijna niks van hulpmiddelen en hetzelfde geldt ook voor mijn ouders.
Er zijn zoveel regels en nog eens regels en je moet ook weten bij welke instantie je moet zijn voor je specifieke vragen. Goldenflower schreef:Nimue schreef:Ook een tip: zet geen verkeerd telefoonnummer op je sollicitatie. Dan gaat degene die steeds in jouw plaats gebeld wordt zich op een gegeven moment enorm ergeren, en uit irritatie vertellen dat ze al héél vaak gebeld is en komen bedrijven er dus achter dat je wel bij 10 plekken gesolliciteerd hebt. Om nog maar te zwijgen van die arme ziel die steeds voicemailberichten krijgt of D. van L. even terug kan bellen.
Als ik zo lees, dan denk ik dat je zelf in zo'n situatie zit en dat je continue zit te ergeren aan fanatieke persoon die niet goed te bereiken is. Correct me if i'm wrong.
sonjim schreef:Ik zit zelf in een beetje gekke situatie en moet solliciteren van het UWV terwijl ik voor mezelf begonnen ben en daar veel tijd in steek. Dinsdag krijg ik we te horen of ik vrijstelling voor de sollicitatie plicht krijg, maar goed. Heb ik dus iedere week braaf gesolliciteerd, maar ook duidelijk vermeld dat ik als zelfstandige werkzaam ben en dergelijke, en krijg ik net een telefoontje leg je salaris eis maar neer want we willen je graag aannemen, oeps. Ik wil de baan niet eigenlijk. Nu heb ik een hoge eis neergelegd en dacht nu haken ze af, tja het is moeilijk en mijn eis ligt hoog maar ze overleggen en dan hoor ik morgen meer. Iemand nog tips om de baan niet te krijgen , zonder nee te zeggen???
Goldenflower schreef:Dank je wel![]()
Ik weet wel dat er speciale telefoons bestaat. Ik heb zelf eentje ( sinds kort) bij mijn vader staan, maar woon voor een groot deel bij mijn moeder. Ik moet hem nog uitproberen voordat ik ook zo'n eentje wil. Die heeft een knop en het geluid wordt hierdoor luider. That's all. Wat ik minder fijn vindt, is enorme toetsen (het is zowel voor slechthorenden en slechtzienden). Maar daar ben ik niet echt gecharmeerd van. Ik ben niet bijna blind.Ik heb ook mijn eigen trots en vind al erg genoeg dat ik minder goed hoor.
Ik weet dat er beeldtelefoons bestaat, maar eerlijk gezegd heb ik geen kaas van gegeten.Ik weet bijna niks van hulpmiddelen en hetzelfde geldt ook voor mijn ouders.
Er zijn idd regelingen, maar door vele bomen zie ik geen bos meer.Er zijn zoveel regels en nog eens regels en je moet ook weten bij welke instantie je moet zijn voor je specifieke vragen.
Ik wist niet eens dat zo'n organisatie bestond.
Misschien kun je toch beter de waarheid zeggen, dan weet het bedrijf ook waar ze aan toe is en dan verspillen jullie beide geen tijd. Moet je alleen wel uitkijken dat ze dat niet negatief doorspelen naar het UWV op de een of andere manier (ik weet niet of dat zou kunnen, ben niet bekend met het UWV)
Ik hoop dat je ook uitgenodigd wordt voor de gesprekken.
Wat voor werk zoek je eigenlijk?
Het waren aardige mensen. Ze stelden vragen en de voornaamste werkzaamheid is inboeken van inkoopfacturen en verder bestaat het uit andere administratieve handelingen zoals mails beantwoorden/versturen, archiveren, telefoneren met leveranciers en bij ziekte van collega de taken overnemen. Dus best eenvoudige werk, maar ik moet ook ergens beginnen. Ze gaan per 15 maart verhuizen naar een andere pand ivm groei, het blijft wel op hetzelfde bedrijfsterrein. Ze zoeken iemand voor per 1 april. Dat vind ik best laat om te beginnen, wil het liefst al in maart beginnen als het kan! Ze vroegen ook hoe ik omging met privacy gevoelige informatie en toen zei ik dat het alles binnen het bedrijf en afdeling blijft. Ik gaf aan dat ik niet zo'n persoon ben die alles doorvertelt en dat ik ook belangrijk vind dat je gewoon aan de regels houdt en rekening houdt met de privacy van andere mensen. Hopelijk zei ik wel goed tegen ze toen ze dat vroegen.
Nu heb ik 2 gesprekken voor woensdag a.s. staan.
Hopen maar idd dat je snel met je eigen bedrijfje rond kunt komen!! Arjette schreef:Sonjim, aja, dan wordt het een beetje moeilijk om er nog een baantje naast te hebbenHopen maar idd dat je snel met je eigen bedrijfje rond kunt komen!!
Goldenflower, ik heb vrijetijdsmanagement gestudeerd, en ik zoek nu vooral naar functies binnen de culturele wereld, dus musea, theater, poppodia enzovoorts. En dan vooral de marketing&communicatie of productie/organisatie
Alles is nog nieuw voor me en mijn ouders durven ook niks te zeggen.