Eindexamens 2018/2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 13:31

Lestrange01 schreef:
Noa28 schreef:
Pfoe ik hoor nou iedereen zeggen over dat leren - pauze - leren maar waar haal je in vredesnaam die motivatie vandaan :?

Omdat ik weet dat ik minimaal 8 mentalbreakdowns zal krijgen als ik het gevoel heb niet goed genoeg voorbereid te hebben. Door te leren weet ik dat ik dit van verminderen tot een acceptabele 4 mental breakdowns :')

Precies dit dus :j :')

Kairos

Re: Eindexamens 2018/2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:07

Nouja, ik heb ook een bétapakket, maar leer heus wel wat theorie, anders ga ik met natuurkunde, bio en wiskunde vol op mijn bek. Sowieso dat er in komt wat nou ook al weer kwalitatief en kwantitatief was enzo xd

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:25

Ik heb dus geen beta pakket, maar merk wel dat ik dingen zoals m&o, eco en wiskunde "leuker" leren vind, omdat het vooral bestaat uit oefeningen maken. (De theorie bij eco daargelaten...). Maar met ak moet ik zooo veel leren, vooral dat gedoe over stenen enzo, dat heb ik echt weggeblokt :+

Ik heb gisteren een examen van wiskunde gemaakt, waar ik volgens mijn punten aantal een 9.2 voor had ofzo. Terwijl het tijdens het maken niet eens zo goed ging voor mijn gevoel. Ik zal wel soepel hebben nagekeken, maar toch.. :=. Als ik het ook zo doe bij mijn echte examen dan is het goed

Pollywollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 14:49

Lestrange01 schreef:
Noa28 schreef:
Pfoe ik hoor nou iedereen zeggen over dat leren - pauze - leren maar waar haal je in vredesnaam die motivatie vandaan :?

Omdat ik weet dat ik minimaal 8 mentalbreakdowns zal krijgen als ik het gevoel heb niet goed genoeg voorbereid te hebben. Door te leren weet ik dat ik dit van verminderen tot een acceptabele 4 mental breakdowns :')

Dit inderdaad.

Met leren bedoel ik ook oefenopgaven maken

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:12

Ik heb NT/NG dus ga alleen oefeningen maken voor de bèta vakken. Voor Nederlands een examen maken nog en dan vind ik het best. Ik gebruik samengevat om de theorie nog even door te nemen. De meeste stukken theorie heb ik nou inmiddels al zo vaak gezien though...

En met alle respect Lestrange01, ik denk dat je je minder druk hoeft te maken dan de meeste andere kandidaten.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:36

Mee eens… :D Geen aanval, dus vat het niet verkeerd op.

Ik ben zelfde van plan, ben lekker bezig met scheikunde, wiskunde en heb een examentraining Natuurkunde gehad.
Nu nog een zuur base afmaken bij scheikunde, en dan ga ik dit weekend weer aan de slag met de talen en wil ook weer wat aan biologie+ mo gaan doen, die heb ik wat achtergesteld...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:38

FlameHorse schreef:
Ik heb NT/NG dus ga alleen oefeningen maken voor de bèta vakken. Voor Nederlands een examen maken nog en dan vind ik het best. Ik gebruik samengevat om de theorie nog even door te nemen. De meeste stukken theorie heb ik nou inmiddels al zo vaak gezien though...

En met alle respect Lestrange01, ik denk dat je je minder druk hoeft te maken dan de meeste andere kandidaten.

Ik ben dus zo'n iemand die het presteert elk tentamen opnieuw lengte en labda door elkaar te doen in dat hoofdstuk met frequenties x) Dusja :') Wel had ik voor een scheikunde examen waar ik vraagtekens had een 6,3, dus ja idk anymore

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:40

Trillingen en golven, even een middagje tijd in stoppen en dan valt dat echt reuze mee!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:43

Ahja golflengte en lengte van bv. een snaar. Ik snap de confusion hier hahaha. Ik heb het ook regelmatig gepresteerd om het kwadraat te vergeten bij E kinetisch. De haakjes vergeten in te typen in de rekenmachine bij x . 10^x ook. Hard lessons learned... :j :')

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:24

Ik heb een keer een hele wiskunde toets gemaakt in de degree stand...…. En het onderwerp van de toets was met radialen… :')

Hoe zitten jullie op paarden gebied? Hebben jullie eigen/verzorg/manege?

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:52

SBravour schreef:
Ik heb een keer een hele wiskunde toets gemaakt in de degree stand...…. En het onderwerp van de toets was met radialen… :')

Hoe zitten jullie op paarden gebied? Hebben jullie eigen/verzorg/manege?

Aiiii, dan voel je je echt genaaid door jezelf. :+

Leasepaard hier, rijd 3x in de week.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 17:56

Ik snap het wel hoor, op school snapt ook niet waarom ik zo zenuwachtig ben en niet tevreden ben terwijl mijn cijfers (er objectief naar kijkend) fantastisch zijn. Maar voor mij is school en het daar goed doen oprecht hetgene waardoor ik elke dag uit mijn bed kom. Hetgene waardoor ik mezelf kan behoeden voor het krijgen van een terugval qua mentale gezondheid. Dus ik projecteer al mijn "negatieve" energie die ik normaal zou uiten door bijvoorbeeld mijn eetstoornis of depressie, in het focussen op school. Het is ook het enige waar ik trots op ben van mezelf.

Mijn relatie met school en toetsen is veel te complex voor het goede :+. Ik denk ook dat zodra de examens voorbij zijn ( *\%/* ) dat er een hele last van me af gaat vallen, of dat ik mezelf toe sta te relaxen. Tot het hbo begint ten minste. Maar zeggen dat ik me geen zorgen hoef te maken... Ik zou wel willen, maar dat lukt me niet. Het is alsof mijn stomme hoofd érgens zorgen over wil maken, en dan denk ik "laat het maar school zijn, daar bereik je ten minste wat mee" :')

Ik vind het overigens wel knap van mensen die een paard hebben die nu examens doen. Ik zou die tijd er niet voor hebben nu. Gelukkig hebben mijn huisdieren (twee slangen en een hamster) hooguit 10 minuten per dag nodig, maar met een paard of verzorgpaard ben je veel meer tijd kwijt!

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:08

Niet vervelend bedoeld Lestrange, maar dit klinkt niet als een gezonde relatie met school of een goed uitgangspunt voor je vervolgstudie. Het zou de tijdinvestering waard kunnen zijn om hiermee eens wat hulp te zoeken.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:18

Pff, ik had vandaag en gisteren lyceo examentraining voor wiskunde, vond dat het een goed overzicht gaf van wat ik moest leren, maar meer niet...ging voor mij echt veel te snel , veel te lang door, te veel stof tegelijk om ook maar iets in me op te nemen of te onthouden...
En vandaag gingen we een examen maken ( snap daar het hele punt niet van, examentraining is toch om te leren, niet om kennis die je al zou moeten hebben toe te passen, hier leer ik dus echt helemaal niks van ... maar wel een hele klap weg van welk zelfvertrouwen ik ook had |o ) Echt, ik heb me nog nooit zo achterlijk gevoeld als toen... ik wist echt helemaal niks meer van de theorie... Er waren wel een aantal opgaven die ik goed had, maar wel weinig... Moest er eerlijk gezegd bijna van huilen, dan heb je echt het gevoel alsof je helemaal niets kan... :x

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:37

Kim_RC schreef:
Maar hoe leren jullie nou voor een vak als Biologie waar je best veel voor moet kennen?

Syllabus erbij pakken om te zien wat je moet leren. Samengevat en hopelijk heeft je docent je aantekeningen gegeven.

Ik geef zelf biologie en heb voor mijn leerlingen uitgezocht waar in Samengevat ze alle eindtermen uit de syllabus kunnen vinden. Veel werk maar kan het ieder jaar opnieuw aan ze uitdelen.
Zij krijgen dat als extra samenvatting.

En maak zoveel mogelijk oude examens via examenblad.nl

Echt veel onderwerpen komen jaarlijks terug! Als je de vraagstelling begrijpt heb je al de helft van je antwoord.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 18:44

Galathi, ik snap goed wat je bedoeld. Ik heb dinsdag en woensdag natuurkunde gehad. Ik vond het helaas ook te lang door gaan, half 4 was een mooiere eindtijd geweest. Ze gaan heeeel rap door te theorie heen, waardoor de aandachtspuntjes ook te gauw voorbij gaan zonder dat je vragen kunt stellen of het kan laten bezinken. Jammer is dat. Vervolgens toen ik een vraag stelde, ‘Nee sorry dat zou ik niet kunnen vertellen, moeten we even opzoeken op google....’.

Lesstrange, ik hoop voor je dat je wat rust kan vinden, hiermee heb je grootte kans op black-outs ed.

Flamehorse, ja ik voelde mij behoorlijk k*t :D
Hoe ga je dat volgend jaar doen, ga je dan in de weekenden terug voor haar?

Ik heb wel een eigen merrie, ze vraagt inderdaad de nodige tijd, ben er zo een 3 uren op een dag. Maar ik geniet er elke dag van, vanmorgen heerlijk gelest. En na de examen weer lekker hele dagen op stal. En in de examenweken in de ochtend naar paard ipv te stressen heel de ochtend!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:04

SBravour schreef:
Galathi,

Ik heb wel een eigen merrie, ze vraagt inderdaad de nodige tijd, ben er zo een 3 uren op een dag. Maar ik geniet er elke dag van, vanmorgen heerlijk gelest. En na de examen weer lekker hele dagen op stal. En in de examenweken in de ochtend naar paard ipv te stressen heel de ochtend!

Ik moet er zeer waarschijnlijk mee stoppen vanaf de aanvang van het academisch jaar.. Ze is wel echt een paardje dat aandacht nodig heeft en een paard kun je niet alleen in het weekend rijden. Vind het ongelooflijk jammer omdat ik pas sinds oktober met haar ben begonnen en ik rijtechnisch erg veel van dit paard leer. Iemand raadde mij studentenruiters aan, zit ook in België dus dat ga ik wel als een serieuze optie bekijken.

Edit: ik ga wel in de weekenden terug i.v.m. grote vriendengroep hier die ik nog wel regelmatig wil zien ofc. Ouders zullen het ook wel leuk vinden. :D
Laatst bijgewerkt door FlameHorse op 26-04-19 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:06

FlameHorse schreef:
SBravour schreef:
Galathi,

Ik moet er zeer waarschijnlijk mee stoppen vanaf de aanvang van het academisch jaar.. Ze is wel echt een paardje dat aandacht nodig heeft en een paard kun je niet alleen in het weekend rijden. Vind het ongelooflijk jammer omdat ik pas sinds oktober met haar ben begonnen en ik rijtechnisch erg veel ervan leer. Iemand raadde mij studentenruiters aan, zit ook in België dus dat ga ik wel als een serieuze optie bekijken.

Ja moet je doen!!!
Was je ook bij de opendag in maart? Daar stond ook een standje voor de paardrijdende studenten!

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:07

Nee net gemist toen.. Maar heb je daar meer info over?? :D
Jij ging ook diergeneeskunde doen in Gent toch?

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 21:22

Jaaa!! Zo veel zin in, maar eerst slagen natuurlijk…

Ik ga even voor je googlen morgen, misschien staat er ook wel wat op de UGent site, ik heb er niet al te lang bij gestaan/in verdiept namelijk, mijn paard gaat natuurlijk mee. :)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:30

SBravour schreef:
Jaaa!! Zo veel zin in, maar eerst slagen natuurlijk…

Ik ga even voor je googlen morgen, misschien staat er ook wel wat op de UGent site, ik heb er niet al te lang bij gestaan/in verdiept namelijk, mijn paard gaat natuurlijk mee. :)

Leuk! Ja, ben ook heel erg benieuwd en heb er toch wel veel zin in.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:38

Ik heb 2 verzorgpony’s waar ik elke dag een aantal uurtjes mee bezig ben :)

Ik heb vandaag oude examens van biologie gemaakt. Ik haal wel telkens voldoendes als ik streng na kijk, maar als ze dit jaar nou net vragen wat ik niet weet ga ik natuurlijk alsnog onderuit :+

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:16

Ik heb een bijrijdpaard waar ik 2x per week heen ga. Eerst reed ik ook op een manege, ook 2x per week, maar het paardenwelzijn verslechterde plots enorm dus daar ben ik gestopt.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig.
Ik vind het zooo lastig. Krijg het niet voor elkaar om te beginnen. Ik weet ook niet of ik nu wel m'n diploma wil halen, misschien is blijven zitten wel beter :( . Ik heb me ingeschreven voor HBO-Rechten maar ik denk dat het niks voor mij is. Maar ik heb ook geen andere optie eigenlijk, om me in te schrijven voor een opleiding waarvan ik niet eens op een open dag of iets ben geweest voelt ook niet goed.
Ik ga proberen om toch een soort van mijn best te doen voor het eindexamen maar bah. :\
OK, waarschijnlijk is dit gewoon examenstress en komt het allemaal wel goed.

Hebben jullie veel gehad aan de decanen op school? Ik totaal niet. Ze vroeg of ik De rijdende rechter leuk vond om naar te kijken, toen ik ja zei was ze er van overtuigd dat rechten bij mij past. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:42

Noa28 schreef:
Ik heb 2 verzorgpony’s waar ik elke dag een aantal uurtjes mee bezig ben :)

Ik heb vandaag oude examens van biologie gemaakt. Ik haal wel telkens voldoendes als ik streng na kijk, maar als ze dit jaar nou net vragen wat ik niet weet ga ik natuurlijk alsnog onderuit :+

Als je goed leest dan ben je al op de helft. Ik kijk ieder jaar tientallen leesfouten na. Zo zonde.

En als je deze goed kunt maken dan moet je jezelf niet te druk maken over het examen.

Mijn leerlingen maken het examen gemiddeld een paar 10de slechter dan wat ze gemiddeld door het jaar heen halen. Soms een goede leerling met een slecht cijfer omdat diegene dacht: 'ik kan het toch wel' en dus weinig geleerd heeft.
En soms valt het examen enorm mee en halen zelfs mijn minder sterke leerlingen een mooie voldoende!

Maar ik ben er van overtuigd dat als je door het jaar redelijk scoort en er nu wat tijd aan besteedt je echt een voldoende kunt halen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:44

Pindakaa7 schreef:
Ik heb een bijrijdpaard waar ik 2x per week heen ga. Eerst reed ik ook op een manege, ook 2x per week, maar het paardenwelzijn verslechterde plots enorm dus daar ben ik gestopt.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig.
Ik vind het zooo lastig. Krijg het niet voor elkaar om te beginnen. Ik weet ook niet of ik nu wel m'n diploma wil halen, misschien is blijven zitten wel beter :( . Ik heb me ingeschreven voor HBO-Rechten maar ik denk dat het niks voor mij is. Maar ik heb ook geen andere optie eigenlijk, om me in te schrijven voor een opleiding waarvan ik niet eens op een open dag of iets ben geweest voelt ook niet goed.
Ik ga proberen om toch een soort van mijn best te doen voor het eindexamen maar bah. :
OK, waarschijnlijk is dit gewoon examenstress en komt het allemaal wel goed.

Hebben jullie veel gehad aan de decanen op school? Ik totaal niet. Ze vroeg of ik De rijdende rechter leuk vond om naar te kijken, toen ik ja zei was ze er van overtuigd dat rechten bij mij past. :+

Dat is slordig van je decaan! Zo kan ik het ook haha.
Heb je wat tests gedaan om te kijken wat je past? Je hebt nog even tot het nieuwe jaar is. Misschien vind je wat waar je nog in kunt schrijven.