Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Re: Eerstejaars HBO studenten 2016 - 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:41

Jeetje PeerAppel, dat lijkt me echt onwijs vervelend! Juist ook omdat je de studie wel geweldig vindt.
Ik woon half thuis, half samen, maar mijn school zit nog geen 10km verderop dus dat scheelt ook een hoop. Ik kan juist af en toe niet wachten tot ik uit huis kan, ondanks dat ik echt wel lieve ouders heb :')

De vakantie hier was ruk.. Dit blok ligt mij kwa onderwerp eigenlijk helemaal niet zo dus ik heb er soms best wel wat moeite mee.. Ik had dan ook al verzonnen dat ik liever de anatomie dan de bloktoets haal, omdat ik ondanks dat het me minder ligt, wel liever de bloktoets opnieuw maak. Maar ik ga zeker wel voor allebei leren :) We hebben alleen weken vol les tot aan de toetsweek, en daarna 6 toetsen in 3/4 dagen tijd... Dus daar kijk ik wel een beetje tegenop.. Terwijl we vorige blok de laatste 4/5 weken eigenlijk al vrij weinig deden en vervolgens 3 toetsen in 2 weken tijd hadden.. Dus kwa verdeling hadden ze daar ook wel wat aan mogen doen |o
Komen nog wat familieomstandigheden bij waar ik al wat langer stress van heb. Wel ben ik in de vakantie tante geworden dus dat is heel erg leuk, maar ik ben ook door m'n rug gegaan waardoor ik een paar dagen plat heb gelegen en dus niet zoveel aan school heb kunnen doen. En mijn (stief)opa is afgelopen zaterdag overleden. Morgen is de crematie, dus heb de laatste dagen dus ook wel wat anders aan m'n hoofd gehad...
Maargoed, we gaan het wel zien... Gelukkig wordt volgend blok als het goed is wel weer heel erg leuk, maar het liefst zou ik gewoon alle toetsen in één keer halen natuurlijk..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:21

Wat kl*te Pernille... Ik denk dat als ik zo ver van mijn vader zou wonen ik trouwens precies hetzelfde zou hebben.
Jeetje alles tegelijk is ook niet handig zeg Blacky, zowel school als prive.. Gecondoleerd..

Ik heb over anderhalve week weer 1 tentamen en moet dan ook een opdracht af hebben en dan is periode 2 al weer klaar!

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:35

Ook hier niet zo'n geweldige vakantie gehad, heb veel nagedacht en besloten te gaan stoppen met mijn opleiding. Nu eerst een baan zoeken en dan volop aan het werk en eventueel volgend jaar opnieuw beginnen om iets anders te gaan doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 23:38

Mag ik hier misschien ook (weer) mee komen kletsen? Ik zal in februari gaan starten met SPH. :)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:26

Nuray schreef:
Mag ik hier misschien ook (weer) mee komen kletsen? Ik zal in februari gaan starten met SPH. :)

Tuurlijk mag dat! :)
Leuk zeg dat je weer een opleiding gaat doen, fijn ook dat dat zo snel kan.
Op de rest ga ik vanmiddag even reageren.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:02

@ PeerAppel: Wat vervelend zeg! Is de studie die je volgt niet dichterbij huis te volgen? Ik kan me voorstellen dat je vanuit Maastricht niet 1,2,3 even naar Emmen of Groningen rijdt!

@ Blacky: Gecondoleerd! :(:)

@ Michelle: Wat jammer dat je stopt met je studie! Succes met het vinden van een baan, hopelijk geeft het je wat lucht om een studie te vinden die bij je past. :)

@ Nuray: Leuk dat je weer gaat studeren zeg! Welkom terug. SPH, is dat wat ze tegenwoordig Social Work noemen? Waar ga je studeren?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:46

Dat klinkt heel heftig Blacky, sterkte! :(:)
Jammer Michelle!

GC, helaas niet! De vertaalacademie is alleen in Maastricht. Ik heb gister een uur geskypet met mijn moeder en eigenlijk gewoon een beetje gedaan alsof ik erbij was (dus niet telkens praten, maar gewoon de geluiden horen van iemand die een opmerking maakt, de hond die snurkt, als er drinken gepakt wordt) en dat hielp zo goed!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 20:27

Gezellig dat ik weer mee mag komen kletsen. Voor mij begint het echte studeren dus pas 1 februari en ben ik nu voornamelijk bezig met alle zaken voorbereiden, spullen inslaan en me voorbereiden op het feit dat ik weer de boeken in ga duiken. Ik heb de berichten vanaf 01-01-2017 even bijgelezen. Voor de rest ga ik het topic gewoon vanaf nu actief volgen. :)

GrumpyCat: Veel succes met de voorbereidingen voor je tentamens. Ze zijn op dit moment bezig om SPH, MWD en Pedagogiek samen te voegen tot Social Work, maar dat zal pas per september 2017 onder die naam gaan starten. Aangezien ik in februari ga starten doe ik officieel nog SPH, maar het curriculum is wel gelijk aan die van Social Work dat op sommige Hogescholen al wel "bestaat".

PeerAppel: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van heimwee. Hoe lang woon je nu op kamers? Ik denk dat het heel normaal is om heimwee te hebben als je net het ouderlijk nest verlaten hebt, maar het is wel vervelend als het zo'n impact heeft. Fijn dat je gisteravond toch een beetje thuis hebt kunnen zijn. :)

Blacky94: Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje of neefje. Tegelijk ook wat minder leuk nieuws; gecondoleerd met het overlijden van je opa. Hopelijk gaat het je ondanks alle familieomstandigheden toch lukken om beide tentamens goed af te sluiten.

paljaslaura: Succes met het voorbereiden van je tentamen.

Michelle_96: Wat jammer dat je met je opleiding gaat stoppen, maar wel goed dat het een weloverwogen keuze is. Ik hoop dat je snel een baan zult vinden en je in de tussentijd ontdekt wat je eventueel volgend jaar wilt gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:34

PeerAppel, echt balen meid :(:) ik zou het toch blijven doorzetten, wat heb je er aan om thuis te zijn maar geen studie te hebben? dan baal je ook behoorlijk van jezelf denk ik..

Nuray, echt superfijn dat je studie in februari al begint! alvast veel succes en plezier.

Zoals sommigen misschien al wel wisten valt mijn studie me al vanaf week 2 erg tegen (vastgoed&makelaardij). ondanks goede punten toch maar de knoop doorgehakt om te gaan stoppen. blijf wel gewoon op mijn kamer wonen en heb al werk gevonden dus dat rolt allemaal wel door :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 20:36

LidyK97: Jammer dat je opleiding vanaf week 2 al erg tegenviel. Was het heel anders dan dat je verwacht had of spelen andere factoren een rol? Fijn dat je een baan hebt gevonden en dus op je kamer kunt blijven wonen. Ga je volgend jaar met een nieuwe studie starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:39

Het was een impulsieve keuze geweest, had net een baal-periode achter te rug (pony overleden Y;( ) en heb gewoon iets gekozen om dan maar in ieder geval iets te doen :roll:
Maar volgend jaar indd nieuwe ronde nieuwe kansen, wordt waarschijnlijk lerarenopleiding bio/ak of milieukunde

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 20:41

LidyK97: Ah, vandaar! Dan is het niet gek dat het uiteindelijk toch tegen blijkt te vallen. Hopelijk maak je volgend jaar de juiste keuze. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:43

Dankjewel! Lees net trouwens in de OP dat je ook was gestart met de pabo/lerarenopleiding. wat viel je tegen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 20:49

LidyK97: Uiteindelijk is het bij mij de lerarenopleiding Duits geworden, maar dit was ook een vrij impulsieve keuze en daardoor wist ik ook vrij snel dat ik ging stoppen. Ik heb altijd in de zorg willen werken, maar ik vond SPH in eerste instantie te breed. Doordat ik nu een duale opleiding ga doen (en er dus bij ga werken) is het voor mij echt een stuk interessanter geworden. Ik moet zeggen dat - als je echt leraar wilt worden - de lerarenopleiding echt wel leuk en leerzaam is. Ik zag mijzelf alleen écht niet voor de klas staan en wist binnen een maand dat ik tóch SPH wilde gaan doen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 20:50

LidyK97: Uiteindelijk is het bij mij de lerarenopleiding Duits geworden, maar dit was ook een vrij impulsieve keuze en daardoor wist ik ook vrij snel dat ik ging stoppen. Ik heb altijd in de zorg willen werken, maar ik vond SPH in eerste instantie te breed. Doordat ik nu een duale opleiding ga doen (en er dus bij ga werken) is het voor mij echt een stuk interessanter geworden. Ik moet zeggen dat - als je echt leraar wilt worden - de lerarenopleiding echt wel leuk en leerzaam is. Ik zag mijzelf alleen écht niet voor de klas staan en wist binnen een maand dat ik tóch SPH (of zelfs MBO) wilde gaan doen zodat ik in de gehandicaptenzorg kan gaan werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 21:13

Ah oke dan snap ik het! fijn dat je deze opleiding duaal kan gaan doen en in de richting die je altijd al op wilde :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:22

Hey medestudenten!
Het eerste semester zit er al bijna op, maar ik hoop dat ik me toch nog even mag melden om mee te kletsen hier. Ik heb na mn havo een tussenjaar gehad en ben afgelopen september begonnen met International Communication aan de hanzehogeschool in Groningen! Tot nu toe bevalt de studie me enorm goed, maar verdrink ik wel een beetje in de deadlines momenteel :list:

Ohja, mn naam is Rosa en ik ben 18 jaar oud, en woon ook sinds afgelopen december op kamers hier in Groningen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-17 13:59

Welkom Rosa! Fijn dat de studie je erg goed bevalt. :) Hoe bevalt het op kamers wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:16

welkom rosa! goed om te horen dat je studie bevalt!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:22

Dankjullie voor de condoleances :)
Afscheidsdienst was mooi :) Ben alleen bang dat er binnenkort nog een paar gaan volgen, in ieder geval 1 op korte termijn, en die gaat me ook het zwaarst vallen, maar dat zien we dan wel weer..

@Michelle en LidyK97, jammer dat jullie stoppen! Hopelijk vinden jullie allebei snel een nieuwe leuke studie! :)

@Nuray, fijn dat je iets gevonden hebt! Duaal lijkt me op zich best prettig :)

@Rosa, welkom! :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:10

Bedankt allemaal!

@Nuray Het op kamers wonen bevalt me ook zeker erg goed, ik vind het heerlijk om mn eigen plekje te hebben! In het begin was het wel wat wennen natuurlijk, zeker met het kleding wassen en koken, maar inmiddels gaat dat allemaal vlekkeloos.

@Blacky94 ik heb even snel teruggelezen, gecondoleerd met het verlies!

Voor mij is dit blok ook een lastige, ik hoop dat ik alles ga halen. Naast een onmogelijk mee samen te werken projectgroepje is mijn vader eind november plotseling overleden, zomaar uit het niets heeft hij een herseninfarct gekregen.. Ik probeer wel positief te blijven en hou mezelf veel bezig (onder andere met school), maar merk wel dat mn concentratie erg slecht is! Ik hoop dat ik ondanks alles toch mn tentamen goed kan maken etc. maar houd er wel rekening mee dat dit lastig kan gaan worden en zeker niet raar zou zijn als ik het niet haal.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 13:19

Blacky94: Wat een vervelend vooruitzicht dat er waarschijnlijk op korte termijn nog meer gaan volgen, dan begint 2017 lekker voor jou... :(:)

Rosa: Fijn dat het op kamers wonen ook erg goed bevalt. Jeetje, wat heftig dat je je vader zo plotseling kwijt bent geraakt. :(:) Dan is het zeker niet gek als je je tentamen, ondanks alles wat je ervoor doet, niet zult halen. Sterkte nog de komende tijd..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:17

WenMLove, jij ook gecondoleerd!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:31

Jeetje wat heftig.. Gecondoleerd en sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:20

Wat heftig zeg, gecondoleerd beide en sterkte